Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2007, 15:25
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Zaterdag start voorverkoop TTB


28/08/2007

Trein-Tram-Busdag op 15 en 16 september

De 24ste editie van Trein-Tram-Busdag, dit jaar gedurende het weekend van 15 en 16 september, geeft het startschot voor de Week van Vervoering. Dé gelegenheid om nog eens met de trein, tram of bus op pad te gaan en in alle vrijheid en tegen een voordelige prijs het openbaar vervoer te (her)ontdekken.



Het TTB-biljet is de hele dag geldig op 15 of 16 september 2007. Het TTB Nationaal-biljet is geldig in 2de klas en in heel België, het TTB Belux-biljet is ook geldig in Luxemburg. Te koop aan alle NMBS-loketten (ook in voorverkoop), of bij De Lijn (voorverkoop in de “Lijnwinkels”, op TTB ook aan boord van alle voertuigen van De Lijn).

Aantrekkelijke prijzen
De prijzen variëren van 9 euro in voorverkoop tot 13,50 euro, afhankelijk van de gekozen formule.
Met een TTB Nationaal-biljet kan men de trein, tram, bus of metro van een van de verschillende openbaar vervoermaatschappijen (NMBS, De Lijn, MIVB, TEC) nemen. In voorverkoop (van 01/09 tot en met 14/09) kost dit ticket 9 euro, op 15 en 16/09 11 euro.
Wie het Groothertogdom Luxemburg wil bezoeken, kan een TTB Belux-biljet kopen, waarmee men ook kan reizen met de treinen en bussen van de Luxemburgse spoorwegmaatschappij CFL en de bussen van de stad Luxemburg. Een TTB Belux kost 11,50 euro in voorverkoop en 13,50 euro op de TTB-dagen.
Kinderen jonger dan 12 jaar reizen gratis als per 4 kinderen minstens 1 begeleider van ouder dan 12 jaar meereist met een TTB Nationaal of TTB Belux-biljet.

TTB-biljetten zijn niet meer terugbetaalbaar of inwisselbaar vanaf 15 september. Biljetten gekocht bij De Lijn zijn niet terugbetaalbaar.

TTB-biljetten zijn enkel geldig voor 2de klas en worden niet aanvaard aan boord van Thalys, Eurostar, TGV of ICE-hogesnelheidstreinen.


Even voor de mensen van ons die wel graag een uitstapje willen maken per trein.

Ik ga zondag eens een leuke route plannen door België voor de zondag.
deadlock, TRA, Commendatore naamzoek
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2007, 15:52
Verwijderd
ik wil mee
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 20:52
Ivo
Ivo is offline
Dit soort acties zouden ze ook een in NL moeten houden. Voor 9 euro een dagkaart voor het OV, wat wil je nog meer?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 21:54
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Geen staatssteun aan bedrijven, als dat is afgesproken?
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 31-08-2007, 21:55
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
@Quantes, het was mij al bekend, ik twijfel nog of ik ga.

Trouwens een vraagje, als ik dan naar België wil, dan zou ik met de stoptrein bij Rsd de grens overmoeten om bij het eerste grensstation zo'n kaartje te kopen?
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 00:46
Verwijderd
Zijn er in Essen loketten waar je die dingen kunt kopen?

Ik ben de zestiende trouwens wel van plan te gaan, mits ik tijd heb.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 06:39
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
In Essen hebben ze een loket ja, maar het is wellicht praktischer gewoon met de trein naar Berchem of CS te gaan in Antwerpen, want de stoptrein Essen-Antwerpen gaat in het weekend maar 1x per uur en dat is echt zo'n klotetraject met iets van 13 haltes.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2007, 19:26
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
In Essen hebben ze een loket ja, maar het is wellicht praktischer gewoon met de trein naar Berchem of CS te gaan in Antwerpen, want de stoptrein Essen-Antwerpen gaat in het weekend maar 1x per uur en dat is echt zo'n klotetraject met iets van 13 haltes.
Ik zit eraan te denken om slechts naar Brussel Zuid af te reizen, dan kan ik misschien beter gewoon kaarten (superdagretour) halen uit de automaat in Nederland.

Overigens, die stoptrein rijdt ongetwijfeld punctueler dan de Benelux, met de zeer betrouwbare 11.8 locomotieven.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 12:05
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Die stoptrein rijdt echt 5% van de tijd op tijd ja.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 13:38
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
De Benelux ook, àls die rijdt.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 02-09-2007, 21:44
Verwijderd
Hmm. Ik zie dat het mij financieel op dit moment niet uitkomt. Maar ik mis nog huur van twee husigenoten dus het zou me niet verbazen als het dan opeens wel kan...

Maar ik wil er eigenlijk wel een beetje een meeting van maken Wie voor?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44.