Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2003, 08:02
sas_andrea
Avatar van sas_andrea
sas_andrea is offline
Hallo allemaal,

Ik had een vraagje over de stof die we voor scheikunde moeten leren:

Moeten we nou ook redoxreacties kunnen, of niet?

Op havovwo.nl staat van niet, maar klopt dat ook? Iemand misschien van zn leraar gehoord of t wel of niet zo is?

~silke~

[edit by Snufje]

Zet even bovenaan je post ofdat je Scheikunde 1 of Scheikunde 1,2 doet, om verwarring te voorkomen..!

[/edit]
__________________
Life's a bitch, and then you marry one. :-P

Laatst gewijzigd op 21-05-2003 om 16:49.
Advertentie
Oud 18-05-2003, 08:56
humandoll
humandoll is offline
we hoeven geen redox, maar wel weer zuren en basen
Oud 18-05-2003, 09:08
Ertensoep
Avatar van Ertensoep
Ertensoep is offline
Je hoeft die electrische cellen (electrolyse ed) niet te kennen (op Havo), maar die gewone redoxreacties wel (volgens mij).
__________________
4 uur cupasoup...
Oud 18-05-2003, 10:05
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
jah... dat vat ik ook niet... ons boek heeft 12 hoofdstukken, waarvan we hoofdstuk 11 nie hoefde te leren voor schoolexamens. Dat hoofstuk ging bijna helemaal over reacties met stroom (en dat hoeven we dit jaar niet te kennen), maar er staat ook iets kleins in over redoxreacties.... Ik heb onze leraar er wel es over gehoord (heel vaag), maar andere andere kant: onze biologielerares heeft het halve jaar lopen zwammen over "erfelijkheid", en dat werd ook niet getoetst volgens de examenwebsite (en dat bleek ook echt zo te zijn)
Ik weet het ook niet meer, hoor...
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 18-05-2003, 15:00
City2000
Avatar van City2000
City2000 is offline
pfff.. redoxreacties zijn toch simpel?
naja ik weet niet of ze erin zitten of niet..
maar leer gewoon alles
anders vraag ik het in de loop van de week nog wel ffie

CIAO
__________________
Hou van mijn Loontjuh
Oud 18-05-2003, 15:10
Verwijderd
Citaat:
sas_andrea schreef op 18-05-2003 @ 09:02:
Moeten we nou ook redoxreacties kunnen, of niet?
Op internet staat overal van niet, in de examenbundels worden de opgaven met ook maar iets van redox erin, steevast met een 'niet leren sterretje' worden aangeduidt. Maar onze leraar wist het ook niet zeker. Tis wel lekker duidelijk allemaal zeg...

Maar ik ga het toch maar even herhalen, je weet maar nooit. Het zou zonde zijn als je punten mist op dingen die je best snapt, alleen niet herhaalt hebt..
Oud 18-05-2003, 18:07
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Laurens schreef op 18-05-2003 @ 16:10:
, in de examenbundels worden de opgaven met ook maar iets van redox erin, steevast met een 'niet leren sterretje' worden aangeduidt. Maar onze
ik heb de bundel, heb heb hééél goed gekeken, maar zag NERGENS een sterretje

*gaat morgen maar es het LAKS lastigvallen*
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 18-05-2003, 18:24
Earwen
Earwen is offline
mijn leraar zei geen redoxreacties en elextrolyse. Dat hebben wij ook niet gehad dus zal wel goed zijn
Oud 18-05-2003, 18:52
Ertensoep
Avatar van Ertensoep
Ertensoep is offline
Scheikunde

Wel leren:
A Vaardigheden
B Stoffen en materialen 1, anorganisch
C Stoffen en materialen 2, organisch
D Stoffen en materialen 3, biochemisch
E Sturen van reacties
F Chemische industrie
G Zuren en basen

Niet leren:
H Reacties en stroom

Staat op:
http://www.examen.kennisnet.nl/vo/ex...pen/index.html

Achterin mijn scheikundeboek (Chemie) staat een lijst met onderdelen waaruit domein H bestaat, en daar staan de eerste drie paragrafen van Redoxreacties (etsen van metalen, halfreacties en redoxreacties met metalen) niet bij. Ik denk dat je die paragrafen dus wel moet snappen...
__________________
4 uur cupasoup...
Oud 18-05-2003, 18:55
Ertensoep
Avatar van Ertensoep
Ertensoep is offline
Citaat:
Earwen schreef op 18-05-2003 @ 19:24:
mijn leraar zei geen redoxreacties en elextrolyse. Dat hebben wij ook niet gehad dus zal wel goed zijn
Das lullig, als de een of andere inspectiedienst er achter komt dat je geen tentamens gehad hebben over die redox hoofdstukken zak je. tis een verplicht onderdeel.

Maar zolang er niemand achter komt is het wel beter, want het is een kuthoofdstuk...
__________________
4 uur cupasoup...
Oud 21-05-2003, 16:37
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
*upt*

Wij hebben nooit tentamens (SE's) gehad daarover, er stond zelfs in het PTA "hoofdstuk 11 (redoxgedoe) word in 2003 niet getoetst", maar ja.. dat was voor de tentamens... ik weet het echt niet meer! heb ook al het laks gebeld, maar die zouden me mailen, wat ze niet gedaan hebben.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 27-05-2003, 09:47
- DeJa - Vu -
Avatar van - DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
Op 18-05-2003 @ 09:02:
[edit by Snufje]

Zet even bovenaan je post ofdat je Scheikunde 1 of Scheikunde 1,2 doet, om verwarring te voorkomen..!

[/edit]

Er staat in de topic naam dat het om Havo gaat... Maar op de havo is geen onderscheid tussen Sk1 en Sk1,2

Klassieke vraag (voor mij dan):
Wat zetten jullie in je GR?

Ik denk ik voornamelijk hoe je molberekeningen moet doen, want die zijn het belangrijkst. Wat waren de formules + verklaringen ook alweer? Hmm effe opzoeken...
__________________
www.freemotion.nl ~ BBoying is a way of life...
Oud 27-05-2003, 10:13
JohnE
JohnE is offline
Citaat:
- DeJa - Vu - schreef op 27-05-2003 @ 10:47:

Er staat in de topic naam dat het om Havo gaat... Maar op de havo is geen onderscheid tussen Sk1 en Sk1,2

Klassieke vraag (voor mij dan):
Wat zetten jullie in je GR?

Ik denk ik voornamelijk hoe je molberekeningen moet doen, want die zijn het belangrijkst. Wat waren de formules + verklaringen ook alweer? Hmm effe opzoeken...

Dat weet je nu toch wel na 2 jaar? Mol is basisstof.
Oud 27-05-2003, 10:21
JohnE
JohnE is offline
K nu kom ik met een domme vraag. Hoe groot moet het verschil van elektronegativiteit zijn om een polaire binding te vormen?
Oud 27-05-2003, 10:23
Mo6
Avatar van Mo6
Mo6 is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 21-05-2003 @ 17:37:
*upt*

Wij hebben nooit tentamens (SE's) gehad daarover, er stond zelfs in het PTA "hoofdstuk 11 (redoxgedoe) word in 2003 niet getoetst", maar ja.. dat was voor de tentamens... ik weet het echt niet meer! heb ook al het laks gebeld, maar die zouden me mailen, wat ze niet gedaan hebben.
Maak je nou maar niet druk!

REDOX HOEFT NIET!!!

mijn leraar zegt het, mijn klasgenoten zeggen het, in de examenbundel staat het... het is gewoon zo!
__________________
Brakke toestanden zijn echt brak
Oud 27-05-2003, 10:29
Earwen
Earwen is offline
Citaat:
Ertensoep schreef op 18-05-2003 @ 19:55:
Das lullig, als de een of andere inspectiedienst er achter komt dat je geen tentamens gehad hebben over die redox hoofdstukken zak je. tis een verplicht onderdeel.

Maar zolang er niemand achter komt is het wel beter, want het is een kuthoofdstuk...
hahaha ik vind het wel best over elektrolyse hebben we ook niet gehad
__________________
one day i fly away
Oud 27-05-2003, 10:48
rooddraakje
rooddraakje is offline
Succes iedereen! Ons laatste examen! (voor mij idg wel)
Oud 27-05-2003, 10:57
JohnE
JohnE is offline
Citaat:
rooddraakje schreef op 27-05-2003 @ 11:48:
Succes iedereen! Ons laatste examen! (voor mij idg wel)

Scheikunde is laatste examen van heel de examen toch?
Ads door Google
Oud 27-05-2003, 11:02
Rukkels
Rukkels is offline
Ach, ik mag een 1 halen, dat is ehhhh vervelend Toch iedereen succes hoor, ik wil wel dat iedereen met dat felbegeerde papiertje thuis gaat komen..
Oud 27-05-2003, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Rukkels schreef op 27-05-2003 @ 12:02:
Ach, ik mag een 1 halen, dat is ehhhh vervelend
Offtopic: Ik denk dat heel veel mensen hier een één mogen halen, en dan nog slagen. De vraag is alleen: wil je slagen met een vier of vijf .
Oud 27-05-2003, 11:34
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
ik wend mjzelf tot de kosmos en bid dat we weinig tot geen Zuren en basen opgaven krijgen
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 27-05-2003, 11:34
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Laurens schreef op 27-05-2003 @ 12:25:
Offtopic: Ik denk dat heel veel mensen hier een één mogen halen, en dan nog slagen. De vraag is alleen: wil je slagen met een vier of vijf .
als ik een 1 haal, sta ik een 3,7, en dat word afgerond naar een vier, maar deze meid gaat voor een voldoende
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 27-05-2003, 11:44
- DeJa - Vu -
Avatar van - DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
JohnE schreef op 27-05-2003 @ 11:57:
Scheikunde is laatste examen van heel de examen toch?
Ja, tenzij je her moet doen he

Als ik een -1 haal dan zak ik
Dus maar even mn best doen

Ik ga zo naar school, ik wens iedereen SUCCES!!
__________________
www.freemotion.nl ~ BBoying is a way of life...
Oud 27-05-2003, 14:36
Bob_de_bouwer
Avatar van Bob_de_bouwer
Bob_de_bouwer is offline
ik ben net klaar(na 2uur) en vond hem eigenlijk best wel makkelijk!!!

IK BEN GESLAAGD!!!
__________________
Kunnen wij het maken??? ..... Nou en of!!!
Oud 27-05-2003, 15:25
sas_andrea
Avatar van sas_andrea
sas_andrea is offline
nou, ik heb geen idee hoe mn scheikunde ging. ik heb er nou niet echt denderend voor geleerd, aangezien ik denk de rest gehaald te hebben, maar toch heb ik nu nog t idee het best goed gemaakt te hebben. maar misschien als ik de antwoorden gezien heb, dat dat gevoel omslaat. owow... ik hoop maar dat ik m wel goed gemaakt heb.

mn leraar scheikunde had wel een lieve actie. hij had bij ons allemaal pennen neergelegd met een briefje: nu nog de laatste loodjes, maar deze pen zal het verlichten.... succes.

Vond ik wel lief.
__________________
Life's a bitch, and then you marry one. :-P
Advertentie
Oud 27-05-2003, 16:00
Earwen
Earwen is offline
Citaat:
sas_andrea schreef op 27-05-2003 @ 16:25:

mn leraar scheikunde had wel een lieve actie. hij had bij ons allemaal pennen neergelegd met een briefje: nu nog de laatste loodjes, maar deze pen zal het verlichten.... succes.

Vond ik wel lief.
Jah dat is zeker een leuke actie

Ik vond hem trouwens wel gaan
__________________
one day i fly away
Oud 27-05-2003, 16:16
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Ik dacht bij een aantal vragen dat ik met een MAVO toets bezig was, maar na een vlugge controle bleek ik de goede te hebben

Ik moet em nog nakijken, maar ik heb hier zeker rond de 8 voor.....
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 27-05-2003, 16:21
RayMania
Avatar van RayMania
RayMania is offline
Kanone, dit was te simpel.

1 vraag vet grappig, waarom almagaan ofzo slecht was.
Ik wist het echt niet !!
Dus ik zocht maar kwik op etc..waaruit het bestaat.

Stond in me Binas dat kwik giftig was, mooi !! .
__________________
http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ !!!
Oud 27-05-2003, 16:25
Verwijderd
ik vond em heel erg láng...
Pas om 4 uur had ik em voor de 1e keer af zeg maar. Dat ik gewoon alles gemaakt heb, en daarna nog een keer de opgaven ga maken die ik niet snapte..

Maar mn cijfer ligt toch tussen de 5.7 en de 6.2. Dus ik ben blij
Oud 27-05-2003, 16:43
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Zoooo, viel dat even mee!!!
Ik heb tussen de 7,6 en 8,1!!!!
VAKANTIEEEEEE
__________________
Lief zijn!
Oud 27-05-2003, 17:11
Orion2003
Avatar van Orion2003
Orion2003 is offline
Scheikunde was echt een eitje

Een 7.5 of hoger moet zeker wel lukken
Oud 27-05-2003, 20:10
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
OOOOWW!!!! Ik ben zo blij! Lag al de hele week wakker van scheikunde, en dacht vandaag ook dat ik het helemaal verknald had, maar ik heb gewoon tussen de 5,4 en de 5,9!!! *doet gek vreugdedansje*
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 27-05-2003, 22:01
simple creed
Avatar van simple creed
simple creed is offline
bij ons op school vond iedereen hem heel moeilijk!!!!

ik vond hem wel meevallen heb tussen de 6,7 en de 7,2

en dat is goed als je bedenkt dat je elk jaar gemiddeld 3 verschillende leraren hebt gehad

ik ben nu geslaagd met allemaal 7ens of hoger
Oud 28-05-2003, 07:03
Bob_de_bouwer
Avatar van Bob_de_bouwer
Bob_de_bouwer is offline
Citaat:
simple creed schreef op 27-05-2003 @ 23:01:

ik ben nu geslaagd met allemaal 7ens of hoger
He ik ook!!!
__________________
Kunnen wij het maken??? ..... Nou en of!!!
Oud 28-05-2003, 08:58
Harrie
Avatar van Harrie
Harrie is offline
bij vraag 23 staat ´geef de formule van zo´n deeltje dat voorkomt in hydroxyapatiet dat met zuur kan reageren´

bij de antwoorden staat ´OH / POH4 ´

ik heb OH als antwoord
wordt dit goed gerekend? ik neem toch aan dat ze bedoelen een oh of poh4 deeltje is goed?
Oud 28-05-2003, 09:14
RayMania
Avatar van RayMania
RayMania is offline
Citaat:
Harrie schreef op 28-05-2003 @ 09:58:
bij vraag 23 staat ´geef de formule van zo´n deeltje dat voorkomt in hydroxyapatiet dat met zuur kan reageren´

bij de antwoorden staat ´OH / POH4 ´

ik heb OH als antwoord
wordt dit goed gerekend? ik neem toch aan dat ze bedoelen een oh of poh4 deeltje is goed?
Ja, twijfelde ik ook mee..
Ik heb PO4 en geen OH.
__________________
http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ !!!
Ads door Google
Oud 28-05-2003, 09:17
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Citaat:
Harrie schreef op 28-05-2003 @ 09:58:
bij vraag 23 staat ´geef de formule van zo´n deeltje dat voorkomt in hydroxyapatiet dat met zuur kan reageren´

bij de antwoorden staat ´OH / POH4 ´

ik heb OH als antwoord
wordt dit goed gerekend? ik neem toch aan dat ze bedoelen een oh of poh4 deeltje is goed?
In het antwoordmodel staat gegeven dat het juiste antwoord OH- is. Indien er geen juiste lading bijstaat maximaal 1 punt toekennen.
Je hebt hem dus half goed
__________________
Lief zijn!
Oud 28-05-2003, 09:20
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Multilot schreef op 28-05-2003 @ 10:17:
In het antwoordmodel staat gegeven dat het juiste antwoord OH- is. Indien er geen juiste lading bijstaat maximaal 1 punt toekennen.
Je hebt hem dus half goed
nee, zo'n schuin streepje betekend dat beide andwoorden goed zijn. Als je dus of OH of POH4, dan heb je een punt, als je de goede lading hebt, krijg je nog een punt.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 28-05-2003, 20:03
Mo6
Avatar van Mo6
Mo6 is offline
vrij simpel, streng nagekeken en nog een 7.6 minstens! alleen domme fouten gemaakt had een paar keer de reactievergelijkingen in structuurformules in plaats van molecuulformules, dus dat is niet goed... hoop maar dak daar nog een paar ielemieliepuntjes voor kan krijgen.......

verder vrij simpel! had niet verwacht dat het zo gemakklijk zou zijn!
__________________
Brakke toestanden zijn echt brak
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2003 [Havo] redox reacties wel of niet in het examen ?
marla singer
8 24-05-2003 12:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.