Oud 24-05-2007, 22:40
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 24-05-2007 @ 21:58 :
Daar heb je denk ik gelijk in. Wat ik trouwens ook merk is dat mensen in het noorden (Friesland) op veel jongere leeftijd een auto hebben dan in de Randstad, waar ik ben opgegroeid. Mijn vriend komt uit Friesland, en uit de hele familie inclusief aangetrouwd en stief en schoon en nog niet getrouwd ben ik één van de twee mensen zonder auto.
In de randstad/in steden is alles ook dichterbij Ik woon in Drenthe, en als je hier in een willekeurig dorp woont is alles best wel ver weg. Een supermarkt is meestal relatief dichtbij, maar als je echt ergens heen wilt (uit, bios, stad, soms vrienden) dan is een auto een stuk handiger. Openbaar vervoer is hier ook niet zo optimaal als in de drukkere gebieden Maar ook wat Coopergirl schreef, veel jongeren krijgen al wat les van ouders en er zijn er ook flink wat die op tractoren rondtuffen en zo ervaring op doen.

Ik mocht alleen een auto aanschaffen als ik hem helemaal zelf kon houden. Mijn ouders hebben toen later alleen bijgelegd toen er zoveel aan gedaan moest worden, want dat vonden ze wat sneu Het is dan ook dat ik een financiële meevaller had en mijn inkomsten stegen, anders had ik het ook niet gedaan. En sinds ik mijn rijbewijs - en zeker mijn auto - heb, ben ik me er wel wat meer voor gaan interesseren. Waarschijnlijk dat er daarom zoveel mensen met eigen vervoer hier reageren.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2007, 23:47
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 24-05-2007 @ 21:58 :
Daar heb je denk ik gelijk in. Wat ik trouwens ook merk is dat mensen in het noorden (Friesland) op veel jongere leeftijd een auto hebben dan in de Randstad, waar ik ben opgegroeid. Mijn vriend komt uit Friesland, en uit de hele familie inclusief aangetrouwd en stief en schoon en nog niet getrouwd ben ik één van de twee mensen zonder auto.
Is in al die lompe boerenprovincies, ook in Limbonië. Omdat ze daar geen normale voorzieningen hebben moet je eerst 75 km rijden voor je bij een waterput komt, dus heeft iedereen een auto. In de Randstad heb je in de regel op elke straathoek een Appie en heb je geen kont aan een auto omdat je toch alleen maar stilstaat.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2007, 00:26
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-05-2007 @ 00:47 :
Is in al die lompe boerenprovincies, ook in Limbonië. Omdat ze daar geen normale voorzieningen hebben moet je eerst 75 km rijden voor je bij een waterput komt, dus heeft iedereen een auto. In de Randstad heb je in de regel op elke straathoek een Appie en heb je geen kont aan een auto omdat je toch alleen maar stilstaat.
juist.. bovendien is het in sommige gevallen ook een statussymbool, wat je bij studenten oid minder snel zal tegenkomen
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Oud 26-05-2007, 23:30
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-05-2007 @ 00:47 :
Is in al die lompe boerenprovincies, ook in Limbonië. Omdat ze daar geen normale voorzieningen hebben moet je eerst 75 km rijden voor je bij een waterput komt, dus heeft iedereen een auto. In de Randstad heb je in de regel op elke straathoek een Appie en heb je geen kont aan een auto omdat je toch alleen maar stilstaat.
Wat een kut reply.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 00:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
MTpower schreef op 27-05-2007 @ 00:30 :
Wat een kut reply.
Maar wel de harde waarheid.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 10:17
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Dit is geen Amerika waar je 100 km moet rijden voor een winkel.

Weet niet in welk gat jullie wonen.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 10:50
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
Citaat:
Jolt schreef op 27-05-2007 @ 11:17 :
Dit is geen Amerika waar je 100 km moet rijden voor een winkel.

Weet niet in welk gat jullie wonen.
100 km is inderdaad overdreven.. maar er zijn genoeg mensen die geen zin hebben om 12 km te fietsen om even boodschappen te doen.. geloof me, ik heb in een klein kutdorpje in limbonië gewoond
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 08:40
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
shoebuddy schreef op 24-05-2007 @ 22:13 :
handrem is wel handig bij het wegrijden op een helling..

Ik kan hellingtrekken met de voetrem.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2007, 21:04
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
Citaat:
drukknoopje schreef op 30-05-2007 @ 09:40 :
Ik kan hellingtrekken met de voetrem.
ik (nog) niet met een benzinemotor..
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 00:11
Verwijderd
Het is niet erg om je auto een klein beetje naar achter te laten rollen, zo lang je maar niet tegen iemand op rolt

Persoonlijk sluit ik me wel aan bij wat hierboven is gezegd, ook ik heb mijn auto eigenlijk uit noodzaak. OV is hier lang niet slecht geregeld (Eindhoven) maar om met het OV naar school of werk te moeten gaan duurt wel 3x zo lang als wanneer ik de auto pak.
Puur daarom zal ik het ding ook niet verkopen, het is veel sneller en handiger voor mij.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 11:01
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik heb hem niet echt als noodzaak, maar wel om ongeveer dezelfde reden. Van mijn studentenwoning in Breda naar mijn ouderlijk huis in Drenthe was in totaal dik 4 uur reizen met het openbaar vervoer (van deur tot deur). Bovendien was ik geen student meer en heb ik geen OV. Met de auto duurde het 2,5 uur, en als ik geen weekendretour nam maar twee enkeltjes (wat vaak voorkomt) dan was ik met benzinekosten goedkoper uit. Bovendien ben ik niet zo dol op het OV, dus de auto had voor mij veel meer voordelen. Nu ik weer in Drenthe ben heb ik hem wel een stuk minder nodig, vooral omdat ik de auto van mijn ouders vaak mag pakken
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 12:04
Verwijderd
Citaat:
RolfZ schreef op 24-05-2007 @ 18:32 :
''Ik denk dat de meeste mensen die net hun rijbewijs hebben zich nog geen auto kunnen veroorloven. ''

Kruimel? Hoezo?
Had mijn rijbewijs in 1x gehaad, en kocht meteen een VW Cabrio, type 4, 1.8.
Ik kan geen auto betalen hoor ik studeer nog en daar gaat al mijn geld aan op.
Of woon jij nog bij je ouders?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 12:44
deefeketje
deefeketje is offline
een maand voor dat ik met m'n rijopleiding begon had ik mezelf al een auto gekocht (wegens goede aanbieding).
Dit werkte voor mij ook als extra stimulans om zo goed en zo snel mogelijk m'n rijbewijs te behalen.

Had een "Hyundai Getz up" gekocht, autotje was 2 jaar oud, Alle opties behalve Leder & Airco en maar 30.000km, en dit voor 4500euro, dit was voor mij voldoende om deze auto al te kopen.
(samen met je ouders iets afspreken dat ze bijleggen of geld aan je lenen is erg handig).

Ik zou iedereen wel aanraden om toch ook eens iets over je budget te gaan rondzien. Een oudere auto is overigens wel goedkoper, maar daar heb je meestal ook meer kosten aan waardoor je uiteindelijk duurder uitkomt!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 20:02
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Die kilometerstand is ook echt niets! Goede aankoop lijkt me, zeker voor dat geld.
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 21:49
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
shoebuddy schreef op 30-05-2007 @ 22:04 :
ik (nog) niet met een benzinemotor..
Nee? Ik moest van mijn rij instructeur altijd hellingtrekken met de voetrem, ik mocht dat niet eens met de handrem. Ik ben er pas achtergekomen dat het met de handrem veel makkelijker is.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2007, 21:59
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
Citaat:
drukknoopje schreef op 31-05-2007 @ 22:49 :
Nee? Ik moest van mijn rij instructeur altijd hellingtrekken met de voetrem, ik mocht dat niet eens met de handrem. Ik ben er pas achtergekomen dat het met de handrem veel makkelijker is.
ik heb gelest in een diesel hoog koppel op lage toeren.. dat is nog even wennen bij een benzinemotor..
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Oud 01-06-2007, 02:52
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
drukknoopje schreef op 31-05-2007 @ 22:49 :
Nee? Ik moest van mijn rij instructeur altijd hellingtrekken met de voetrem, ik mocht dat niet eens met de handrem. Ik ben er pas achtergekomen dat het met de handrem veel makkelijker is.
Ik moest het altijd allebei en ik vind het met de voetrem makkelijker
In de benzine van m'n ouders lukt het ook goed trouwens
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2007, 10:15
henkjanklaas
Avatar van henkjanklaas
henkjanklaas is offline
Citaat:
RolfZ schreef op 24-05-2007 @ 18:32 :
''Ik denk dat de meeste mensen die net hun rijbewijs hebben zich nog geen auto kunnen veroorloven. ''

Hmm als je vooraf al gespaard heb voor een auto kan het wel, verder heb ik mn rijopleiding zelf betaald, toch zo'n 250e per maand, toen trok ik het financieel, met een auto ben ik iets minder kwijt dus trek ik het nogsteeds gewoon goed....
__________________
Right or wrong... I am still the captain!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2007, 15:05
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
shoebuddy schreef op 31-05-2007 @ 22:59 :
ik heb gelest in een diesel hoog koppel op lage toeren.. dat is nog even wennen bij een benzinemotor..

Ik ook.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2007, 15:29
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik heb al meer dan 5 jaar m'n rijbewijs en ik heb nog steeds geen auto
M'n vriend haalt als het goed is deze maand z'n rijbewijs en wil dan wel een autootje kopen
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 18:15
DrunkenMagician
Avatar van DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Ik had al een auto voordat ik mijn rijbewijs haalde. Zo zeker was ik er van dat ik niet zou zakken, uiteindelijk heeft dat ding een half jaar stil gestaan, maar goed...

Mijn eerste auto was een opel kadett uit '87 en kostte 600 euro. Ik heb er meer dan een jaar met veel plezier in gereden, totdat ik geld genoeg had om een nieuwere te kopen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 18:47
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
DrunkenMagician schreef op 04-06-2007 @ 19:15 :
een opel kadett

__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 14:27
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Maar een auto kost misschien een aardige duit, het is verdomd handig, overal heen kakken, hoe laat je maar wilt, geen gezeur met ouders, auto lenen van iemand anders.

Nadeel is dat je wel lui word, eventjes boodschappen doen met de auto, e.d.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 00:12
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Jolt schreef op 05-06-2007 @ 15:27 :
Maar een auto kost misschien een aardige duit, het is verdomd handig, overal heen kakken, hoe laat je maar wilt, geen gezeur met ouders, auto lenen van iemand anders.

Nadeel is dat je wel lui word, eventjes boodschappen doen met de auto, e.d.
Dat klopt wel weer helemaal ja
In het verleden deed ik mijn kranten- en folderrondes nog wel eens met de fiets; eentje in zo'n gehucht iets verderop werd nog wel vaak met de auto gedaan omdat het 50 huizen over 17 km was. Maar nu doe ik zelfs die in het dorp met de auto Argumenten zijn wel: ik doe het doorgaans met mijn broertje en het is zo makkelijker, alle kranten kunnen in één keer mee, ik heb hier geen geschikte fiets (meer) en mijn fietsen gingen in het verleden zo vaak kapot dat aanschaf en onderhoud van een fiets niet opwegen tegen die paar euro benzine Maar toch... fiets zou eigenlijk beter zijn...

Alleen als ik echt naar de stad zou willen zou ik naar Emmen of Hoogeveen moeten, beiden toch zo'n 20 km verderop. Dat ga ik toch echt niet zo snel fietsen Een eigen auto kost inderdaad wat, maar je krijgt er ook best veel (vrijheden) voor terug.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 19:30
Verwijderd
Waah, het is wel echt heel anders rijden in een zware volvo station... als je gelest hebt in een peugot 307... ik vind het wel lastig ik durf het bijna niet meer (maar ik doe het wel, ik MOET.)
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 22:33
Verwijderd
Citaat:
drukknoopje schreef op 22-05-2007 @ 19:51 :
Ik kreeg een paar maanden na het halen van mn rijbewijs mn eerste auto, een Daihatsu Charade. Super autootje, alleen na een half jaartje helemaal versleten. Er zat flink wat onderhoud aan te komen en dus een andere Charade gekocht, na een jaartje was ook die op (koppakking lek).

Toen een Ascona A gekocht, maar die zoop echt benzine, dat was niet meer normaal, ongeveer 1 op 5. Verder een fijne auto, automaat en het heeft wel wat, zo'n oudje.

Dus gauw omgeruild voor mijn C Kadettje. Daar rijdt ik belastingvrij mee op LPG, ongeveer 1 op 9. Heerlijke auto, maar echt alle luxe ontbreekt. Geen airco, zelfs geen Arko (want als je de achterste ramen open doet dan mieteren ze eruit), geen stuurbekrachtiging (maar die ben ik ook eigenlijk niet nodig, deze auto stuurt heel licht), mijn handrem werkt niet, ik had nog trommelremmen (inmiddels schijven voor en achter), geen werkende achterruitverwarming, en af en toe lekt er wel eens wat en het tocht in de auto, in de winter moet ik vooral aan de binnenkant krabben hahaha.
Maar hij start altijd, en ik rijdt super goedkoop.


Edit: plaatje bij het praatje:
[afbeelding]
[afbeelding]
MOOOI kijk, dat is nog eens een mooie auto
Ik rij zelf nu ook in een Kadett C Coupe, wel een C2 tje
hij start inderdaad altijd, en lekker goedkoop, en natuurlijk veel bekijks

de mijne:


Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 15:16
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Van Baelen schreef op 15-06-2007 @ 23:33 :
*verhaal*

een lotgenoot! Volgens mij heb ik je wel eens zien rijden... Kan dat in de buurt van Nijverdal, overijssel?
Mooie auto .
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 11:43
Verwijderd
nope, woon in Landgraaf, zuid Limburg
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 18:11
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
Van Baelen schreef op 17-06-2007 @ 12:43 :
nope, woon in Landgraaf, zuid Limburg
gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!!!!!!!!
hoop dat je nog vele jaren mag genieten van je auto
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 21:08
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
Van Baelen schreef op 17-06-2007 @ 12:43 :
nope, woon in Landgraaf, zuid Limburg
Gefeliciteerd! Nou ja dan zal ik me wel vergist hebben, er rijdt hier nog redelijk wat van die zooi rond. Wel leuk.
Mooi bakkie.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 22:31
Verwijderd
danku danku
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Plannen voor 2011?
Missy
55 30-12-2010 11:53
Verkeer & Vervoer Rijles- en rijbewijstopic #13
TopDrop
500 28-02-2008 11:17
Verkeer & Vervoer CBR wil herhalingstoets voor jongeren
coopergirl
115 21-01-2006 21:53
Werk, Geld & Recht gratis auto
sanderrr
13 07-12-2003 13:29
Werk, Geld & Recht Scooter Or NoScooter
Rhaa.N'eeH
71 15-07-2003 20:02
Algemene schoolzaken Kappen met school, en dan...
Creep
7 01-03-2002 07:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.