Oud 17-02-2021, 20:39
Verwijderd
vorige:

https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1963703

Wie heeft er berichten geplaatst?
Totaal aantal berichten: 501
Gebruikersnaam Berichten
Straatmeid 81
Dakduif 65
deadlock 64
Megatron 38
hppa 29
Leonhard Euler 29
Holland Oates 26
Jan Marijnissen 23
Mema 21
Daantje_0705 17
Macrador 16
Little Phoebe 14
Koekje 12
Not for Sale 12
Positive mind 12
Regenboog 11
Haubenmeise 8
JaapieEleven 5
Destruct! 4
Haller. 3
HansDeNoteboom 2
tuttebel 2
WolterB 2
Carn 2
Loezzel 1
Gordon Ramsay. 1
Frits01 1
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2021, 21:01
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik word moe van al de huilies op Facebook zeker nu nadat ze een anti-vaxdokter hadden uitgenodigd in een praatprogramma op de nationale omroep
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 18-02-2021, 09:07
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Ik begrijp eerlijk gezegd heel weinig van mensen die eerst zitten te janken over het vaccin en oh help wat nou als er bijwerkingen zijn en vervolgens gaan janken over dat ze geen voorrang krijgen. Uitstekende zinsopbouw ik weet het
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2021, 12:14
Verwijderd
Japie wordt een grote jongen
Met citaat reageren
Oud 18-02-2021, 13:44
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Ik begrijp eerlijk gezegd heel weinig van mensen die eerst zitten te janken over het vaccin en oh help wat nou als er bijwerkingen zijn en vervolgens gaan janken over dat ze geen voorrang krijgen. Uitstekende zinsopbouw ik weet het
Omdat ze eerst hun mond opentrekken voordat ze zich inlezen
Met citaat reageren
Oud 20-02-2021, 09:41
Verwijderd
Vaccinatie zit er in. Ik ben benieuwd naar mjn nieuwe wifi signaal
Met citaat reageren
Oud 20-02-2021, 11:14
Verwijderd
Hou je ons even op de hoogte van de ontwikkeling van extra antennes of overige nieuwe aanhangsels en symptoompjes die je hebt liefje?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2021, 13:03
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ik zit bijna drie weken na prik twee en behoudens een versterkt WiFi signaal heb ik geen veranderingen bemerkt.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2021, 13:09
Verwijderd
Ik ben bang dat die Bill Gates vaccinatie mij echt helemaal L0cO gaat maken.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2021, 13:35
XxX_$LUT_XxX
XxX_$LUT_XxX is offline
Ik voel me verbonden met 5G
Met citaat reageren
Oud 21-02-2021, 12:23
Verwijderd
38.5 graden koorts, ik weet niet of ik het de wifi waard vind.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2021, 13:54
Verwijderd
Morgen ben je beter!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2021, 15:08
Verwijderd
Mag het hopen
Met citaat reageren
Oud 21-02-2021, 15:42
Verwijderd
Misschien heb je wel gewoon corona, en komt men er eindelijk eens achter dat er corona gewoon in het vaccin zit en dat je dus met opzet en bewust omg ziek wordt en je dna verandert!!!!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2021, 17:35
Verwijderd
Ik ben er ingetrapt
Met citaat reageren
Oud 21-02-2021, 21:34
Verwijderd
Ik was al zat van corona, maar nu ben ik ook zat van al het gezeik van iedereen OVER corona
Met citaat reageren
Oud 22-02-2021, 20:20
Verwijderd
Ik heb geen koorts meer maar wel ondefinieerbare kramp in mijn kuiten. Is dat de plek waar de antennes er uit groeien?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2021, 22:07
Verwijderd
Het is tijdelijke magnetische aarding.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-02-2021, 18:10
Verwijderd
Afspraken ingepland voor mijn haar, mijn wenkbrauwen en nog wat allerhande verbouwingen aan mijn kop.

Dankjewel Hugo en Mark!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2021, 18:47
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Godverdomme niet te filmen, die versoepelingen. Dit land leert niet. Keer op keer dezelfde fouten. Wordt weer genieten over een week of twee, als de boel weer in """lockdown""" moet en diezelfde paupers die nu juichen, dan weer #friedepiepel staan te jammeren.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 23-02-2021, 19:15
Verwijderd
Wat is er niet goed aan? Oprechte vraag, ik ben benieuwd. Ik vind het moeilijk om er een mening over te vormen.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2021, 19:29
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Omdat er geen enkele reden is voor versoepeling. Alle cijfers wijzen daar op. Een paar dagen geleden werd dat ook uitgedragen door het demissionaire kabinet. Er komt een derde golf aan, met een besmettelijkere variant. De effectiviteit van specifiek de avondklok is dubieus gezien de stabiele R-waarde, assuming dat de onderliggende data en interpretatie correct is. Dat betekent dat je nu een waarschijnlijk ineffectieve maatregel houdt en effectieve maatregelen versoepelt. Als de data en interpretatie níet correct is, weet men volstrekt niet wat men doet. Regardless, het is onethisch. Helemaal als je het wel "spannend" noemt, de versoepeling, en vertikt te noemen wat het is: doden en longcovid accepteren omdat "de rek eruit" is.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 23-02-2021, 19:30
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Steeds is gekozen voor de zachte heelmeester. Dát is de reden dat we blijven doormodderen. Dit is wederom precies dat.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 23-02-2021, 19:31
Verwijderd
Ja, maak van het woord variant in de vierde zin maar rustig meervoud.

Ik kijk expres niet.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2021, 19:32
Verwijderd
Vanavond ergens weer jaknikken bij Ab Osterhaus mocht die ergens aanschuiven is mijn tactiek.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2021, 19:32
Verwijderd
En een jointje roken. En hopen op het beste Mijn broertje heeft antilichamen jay?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2021, 19:36
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 23-02-2021, 19:38
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Ja, maak van het woord variant in de vierde zin maar rustig meervoud.

Ik kijk expres niet.
Ik begrijp er ook gewoon niets van, het staat bijna haaks op wat men een paar dagen geleden uitsprak met betrekking tot ruimte tot versoepelingen. Cijfermatig zijn we dieper in de shit gezakt.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 23-02-2021, 20:07
Verwijderd
Ja, maar ik denk oprecht niet dat er zoveel besmettingen plaatsvinden bij de kapper, eerlijk gezegd.

Maar voor de rest heb ik ook maar met opzet niet naar de pers conferentie gekeken.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2021, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Ik begrijp er ook gewoon niets van, het staat bijna haaks op wat men een paar dagen geleden uitsprak met betrekking tot ruimte tot versoepelingen. Cijfermatig zijn we dieper in de shit gezakt.
Maar ben het hier wel mee eens, stond er wel van te kijken. Een kapper is luxe, maar een tatoeëerder is nog veel meer luxe, dus dat snap ik dan weer echt niet.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2021, 20:20
Verwijderd
Helemaal niet omdat dat ook gewoon basically gratis op de hele begroting zo'n beetje oneindig te financieren is, de salarissen van de medewerkers en eigenaren+vergoeding voor kosten.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2021, 20:21
Verwijderd
Ik probeer me er niet meer zo druk om te maken, zoals de vaccinatiestrategie, en wie er straks voor mag opdraaien. Het verschil tussen arm en zeer rijk wordt alleen maar groter wanneer dit keihard falende kabinet weer verkozen wordt.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2021, 20:25
Verwijderd
We hebben een links kabinet nodig, desnoods met de fucking christendemocraten.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2021, 20:31
Verwijderd
No way, geen CDA met zo'n domme flapdrol van een Wopke. GEEN RELIGIE.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2021, 20:31
Verwijderd
Zelf denk ik steeds vaker aan emigreren ;x
Met citaat reageren
Oud 23-02-2021, 20:40
XxX_$LUT_XxX
XxX_$LUT_XxX is offline
Tijd om mijn Nederlandse nationaliteit op te geven.

Nee jk, dan verlies ik gelijk ook het recht om te leven, werken en te studeren in EU
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-02-2021, 20:53
Verwijderd
Ik kan iemand met een naam als Wopke nooit serieus gaan nemen. Net zoals Kuikentje Piep.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2021, 20:54
Verwijderd
Attje! Attje Kuiken.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2021, 20:56
XxX_$LUT_XxX
XxX_$LUT_XxX is offline
Citaat:
Ik kan iemand met een naam als Wopke nooit serieus gaan nemen. Net zoals Kuikentje Piep.
Is Wopke de Nederlandse variant van een Whopper?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2021, 16:04
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Wij hadden vroeger een oppas die Wopke heet. Leuk mens.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2021, 22:22
Verwijderd
Oke maar aan de mensen die zich niet kunnen vinden in de versoepelingen vanwege de niet-dalende besmettingen - zijn besmettingscijfers het enige waar je versoepelingen op zou moeten baseren? Hoe staan jullie tegenover de economische schade, iedereen die psychische klachten krijgt, jonge kinderen en pubers die hele gedeeltes ontwikkeling missen, huiselijk geweld dat toeneemt tijdens lockdowns? Zijn de zwaarte van de maatregelen (en het effect daarvan) nog in verhouding tot alle nevenschade die daar door onstaat?

Misschien druk ik me wat onhandig uit, maar jullie snappen vast wel wat ik bedoel!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2021, 23:49
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Het zou voor mij al veel goedmaken als men gewoon eerlijk is. Als Aura Timen stelt dat de versoepelingen een politiek besluit is, betekent dat bewust kiezen voor met minder proberen te beheersen van besmettingen en subsequently, belasting op de zorg en mensen die gaan sterven. Daar kan ik nú wel mee leven. Maar zeg dat gewoon. Kom niet met "verantwoord in kleine stapjes" en "het is zo spannend" en "ik (Rutte, red.) maak met jullie de volgende afspraak". Ik heb godverdomme geen zuurstofgebrek gehad bij m'n geboorte, probeer mij geen knollen voor citroenen te verkopen.

Steeds bleek de gekozen strategie het slechtste van twee werelden waardoor de maatregelen zowel fors (maar niet fors genoeg) als onnodig langdurig waren. Nu zit je in de situatie waarbij het draagvlak weg is door met name de volstrekt onbegrijpelijke versoepeling. Daar komt bij dat op relatief korte termijn het effect van vaccineren merkbaar gaat worden met betrekking tot druk op de zorg. Dat zal afnemen.

Nu weet ik het eigenlijk niet zo goed. Beleidsmatig lijkt mij dat het demissionaire kabinet wel uitgespeeld is wat betreft draagkracht en geloofwaardigheid. Het gaan pittige weken worden voor de zorg, het zal wel doorgaan zoals het nu gaat. Eigenlijk doet alles er nu niet zo meer toe, als het meezit met mutaties. We hebben een draak van een wedstrijd gespeeld. En dat raakt mij; dat het gevoelsmatig een vals dilemma is geworden door slecht beleid. Niemand misgunt kinderen iets. Iedereen heeft het zwaar. Huiselijk geweld is vreselijk. Alleen is de inrichting van ons zorgstelsel niet bestand tegen een pandemie, en omdat sprake is van politieke nalatigheid. Er zijn alleen maar kwaden, waarbij ik neig naar code zwart en legio longcovid op langere termijn als meest kwade. Ook uitgestelde zorg baart mij enorm zorgen. In 2020 is veel minder kanker geconstateerd. Kans is groot dat daar over vijf of tien jaar meer sterfgevallen door zijn. En zo heeft de overbelasting op de zorg óók consequenties, net als een kind dat een jaar geen klasgenootjes ziet.

Als het tegen zit met mutaties, tsja. Daar durf ik niet aan te denken. En ook dat is een argument tégen meer besmettingen of het risico daar op.

Hoe anders dan de aanpak van Jacinda Ardern, die in den beginne als motto had "The alternative is set a lesser goal and then still misfire." Zij zette wel in op zero COVID-19 met extreem heftige maar korte ingrepen. Het werkte. Hier hadden we augustus vorig jaar een perfect punt voor op grote schaal testen en bron & contactonderzoek. RIVM heeft dit aangemerkt als essentieël in de bestrijding van COVID-19. Overheid faalde. GGD kreeg aanbiedingen van het leger, voor BCO. GGD vond dat niet nodig, GGD had alles onder controle. Zelfde met logistiek rondom de vaccinaties. Onze GGD kan helemaal niets. Meer dan 1300 besmettingen per dag kon men niet aan. De kwaliteit van die 1300 is ook een vraagteken.

Wij hadden ook nog wel even te dealen met "wij Nederlanders" en "de economie". Laatstgenoemde vind ik trouwens geen enkel argument. "De economie" zijn principes en mechanismen waarvan de spelregels zijn bepaald door rijke witte mannen. Die spelregels zijn prima te wijzigen zodat niemand ter wereld ook maar iets tekort komt.

Excuses voor de kansloze rant. Op een manier die ik niet voorzien had, weegt al deze zooi zwaarder op mijn schouders dan ik zou willen. Het is een enorme berg aan clusterfuck op clusterfuck en het één benoemen zoals in een rant als deze, lijkt alleen maar onrecht te doen aan het andere.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 26-02-2021, 23:51
Verwijderd
Amen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2021, 00:02
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Je zult een mutatie krijgen die half zo dodelijk blijkt te zijn als MERS, zo besmettelijk als de Britse variant, en waarbij de bestaande vaccins aangepast moeten worden voor effectiviteit. Lékker, man.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 27-02-2021, 12:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als een virus heel dodelijk is, is het nooit zo besmettelijk want een dode gastheer kan het niet meer verspreiden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2021, 12:30
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Dan moet die gastheer niet eerst een tijd zwaar besmettelijk zijn geweest.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 27-02-2021, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Als een virus heel dodelijk is, is het nooit zo besmettelijk want een dode gastheer kan het niet meer verspreiden.
Dit is een volledig incorrecte en incomplete voorstelling van zaken. Zie ook AIDS. Ebola, de pest, SARS & MERS.

Het 'probleem' bij SARS en MERS (en dat is meer een probleem voor het virus) is alleen dat je op besmettelijkst bent als je heel erg ziek bent en jij en andere mensen op natuurlijke wijze bij elkaar vandaan blijven.

Maar vergis je niet; MERS is even besmettelijk als COVID-19 en heeft een overlijdensrisico van 70%.

Het gebeurt alleen relatief weinig dat een virus in álle sweet spots zit omdat meestal één van die eigenschappen ietwat in conflict is met een ander. Een virus dat besmettelijk is maar acht weken incubatietijd heeft en een sterftepercentage van 10% zou het einde van de samenleving zoals we die ons hele leven gekend hebben betekenen en die gaat dan ook tijdens de rest van ons leven niet meer worden zoals het was, in tegenstelling tot nu want ik denk dat we hier nu niets van leren.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2021, 13:08
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Als een virus heel dodelijk is, is het nooit zo besmettelijk want een dode gastheer kan het niet meer verspreiden.
Hoe zit dat met ebola of de pest?

Weinig genuanceerde vraag, maar vraag me af of dat niet te simplistisch is voorgesteld.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 27-02-2021, 13:09
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Oh Bas was me al voor.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 27-02-2021, 13:44
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ik zag laatst een royal flush aan mijn pokertafel. Kans van ~1:650000. De kans dat er iets van Mars naar hier komt zijn ~1:1000000, volgens ingewijden. Ik denk dat de kans op een ons onwelgevallige mutatie hier tussen ligt.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED

Laatst gewijzigd op 27-02-2021 om 13:50.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.