Oud 27-06-2007, 09:49
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Wij zijn van plan een auto te gaan kopen bij een garage hier in de buurt. Het gaat om een peugeot 106 van de green serie. Het is een benzine auto en op de kilometer teller staat al 177.000. De auto krijgt een grote beurt, apk keuring en een nieuwe distributieriem. Hoeveel kilometer zouden we nog met deze auto kunnen rijden? In de garage zeiden ze dat hij nog wel tot de 300.000 mee zou gaan.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2007, 14:47
~LiefEngeltje~
Avatar van ~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
denk dat het van veel factoren afhangt hoe lang en hoeveel km een auto meegaat
__________________
<3 Mercedes, Bruine, Bougie, Henk, Bert, Elvis, Donkey, Binkie, Kees, Katrien en Lobke
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 15:01
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
mja, ach zon grote beurt en nieuwe distri riem zijn wel een goed begin van het 2/3/4e leven van de wagen.

177.000 is opzich wel veel,maar het ligt toch echt aan de manier hoe die bereden is, veel snelweg?veel stad?

In het algemeen kan een Franse bezine wagen met een motor zoals die (1.1? ofzo) best wel over de 2ton heen hoor(sorry 200.000km) maar om nou de garantie te geven dat ie 300.000 haalt is erg rooskleurig.

Met andere woorden, je weet het niet en zult het niet weten, tenzij je em koopt en er mee gaat rijden.

Wat moet ie er voor hebben trouwens?
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 18:49
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
177dkm is opzich wel hoog, maar ook weer niet uitzonderlijk hoog, de meeste benzine auto's redden de 2 ton makkelijk, maar zoals Tiño al zei, zeggen dat zo'n auto de 3 ton makkelijk haalt is wel wat overdreven

En inderdaad, wat wilt ie er voor?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 10:55
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Hij wilde er €3900 voor hebben, met apk, grote beurt, nieuw distributieriem, stukje nieuwe bekleding en radio cd speler.
Maar we hebben hem niet gekocht.
We zijn naar een andere vestiging en daar hadden ze dezelfde auto in het wit. Hij was van een oude vrouw geweest, die haar rijbewijs niet mocht verlengen en zij had 50.000 kilometer in 11 jaar gereden (hij was van 1996). Deze was €2750. Deze auto beviel veel beter dus we hebben hem gekocht.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 13:39
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
wizkid schreef op 28-06-2007 @ 11:55 :
We zijn naar een andere vestiging en daar hadden ze dezelfde auto in het wit. Hij was van een oude vrouw geweest, die haar rijbewijs niet mocht verlengen en zij had 50.000 kilometer in 11 jaar gereden (hij was van 1996). Deze was €2750. Deze auto beviel veel beter dus we hebben hem gekocht.
En ze reed er natuurlijk alleen op zondag mee he.
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 15:17
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 28-06-2007 @ 14:39 :
En ze reed er natuurlijk alleen op zondag mee he.
Je kan me nu wel naief vinden maar je kan de papieren van de vorige eigenaar inzien hoor. En ik neem niet aan dat ze me valse papieren geven, het is de enige peugot dealer in maastricht dus ze hebben wel enigzins een naam hoog te houden lijkt me.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 15:53
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 28-06-2007 @ 14:39 :
En ze reed er natuurlijk alleen op zondag mee he.
Mijn oma heeft een auto uit 1997, een ford fiesta en er staast nét 32.000 km op.

Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 16:44
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
wij hadden de keus om precies twee dezelfde renaultjes te kopen (alleen bekleding had een andere kleur): 1 met 40.000 (ook van een oude oma ) kilometer en 1 met 125.000 km, allebei uit 1999. We hebben die met de meeste gekocht 2 jaar geleden, en nu staat ie op 165.000. En dat ding gaat nog lang niet weg. Zo slecht zijn de franse motortjes niet .
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2007, 16:57
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
hmmm oke, nouja wel goede keus uiteindelijk, prijs is ook wel OK.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 01:05
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Franse auto's zijn over het algemeen niet echt betrouwbaar. Bijv. de Renault Megane is één van de meest onbetrouwbare auto's die er zijn.

Nu denk ik zelf dat Peugeot wel iets betrouwbaarder is, maar nog steeds beneden gemiddeld. Ik vind 177.000 km daarom voor die auto best veel. Bij zo'n hoge km-stand zul je tegen meer problemen aanlopen en meer kosten hebben aan onderhoud etc.
300.000km zal die auto vrijwel zeker niet halen. Let vooral op hoe de auto onderhouden is (vraag de verkoper om het onderhoudsboekje).

Misschien wil je graag een Franse auto, maar kijk anders eens voor bijv. een Toyota of een Honda. Deze auto's zijn bijna niet kappot te krijgen.
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 01:08
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
wizkid schreef op 28-06-2007 @ 11:55 :
Hij wilde er €3900 voor hebben, met apk, grote beurt, nieuw distributieriem, stukje nieuwe bekleding en radio cd speler.
Maar we hebben hem niet gekocht.
Verstandige keus! 3900 euro is echt way overpriced!!
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 11:59
henkjanklaas
Avatar van henkjanklaas
henkjanklaas is offline
Ik zie dat je die auto niet gekocht heb maar toch reageer ik even

177.000 is opzich niet veel (ok hangt van het bouwjaar af, wat zal het zijn 1995?) dan is er bijvoorbeeld zo'n 15000 km per jaar mee gereden!
iets dat behoorlijk gemiddeld is.

Verder ligt er in de 106 Green een 1.4i blok, TU. (motorcode). Dit zijn ijzersterke blokjes! (mits goed onderhouden natuurlijk). Het zelfde blok is geleverd in de 205, en er zijn er zat die over de 250.000 / 300.000 km zijn gekomen en nog steeds rondrijden!

Dus het is mogelijk!

En zoals eerder gezegt: kmstand zegt niet veel! je kan een motorblok door flink met een koude motor te trappen ook in 50.000 km om zeep helpen
__________________
Right or wrong... I am still the captain!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 12:12
SisterOfMercy
Avatar van SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
wizkid schreef op 28-06-2007 @ 16:17 :
Je kan me nu wel naief vinden maar je kan de papieren van de vorige eigenaar inzien hoor. En ik neem niet aan dat ze me valse papieren geven, het is de enige peugot dealer in maastricht dus ze hebben wel enigzins een naam hoog te houden lijkt me.
Niet als ze peugeot verkopen.

(8) Jij bent precies een franse auto
mooi en onverslijtbaar
volgens de reclamespot
maar als de motor nog wil lopen
is het plaatwerk al verroest
__________________
give me a golden shower... give me a new thrill.. | barco is love | iheartkimwilde
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 13:15
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
henkjanklaas schreef op 29-06-2007 @ 12:59 :

Verder ligt er in de 106 Green een 1.4i blok, TU. (motorcode). Dit zijn ijzersterke blokjes! (mits goed onderhouden natuurlijk). Het zelfde blok is geleverd in de 205, en er zijn er zat die over de 250.000 / 300.000 km zijn gekomen en nog steeds rondrijden!
Ik wist niet dat er in de 106 hetzelfde blok ligt als de 205. In dat geval heeft de 106 inderdaad een ijzersterk blok.
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 14:10
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
laten we dat hopen. Als het van plastic was zou het erger zijn
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 00:58
henkjanklaas
Avatar van henkjanklaas
henkjanklaas is offline
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 29-06-2007 @ 14:15 :
Ik wist niet dat er in de 106 hetzelfde blok ligt als de 205. In dat geval heeft de 106 inderdaad een ijzersterk blok.
Niet in alle 106jes, maar bij mijn weten is het 1.4i (8v) blok het zelfde!
__________________
Right or wrong... I am still the captain!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 09:01
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
henkjanklaas schreef op 30-06-2007 @ 01:58 :
Niet in alle 106jes, maar bij mijn weten is het 1.4i (8v) blok het zelfde!
In de 106 wat we nu hebben zit een 1.1 ofzoiets zeiden ze. In de andere 2 zat een 1.4 maar de één was dan ook 1000 euro duurder en de andere 2 keer zo duur.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-06-2007, 12:19
henkjanklaas
Avatar van henkjanklaas
henkjanklaas is offline
Citaat:
wizkid schreef op 30-06-2007 @ 10:01 :
In de 106 wat we nu hebben zit een 1.1 ofzoiets zeiden ze. In de andere 2 zat een 1.4 maar de één was dan ook 1000 euro duurder en de andere 2 keer zo duur.
Die prijsverschillen zitten niet alleen in het blok maar ook in de uitrusting.
Het verschil is wel behoorlijk groot..
__________________
Right or wrong... I am still the captain!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2007, 16:46
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 29-06-2007 @ 13:12 :
Niet als ze peugeot verkopen.

(8) Jij bent precies een franse auto
mooi en onverslijtbaar
volgens de reclamespot
maar als de motor nog wil lopen
is het plaatwerk al verroest
Spuit je onzin op het daarvoor bestemde subforum kerel, dit voegt echt niks toe

Zoals al gezegd is 177.000 niet heel veel voor een benzinemotor van tegenwoordig. Die blokjes kunnen echt wel heel wat hebben. De 1.6 16V van onze Laguna heeft 165000km gedraaid zonder problemen, totdat de monteur een fout maakte waardoor bij die km-stand de motor volledig gereviseerd moest worden (hij was vergeten een bout te vervangen bij het vervangen van de distributieriem, die knapte af, motor in de soep). Ding draait nu alweer ruim 60.000km volledig probleemvrij z'n rondjes op LPG.

En @ Anton:
Het was niet de Megane maar de Laguna die zo onbetrouwbaar als de pest is (Laguna II dan). Overigens alleen de dCi blokken omdat ze een turbo erop schroefden die van inferieure kwaliteit was. Iedere 75000km moet er een nieuwe op (tenzij ze er nu andere op monteren maar betwijfel het), beetje jammer.
De benzines rijden wel gewoon normaal door, alleen jammer van dat kaartsysteem dat wel eens wil storen.
Daarnaast heeft iedere fabrikant wel eens series er tussen zitten met mindere kwaliteit (de vorige E-klasse was ook niet echt een toonbeeld van een probleemvrije auto bijvoorbeeld) maar de Japanners komen het dichtst bij een onderhoudsarme, probleemloze auto. Wil je dat dus, koop een Japanner. Om bijvoorbaat te zeggen dat een Franse auto onbetrouwbaar is gaat echter gewoon te ver.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 15:24
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Dittrich schreef op 30-06-2007 @ 17:46 :
Spuit je onzin op het daarvoor bestemde subforum kerel, dit voegt echt niks toe

Zoals al gezegd is 177.000 niet heel veel voor een benzinemotor van tegenwoordig. Die blokjes kunnen echt wel heel wat hebben. De 1.6 16V van onze Laguna heeft 165000km gedraaid zonder problemen, totdat de monteur een fout maakte waardoor bij die km-stand de motor volledig gereviseerd moest worden (hij was vergeten een bout te vervangen bij het vervangen van de distributieriem, die knapte af, motor in de soep). Ding draait nu alweer ruim 60.000km volledig probleemvrij z'n rondjes op LPG.

En @ Anton:
Het was niet de Megane maar de Laguna die zo onbetrouwbaar als de pest is (Laguna II dan). Overigens alleen de dCi blokken omdat ze een turbo erop schroefden die van inferieure kwaliteit was. Iedere 75000km moet er een nieuwe op (tenzij ze er nu andere op monteren maar betwijfel het), beetje jammer.
De benzines rijden wel gewoon normaal door, alleen jammer van dat kaartsysteem dat wel eens wil storen.
Daarnaast heeft iedere fabrikant wel eens series er tussen zitten met mindere kwaliteit (de vorige E-klasse was ook niet echt een toonbeeld van een probleemvrije auto bijvoorbeeld) maar de Japanners komen het dichtst bij een onderhoudsarme, probleemloze auto. Wil je dat dus, koop een Japanner. Om bijvoorbaat te zeggen dat een Franse auto onbetrouwbaar is gaat echter gewoon te ver.
Je kan zeker wel stellen dat Franse auto's over het algemeen onbetrouwbaar zijn.

Check bijvoorbeeld het onderzoek van de ADAC (Duitse pechservice):
http://cms.carfree.nl/idbied/autonie...rgave/news_298
Renault komt er maar liefst drie keer in voor (uitzonderlijk onbetrouwbaar).
Ook las ik in een krantje van de RAI dat nota bene een topman van Renault had toegegeven dat hun auto's beneden de maat zijn.
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2007, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 01-07-2007 @ 16:24 :
Je kan zeker wel stellen dat Franse auto's over het algemeen onbetrouwbaar zijn.

Check bijvoorbeeld het onderzoek van de ADAC (Duitse pechservice):
http://cms.carfree.nl/idbied/autonie...rgave/news_298
Renault komt er maar liefst drie keer in voor (uitzonderlijk onbetrouwbaar).
Ook las ik in een krantje van de RAI dat nota bene een topman van Renault had toegegeven dat hun auto's beneden de maat zijn.
Dat ken ik allemaal wel maar Franse auto's != Renault. Er zijn ook nog andere fabrikanten die in Frankrijk gebaseerd zijn
En dat de huidige Renault modellen (en dan met name de Laguna II, dCi) onder de maat zijn bestrijd ik ook niet want dat is een feit.
De PSA modellen zijn echter wel betrouwbaar(der) dan de Renaults en eerdere Renaults waren over het algemeen ook betrouwbaarder dan de laatste serie die ze hebben afgeleverd.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 10:47
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
Citaat:
Dittrich schreef op 01-07-2007 @ 17:44 :
Dat ken ik allemaal wel maar Franse auto's != Renault. Er zijn ook nog andere fabrikanten die in Frankrijk gebaseerd zijn
En dat de huidige Renault modellen (en dan met name de Laguna II, dCi) onder de maat zijn bestrijd ik ook niet want dat is een feit.
De PSA modellen zijn echter wel betrouwbaar(der) dan de Renaults en eerdere Renaults waren over het algemeen ook betrouwbaarder dan de laatste serie die ze hebben afgeleverd.
zeker met de alliantie PSA schijnen iig citroëns betrouwbaarder te zijn geworden..
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Oud 04-07-2007, 18:52
ViperDax
Avatar van ViperDax
ViperDax is offline
3/4 ton moet echt wel te doen zijn met zo'n 106je hoor!!

super sterk die blokjes!
__________________
Niet vrijgezel, niet bezet, maar zeker niet beschikbaar!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2007, 15:19
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 28-06-2007 @ 14:39 :
En ze reed er natuurlijk alleen op zondag mee he.
5000 kilometer per jaar is helemaal niks, dat snap jij ook wel hoop ik.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2007, 11:44
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Rachel schreef op 28-06-2007 @ 16:53 :
Mijn oma heeft een auto uit 1997, een ford fiesta en er staast nét 32.000 km op.

Maar als ik erin zou mogen rijden dan staat hij binnen de korste keren op 320.000 km.

Maar eerst maar eens dat rijbewijs halen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 11:45
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Cornel schreef op 15-07-2007 @ 12:44 :
Maar als ik erin zou mogen rijden dan staat hij binnen de korste keren op 320.000 km.

Maar eerst maar eens dat rijbewijs halen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 21:11
De Dood
De Dood is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 29-06-2007 @ 13:12 :
(8) Jij bent precies een franse auto
mooi en onverslijtbaar
volgens de reclamespot
maar als de motor nog wil lopen
is het plaatwerk al verroest
Mijn complimenten voor dit stukje kerel Erg poëtisch al zeg ik het zelf!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Wat kies je? EV, PHEV, Benzine, etc?
ronen
6 31-03-2015 10:57
Verkeer & Vervoer Auto starten...
sarah_d
36 16-08-2010 13:22
Verkeer & Vervoer Diesel vs Benzine
Jolt
52 22-08-2006 22:17
Verkeer & Vervoer Rijbewijs/ rijles topic #7
0oFZo0
500 28-04-2006 11:09
Verkeer & Vervoer Wat voor merk auto heb je?
BMW/TUNING\
302 08-12-2005 19:45
Verkeer & Vervoer SUV's verbieden?
Verwijderd
68 31-10-2005 22:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22.