Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2020, 13:17
Verwijderd
Vinden de moederbordfabrikanten leuk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2020, 15:25
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Nadat je je bios hebt geüpdatet, kan je niet meer downgraden naar de derde generatie of lager.
Maakt toch niet uit?
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Met citaat reageren
Oud 23-05-2020, 16:02
Verwijderd
Ik vraag me wel af hoe dat werkt met een BIOS-update. Hoe installeer je een update die exclusief is voor een moederbord ZONDER processor X.
Enige wat ik me kan voorstellen is UEFI flashen en vervolgens een grote power cycle door de powerknop 60 seconden kort te sluiten maar dan kan hij dus niet meer aan zonder de oude CPU te wisselen. Het is dus het laatste wat de oude processor doet op dat mobo en de eerste keer booten is met de nieuwe CPU.

Of heb ik ergens een generatie overgeslagen die het op beide versies van de software doet?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2020, 19:26
Verwijderd
Deadlock jij hebt toch een tplink powerline adapter gekocht? Nog altijd zo tevreden over? Ik werk nu in de woonkamer want vaste lijn (en dat scheelt met videoconferenties waarbij je bestanden met elkaar deelt toch wel). Zag er tegenop om die lijn naar boven door te trekken maar zou dit de oplossing zijn?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2020, 19:36
Struilhuik
Struilhuik is offline
Ik heb zo'n Devolo-set, gebruik ik vanuit stoppenkast naar schuur incidenteel. Dat werkt op zich wel voor streamwerk.

Wat ik van deze units weet is dat je ook bijzonder afhankelijk bent van de leidingen in je huis.
__________________
44d88612fea8a8f36de82e1278abb02f
Met citaat reageren
Oud 09-07-2020, 22:56
Verwijderd
Dat laatste klopt zeker. Ik heb nog geen problemen ontdekte met bijvoorbeeld het streamen van 4K tussen m'n server beneden en boven en dat moet over een groep heen. Ik moet wel ff gaan opzoeken wat de bitrate van die meuk is want het wil nogal uiteenlopen en ik vermoed dat een H264 (maar das toch zonder HDR) wel gaat stotteren maar H265 gaat goed, heb gisteravond Léon gekeken en dat was echt kwijlen <3
Met citaat reageren
Oud 20-07-2020, 11:23
Verwijderd
Ik heb dus een Libretto 110CT voor m'n broertje geregeld omdat hij gebruik maakt van software die native DOS nodig heeft, omdat er hardware aan een COM-poort hangt. USB-to-Serials werken niet en zelfs het toewijzen van een text-file als COM-poort pikt die kutsoftware niet. Het is om VWs te kunnen herprogrammeren en daar verdient 'ie een leuke extra zakcent mee.

De HDD is dus stuk en ik doe dus niet meer aan roestmeuk, daarnaast zijn echte PATA-disken duurder dan een beetje knutselwerk dus ik heb dit dingetje besteld: https://www.grandado.com/products/st...a-bbd697f8430f

Ben benieuwd of het allemaal gaat werken zoals ik hoop
Met citaat reageren
Oud 21-07-2020, 10:23
Verwijderd
Tyfus ff vergeten hoe vaak je na de installatie van Windows XP moet rebooten om alle update-series erin te krijgen. En dan moet ik Office er nog op zetten.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2020, 16:04
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
en je hdd's maar ratelen terwijl je wacht
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2020, 16:26
Verwijderd
HDDs die wat doen?
Met citaat reageren
Oud 25-07-2020, 17:59
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Net na heel veel wikken en wegen en uitstellen toch maar een keer een nieuwe laptop gekocht, deze is inmiddels ook al bijna 7 jaar oud
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2020, 20:27
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Binnen en geïnstalleerd inmiddels. Prima ding dit

Lenovo IdeaPad 5 met een Ryzen 5 4500U, 16GB RAM en 500GB M.2 SSD
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2020, 20:50
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
omgofgkoasdfjdsgokd
Met citaat reageren
Oud 02-08-2020, 13:30
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Vraagje, ik heb volgens mij Malware op mijn MacBook. Wat raden jullie aan om te doen? Een virusscanner kopen??
Met citaat reageren
Oud 02-08-2020, 14:32
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Vraagje, ik heb volgens mij Malware op mijn MacBook. Wat raden jullie aan om te doen? Een virusscanner kopen??
Backup je data, daarna format je hard drive. Dan installeer je macOS via een bootable usb.


(Ik kom er wel later op terug), maar wat je nu moet doen is je data zo snel mogelijk backuppen
Met citaat reageren
Oud 02-08-2020, 15:05
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Is de cloud dan veilig hiervoor?
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 02-08-2020, 15:06
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Is de cloud dan veilig hiervoor?
Als je alles in de cloud hebt dan is het goed. Dan kan je je data weer terug downloaden.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2020, 15:13
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Bij Chrome heb ik het kunnen verwijderen, bij Safari blijf ik malware behouden na het doornemen van alle stappen en opruimen van allemaal shit?
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 02-08-2020, 15:18
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Wat voor malware spreken we over. Krijg je hele tijd notificaties binnen van "gratis date op www.ditisfake.online"
Met citaat reageren
Oud 02-08-2020, 15:38
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Wat voor malware spreken we over. Krijg je hele tijd notificaties binnen van "gratis date op www.ditisfake.online"
Nee, Search Baron was ineens mijn standaard website, een nep zoekmachine.
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.