Oud 27-06-2007, 18:10
WannaSay
Avatar van WannaSay
WannaSay is offline
Heey,

Voor het vak Nederlands heb ik nog geen pws-onderwerp kunnen bedenken dat me interesseert. Eerst had ik altijd in gedachten dat ik 'iets met formuleringsfouten' wil doen want dat vind ik nou eenmaal leuk. Ik let er vaak op als ik een tijdschrift, boek of krant lees, zelfs wanneer ik televisie kijk.
Nu is mijn vraag:
Weet iemand een geschikt onderwerp of heb je er (toevallig) ervaring mee?

Op de site van de rug kwam ik nog een aantal andere dingen tegen dat aanspreekt:

Taal in beweging/Taalveranderingen
Taal is voortdurend in verandering. Kijk eens naar taalveranderingen in het verleden door je in de taal van je voorouders te verdiepen en kom erachter waarom alleen mensen kunnen praten. En waarom zijn er eigenlijk zo veel verschillende talen op de wereld? Bekijk de taalveranderingen van nu en bedenk of jij vindt dat het Nederlands geen woorden van het Engels over mag nemen. Je kunt ook in je klas een debat over de ‘verloedering’ van het Nederlands houden. Of kijk vooruit naar de taal van de toekomst en buig je over de vraag of computers ooit ook taal kunnen leren en of dit onze taal zal veranderen. Denk jij dat je over een paar jaar een goed gesprek met je computer kunt hebben?


Vriendschapsnetwerken
Beter een goede buur dan een verre vriend hoor je wel eens zeggen.

Maar wat is dan precies een vriend? Bij een buurman is dat gemakkelijk te bepalen, immers dat is degene die naast of tegenover of boven of onder je woont.

In ieder geval geldt voor de meeste mensen dat ze zowel buren als vrienden hebben.

Als je onderzoek wil doen naar vriendschap dan is een belangrijke vraag wat vriendschap is en hoe het zich onderscheidt van andere relaties?

Bij dit laatste onderwerp staat er 'nederlands' rechtsboven, maar dit hoort toch bij iets van maatschappijleer?
Weet iemand hoe dit zit? Zoiets vind ik ook wel leuk maar het lijkt me dat ik dit niet kan kiezen.
http://www.rug.nl/gmw/informatievoor...en/vriendschap

Als je een onderwerp weet dat met bovengenoemden te maken heeft, laat het graag weten Of iets heel anders cools mag ook natuurlijk

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2007, 20:54
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Moet het persé met Nederland te maken hebben, of wil je dat graag? Ik zou het niet te moeilijk voor mijzelf willen maken, als ik ook nog ander werk te doen heb...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2007, 22:05
Crimson
Crimson is offline
Vriendschapnetwerken is een heel leuk onderwerp en daar kan je zelfs nog filosofie in betrekken, Aristoteles heeft veel geschreven over de deugd 'vriendschap'.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2007, 00:27
docent
docent is offline
En als je liever een Romein leest:
Cicero heeft "De Amicitia" (=Over de Vriendschap) geschreven.
Hier bestaan vertalingen van hoor, je hoeft niet opeens Latijn te gaan leren.
__________________
Quidquid id est timeo Danaos et dona ferentes
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle PWS engelse mode
sofie153
3 19-10-2013 11:36
Algemene schoolzaken Onderwerp Profielwerkstuk
Tikazia
7 23-06-2011 15:26
Huiswerkvragen: Exacte vakken [??] Vechtsport als Profielwerkstuk ( Wushu)
xuan117
2 04-09-2009 15:56
Algemene schoolzaken Wat te doen met mijn PWS?!
Fionneke
3 04-06-2009 18:01
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Profielwerkstuk overbevissing
jantjespit
0 01-10-2008 13:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:47.