Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2002, 16:31
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Minidisc? Discman? Of toch de ouderwetse walkman? Of ben jij helemaal hip en in en heb je een mp3-speler? Kortom: welke geluidsdrager heeft jouw voorkeur?

Ik ben erg pro minidisc, gemakkelijk openemen van alles, klein en licht, weinig tot geen overslaand geluid. Et toi?
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2002, 16:36
ook harrie
Avatar van ook harrie
ook harrie is offline
een mp3 cd speler, cdtje met 250 liedjes ofzo erin, is toch wel handig
__________________
I don't need to hear about how shitty my hair looks caus I know all about it
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 16:37
mixtape
Avatar van mixtape
mixtape is offline
Minidisc inderdaad
Heb een NET MD Minidisc, kunnen mp3's worden omgezet naar een speciaal format zodat ze van de computer naar het schijfje kunnen worden gezet.
Kan ook nog in verschillende opname kwaliteiten waarbij je met de laagste kwaliteit (wat ook nog redelijk aan te horen is, zeker als je 'm gebruikt bij reizen e.d.) tot 300 minuten muziek hebt!
En dat op een zeer licht apparaatje van 8 bij 7 cm!
__________________
jaaaaa jaaa
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 16:38
lostprophet
lostprophet is offline
gewoon de oldschool discman hierzo \m/
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 16:39
Verwijderd
discman, ik heb geen md of mp3-player, dus ik moet het met mijn trouwe grundig stellen (niet dat ik hem vaak gebruik).
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 16:45
Rrr.
Avatar van Rrr.
Rrr. is offline
draadloze hoofdtelefoon, met station die je dus kan aansluiten op discman, stereo, p.a. etc... heel erg fijn
__________________
Ooh-la-la.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 16:49
Rioto
Gewoon een oldschool diskman
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 16:50
Rioto
o dat typte I,he propeth ook al...CURSED!!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 16:50
Verwijderd
Citaat:
lostprophet schreef:
gewoon de oldschool discman hierzo \m/
Hell yeah! Ik deel m'n discman met snees! En we doen niet aan shockproof en al die moderne frutsels!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 16:53
IEMOW-KOR
Avatar van IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Mp3 discman
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 16:58
Verwijderd
Citaat:
ook harrie schreef:
een mp3 cd speler, cdtje met 250 liedjes ofzo erin, is toch wel handig
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 17:01
Verwijderd
ghetto blaster...

neej minidsic über alles...klein makkelijk, etc.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 17:06
Verwijderd
Draagbare CD-speler...beste kwaliteit vs. afmetingen tradeoff.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 17:14
Lateralus
Avatar van Lateralus
Lateralus is offline
een heel oude discman, zelfs zonder shockproof functie ofzo zwaar irritant....maar ik wil ook geen MD speler hebben ofzo, want ik heb toch alleen maar cd's, en ik heb geen zin om mijn cd's over te gaan zetten op MD's........
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 17:18
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
MD met lp4, dus speeltijd is 4 cd's op 1 md.
360 minuten als je een goede disk heb.
heb ik zelf ook.

beter dan een discman omdat je meer dan 80 minuten kan afspelen en het zuigt geen batterijen en het is beter dan een mp3 speler omdat het kleiner is.

dat denk ik
__________________
Stars shine bright, but the light rarely stays on
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 17:44
d0h
d0h is offline
MiniDisc (NetMD)

lp2, redelijke kwaliteit....bij lp4 hoorbaar verlies
2 á 3 cd's per schijfje
klein en kan tegen een stootje
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 17:57
psilo
Avatar van psilo
psilo is offline
ik ben helemaal hip en heb een mp3 speler (160 MB)
__________________
rustig aan
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 18:39
Verwijderd
Citaat:
System of a Deftone schreef:
een heel oude discman, zelfs zonder shockproof functie ofzo zwaar irritant....maar ik wil ook geen MD speler hebben ofzo, want ik heb toch alleen maar cd's, en ik heb geen zin om mijn cd's over te gaan zetten op MD's........
Dit geldt ook voor mij.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-10-2002, 18:42
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
heb een walkman en mp3 discman
discman staat op kamer met boxjes bij mn bed

luister laatste tijd alleen nog maar 's avonds daarnaar

meestal stat mp3's of, en dat steeds meer, LP's op
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 18:58
Rhinus
Rhinus is offline
Ik heb een MP3 speler met 64 MB. Op zeg wel leuk. Maar ik zou 'm nu nooit meer kopen.

Is dit trouwens zo'n Topic waar eigelijk niemand 't iets boeit wat anderen typen?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 18:58
Verwijderd
Citaat:
ook harrie schreef:
een mp3 cd speler, cdtje met 250 liedjes ofzo erin, is toch wel handig
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 20:51
Verwijderd
M'n huidige sony discman is me al 3 jaar trouw..ideaal natuurlijk..

Maar aangezien dit ding ernstige gebreken begint te vertonen (als ik mn shock protection uitzet slaat ie minder over dan met, ding valt om de haverklap uit en soms wilt het hele motortje niet eens draaien ) ga ik binnenkort maar eens een mp3-discman kopen.. ideaal zijn die dingen .
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 20:55
Verwijderd
Eigenlijk gewoon plain old discmans, maar die blijven gewoon NIET heel bij mij.. En MD wel.. Die dus.

Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 21:11
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
discman, hoppa cd erin, op play drukken en luisteren maar, niks mp3's downloaden, branden, enz.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 21:28
Roxy
Avatar van Roxy
Roxy is offline
jah gewoon discman... ik ben te lui om dingen over te zetten van iets ofzow... het moet in mn comp kunnen, in mn cdspeler en meeneembaar zijn... ach als ik technisch was dan zou dr vast iets anders op te verzinnen zijn maar discman vind ik wel praktisch... en zolang ie het nog doet... als ie kapot gaat dan stap ik misschien wel over op md of mp3ding ofzow...
__________________
Everyone wants to be found.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2002, 21:34
Verwijderd
MD-speler, handig klein.
Broer heeft i-pod, grrrr
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 21:35
Infaustus
Avatar van Infaustus
Infaustus is offline
ik heb em discman , met anti shock dinges, handig voor op de fiets, aangezien ik em dan altijd aan heb...
__________________
A.i.d.s: Anally injected death sentence
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 22:17
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
md
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 22:19
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
m'n discman..
kheb ook nog wel een mp3speler, maar die gebruik ik vrijwel nooit, ben te lui om nieuwe dingen erop te zetten..
ooit wil ik nog wel een md, als er weer geld op m'n bankrekening staat.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 22:29
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
MP3-CD speler discman ding.


Natuurlijk van het merk GoedkopieTM, ergo kaputt.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 22:33
Gus
Avatar van Gus
Gus is offline
LP's zijn het leukst. Ondanks het kraken en ruisen, of misschien juist door het kraken en ruisen. En door de grote ronde, zwarte vinylschijven. En de mooie platenhoezen. Het rondzoeken in tweedehands LP winkeltjes.

CD's zijn praktischer natuurlijk. MP3 is te duur, voor mij in ieder geval.
__________________
kom dans de hoela met mij
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 22:36
WelcomeHome
Avatar van WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Is dit trouwens zo'n Topic waar eigelijk niemand 't iets boeit wat anderen typen?
ja, maar toch reageer ik op je post

ontopic: mp3 speler; geen draaiende dingen, want daar heb ik een hekel aan
__________________
Hoewel zowel vertrouwenskwestie als pleeborstelfobie vijf lettergrepen tellen, valt de verdere verwantschap tussen deze woorden vies tegen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:
Ik heb een MP3 speler met 64 MB. Op zeg wel leuk. Maar ik zou 'm nu nooit meer kopen.

Is dit trouwens zo'n Topic waar eigelijk niemand 't iets boeit wat anderen typen?
Typisch kantinetopic als je 't mij vraagt.

Nog steeds vraag ik me af, kom jij uit Duitsland?


ontopic: jah ik heb zo'n MD maar ik vin het kut want ik kan alleen analoog opnemen en dat schiet niet op.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 12:22
Queen Klazina Wok
Avatar van Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
Citaat:
eXo schreef:
ontopic: jah ik heb zo'n MD maar ik vin het kut want ik kan alleen analoog opnemen en dat schiet niet op.
dat heb ik ook.. heel irritant, maar als je er ze gewoon opneemt als je weggaat is het wel handig.. bovendien is het klein, heb ik zo'n kutgehoor dat ik niet zo'n last heb van eventuele mindere kwaliteit, en het voordeel boven een mp3speler is dat je veel meer muziek mee kan nemen (tenzij je 10 flashcards hebt ) (ja of een ipod natuurlijk )
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 12:25
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Hmm eigenlijk best wel een walkman

Want dan hoor ik tenminste alle liedjes , terwijl ik met discman nog wel es nummers over sla enzo. Maar met walkman is dat toch moeilijker, dus dan luister je het maar en leer je meer muziek kennen enzo

En walkmans zijn lief....
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 12:26
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef:
Minidisc? Discman? Of toch de ouderwetse walkman? Of ben jij helemaal hip en in en heb je een mp3-speler? Kortom: welke geluidsdrager heeft jouw voorkeur?

Ik ben erg pro minidisc, gemakkelijk openemen van alles, klein en licht, weinig tot geen overslaand geluid. Et toi?
Sorry hoor maar een discman of een walkman zijn geen geluidsdragers..

minidisc, cd, casettebandje, mp3 bestand, vinyl, dat tape.. etc.
=geluidsdragers

Mp3 is tot nu toe het handigst gebleken (samen met de cd natuurlijk) maar vinyl is een klasse apart.. mp3 klinkt dan wel minder dan cd, maar neemt ook veel minder ruimte in, (mp3) discmans vind ik op zich redelijk; best groot, cd (mp3 cd) spelen.. maar ze kunnen overslaan en vreten batterijen.
Mp3 spelers met solidstate geheugen (flash).. duur, klein, licht, schokongevoelig.. maar met beperkte capaciteit, veel geheugen is duur. Apple Ipod is natuurlijk erg mooi, 5-20 gb harddisk erin, 185 gram.. maar daar is de prijs ook naar (400-600 euro).
NetMD vind ik ook niet super, mp3's naar de speler laden duurt best lang, de geluidskwaliteit is matig.
Ik heb een mp3 cd speler gehad (Rio), en een discman (Sony).. nu wil ik iets kleiners, maar geld voor een Ipod heb ik niet. Misschien een 8CM mp3 cd speler.. iemand suggesties?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-10-2002, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Queen Klazina Wok schreef:
dat heb ik ook.. heel irritant, maar als je er ze gewoon opneemt als je weggaat is het wel handig.. bovendien is het klein, heb ik zo'n kutgehoor dat ik niet zo'n last heb van eventuele mindere kwaliteit, en het voordeel boven een mp3speler is dat je veel meer muziek mee kan nemen (tenzij je 10 flashcards hebt ) (ja of een ipod natuurlijk )
Klopt ik hoor het kwaliteitsverschil ook niet. DWZ, de qualiteit is sowieso K*T want je hoort het door van die gare speakertjes..
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 12:40
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
eXo schreef:
Nog steeds vraag ik me af, kom jij uit Duitsland?
Nee, hoezo?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 12:45
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
eXo schreef:
Klopt ik hoor het kwaliteitsverschil ook niet. DWZ, de qualiteit is sowieso K*T want je hoort het door van die gare speakertjes..
je hoort het wel, maar je denkt dat je het niet hoort

..ik hoor het ook, maar het valt te verwaarlozen (mits goede rip, en minimaal 192 kbps)
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 12:48
Verwijderd
Ik heb én een 'normale' discman (wel een toppertje, de d-ej620 van Sony) en een iRivier MP350 MP3-spelert. Soms pak ik de discman, soms de MP3-speler -- ligt een beetje aan de tijd dat ik 'm nodig heb. Als ik een paar uur onderweg ben of kan luisteren pak ik de MP3-speler :> Oh, als dopjes heb ik Sony MDR-EP888 oid.

Duidelijk verdienen allebei mijn voorkeur boven minidisc.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 12:55
Verwijderd
Ik gebruik gewoon een walkman.. op vakantie neem ik wel eens m'n discman mee maar dies een beetje oud dus hij neemt veel ruimte in.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 12:58
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Dobermann schreef:
Ik heb én een 'normale' discman (wel een toppertje, de d-ej620 van Sony) en een iRivier MP350 MP3-spelert. Soms pak ik de discman, soms de MP3-speler -- ligt een beetje aan de tijd dat ik 'm nodig heb. Als ik een paar uur onderweg ben of kan luisteren pak ik de MP3-speler :> Oh, als dopjes heb ik Sony MDR-EP888 oid.

Duidelijk verdienen allebei mijn voorkeur boven minidisc.
Mijn discman was een Sony D365 dacht ik, oud model, kostte me wel aardig wat.. 7 jaar gebruikt, laser vervangen met die van een andere kapotte discman, nu leest ie alleen nog originele cd's. Heb ik dus niets meer aan. Ik zit ook te denken aan een iRiver SlimX, lijkt me een erg handig apparaat. En die dopjes zijn toch heel erg duur?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 13:02
Synonym
Avatar van Synonym
Synonym is offline
Aangezien ik al twee discmans ben kwijtgeraakt doe ik het toch maar weer met m'n oude walkman... ach jah
__________________
If I were a painter, I would paint my reverie
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 13:33
Verwijderd
Citaat:
Rhinus schreef:
Nee, hoezo?
Omdat je de vreemde neiging hebt om af en toe zelfstandige naamwoorden met hoofdletters te schrijven.

"Ik houd van PunkRock en PowerMetal"

en je schrijft Topic steevast met een hoofdletter


Verder geen commentaar hoor je hebt betere punctuatie dan de meeste forummers hier...
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 14:20
The Undertaker
Avatar van The Undertaker
The Undertaker is offline
ik heb een discman
__________________
†~† Kniel allen voor het almachtige Moonspell †~†
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 14:28
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
discman is handig
__________________
-<[roest rust, arbeid adelt]>-
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 16:02
drama
Avatar van drama
drama is offline
Lekkerste geluidsdrager is de Hardeschijf in combinatie met goeie speakers
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 16:32
Verwijderd
al braaf 5.5 jaar MD walkman
kwil trouwens graaag een nieuwe met LP
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 16:53
freak on a leash
freak on a leash is offline
Citaat:
ook harrie schreef:
een mp3 cd speler, cdtje met 250 liedjes ofzo erin, is toch wel handig
helemaal mee eens
__________________
Evangaliseren, mij bekeren, mij irritere, man krijg de klere! (neuk - uitlaatklep)
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 17:19
dystopia
dystopia is offline
Mp3/ogg-speler. Heb er alleen geen ik vind het het geld niet waard. Sleep me radio wel mee als ik dat nodig vind. Oldstyle dubbeldeck MC + CDspeler
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:43.