Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2005, 16:41
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik wil een laptop aanschaffen voor mn studie volgend jaar en gewoon thuis gebruik en ben nu dus alvast een beetje aan het rond kijken. Ik weet echter niet bij welk merk ik het moet zoeken. Ik wil wel een goede kopen zodat ik er lang mee kan doen. Ik wil hem dus echt compleet met veel geheugen, goede snelheid, etc.

Wat is nou in verhouding met de prijs een goed merk? Of misschien een specifiek type die aan te raden is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2005, 16:44
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
wanneer wil je hem gaan aanschaffen? als dat pas over paar maanden is heeft t nog niet veel zin nu rond te kijken welke specifieke laptop erg goed is, aangezien der over paar maanden weer nieuwe op de markt zijn...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 16:47
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Goed maar ook redelijk duur: Asus, IBM.. eventueel nog Toshiba en sony..
Wat minder lijken me HP en Acer bijvoorbeeld.
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 16:52
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Toshiba. Loop vooral om Dell heen, die hebben bij sommige modellen enorme problemen met de levensduur van de accu's.

Mijn vorige Toshiba had 2 Li-Ion accu's die na 8 naar nog steeds in een goede staat verkeerden (dagelijks gebruik). En dat is toch waar je uiteindelijk een laptop voor zou kunnen 'afschieten'
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 17:12
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 15-01-2005 @ 17:44 :
wanneer wil je hem gaan aanschaffen? als dat pas over paar maanden is heeft t nog niet veel zin nu rond te kijken welke specifieke laptop erg goed is, aangezien der over paar maanden weer nieuwe op de markt zijn...
Nee, ik wil hem binnen nu en 2 maanden aanschaffen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 17:20
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Neem Compaq, ik gebruik al 3 jaar intensief een laptop van hun om te internetten (gemiddeld 10 uur per dag en meer) en heb er eigenlijk nog nooit problemen mee gehad.

Dit is ,m.

Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 17:27
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Compaq is net als IBM leuk, maar vrij onbetaalbaar. Beter betaalbare alternatieven zijn Acer, Asus, dat soort merken. Er zijn ook winkels met eigen merken die niet onaardig zijn, dus op zich valt er over een merk zelf niet zo heel veel te zeggen. Het draait meer om de specificaties, een merk zegt voornamelijk wat over de behuizing.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 19:06
DZHAW
DZHAW is offline
Citaat:
Cornel schreef op 15-01-2005 @ 18:20 :
ik gebruik al 3 jaar intensief een laptop van hun om te internetten (gemiddeld 10 uur per dag en meer)
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 20:14
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Koen schreef op 15-01-2005 @ 18:27 :
Compaq is net als IBM leuk, maar vrij onbetaalbaar. Beter betaalbare alternatieven zijn Acer, Asus, dat soort merken. Er zijn ook winkels met eigen merken die niet onaardig zijn, dus op zich valt er over een merk zelf niet zo heel veel te zeggen. Het draait meer om de specificaties, een merk zegt voornamelijk wat over de behuizing.
compaq is allang niet meer het dure merk van vroeger, het is zelfs zeer betaalbaar geworden.

Spec's zijn idd belangrijk , maar dan gaat het vooral om baterij levensduur en de kwaliteit van het scherm natuurlijk.
asus is een merk welke uitstekende kwaliteit/spec leverd voor bodemprijzen( vooral de 6000 serrie is een aanrader).

Een merk zegt btw in zoverre iets over de behuizing , dat je er zeker van kan zijn dat je goede spullen krijgt ,en niet zoon klote gericom/medion toetsenbordje bijvoorbeeld
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 01:38
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
DZHAW schreef op 15-01-2005 @ 20:06 :
Wat is daar nou mis mee?

Dit is de gemiddelde internetduur per dag, en mijn laptopje prutteld gewoon probleemloos verder op dit forum.

Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 06:43
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Cornel schreef op 16-01-2005 @ 02:38 :
Dit is de gemiddelde internetduur per dag, en mijn laptopje prutteld gewoon probleemloos verder op dit forum.
[afbeelding]
Haha, jij hebt OOK al geen leven

Ik heb een Dell, en voor wat erin zat, was-ie best goedkoop. Het zijn leuke desktopvervangers, maar redelijk zwaar, en qua accu zijn ze niet perfect.
Al zullen de lattitudes stukken beter zijn qua levensduur van de accu in vergelijking met de inspirons.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 10:35
Verwijderd
Ik heb nu zo'n 1½ jaar een NEC... hij doet het wel redelijk.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 19:03
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
En de Dell InspironTM 510m? Is dat een goede?

http://www1.euro.dell.com/content/pr...=nl&l=nl&s=dhs (en dan de linker versie van 1128 euro).

En als ik deze doe... Je kan een pagina verder nog allerlei dingen veranderen. Welke zijn noodzakelijk/fijn?

Laatst gewijzigd op 16-01-2005 om 19:43.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 19:11
SubbehQ
Avatar van SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
Cornel schreef op 16-01-2005 @ 02:38 :
Wat is daar nou mis mee?

Dit is de gemiddelde internetduur per dag, en mijn laptopje prutteld gewoon probleemloos verder op dit forum.

[afbeelding]
ja dat is gewoon hoelang je laptop aanstaat en verbonden is, niet hoelang je al internet
__________________
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 19:37
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 16-01-2005 @ 20:11 :
ja dat is gewoon hoelang je laptop aanstaat en verbonden is, niet hoelang je al internet
Dan heb jij nog nooit eens een kijkje genomen op twee andere forums met topics waarin ik met andere leden (snachts) wedstrijden hielden wie het langste kon opblijven, en...posten.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Darko schreef op 15-01-2005 @ 17:47 :
Wat minder lijken me HP en Acer bijvoorbeeld.
Foei. HP maakt hele robuuste laptops, echt 'op de grond gooi materiaal' zeg maar. Ze zijn niet zo fragiel als bijvoorbeeld Acer. En ja, ze zijn wat duurder op zich, maar de service is geweldig (hij wordt opgehaald en teruggebracht) mocht er wat mis mee zijn. Ik heb zelf een HP en ben er uiterst tevreden mee, een vriend van mij ook al een aantal jaren, die is er aardig ruig mee, maar de zijne doet het ook nog steeds. Dus: geen kwaad woord over HP.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 20:36
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 16-01-2005 @ 21:00 :
Foei. HP maakt hele robuuste laptops, echt 'op de grond gooi materiaal' zeg maar. Ze zijn niet zo fragiel als bijvoorbeeld Acer. En ja, ze zijn wat duurder op zich, maar de service is geweldig (hij wordt opgehaald en teruggebracht) mocht er wat mis mee zijn. Ik heb zelf een HP en ben er uiterst tevreden mee, een vriend van mij ook al een aantal jaren, die is er aardig ruig mee, maar de zijne doet het ook nog steeds. Dus: geen kwaad woord over HP.
Ik zou geen hp kopen, klaar. kwestie van smaak. en van hp had ik verhalen gehoord dat die vergelijkbaar zijn met een acer.. Daarnaast is een acer zo gammel nog niet, ik denk dat ik mijzelf ook een acer aanschaf, ze zijn nogal snel afgeprijsd..
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 09:25
Verwijderd
Citaat:
Darko schreef op 16-01-2005 @ 21:36 :
Ik zou geen hp kopen, klaar. kwestie van smaak. en van hp had ik verhalen gehoord dat die vergelijkbaar zijn met een acer.. Daarnaast is een acer zo gammel nog niet, ik denk dat ik mijzelf ook een acer aanschaf, ze zijn nogal snel afgeprijsd..
Ik heb ook genoeg 'verhalen gehoord' over acer waar ik niet al te blij mee was. Maar HP voldoet prima en ik heb me er genoeg in verdiept om dat te zeggen, denk ik.
Overigens: niet alleen HP is goed. Ook Toshiba (wat jij noemde) en Asus zijn goede laptopmerken. Wat ik zelf nooit zou doen is Dell (slechte service); Packard Bell (algehele troep ) en Acer (niet zo robuust qua buitenkant.)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-01-2005, 10:08
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 16-01-2005 @ 02:38 :
Wat is daar nou mis mee?

Dit is de gemiddelde internetduur per dag, en mijn laptopje prutteld gewoon probleemloos verder op dit forum.

[afbeelding]
Dertieneneenhalf uur verbinding en nog geen 8/40 megabyte up/down? Damn, zet Bittorrent eens op en doe iets voor je medemens, ofzo.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 16-01-2005 @ 20:03 :
En de Dell InspironTM 510m? Is dat een goede?

http://www1.euro.dell.com/content/pr...=nl&l=nl&s=dhs (en dan de linker versie van 1128 euro).

En als ik deze doe... Je kan een pagina verder nog allerlei dingen veranderen. Welke zijn noodzakelijk/fijn?
Ik zou er een beetje op letten of de videokaart gedeeld is of niet. Bij deze dell is het videogeheugen namelijk shared: dat betekent dat hij het videogeheugen voor spelletjes en andere grafische toepassingen van de 512 mb intern geheugen afhaalt en dat is dus minder.

verder denk ik, minimaal:
512 mb intern geheugen
64 mb zelfstandige videokaart
toch wel minstens een 3,0 ghz processor (een centrino is wel (veel) zuiniger, maar langzamer)
een harde schijf van zo'n 60 GB

wie vult mij aan?

Overigens maakt sony ook schitterende laptops, maar die zijn wel heel erg duur...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 11:51
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
heb een acer tavelmate 4000, zeer te spreken over, specs zijn goed en in balans, genoeg usb poorten,

behuizing is wel goed, maargoed echte defecten kom je toch pas over een jaar tegen, dus daar kan ik niets over zeggen


bij p4 / amd64.. 1uur max accu, is echt beroerd,

waar heb je die snelheid voor nodig? voor spelletjes? dan kan je cpu nog zo snel zijn maar dan houdt je videokaart het niet uit..

daarom heb ik deze dus gekozen
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 12:03
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 17-01-2005 @ 12:17 :
Ik zou er een beetje op letten of de videokaart gedeeld is of niet. Bij deze dell is het videogeheugen namelijk shared: dat betekent dat hij het videogeheugen voor spelletjes en andere grafische toepassingen van de 512 mb intern geheugen afhaalt en dat is dus minder.

verder denk ik, minimaal:
512 mb intern geheugen
64 mb zelfstandige videokaart
toch wel minstens een 3,0 ghz processor (een centrino is wel (veel) zuiniger, maar langzamer)
een harde schijf van zo'n 60 GB

wie vult mij aan?

Overigens maakt sony ook schitterende laptops, maar die zijn wel heel erg duur...
Ik vul je niet aan, maar verbeter je
Je moet de afweging maken waar je het ding voor gebruikt, shared memory is prima als je geen games speelt maar alleen surft en office applicaties draait. Game je, dan zou ik voor een mobility radeon gaan, een 9700 ofzo. Maar zelfs dan is het niet voldoende om echt soepel te kunnen spelen met de nieuwere spellen.
Die processor zou ik nooit doen in een laptop. Hij word warmer dan een centrino, verbruikt meer stroom en een centrino is meer dan snel genoeg.

owja. Ik heb ook genoeg dingen over acer gehoord, maar ik heb ze nu ook in levenden lijve gezien en zo gammel zagen ze er niet uit. HP zal best leuk zijn, maar ik vind er geen laptop waarbij ik zeg: wow, die wil ik hebben..
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Koning schreef op 17-01-2005 @ 12:51 :
bij p4 / amd64.. 1uur max accu, is echt beroerd,
Ik heb een laptop met een amd 64 erin en die gaat wel langer dan een uur mee hoor... zo'n 1,5 a 2 uur.

Citaat:
Darko schreef op 17-01-2005 @ 13:03 :
Ik vul je niet aan, maar verbeter je
Je moet de afweging maken waar je het ding voor gebruikt, shared memory is prima als je geen games speelt maar alleen surft en office applicaties draait.
Ze wil iets waar ze later nog wat aan heeft, dan kan ze beter eentje met videokaart hebben dan zonder. Maar als de TS nooit van plan is spelletjes te gaan spelen, dan is shared memory wel oké verder.

Citaat:
Darko schreef op 17-01-2005 @ 13:03 :

Die processor zou ik nooit doen in een laptop. Hij word warmer dan een centrino, verbruikt meer stroom en een centrino is meer dan snel genoeg.
Een centrino is maar 1,4 ghz ofzo, dat zou voor mij een probleem zijn.

Citaat:
Darko schreef op 17-01-2005 @ 13:03 :
HP zal best leuk zijn, maar ik vind er geen laptop waarbij ik zeg: wow, die wil ik hebben..
Dat is wat anders dan dat HP klote kwaliteit is

Laatst gewijzigd op 17-01-2005 om 13:58.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 14:11
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 17-01-2005 @ 14:56 :
Ik heb een laptop met een amd 64 erin en die gaat wel langer dan een uur mee hoor... zo'n 1,5 a 2 uur.


Ze wil iets waar ze later nog wat aan heeft, dan kan ze beter eentje met videokaart hebben dan zonder. Maar als de TS nooit van plan is spelletjes te gaan spelen, dan is shared memory wel oké verder.


Een centrino is maar 1,4 ghz ofzo, dat zou voor mij een probleem zijn.


Dat is wat anders dan dat HP klote kwaliteit is
1,5 tot 2 uur is nog niets.. veel te weinig. minimaal een uur of vier moet hij toch vol kunnen houden.

aan een laptop met shared memory heeft ze later ook nog wat. Laptops zijn gewoon al snel out-of-date. met of zonder videokaart maakt eigenlijk niets uit.

Bij centrino's draait het niet om de kloksnelheid. een centrino kan makkelijk met een pentium 4 meekomen. nou moet je natuurlijk niet gaan vergelijken met de top modellen van een pentium 4, maar een mid-range is makkelijk bij te benen voor een centrino. Bovendien komen er deze zomer centrino's met 2.0 ghz.

en ik heb nooit gezegd dat hp klote kwaliteit is.
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Darko schreef op 17-01-2005 @ 15:11 :

Bij centrino's draait het niet om de kloksnelheid. een centrino kan makkelijk met een pentium 4 meekomen. nou moet je natuurlijk niet gaan vergelijken met de top modellen van een pentium 4, maar een mid-range is makkelijk bij te benen voor een centrino. Bovendien komen er deze zomer centrino's met 2.0 ghz.
Hij blijft gewoon langzamer, terwijl een centrino veel duurder is. Ik heb destijds voor een AMD Athlon 64 gekozen omdat ik toch niet twee uur zonder stopcontact zou zitten. Tot dusver heb ik gelijk gehad.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2005, 16:02
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Nooit zomaar kloksnelheden vergelijken:
centrino is energiezuinig en kan zich echt wel meten met een pentium en dergelijke. Een Athlon XP 3000+, dus vergelijkbaar toestel voor Pentium IV 3000 MHz (tegenwoordig noemt die Pentium 4 530, maar daar zie je natuurlijk geen kloksnelheid in). Nu zo'n AMD draait op 2167 MHz, dat is toch een serieus verschil tegenover Intel.
Dus, laat ik je nooit meer horen zeggen dat kloksnelheid belangrijk is, want je moet prestaties zien en kloksnelheid vergelijken is maar een heel klein stukje van die puzzel.

Voor een notebook zou ik zelf voor AMD64 (gewoon omdat dat de toekomst is) ofwel voor een energiezuinige cpu (eerder dit, dus dat is een Centrino). Zelf zou ik ook in geen geval een videokaart met gedeeld geheugen nemen: vaak beschikken zulke notebooks over 256 of 512 megabyte geheugen, van die 512 kun je nog wel iets missen, maar van 256 heb je toch liever al het geheugen! Enkel als je krap bij kas zit én zeker bent dat je de computer enkel voor wat ge-Word en ge-Excel gebruikt, dan kun je hiermee genoeg doen, maar als je ook regelmatig wat video bekijkt of muziek ofzo, alles wat zo net iets meer is, dan zou ik zeker voor 512 megabyte en degelijke videokaart gaan. Natuurlijk heeft je videokaart weinig invloed op je muziek, maar vaak wil je toch wel én muziek én Word én 10 internetpagina's én een map met bestanden. Op 256 gaat dat, geen probleem, in het begin dan toch, maar met 512 heb je al wat meer speling.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 16:36
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Mijn laptop centrino 1,5ghz 512ddr r9700 64mb houdt mijn p4 2,4@ 2,8 1gb DDR en ti4600 bij
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 16:44
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Als je nog tijd hebt, wacht dan op de Turion de Athlon 64 mobile versie, dus tegen hanger Donathon, Centrino.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 17:42
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 17-01-2005 @ 16:14 :
Hij blijft gewoon langzamer, terwijl een centrino veel duurder is. Ik heb destijds voor een AMD Athlon 64 gekozen omdat ik toch niet twee uur zonder stopcontact zou zitten. Tot dusver heb ik gelijk gehad.
Lees eens. Centrino is dus helemaal niet langzamer dan een pentium 4.. Bekijk Konings specs maar eens, een 1.5 centrino houd met gemak een 2.8ghz proc bij. Besides, je gaat mij echt niet vertellen dat je bij een laptop zo'n proc nodig hebt. Alle andere hardware loopt dan achter. Nee, centrino blijft echt de beste keuze.
Of wacht op de Turion (AMD) of de Sonoma, de opvolger van het Centrino platform (Intel).
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 20:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Wat ik met mn computer hoofdzakelijk wil: erop werken voor school/studie en internetten (downloaden van muziek). Maar ik wil er inderdaad ook spellen op kunnen spelen (ook al zal ik dit niet intensief doen) en dvd's op kunnen kijken.

Wat is nou precies het voordeel van een 2 x 256 mb intern geheugen en het voordeel van een 1 x 512 mb intern geheugen?

En wie weet hoe t werkt als ik via onze bestaande adsl verbinding van de computer thuis wil internetten op mn laptop? Moet ik daarvoor nog iets voor aanschaffen/weten?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 20:31
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 17-01-2005 @ 21:01 :
Wat ik met mn computer hoofdzakelijk wil: erop werken voor school/studie en internetten (downloaden van muziek). Maar ik wil er inderdaad ook spellen op kunnen spelen (ook al zal ik dit niet intensief doen) en dvd's op kunnen kijken.

Wat is nou precies het voordeel van een 2 x 256 mb intern geheugen en het voordeel van een 1 x 512 mb intern geheugen?

En wie weet hoe t werkt als ik via onze bestaande adsl verbinding van de computer thuis wil internetten op mn laptop? Moet ik daarvoor nog iets voor aanschaffen/weten?
een geforce fx 5200 go moet voldoende zijn dan denk ik..

2x 256 heeft als nadeel dat het 2 geheugenslots kost en de laptop dus niet uit te breiden is.. Voor jou denk ik niet van belang. Daarnaast kan ik niet echt een verschil bedenken.

En voor het internet moet je dan een netwerkje hebben
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 20:35
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Darko schreef op 17-01-2005 @ 21:31 :
een geforce fx 5200 go moet voldoende zijn dan denk ik..

2x 256 heeft als nadeel dat het 2 geheugenslots kost en de laptop dus niet uit te breiden is.. Voor jou denk ik niet van belang. Daarnaast kan ik niet echt een verschil bedenken.

En voor het internet moet je dan een netwerkje hebben
Niet voor een Geforche 5200 gaan, ga minimaal voor 9700. Met een oog op de toekomst dus, een vriend van mij heeft een 9600 kan hij nog een beetje op gamen, een 5200 helemaal niet, die trekt niet eens de gewone resolutie van de laptop.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 20:57
Darko
Avatar van Darko
Darko is offline
Citaat:
Jolt schreef op 17-01-2005 @ 21:35 :
Niet voor een Geforche 5200 gaan, ga minimaal voor 9700. Met een oog op de toekomst dus, een vriend van mij heeft een 9600 kan hij nog een beetje op gamen, een 5200 helemaal niet, die trekt niet eens de gewone resolutie van de laptop.
mja, kan best. maar dies gelijk een stukje duurder, vandaar dat ik die aanraadde.. Tuurlijk is een 9700 beter, maar het moet ook in je budget passen..
__________________
I've got a PhD in Horribleness.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 21:02
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ik vindt een 5200 Go een beetje zonde van je geld, evenals 5700 Go.

Als je wilt gamen, kan je misschien nu nog een spel spelen, maar als Stalker uit komt gaat het niet. Is je GPU te langzaam.

Als je een redelijke kaart wilt is de 9600, 9700, 9800, X800, X700 mobile serie wel goed of de 6800 Go.

Maar jah ligt voornamelijk aan je budget, en waar je moet kijken.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 21:27
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
Jolt schreef op 17-01-2005 @ 21:35 :
Niet voor een Geforche 5200 gaan, ga minimaal voor 9700. Met een oog op de toekomst dus, een vriend van mij heeft een 9600 kan hij nog een beetje op gamen, een 5200 helemaal niet, die trekt niet eens de gewone resolutie van de laptop.
Een notebook is geen game apparaat, dat weet iedereen. Tenzij je bereid bent er 2500 euro voor neer te leggen, maar dat zal voor 99,9% van de bevolking niet op gaan.

Een beetje notebook heeft een native resolutie van 1400x1050. Dan moet je wel een forste GPU hebben, wil je dat ook in games kunnen trekken op een notebook. Zit er dus in veel gevallen niet in. Dus 'die trekst niet eens de gewone resolutie' is in dit geval nogal misplaatst tenzij de native resolutie 1024x768 is, dan is 't idd voor veel spellen niet afdoende.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 21:34
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Die vriend van mij had geloof ik een Ibm, intel Centrino, 768 mb, Radeon 9600, 60 gig hdd. Kon nog redelijk gamen, op zijn resolutie dus 1400 x 1050 was het geloof ik of nog iets groter, dat zou ik moeten navragen, hij moest alleen textures iets lager zetten. owja 1024 x 768 ziet echt niet uit op een laptop met een native resolutie van 1400 x 100

Maar lager dan een 9600 zou ik niet gaan, als je redelijk er op wilt gamen. Ik weet niet wat het budget van ts is, maar als het rond de 1000 euro zit, dan heb je zeker een goede laptop, met een redelijk tot krachtige gpu.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-01-2005, 21:37
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Jolt schreef op 17-01-2005 @ 22:34 :


Maar lager dan een 9600 zou ik niet gaan, als je redelijk er op wilt gamen. Ik weet niet wat het budget van ts is, maar als het rond de 1000 euro zit, dan heb je zeker een goede laptop, met een redelijk tot krachtige gpu.
kdenk dat je idd voor dat geld een asus heb met een 9600 en ja dat zijn goede laptops
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 21:44
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Nou asus is ook vrij duur, Acer niet duur en relijk tot goede hardware er in. Het is gewoon een kwestie van zoeken, en eventueel op de aanbiedingen afgaan.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 05:12
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hm, mijn budget ligt tussen de 1000 en 1500 in... Maar jullie maken t me wel ingewikkeld met al die verschillende meningen, haha. En daarbij heb ik er een klein beetje verstand van, maar niet heel veel. Ik zoek me echt in de rondte naar een goede.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 09:11
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Darko schreef op 17-01-2005 @ 15:11 :
1,5 tot 2 uur is nog niets.. veel te weinig. minimaal een uur of vier moet hij toch vol kunnen houden.
Het is of het een of het ander he. Een high end processor heeft een hoger verbruik, daar kun je niet om heen. Een ferrari rijdt ook van pitstop naar pitstop, en een P4 3.0GHz laptop van stopcontact naar stopcontact. Athlon 64 doet het dan nog redelijk: high end proc maar met Cool'N'Quiet / PowerNow! toch vrij lang kunnen desktoppen.
Citaat:
aan een laptop met shared memory heeft ze later ook nog wat. Laptops zijn gewoon al snel out-of-date. met of zonder videokaart maakt eigenlijk niets uit.
Als je een laptop neemt met dedicated videogeheugen, heb je minstens een verdubbelde geheugenbandbreedte. Dus niet alleen de grafische prestaties maar ook desktop prestaties profiteren van dedicated geheugen.
Citaat:
Bij centrino's draait het niet om de kloksnelheid. een centrino kan makkelijk met een pentium 4 meekomen. nou moet je natuurlijk niet gaan vergelijken met de top modellen van een pentium 4, maar een mid-range is makkelijk bij te benen voor een centrino. Bovendien komen er deze zomer centrino's met 2.0 ghz.
Bij geen enkele processor draait het om kloksnelheid, tenminste als je deze wilt vergelijken met een andere processor met een geheel andere architectuur. Een Banias/Dothan CPU heeft een heel ander ontwerp dan de Pentium 4, laatstgenoemde is gebaseerd op Netburst waardoor de IPC een stuk lager ligt en de kloksnelheid een stuk hoger. Kortweg een dommere processor die op een hoge frequentie loopt, terwijl de Banias/Dothan op een lagere klokfrequentie loopt maar wel meer doet per klokslag, dat heeft IPC (Instructions per Cycle), waarvan de details te ver gaan om hier uit te leggen.

Een Banias 1.7GHz valt te vergelijken met 2.5GHz P4. Maar afhankelijk van de applicatie. Geheugenintensieve programma's zullen het beter doen op de P4, terwijl FPU gevoelige apps zich meer bij de Banias zullen schuilen. De opvolger van de Banias, Dothan, gaat tot 2,1GHz en heeft daarnaast verbeteringen qua architectuur waardoor hij en net wat sneller en relatief zuiniger is. Deze zou zich wel kunnen meten met een 3.0GHz P4, maar reken erop dat het prijskaartje rond de 600-700 euro zal zijn.

Centrino is overigens maar een merknaam, niet eens van een processor maar van een platform; een Banias of Dothan CPU in combinatie met een wireless networking chip van Intel; koppelverkoop dus, waardoor de laptopbouwer kan profiteren van marketing en de naam Centrino mag gebruiken. Zonder de WLAN chip heet de processor simpelweg Pentium M, waarvan geen enkele consument hoge verwachtingen stelt ook al is het dezelfde CPU als een Centrino.

en ik heb nooit gezegd dat hp klote kwaliteit is. [/B][/QUOTE]
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:04
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ik heb hier wat gevonden:

Jewel Diamond 2500 € 1369

Processor: Intel Centrino 1,5 Ghz Dothan
Cache: 2048 kb second level cache
Geheugen: 512 MB
Harddisk: 60 GB
Drive: DVD/CD-rw
Diskettedrive: optioneel, zie uitbereidingsmogelijkheden
Grafische kaart: ATi Radeon M11 256MB DDR
Beeldscherm: TFT 15.4 inch
Max. Resolutie: 1280 × 800 WXGA
Modem: 56Kbps Modem
Netwerk (kabel): LAN 10/100
Netwerk (draadloos): Wireless LAN 802.11g (54Mbps)

Ik denk dat we beter met dus echt notebooks aan kunnen komen voor de ts, anders ziet zij dadelijk door de bomen het bos niet meer.

@Krummeltje een Donhaton, verslaat een mobile Athlon 64 zelfs, hij is soms zelfs beter. Ondanks zijn lagere clocksnelheid, clocksnelheid zegt helemaal niks.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:06
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Darko schreef op 17-01-2005 @ 21:31 :

En voor het internet moet je dan een netwerkje hebben
Leg eens uit? De adsl-aansluiting is er thuis al. Maar ik wil hem dus ook op mn comp hebben. Heb ik daar een andere modem voor nodig oid? En kan ik er verschillende adsl-aansluitingen op kwijt (mn ouders zijn gescheiden, dus dat ik én bij mn moeder én bij mn vader thuis met mn laptop op internet kan)?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:11
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Nee gewoon je laptop op je pc aansluiten (wireless, of kabeltje of usb lan) en dan share je je internet verbinding, nadeel is dat wel je pc aan moet staan.

Of je moet een wireless, routertje kopen, kan je overal internetten .Mits je een laptop hebt gekocht met wireless lan.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:16
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline


powerbook
$1,599.00

12.1-inch TFT Display
1024x768 resolution
1.33GHz PowerPC G4
512K L2 cache
256MB DDR333 SDRAM
60GB Ultra ATA/100
NVIDIA GeForce FX
Go5200 (64MB DDR)
Full size keyboard
10/100BASE-T Ethernet
FireWire 400
AirPort Extreme built-in
Mini-DVI out
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:17
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Wat een bagger 3d kaart, dat doe je een gamer niet aan.

Vindt hem overgings zeer duur ...voor wat je krijgt .
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:20
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
Jolt schreef op 18-01-2005 @ 13:17 :
Wat een bagger 3d kaart, dat doe je een gamer niet aan.

Vindt hem overgings zeer duur ...voor wat je krijgt .
is ze ook niet neem ik aan? heb ik nergens zien staan

ja tis wel apple dude.

jijbentookaltijdophetforumzeg
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:24
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
ik verveel me toevallig , ga dadelijk wel eens eventjes wat doen .

Ik heb iets anders gevonden:
Fujitsu Siemens Amilo M-1425

Amilo M-1425 15,4" FT WXGA, 1280:800
Intel Pentium M 745 (1.8GHz),
128MB ATI Mobility Radeon 9700,
1024 MB,
60 GB 4200rpm
DVD+-RW+-R dl,
Intel® PRO/Wireless 2200, CR, 1 jaar pickup & return
€ 1,245.00

Alleen een langzame hardeschijf.
Kijk eens hier rond, daar hebben mensen verschillende laptops, daar kan je de gebruikers ervaringen een beetje lezen, en daar zitten de echte nerds .
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 12:52
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
En heeft iemand ervaring met Dell Laptops?

En dat Jewel merk? Nog nooit van gehoord namelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 13:12
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 18-01-2005 @ 13:52 :
En heeft iemand ervaring met Dell Laptops?

En dat Jewel merk? Nog nooit van gehoord namelijk.
Dell is opzich ok, ware het niet dat ze in het resente verleden veel fouten hebben gemaakt met het laden van de accu's

jewel = een no nonses prijs vechter: met andere woorden een boel peformance in een crappy plastic dooske

hoewel meningen verschillen vallen bij mij: Jewel , acer , medion en gericom onder de prijsvechters , asus en Hp zitten hier net boven en proberen zeer nette nootbooks op de markt te zetten (Hp heeft wel oerlijk design btw)


ik zou voor de asus 6800 gaan...

http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2593
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 13:35
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Wow, ik word helemaal gek hier. Hoeveel laptops ik net wel niet voorbij heb zien komen (inclusief hoeveel verschillende websites wel niet)!

De meeste laptops hebben trouwens een videokaart van 64 mb? Of ligt dat nou aan mij?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware nieuwe laptop
veer2110
14 06-05-2013 13:07
Software & Hardware Laptop kopen.
BfmvFreakx3
21 07-08-2009 11:52
Software & Hardware [LAPTOPS] Een goed merk, en een redelijke prijs.
MisterDJ
3 22-07-2005 15:48
Software & Hardware [laptop] Welk merk kan ik het best nemen?
Verwijderd
22 01-04-2005 09:56
Software & Hardware [Laptop] Welke merken?
Verwijderd
42 21-06-2004 05:40
Software & Hardware [Laptop] Koopadvies
ekki
52 08-11-2003 16:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:22.