Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2009, 15:07
Verwijderd
Ik probeer een PC via een router met internet te verbinden. De verbinding tussen de PC en de router moet via een draad tot stand komen. Deze router is op het moment alleen draadloos verbonden met een laptop. Tot voor kort was er een andere PC met de router verbonden, ook via een kabel.

Als ik de router en de PC via een kabel probeer te verbinden, geeft windows rechtsonder in de taakbalk aan dat er geen LAN verbinding si omdat een kabel niet goed is aangesloten. Dit lijkt niet aan de PC aansluiting te liggen; als ik de internetkabel direct in de PC doe werkt internet prima. Ook de kabel lijkt het probleem niet te zijn. Ik heb vanmiddag een nieuwe gekocht maar die werkt net zo min. Bovendien werd de oorspronkelijke kable ook gebruikt om de oude PC met de router te verbinden. Het lijkt me ook sterk dat het aan een routeraansluiting ligt; de router heeft er 4 en ze werken allemaal niet.

Resetten van het modem en de router had geen effect.

Nou herinnerde ik me dat ik de software van de router op de oude PC had geinstalleerd, en dacht dat dat misschien het probleem was. Als ik de software probeer te installeren geeft het programma echter aan dat dat niet kan omdat de kabels niet goed zijn aangesloten.

Ik weet niet wat ik verder nog kan proberen, hebben jullie nog ideeen? Kan het een protocol of iets dergelijks zijn? Kan mn netwerkadapter te oud zijn? Op een gegeven moment waren er wat problemen met de internetverbinding van de PC op een van de oude locaties, en toen heb ik wel wat met de instelling zitten rommelen,,,,kan het aan de instellingen liggen?

De router is een linksys WRT54G2. De internetverbinding is een kabelverbinding van UPC. De PC runt, net als de oude, op windows XP. De laptop runt op Vista. De netwerkadapter op de PC is een Realtek RTC 8168/8111 Gigabit Ethernet NIC.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2009, 18:53
Verwijderd
Ik heb ondertussen de nieuwste drivers van mn netwerkadapter geinstalleerd, maar dat heeft niet geholpen. Ik heb ook nog wat gegoogled en een gelijksoortig geval ontdekt...daar hielp het vervangen van de netwerkkaart. Nou is die van mij niet stuk, als ik de internetkabel direct op mn PC aansluit werkt internet immers prima. Kan het zijn dat de driver de een of adnere nieuwe techniek gebruikt die mn netwerkkaart nog niet kent?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2009, 20:34
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Het kan zijn dat de NIC en de router niet compatibel met elkaar zijn, dus je zou het kunnen proberen aangezien er een gelijk geval bekend is die dit probleem oploste.

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met de NIC op mijn oude moederbord. Een netwerkkaartje van een paar euro erin loste het hele probleem op.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2009, 22:32
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
Resetten van het modem en de router had geen effect.
Omschrijf "resetten". Stroom eraf of alles naar de standaard instellingen?

Citaat:
Het kan zijn dat de NIC en de router niet compatibel met elkaar zijn, dus je zou het kunnen proberen aangezien er een gelijk geval bekend is die dit probleem oploste.
Ik vraag me af of dit met hardwarecompabiliteit te maken heeft. Aangezien het meer over een protocol gaat.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2009, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Omschrijf "resetten". Stroom eraf of alles naar de standaard instellingen?
Overal de stroom afgehaald.

Citaat:
Het kan zijn dat de NIC en de router niet compatibel met elkaar zijn, dus je zou het kunnen proberen aangezien er een gelijk geval bekend is die dit probleem oploste.
Wat je zegt snap ik niet, maar een nieuwe kaart zou het op kunnen lossen dus? Is het anders een idee zo'n USB stick te kopen waardoor ik draadloos kan internetten? Of maakt dat op de een of andere manier ook nog gebruik van mn netwerkkaart?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 09:39
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Overal de stroom afgehaald.
Er zit ook een reset-knop op je router. Die herstelt alle instelling naar de fabrieksinstellingen. Dat is een 'echte' reset

Citaat:
Wat je zegt snap ik niet, maar een nieuwe kaart zou het op kunnen lossen dus? Is het anders een idee zo'n USB stick te kopen waardoor ik draadloos kan internetten? Of maakt dat op de een of andere manier ook nog gebruik van mn netwerkkaart?
Het zou kunnen werken ja, maar ik zou dit alleen als laatste oplossing gebruiken.

Als je via een usb-stick internet gebruik je je netwerkadapter die in je pc zit niet meer. Vergeet dan niet de kabel eruit te halen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2009, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Het zou kunnen werken ja, maar ik zou dit alleen als laatste oplossing gebruiken.
Ik heb het uitgeprobeerd en het werkt . Bedankt voor de reacties!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Wireless router brak, nieuwe?
]{ing
2 20-07-2007 19:18
Software & Hardware [Router] Verbindingsproblemen
Obi Wan
16 14-01-2007 23:10
Software & Hardware [NETWERK] Met externe PC -> Hoe?!
Spammie
24 25-10-2006 16:59
Software & Hardware [NETWERK] Met externe PC -> Hoe?!
Spammie
4 24-10-2006 14:54
Software & Hardware [Netwerk] Verbinding valt weg
boehoe
3 04-11-2004 12:21
Software & Hardware [Netwerk] Verbinding valt weg
I-brahimovic
3 12-10-2004 16:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.