Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2006, 00:00
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 02-02-2006 @ 22:20 :
nou, als je auto niet recht is heb je een probleem je kan m dan nog proberen te (laten) richten, maar dat heeft ook nadelen.

je bedoelt natuurlijk of de stand van de wielen wel goed is; dwz dat de diverse factoren die bepalen welke kant een wiel opwil tov de auto, zo zijn, dat het wiel 'rechtdoor wil'.

uitlijnen is een klusje dat ze zelfs bij de kwikfit fatsoenlijk kunnen doen in een kwartiertje overigens.
Ik zei het verkeerd idd
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2006, 12:47
LittleLucille
LittleLucille is offline
Vond het tof! Heb in een rustige buurt stukje morgen rijden. Het was een intest, mocht wat gas geven, wat sturen, heling trekken. Niet zo heel veel eigenlijk.
__________________
Sometimes An Accident Is No Accident At All...
Met citaat reageren
Oud 06-02-2006, 11:24
JessieL
JessieL is offline
Citaat:
Daboman schreef op 03-02-2006 @ 23:09 :
Eerste les was best leuk. Even uitleggen hoe ik moet starten en wegrijden. Ik mocht wel alleen maar het stuur gebruiken. Toen heb ik op een parkeerterrein stuuroefeningen gedaan. Later in die les mocht ik ook gaan gassen en gaan remmen. Remmen was niet zo'n probleem, ik ging die les elke keer vol op het rempedaal staan Hopelijk heb ik niet al teveel mensen achter me laten schrikken

Hij zei ook dat ik een snelle leerling was. Ik merk er na zoveel lessen dat ik de tel ben kwijtgeraakt niks van. Ik zit geloof ik al over de 60 uur Het wordt zo langzamerhand erg frustrerend.

ff offtopic, maar ik hoor van veel mensen dat ze bij de eerste lessen te horen krijgen een snelle leerling te zijn, maar dat achteraf niks van waar blijkt. ik kreeg het ook te horen, en ik blijk gewoon gemiddeld te zijn, helemaal niet zo geweldig als ie vent beweerde in begin (was ook slechte vent, ben daarom ook vertrokken). Maar goed.....
maar eh mijn eerste rijles was leuk, kon amper geloven dat ik eindelijk achter het stuur zat. mocht gassen en sturen, ging ook lekker. Een paar lessen later vond ik het al niks meer aan en nu heb ik er een hekel aan hehehe. maar de eerste was leuk
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 17:15
Daph
Daph is offline
Zenuwachtig was ik niet, ik hoorde 5 minuten voor de rijles dat ik moest gaan rijden (was die dag jarig). Eerst ging m'n instructrice alle knopjes en pedalen en spiegels uitleggen, wat natuurlijk het ene oor in ging en het andere oor weer uit Ik moest de eerste les gas geven en sturen. Tweede les remmen + schakelen. Eerste les gelijk de snelweg op en het centrum in (lang leve de fietsers)! Dat vond ik wel ff eng, maar was goed gekomen Geen ongelukken veroorzaakt

Zit nu op 25 lessen heb theorie in m'n zak, over paar weken afrijden.. Spannend!!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 23:39
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
maandag mijn eerste rijles
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 18:02
Ivo
Ivo is offline
Mijn eerste rijles... Ik was wat zenuwachtig. M'n instructeur reed vanaf de rijschool (op een druk industrieterrein) naar een rustige woonwijk. Daar vroeg ie aan mij wat ik al wist van het besturen van een auto (theoretisch) en of ik al gereden had. Dat laatste had ik nog niet, en hij gaf we wat extra uitleg over het bedienen van gas, rem, koppeling, versnellingsbak en richtingaanwijzer. Vervolgens mocht ik een paar rondjes om het plantsoen rijden en het laatste half uur hebben we een redelijk normaal rondje openbare weg gereden, incl. 80 km-weg.
Ik kreeg dus gelijk alles wat nodig is om de auto te bedienen voor m'n kiezen.
Op de 3e les vond mijn gooi-maar-in-het-diepe instructeur het een goed idee om maar eens de snelweg op te gaan. En dat viel eigenlijk best mee.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 09:55
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Het was geweldig. Ik was meteen hooked. Mocht alles meteen (na oefenen natuurlijk) en ik ging voor het eerst van m'n leven de Ring op.
Dat was leuk.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 11:43
Kwark89
Kwark89 is offline
Mmmm ik heb net mijn eerste rijles..
Maar hier lees ik dat sommige alleen nog mogen sturen??


Hij zei jah gaat maar rijden. Moest alles zelf doen(sturen, schakelen, koppeling,opstarten en ga zo maar door).
Het ging wel lekker

Alleen 1 ding kan ik echt niet.
Om stil te staan moet je koppeling indrukken en langzaam remmen, maar op het laatst krijg ik steeds zo KLEIN schokje(heel beetje), maar die man vindt dat dus waardeloos. Ik weet dat jet het rempedaal langzaam los moet laten , maar ik voel dat gvd echt niet aan. Help me.

Voor de rest ging het lekker(ook al moest ik alles zelf doen).
Wel heb ik hem 2x laten afslaan(koppeling niet ingedrukt)
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 13:30
Lethe
Lethe is offline
Ik was vantevoren zenuwachtig, maar ik vond het echt ontzettend leuk! Ik mocht meteen al alles doen: gas geven, sturen, remmen, schakelen... na een lesje of 6,7 begon het rijden me een beetje tegen te staan Maar daarna vond ik het weer leuker worden.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 13:31
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Kwark89 schreef op 27-08-2007 @ 12:43 :
??


Alleen 1 ding kan ik echt niet.
Om stil te staan moet je koppeling indrukken en langzaam remmen, maar op het laatst krijg ik steeds zo KLEIN schokje(heel beetje), maar die man vindt dat dus waardeloos. Ik weet dat jet het rempedaal langzaam los moet laten , maar ik voel dat gvd echt niet aan. Help me.

Ik had dat ook met remmen, de eerste twee lessen. Dan druk je de rem te hard in. Hij hoeft maar heel losjes ingedrukt te worden (tenzij je een noodrem moet maken natuurlijk ) Maar dat voel je vanzelf wel aan na een tijdje.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 13:44
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Kwark89 schreef op 27-08-2007 @ 12:43 :
Mmmm ik heb net mijn eerste rijles..
Maar hier lees ik dat sommige alleen nog mogen sturen??


Hij zei jah gaat maar rijden. Moest alles zelf doen(sturen, schakelen, koppeling,opstarten en ga zo maar door).
Het ging wel lekker

Alleen 1 ding kan ik echt niet.
Om stil te staan moet je koppeling indrukken en langzaam remmen, maar op het laatst krijg ik steeds zo KLEIN schokje(heel beetje), maar die man vindt dat dus waardeloos. Ik weet dat jet het rempedaal langzaam los moet laten , maar ik voel dat gvd echt niet aan. Help me.

Voor de rest ging het lekker(ook al moest ik alles zelf doen).
Wel heb ik hem 2x laten afslaan(koppeling niet ingedrukt)
Leuke up
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 13:54
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
MTpower schreef op 27-08-2007 @ 14:44 :
Leuke up
date
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 13:56
Kwark89
Kwark89 is offline
Citaat:
MTpower schreef op 27-08-2007 @ 14:44 :
Leuke up
Boeiuh...
Ga maar een appeltaart bakken
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 13:58
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Kwark89 schreef op 27-08-2007 @ 14:56 :
Boeiuh...
Ga maar een appeltaart bakken
Hij zegt toch leuk?
__________________
Nice
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Atheïsten
Verwijderd
500 12-07-2012 16:48
Verkeer & Vervoer Rijles- en Rijbewijstopic #15!
Verwijderd
500 25-11-2010 14:29
Liefde & Relatie Ik weet het even niet meer..
Mariekje*
15 13-09-2005 17:05
De Kantine jouw rijleservaringen?!
potlood&pen
54 28-05-2005 16:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:55.