Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2007, 17:29
Bart
Avatar van Bart
Bart is offline
Ik heb nu 11 lessen van anderhalf uur gehad, en de vraag is nu: TTT of niet? eind april ga ik theorie examen doen en m'n instructeur wil m'n praktijk inplannen voor eind mei. Dan zou ik dus bijv. begin mei nog een TTT kunnen doen, maar heeft het wel echt zin? M'n instructeur heeft er wel vertrouwen in dat ik eind mei m'n praktijk mét bijzondere verrichtingen kan halen, zonder TTT dus.
Advertentie
Oud 26-03-2007, 17:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Zonder TTT.
Tenzij je extreem zenuwachtig denkt te zijn, heb je die TTT helemaal niet nodig. Het is gewoon een proefexamen waarvoor je enkel kan zakken (in die zin dat je je rijbewijs dus niet kan verdienen). Dan kan je naar mijn mening beter gewoon je praktijk gaan doen. Mocht je daarvoor zakken, dan heeft die praktijk dus als TTT gediend voor slechts een paar tientjes meer, maar mét kans dat je slaagt. En mocht je slagen, dan ben je natuurlijk alleen maar blij dat je die TTT niet gedaan hebt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 26-03-2007, 22:02
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Inderdaad, geen TTT nemen tenzij je extreem zenuwachtig bent...
Geldklopperij is het
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 26-03-2007, 23:11
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Omg, het ging bagger vandaag.. Moest straatje keren, maar ik had het gevoel dat ik ongelovelijk zat te klooien met mn rempedaal en soms veel te vroeg voor de stoeprand remde.
Vervolgens wou ik weer starten, laat ik de koppeling veel te snel opkomen. En natuurlijk sloeg mn motor af. Nou lekker dan laat ik maar hopen dat het de volgende keer wat beter gaat.
Oud 27-03-2007, 08:30
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Bart schreef op 26-03-2007 @ 18:29 :
Ik heb nu 11 lessen van anderhalf uur gehad, en de vraag is nu: TTT of niet? eind april ga ik theorie examen doen en m'n instructeur wil m'n praktijk inplannen voor eind mei. Dan zou ik dus bijv. begin mei nog een TTT kunnen doen, maar heeft het wel echt zin? M'n instructeur heeft er wel vertrouwen in dat ik eind mei m'n praktijk mét bijzondere verrichtingen kan halen, zonder TTT dus.
Als je instructeur zegt dat je het zonder kan...

Maar het hangt er inderdaad van af hoe zenuwachtig je bent.
__________________
Oud 27-03-2007, 11:45
pfano
Avatar van pfano
pfano is offline
JA! vandaag theorie gehaald!

Zonder afspraak, en kon gelijk meedoen om 9 uur.

Met 2 foutjes geslaagd!

Ben zo blij!
__________________
Do the chickens have large talons?
Oud 27-03-2007, 18:47
Joepp
Joepp is offline
Gefeliciteerd!
Nu op naar het rijbewijs.

WishfulDreaming, fijn dat je al zo snel opnieuw kan.
Oud 27-03-2007, 22:40
*~Angel~*
Avatar van *~Angel~*
*~Angel~* is offline
Citaat:
Bart schreef op 26-03-2007 @ 18:29 :
Ik heb nu 11 lessen van anderhalf uur gehad, en de vraag is nu: TTT of niet? eind april ga ik theorie examen doen en m'n instructeur wil m'n praktijk inplannen voor eind mei. Dan zou ik dus bijv. begin mei nog een TTT kunnen doen, maar heeft het wel echt zin? M'n instructeur heeft er wel vertrouwen in dat ik eind mei m'n praktijk mét bijzondere verrichtingen kan halen, zonder TTT dus.
Niet doen. Ik heb het ook niet gedaan. Met het praktijk examen kreeg ik maar 1 bijzondere verrichting (file parkeren) Dus is zonde van het geld.

Het is beter dat je voordat je examen doet nog ff een uur daarvoor lest.
Oud 28-03-2007, 09:51
Verwijderd
Besluitvaardigheid, besluitvaardigheid, brrr....
Hoe moet ik dat ooit goed gaan doen? Als ik dat onder de knie krijg, kan ik het, volgens mijn instructeur....
Oud 28-03-2007, 11:09
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
vooruitkijken zodat je niet overal hoeft te remmen
Oud 28-03-2007, 11:25
Verwijderd
Als je voorrang hebt, ook gaan - mits het veilig is natuurlijk Je hebt altijd idioten die dan nog snel voor je langs denken te kunnen, helaas. Maar ik merkte wel dat toen ik eenmaal wist wannéér ik precies voorrang had, ik ook besluitvaardiger kon rijden - je twijfelt minder, enzo. Althans, zo werkte het bij mij..
Oud 28-03-2007, 14:13
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ja idd, sowieso de regels weten ed. Ook werkte het bij mij om soms als je denkt dat het niet kan gewoon doen. Als het écht niet kan dan trapt je instructeur wel op de rem maar vaak zul je zien dat het best kan
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 28-03-2007, 17:33
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Bij mij kwam het doordat ik niet op tijd begon met kijken. Ik kon nog niet zoveel dingen tegelijk.
__________________
Oud 28-03-2007, 18:58
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Miracle schreef op 27-03-2007 @ 09:30 :
Als je instructeur zegt dat je het zonder kan...

Maar het hangt er inderdaad van af hoe zenuwachtig je bent.
Precies... Ik word gans nerveus van examens en heb daarom preventief de TTT gedaan.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 28-03-2007, 19:39
Nyawa
Wanneer je begonnen bent: 24 maart
Wanneer je examen hebt: Ergens eind juni - begin juli
Wanneer en of je geslaagd bent: Hopelijk zie boven.
Hoeveel lessen je hebt gehad: 2
Oud 29-03-2007, 10:06
mandi
Avatar van mandi
mandi is offline
vanmiddag voor de derde keer examen. spannend.
__________________
pics or it didn't happen
Oud 29-03-2007, 10:45
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
mandi schreef op 29-03-2007 @ 11:06 :
vanmiddag voor de derde keer examen. spannend.
Veel succes!
__________________
Oud 29-03-2007, 11:02
mandi
Avatar van mandi
mandi is offline
Citaat:
Miracle schreef op 29-03-2007 @ 11:45 :
Veel succes!
Dankjewel, ik ben zo zenuwachtig ;x
__________________
pics or it didn't happen
Oud 29-03-2007, 11:34
Mariekje*
Mariekje* is offline
A.s. donderdag mijn theorie halen, ik heb alleen nog geen boeken. En volgens mijn instructeur moet ik nu haast gaan maken (heb een paar lessen gemist) omdat ik begin mei al op moet voor mijn praktijk (Lees: ik heb nu 9 lessen gehad). Volgens mij is dat gedoemd om te mislukken, maar hij zal het wel weten, hoop ik.

Wel leuk alles tegelijkertijd; Tentamenweek EN theorieexamen, aanloop voor mijn centraal examen EN rijexamen. Echt een planning van niets ;p
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 29-03-2007, 11:38
Onbekend
Onbekend is offline
Ik heb 2 x examen gedaan en 1 x tussentijdse toets
Eerste keer examen bij 35 lessen. 2e keer bij 45.
TTT vond ik een makkie. Als ik het over zou doen zou ik die TTT niet doen. Ik vind het geldverspilling. Ik vond de verrichtingen tijdens mij examen een hele fijne onderbreking.
Oud 29-03-2007, 13:12
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Jeeej! Ik heb mn rijbewijs! Gelijk met mn pa ff een stukje getourd! Wel ff wennen hoor! Het is gelukkig nog wel een dieselauto maar de richtingaanwijzer is zoo irritant! En de remmen werken echt goed

hond vliegt door de auto! haha!
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 29-03-2007, 13:27
Verwijderd
Citaat:
ArtemisQ schreef op 29-03-2007 @ 14:12 :
Jeeej! Ik heb mn rijbewijs! Gelijk met mn pa ff een stukje getourd! Wel ff wennen hoor! Het is gelukkig nog wel een dieselauto maar de richtingaanwijzer is zoo irritant! En de remmen werken echt goed

hond vliegt door de auto! haha!
Whaha! Goed gedaan Nu kan je lekker gaan rondtoeren, maar misschien wat prettiger voor de hond....om voortaan wat minder de rem in te trappen
Oud 29-03-2007, 14:22
mandi
Avatar van mandi
mandi is offline
Citaat:
Miracle schreef op 29-03-2007 @ 11:45 :
Veel succes!
Geslaagd
__________________
pics or it didn't happen
Oud 29-03-2007, 14:56
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
mandi schreef op 29-03-2007 @ 15:22 :
Geslaagd
Gefeliciteerd!
__________________
Oud 29-03-2007, 19:54
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
zo..
eerste praktijkexamen gehad.. op naar de volgende

gezakt dus..
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Oud 30-03-2007, 09:47
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Citaat:
shoebuddy schreef op 29-03-2007 @ 20:54 :
zo..
eerste praktijkexamen gehad.. op naar de volgende

gezakt dus..
jammer.....
Oud 30-03-2007, 12:44
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
Citaat:
Ici-Paris_# schreef op 30-03-2007 @ 10:47 :
jammer.....
ach.. wat doe je eraan, het was misschien wat duur voor een rijles, maar ik heb er wel van geleerd.
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Oud 30-03-2007, 12:55
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
En daarnaast, de meeste mensen zakken de eerste keer.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 31-03-2007, 11:02
Verwijderd
Ja, 30% slaagt in één keer geloof ik.
Oud 31-03-2007, 13:25
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Dat is best weinig..
__________________
Oud 31-03-2007, 14:01
Verwijderd
Citaat:
vichog schreef op 14-03-2007 @ 13:23 :
ik vind 't ook belachelijk dat hij jou zo behandelt. Veel mensen beginnen inderdaad met gewoon sturen en spiegels kijken en nog niet met schakelen (of dat doet je instructeur voor je).
Gelijk al beginnen met bijzondere vaardigheden getuigt wel dat hij jou wel ziet zitten en niet te laag acht .
Ik heb ook zo'n instructeur en mocht de eerste keer gelijk al zelf de snelweg op, de hoofdstad in en fileparkeren .
Nou, met de hellingsproef ben ik ook vrijwel meteen begonnen. Gewoon op zo'n afgelegen weggetje omhoog. En dat = toch hartstikke makkelijk als je de aanwijzingen opvolgd. Ik denk dat ze je dat eXpres al aan het begin laten doen, dan heb je er meteen vertrouwen in dat je andere bijzondere verichtingen ook wel aan kan. En wat dat kijken in spiegels betreft dat kwam er bij mij pas veeel later bij. Bij mij was het zo, dat je eerst de auto onder controle moet hebben en dan de veiligheid/kijkgedrag erbij gaat doen. Eigenlijk best raar, maar ik denk dat je instructeur dan de eerste tijd alles in de gaten houdt...
Mijn ouders vonden het ook wel maf, want die hebben vroeger wel meteen het kijken erbij geleerd.
Oud 31-03-2007, 16:03
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-03-2007 @ 13:55 :
En daarnaast, de meeste mensen zakken de eerste keer.
alleen jammer dat de laatste minuut zo'n beetje doorslaggevend was geweest..
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Oud 02-04-2007, 08:26
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
Hey

Ik heb een vraag en het forum leek mij wel een geschikt middel om een antwoord te verkrijgen. Het betreft het volgende. Al een hele poos heb ik rijlessen en an zich gaat het steeds beter. De bijzondere verrichtingen daarentegen vind ik andere koek. Vooral het achteruit file parkeren op een (stijgende) helling. Kan iemand mij wellicht vertellen hoe men dat met de koppeling/rem/gas doet ?

Mijn dank is groot
Oud 02-04-2007, 11:07
Verwijderd
Citaat:
coolz schreef op 02-04-2007 @ 09:26 :
Hey

Ik heb een vraag en het forum leek mij wel een geschikt middel om een antwoord te verkrijgen. Het betreft het volgende. Al een hele poos heb ik rijlessen en an zich gaat het steeds beter. De bijzondere verrichtingen daarentegen vind ik andere koek. Vooral het achteruit file parkeren op een (stijgende) helling. Kan iemand mij wellicht vertellen hoe men dat met de koppeling/rem/gas doet ?

Mijn dank is groot
Ik wist niet eens dat dat een bijzondere verrichting was?
Oud 02-04-2007, 12:16
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Sidhe schreef op 02-04-2007 @ 12:07 :
Ik wist niet eens dat dat een bijzondere verrichting was?
Meer een combinatie van 2
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 02-04-2007, 12:39
Verwijderd
Citaat:
coolz schreef op 02-04-2007 @ 09:26 :
Hey

Vooral het achteruit file parkeren op een (stijgende) helling. Kan iemand mij wellicht vertellen hoe men dat met de koppeling/rem/gas doet ?

Mijn dank is groot
Ik kan het je niet vertellen, maar je hebt me wel op een idee gebracht. Dat wil ik ook wel eens gaan oefenen, nog nooit hoeven doen!
Oud 02-04-2007, 17:43
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik parkeer wekelijks op m'n helling (voor de deur ), maar dat kan ik gewoon vooruit insteken of achteruit. Het lijkt mij een beetje te veel gevraagd voor rijlessen en rijexamens.
__________________
Oud 02-04-2007, 19:23
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik mag morgen dus weer voor praktijk, en ik heb pillen ingenomen voor een week en ben dus echt totaal niet zenuwachtig.. natuurlijk niet met zekerheid te zeggen dat het daardoor komt maar waarschijnlijk helpt het dus echt
Oud 02-04-2007, 20:01
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Toi toi toi voor morgen!
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 03-04-2007, 12:11
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
en dat was poging twee

op voor 3!

wat deed ik verkeerd? anticiperen op verkeer. wat gaan we volgende keer doen? Onze smoel houden, want ik laat mn onzekerheid merken haha.
Oud 03-04-2007, 13:27
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
Citaat:
Miracle schreef op 02-04-2007 @ 18:43 :
Ik parkeer wekelijks op m'n helling (voor de deur ), maar dat kan ik gewoon vooruit insteken of achteruit. Het lijkt mij een beetje te veel gevraagd voor rijlessen en rijexamens.
Hm, ik doe het regelmatig anders, met rijles. Inderdaad. Zowel hellingproef als fileparkeren, eigenlijk. En volgens mijn rij-instructrice komt het regelmatig voor op examens, maar daar heb ik het nog niet hoeven doen.

Oja, dan werd er nog gevraagd hoe je dat dan moest doen
Ik ben er zelf ook niet zo goed in, maar het is eigenlijk gewoon zoals normaal fileparkeren langzaam rijden en snel sturen? Alleen moet je dus oppassen dat je niet wegrijdt zonder dat je iets doet. Dus waar nodig bijremmen (bijvoorbeeld voor je aan de verrichting begint, anders rijd je al naar beneden )

En verder: volgende week BNOR en de zenuwen wisselen erg. Ik geloof niet dat ik weer aan de betablokkers ga, want heb het idee dat ze niet helpen en dan vind ik ze een beetje eng.
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind

Laatst gewijzigd op 03-04-2007 om 13:30.
Oud 03-04-2007, 14:57
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
@WD, echt kut dat je weer gezakt bent! Was het alleen het anticiperen of nog meer? Mja, hoop dat je snel weer op mag! En je bent zeker niet de enige die er meerdere keren voor nodig heeft

@Alwien, Zijn beta blokkers geen middelen die de rijvaardigheid beïnvloeden?

Anyway, autorijden is leuk! Vrijdag in die mist naar school gegaan, vond het wel wat minder hoor, je zag echt weinig. Alleen volgens mijn moeder rijdt ik te voorzichtig. Lijkt me eigenlijk best wel logisch als je net je rijbewijs hebt?
__________________
On the internet, no one can hear you scream...

Laatst gewijzigd op 03-04-2007 om 15:00.
Oud 03-04-2007, 15:12
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
Uhm, volgens mij niet?

Ik had propanolol, wordt ook wel voorgeschreven bij examens en zo, maar is eigenlijk tegen hoge bloeddruk.

Eigenlijk ging ik er een beetje van uit dat de huisarts dat wel goed zou weten, aangezien hij het gewoon voor het afrijden voorschreef. Maar ik heb wel een rare huisarts, dat geef ik toe
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind
Oud 03-04-2007, 15:15
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik weet het niet zeker hoor! Maar ik vond 't wel eng klinken

Anyway, BNOR is een stuk relaxeder toch? Dat ze meer tijd voor je nemen ed? Misschien dat je daar ook wat rustig van word
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 03-04-2007, 15:18
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
Ja, ik vind het dus ook wel eng klinken, omdat ze blijkbaar gewoon rechtstreeks je hartslag naar omlaag brengen (maar daar merkte ik dus niet zoveel van )

Ik hoop dat het relaxter is, want dat is bij mij wel het grootste probleem. Ik rijd sowieso niet briljant, maar op zich wel voldoende, en ik rijd dus echt veel slechter als ik gestresst ben.
Bovendien zou ik mezelf een enorme loser vinden als ik het daar ook niet zou halen, maar dat voel ik nu ook al wel een beetje. Ben al zo lang bezig, en zo.
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind
Oud 03-04-2007, 15:20
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik gebruikte dus valeriaaniets en dat werkte bij mij al (tot vanmorgen)
Oud 03-04-2007, 15:34
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Alwien schreef op 03-04-2007 @ 16:12 :
Uhm, volgens mij niet?

Ik had propanolol, wordt ook wel voorgeschreven bij examens en zo, maar is eigenlijk tegen hoge bloeddruk.

Eigenlijk ging ik er een beetje van uit dat de huisarts dat wel goed zou weten, aangezien hij het gewoon voor het afrijden voorschreef. Maar ik heb wel een rare huisarts, dat geef ik toe
Als je nerveus bent, gaat je hartslag omhoog. Bètablokkers houden hartslag, bloeddruk e.d. laag waardoor je je meer ontspannen voelt. Je wordt er niet duf van dus kan het prima i.c.m. autorijden :-)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 03-04-2007, 15:50
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
Dat is dan in ieder geval een geruststelling.
Jammer dat ik me niet echt rustiger voelde
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind
Oud 03-04-2007, 19:33
Verwijderd
Ik moet morgen voor de eerste keer afrijden
Oud 04-04-2007, 07:50
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Alwien schreef op 03-04-2007 @ 16:50 :
Dat is dan in ieder geval een geruststelling.
Jammer dat ik me niet echt rustiger voelde
Dat is idd wel jammer
Het wordt trouwens vaak voorgeschreven aan mensen met examen rij-angst dus in dit geval was je huisarts niet weird

Tips heb ik verder ook niet echt, ik was namelijk ook mega zenuwachtig. Dat ik in één keer slaagde en de examinator er weinig van merkte, verbaasde me.
Succes met je volgende praktijkexamen! Hopelijk haal je dat rijbewijs dan gewoon!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45.