Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2004, 08:22
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline

Centraal Instant Messaging topic


Dit is een centraal topic, dat houdt in dat *alle* vragen over dit onderwerp in dit topic moeten.



Wat mag er in dit topic?
  • Vragen over MSN, ICQ, IRC, Jabber, Yahoo en AOL
  • Vragen over de messengers (dus ook Trillian, GAIM, Miranda, Exodus, etc.)
  • Discussies over Instant Messaging in het algemeen
  • Discussies over Instant Messaging netwerken en
  • Tips, weetjes en andere interessante dingen over Instant Messaging


Wat mag er niet in dit topic?
  • Iets vragen terwijl je deze FAQ niet gelezen hebt
  • Discussies die niet over Instant Messaging gaan
  • Flames, trolls en offtopic chat; houd het binnen de perken
  • Links naar illegale software (zoals Trillian Pro)



FAQ / Veelgestelde Vragen

Wat is Instant Messaging?
Als je Engels kunt, valt deze term letterlijk te vertalen. Met Instant Messaging kun je iemand direkt een berichtje sturen, wat direkt aankomt, in tegenstelling tot email waar het toch een paar minuten kan duren voordat het aankomt. Met Instant Messaging ben je tweezijdig aan het communiceren door middel van tekstberichtjes. Het meest klassieke voorbeeld is MSN Messenger, dat kent bijna iedereen wel. Maar er zijn nog veel meer vormen van Instant Messaging

Welke Instant Messaging vormen zijn er?
Meer dan je denkt, maar hier volgt een lijst van populaire netwerken:
  • MSN
  • ICQ
  • IRC
  • Jabber
  • AOL
  • Yahoo
Over de voordelen van het ene netwerk boven het andere, mogen jullie discussieren.

Wat is het verschil tussen een netwerk en een messenger?
Het netwerk is de infrastructuur die messaging mogelijk maakt (de "server"), de messenger is het programma dat verbinding maakt met die server (de "client"). MSN is dus het netwerk, en MSN Messenger is de messenger. De messenger wordt ook wel IM-client genoemd, waarbij IM staat voor Instant Messaging.

Ik heb een MSN account, moet ik dan ook MSN Messenger gebruiken?
Nee, dat hoeft niet. Naast MSN Messenger zijn er nog een aantal andere messengers die je kunt gebruiken voor o.a. MSN:
  • Trillian is een populaire Freeware IM-client voor Windows die zowel MSN, ICQ, IRC, Yahoo als AOL op kan.
  • GAIM is een Open Source IM-client voor Windows en Linux die zowel MSN, ICQ, IRC, Yahoo als AOL op kan.
  • Miranda is een Open Source multi-platform IM-client voor veel netwerken.


Indien je vragen hebt over MSN, kijk dan eerst naar de MSN Veelgestelde Vragen.
Ook het vroegere MSN Messenger topic kan hulp bieden.

Bedankt en veel plezier in dit topic.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)

Laatst gewijzigd op 05-05-2004 om 02:22.
Advertentie
Oud 15-04-2004, 11:03
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
kijk ook 'ns op m'n persoonlijke MSN Messenger FAQ

goed topic ^_^
__________________
$karma++;
Oud 15-04-2004, 21:12
grensgeval
Avatar van grensgeval
grensgeval is offline
in dit topic liever ook geen storingen van msn messenger melden, check liever

http://messenger.msn.nl/Status.aspx

Laatst gewijzigd op 16-04-2004 om 20:22.
Oud 16-04-2004, 14:00
aap777
aap777 is offline
Is het bij Windows Messenger ook mogelijk om die Avatars (Afbeeldingen) te gebruiken? Ik gebruik zelf MSN Messenger (6.1), ik weet niet hoe dat bij Windows Messenger zit.
Oud 16-04-2004, 14:04
Verwijderd
Citaat:
webjunk schreef op 16-04-2004 @ 15:00 :
Is het bij Windows Messenger ook mogelijk om die Avatars (Afbeeldingen) te gebruiken? Ik gebruik zelf MSN Messenger (6.1), ik weet niet hoe dat bij Windows Messenger zit.
Nee, het is een optie die toegevoegd is bij MSN Messenger 6.x
Oud 17-04-2004, 18:52
Verwijderd
Heyhey,
ik vroeg me af of er voor Trillian Pro ook een plugin is, die als je een liedje afspeelt, de titel - artiest in je msn naam zet. Het bestaat wel met winamp voor msn, bestaat het ook voor trillian? Op die members pagina van Trillian.cc zie ik hem iig niet staan...
Oud 17-04-2004, 19:04
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik moet nog altijd de Jabber plugin voor Trillian hebben.
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Oud 17-04-2004, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef op 17-04-2004 @ 20:04 :
Ik moet nog altijd de Jabber plugin voor Trillian hebben.
Die staat gewoon op de trillian website...of is jouw versie niet helemaal legaal?
Anders mail maar even
Oud 17-04-2004, 19:19
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
Laurens schreef op 17-04-2004 @ 20:15 :
Anders mail maar even
mij ook aub
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Oud 18-04-2004, 10:09
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Laurens schreef op 17-04-2004 @ 19:52 :
Heyhey,
ik vroeg me af of er voor Trillian Pro ook een plugin is, die als je een liedje afspeelt, de titel - artiest in je msn naam zet. Het bestaat wel met winamp voor msn, bestaat het ook voor trillian? Op die members pagina van Trillian.cc zie ik hem iig niet staan...
Volgens mij niet in je msn-naam, maar er is wel een plugin dat als je /music oid intikt, je dan de muziek die je dan luistert ziet
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Oud 18-04-2004, 18:56
Verwijderd
Citaat:
ArtemisQ schreef op 18-04-2004 @ 11:09 :
Volgens mij niet in je msn-naam, maar er is wel een plugin dat als je /music oid intikt, je dan de muziek die je dan luistert ziet
Mja, maar dat weet ik zonder die plugin natuurlijk ook wel . Het leek met gewoon wel geinig om dat in m'n msn naam te hebben, zodat anderen dat ook kunnen zien...
Oud 18-04-2004, 18:57
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 17-04-2004 @ 20:19 :
mij ook aub
Je server weigert het bestand, neemt geen .exe bestanden aan ofzo.
Oud 21-04-2004, 08:03
Verwijderd
[msn]

ik krijg nu al 3 dagen lang een popup met de tekst :

Er is een nieuwere versie beschikbaar. Als je door wilt gaan, moet je deze nieuwe versie installeren. Wil je dit nu doen?
Ja/Nee

Nu heb ik al verscheidene keren op Ja gedrukt alleen lukt het downloaden dan niet. Ik krijg dan de volgende fout melding :

MSN messenger kan het bestand voor de update niet downloaden en controleren, wil je de website bezoeken?
ja/nee

Nu is dus het probleem dat ik de nieuwe versie niet kan downloaden vanaf de site omdat deze bij mij foutmelding geeft.

Als ik overigens op Nee druk bij de eerste pop-up probeert hij zich aan te melden maar mislukt dit met als gevolg die 1e pop-up.

Hebben meer mensne dit probleem? Weten mensen hoe je dit op kan lossen?
Oud 21-04-2004, 09:49
Verwijderd
Je kan msn toch gewoon van een andere site downloaden en installeren? download.com ofzo..
Oud 21-04-2004, 13:04
Ninpo Otaku
Avatar van Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 21-04-2004 @ 09:03 :
[msn]

ik krijg nu al 3 dagen lang een popup met de tekst :

Er is een nieuwere versie beschikbaar. Als je door wilt gaan, moet je deze nieuwe versie installeren. Wil je dit nu doen?
Ja/Nee

Nu heb ik al verscheidene keren op Ja gedrukt alleen lukt het downloaden dan niet. Ik krijg dan de volgende fout melding :

MSN messenger kan het bestand voor de update niet downloaden en controleren, wil je de website bezoeken?
ja/nee

Nu is dus het probleem dat ik de nieuwe versie niet kan downloaden vanaf de site omdat deze bij mij foutmelding geeft.

Als ik overigens op Nee druk bij de eerste pop-up probeert hij zich aan te melden maar mislukt dit met als gevolg die 1e pop-up.

Hebben meer mensne dit probleem? Weten mensen hoe je dit op kan lossen?
Tsjah ik heb hetzelfde pribleem..
Echt kut..
__________________
bla
Oud 21-04-2004, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Laurens schreef op 21-04-2004 @ 10:49 :
Je kan msn toch gewoon van een andere site downloaden en installeren? download.com ofzo..
Er waar denk je dat je 'm dan vanaf download?
Nog steeds van ms.com hoor
Oud 21-04-2004, 15:07
Ninpo Otaku
Avatar van Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
MM ik heb het probleem verholpen, door mijn Windoos gewoon opnieuw te installeren (tsjah waarom moeilijk doen als het makkelijk kan )..
Haat @ Microsoft voor de zoveelste keer..
__________________
bla
Oud 21-04-2004, 16:14
Verwijderd
@bruce : ik kan mijn windows niet opnieuw instaleren want ik weet echt niet waar die cd's liggen (wij hebben hier zo'n 30 microsoft cd's liggen)

van msn.com downloaden gaat geloof ik niet want dan krijg ik zo'n internet restrict geval error ding
Maargoed ik ga het nog ff proberen
Ads door Google
Oud 21-04-2004, 19:14
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 21-04-2004 @ 17:14 :
@bruce : ik kan mijn windows niet opnieuw instaleren want ik weet echt niet waar die cd's liggen (wij hebben hier zo'n 30 microsoft cd's liggen)

van msn.com downloaden gaat geloof ik niet want dan krijg ik zo'n internet restrict geval error ding
Maargoed ik ga het nog ff proberen
je zou nog via windows update proberen je Windows up-to-daten, en zo ook je MSN Messenger

suc6
__________________
$karma++;
Oud 22-04-2004, 09:58
Verwijderd
Er zijn toch via een zoekmachine zat sites te vinden waarvan msn messenger te downloaden is die níet van microsoft zijn.
Zie:

http://msn.tweakzone.nl/dl.php?p=d&id=80
http://www.zdnet.nl
Oud 23-04-2004, 13:21
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
De laatste versie van MSN Messenger die ik heb gedownload werkt nie meer goed met MSN Explorer.
Wie heeft dit ook? Kan dit opgelost worden?

Laatst gewijzigd op 24-04-2004 om 08:28.
Oud 26-04-2004, 21:03
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
(Mn excuses voor de double post...)

Niet echt veel reacties, heeft niemand dit probleem?
Oud 27-04-2004, 09:18
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Ik heb een ftp server met Bulletproof gemaakt.
En wanneer er eenmaal een tijdje wordt gedownload van me, dan komen heel veel berichten bij de msn niet aan.
Ook wanneer ik de max snelheid verander.
Ik kan wel gewoon op sites, battlenetten, en al die andere dingen doen, alleen msn geeft dus dat probleem.
Is dit bekend, en is er iets aan te doen?
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Oud 27-04-2004, 16:22
sy'rai
Avatar van sy'rai
sy'rai is offline
Vraag!

Ik raak zwaar gefrustreerd als ik dit de hele tijd te zien krijg:

You cannot use Messenger at this time because your contactlist is not available. Please try again later.

Inmiddels uren later, doet ie t nog steeds niet, terwijl een andere msn adres van mij et wel doet

Als iemand hier meer van weet...wilt diegene dan een poging tot uitleg doen ofzo..?
__________________
**PAIN is a basic fact of live, MISERY is an option**
Oud 27-04-2004, 16:45
deathz0rz
deathz0rz is offline
gewoon wachten, bij mij deed ie het ook ineens
__________________
Ooit. Dan.
Advertentie
Oud 27-04-2004, 16:47
sy'rai
Avatar van sy'rai
sy'rai is offline
ik w8 al n eeuw
__________________
**PAIN is a basic fact of live, MISERY is an option**
Oud 27-04-2004, 18:16
Bamboo
Avatar van Bamboo
Bamboo is offline
Wat zijn de verschillen tussen Messenger 6.1 en 6.2
Oud 27-04-2004, 18:16
Bamboo
Avatar van Bamboo
Bamboo is offline
Wat zijn de verschillen tussen Messenger 6.1 en 6.2?
Oud 27-04-2004, 18:21
grensgeval
Avatar van grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Bamboo schreef op 27-04-2004 @ 19:16 :
Wat zijn de verschillen tussen Messenger 6.1 en 6.2
Wat is er nu eigenlijk nieuw in MSN Messenger 6.2 ?

• Startmenu heet nu "Fun & Games"
• Gedeeld browsen is mogelijk voor MSN leden
• MSN Messenger "Connectie troubleshooter"
• 'Real Time' emoticon weergave. Als je (h) typt veranderd het gelijk in de emoticon
• De mogelijkheid om je standaardknoppen ontzichtbaar te maken
• Voor de mensen met hun mobiele telefoon is er nu een aparte groep & het gouden kleurtje bij de naam!

De volgende dingen werken vooralsnog niet in MSN Messenger 6.2:

• Geanimeerde avatars
• Zelf geanimeerde emoticons toevoegen
• Fun & Games voegt toe: Music Exchange
Oud 27-04-2004, 20:37
Verwijderd
Bij Trillian Pro heb je het probleem dat sommige emoticons er op msn messenger anders uitzien dan bij Trillian. Sommige emoticons van Msn Messenger kent trillian zelfs niet, en vica versa. Bestaat er een skin o.i.d. die volledig compatibel is met msn messenger? Ik heb er al wel een aantal gehad, die kwamen in de buurt, maar geen een herkende echt álle Msn smilies.
Oud 27-04-2004, 20:44
ThaFusion
ThaFusion is offline
Citaat:
Laurens schreef op 27-04-2004 @ 21:37 :
Bij Trillian Pro heb je het probleem dat sommige emoticons er op msn messenger anders uitzien dan bij Trillian. Sommige emoticons van Msn Messenger kent trillian zelfs niet, en vica versa. Bestaat er een skin o.i.d. die volledig compatibel is met msn messenger? Ik heb er al wel een aantal gehad, die kwamen in de buurt, maar geen een herkende echt álle Msn smilies.
Voor zo ver ik weet niet, heb ook lang trillian pro gehad.
Toen heb ik alle voordelen van trillian pro eens op een rijtje gezet samen met de nadelen. Eigenlijk waren er best veel nadelen (Emoticons doen het niet goed, file transfer werkt maar half, sommige berichten komen niet aan en ga zo maar door)
Nu heb ik weer msn messenger
Oud 27-04-2004, 21:02
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
ThaFusion schreef op 27-04-2004 @ 21:44 :
Eigenlijk waren er best veel nadelen (Emoticons doen het niet goed, file transfer werkt maar half, sommige berichten komen niet aan en ga zo maar door)
Ik gebruik trillian pro al jaren.
En de nadelen die jij opnoemt zijn, voor mij, ook de enigste nadelen!

Ik verander pas van messenger als msn een rss functie heeft!
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Oud 28-04-2004, 08:58
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Hé, ik heb ff een vraagje:
normaal komt er als er een nieuwe versie van msn beschikbaar is, een balkje bovenin te staan. Als je daar dan op klikt, installeert hij vanzelf de nieuwe versie. Ik heb nu messenger 6.1, maar er staat geen balkje bovenin, dat aangeeft dat versie 6.2 besckibaar is.

Ik moet hem nu dus gewoon van msn.nl downloaden. Maar moet ik dan nu eerst de oude messenger (6.1) uninstalleren en dan de nieuwe (6.2) installeren, of kan ik de oude gewoon laten staan en de nieuwe eroverheen installeren?
Oud 28-04-2004, 09:17
Verwijderd
Kan gewoon eroverheen..
Maar we eerst even MSN-M afsluiten.
Oud 28-04-2004, 11:08
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
@**********--> bedankt voor de info
Citaat:
grensgeval schreef op 27-04-2004 @ 19:21 :
Wat is er nu eigenlijk nieuw in MSN Messenger 6.2 ?

• Startmenu heet nu "Fun & Games"
• Gedeeld browsen is mogelijk voor MSN leden
• MSN Messenger "Connectie troubleshooter"
• 'Real Time' emoticon weergave. Als je (h) typt veranderd het gelijk in de emoticon
• De mogelijkheid om je standaardknoppen ontzichtbaar te maken
• Voor de mensen met hun mobiele telefoon is er nu een aparte groep & het gouden kleurtje bij de naam!
Verder valt mij op dat in de Nederlandse versie de status "Ben zo terug" is veranderd in "Zo terug".
Oud 28-04-2004, 21:12
Verwijderd
Citaat:
ThaFusion schreef op 27-04-2004 @ 21:44 :
Voor zo ver ik weet niet, heb ook lang trillian pro gehad.
Toen heb ik alle voordelen van trillian pro eens op een rijtje gezet samen met de nadelen. Eigenlijk waren er best veel nadelen (Emoticons doen het niet goed, file transfer werkt maar half, sommige berichten komen niet aan en ga zo maar door)
Nu heb ik weer msn messenger
Van die drie punten heb ik ook regelmatig last, het zijn idd wel de enige nadelen. Msn vind ik niks, het heeft ontzettend veel nutteloze opties, irritante bewegende smilies en een interface die veel te veel ruimte in beslag neemt.
Ads door Google
Oud 28-04-2004, 22:21
grensgeval
Avatar van grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 28-04-2004 @ 12:08 :
@**********--> bedankt voor de info


Verder valt mij op dat in de Nederlandse versie de status "Ben zo terug" is veranderd in "Zo terug".
jah dat klopt, vergeten
Oud 28-04-2004, 23:31
Verwijderd
Oke, ik heb een nieuw probleem voor jullie. Ik hoop dat de boodschap overkomt.

Oke, ik draai XP en heb daaronder messenger 6.1. Het is een pc van 2 weken oud, die een aardige kloksnelheid heeft. Ook heb ik een verbinding van 512x64 kBYTESps. Dit vermeld ik erbij omdat ik zelf niet denk dat het probleem daaraan ligt.
Ik heb dus toen ik mijn nieuwe pc net had, msn messenger 6.1 gedownload... met ook plus! erbij. Ik begin bewust niet aan 6.2, omdat ik dan geen plus! kan gebruiken en geen behoefte heb aan nog meer gezeik. Mijn messenger deed het prima, hup aanmelden voila.

Het probleem;
Sinds 2 dagen geleden kan ik me niet meer fatsoenlijk aanmelden... Hij meld wel aann, maar bevriest 4 van de 5 keer, blijft sowieso erg lang hangen op het daadwerkelijke aanmelden (je ziet je contactpers.lijst al, maar de tabbladen bv nog niet). Ik ben naar mijn configscherm gegaan> software en gewoon simpel plus en msn verwijderd... en opnieuw gedownload van het internet, op een willekeurige pagina. Nu heeft dat geen f*ck geholpen, hij doet nogsteeds heeeeel langzaam, en plus heeft ook al een paar keer tegengewerkt. Dan ging er iemand tegen me praten en dan gaf hij een melding; "je kunt geen gesprek starten met jantje. probeer het later nog eens".
Dit heb ik uiteindelijk opgelost door hem in het engels (?!) te installeren....
Ik heb met msn nooit problemen gehad (2 weken geleden) op de pc in de huiskiamer, die in dezelfde router zit, zelfde XP versie en hoogstwaarschijnlijk ook zelfde msn versie.
Nu gaat plus! goed, maar is msn nog steeds zeer traag... en dan komen we bij het volgende probleem.

Webcam;
Ik heb die 2 weken gelden gelijk een webcam erbij gekocht, gewoon geinstalleerd, en hij doet het prima... totdat ik iemand op msn daar verbinding mee wilde laten maken..... bevriest msn. Ik heb de cam sowieso geruild, was er sowieso niet blij mee, maar dit zelfde probleem met de nieuwe cam.

Ik denk dus dat al deze problemen bij msn zelf liggen.... Ik heb zelf wel een degelijke kennis van windows, maar dit begrijp ik tog even niet ... ik heb een snelle internetverbinding, ik verwijder altijd netjes mn programma's via "software" en draai elke avond een ad-aware en een norton sessie. Geen virus, niets... Er staan nog 2 zelfde soort pc's in dit huis, allemaal met XP, zonder netwerk maar wel allemaal de router in.... en die msn's en cam's doen het wel prima... Ik kan me wel voorstellen dat ik steeds dezelfde 6.1 versie heb gedownload, al was het niet van dezelfde site (uiteindelijk meestal tog wel zelfde bron)

Heeft iemand de laatste paar dagen ook alst van een bevriesende msn messenger? Kan iemand mij helpen met dit (rare) probleem.
Oud 29-04-2004, 08:39
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
ik weet dat er veel mensen zijn die problemen hebben met MSN Messenger en een Webcam, het lijkt alsof MSN Mess. met sommige webcam's niet overweg kan

je eerste probleem is echter wat raarder. Als je bijvoorbeeld gebruik maakt van Windows Messenger (standaard met WinXP meegeleverd, anders te halen via www.windowsupdate.com), heb je die problemen dan nog steeds?
__________________
$karma++;
Oud 29-04-2004, 09:41
Verwijderd
Ik zal het proberen... ik denk alleen niet dat het gaat werken... ik ben persoonlijk niet zo'n fan van windos-updates. Maar we zullen zien, het duurt uren...
Oud 30-04-2004, 08:00
dharshan
dharshan is offline
kan je bij msn als iemand je geblokt heeft unbloken met speciale programma's.
Oud 30-04-2004, 09:08
Verwijderd
Citaat:
dharshan schreef op 30-04-2004 @ 09:00 :
kan je bij msn als iemand je geblokt heeft unbloken met speciale programma's.
Nee
Oud 30-04-2004, 14:43
dharshan
dharshan is offline
Citaat:
********** schreef op 30-04-2004 @ 10:08 :
Nee

maar er zijn tog programma's
Oud 30-04-2004, 15:05
Verwijderd
Je kan het MSN-netwerk hacken, het wachtwoord van zijn/haar account opzoeken, daarmee inloggen en de blokkering opheffen. Als die programma's er al zijn kan het niet anders dat ze illegaal zijn (anders had microsoft nooit de blokkerings-functie toegevoegd) en mag er hier niet naar gevraagd worden.

Laatst gewijzigd op 30-04-2004 om 15:07.
Oud 30-04-2004, 21:39
Verwijderd
Bestaat er niet zoiets als MSN Lite, net zoals je dat bij ICQ hebt? Dan heb ik de Trillian problemen zoals verkeerde smilies en geen webcam functies tenminste niet meer
Oud 30-04-2004, 23:47
Verwijderd
Er bestaan MSN-varianten, oa. voor Linux die ook onder windows draaien, maar ik twijfel aan de legaliteit, en ze hebben lang niet altijd webcam-functie.
Oud 01-05-2004, 20:41
Verwijderd
Citaat:
superduck schreef op 01-05-2004 @ 00:47 :
Er bestaan MSN-varianten, oa. voor Linux die ook onder windows draaien, maar ik twijfel aan de legaliteit, en ze hebben lang niet altijd webcam-functie.
Het moet natuurlijk wel optimaal compatibel zijn he, alleen dan zonder die waardelozen interface en opties die de normale msn heeft.
Oud 02-05-2004, 10:13
Verwijderd
Vraagje:

Ik heb een contactpersoon in mijn MSN Messenger lijst staan waarvan ik dacht dat diegene haar account niet meer gebruikte. Al een jaar niet of zo. Ze heeft namelijk al een tijd een andere account. Maar is het niet zo dat, zeker na een jaar van niet gebruiken toch wel, de account vervalt en de account van mijn persoon niet meer in de lijst van personen staat die mij toegevoegd hebben? En dat misschien zelfs die contactpersoon uit mijn lijst verdwijnd?

Laatst gewijzigd op 02-05-2004 om 10:22.
Oud 02-05-2004, 10:37
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Citaat:
12Trix schreef op 02-05-2004 @ 11:13 :
Vraagje:

Ik heb een contactpersoon in mijn MSN Messenger lijst staan waarvan ik dacht dat diegene haar account niet meer gebruikte. Al een jaar niet of zo. Ze heeft namelijk al een tijd een andere account. Maar is het niet zo dat, zeker na een jaar van niet gebruiken toch wel, de account vervalt en de account van mijn persoon niet meer in de lijst van personen staat die mij toegevoegd hebben? En dat misschien zelfs die contactpersoon uit mijn lijst verdwijnd?
na een aantal weken cq. maanden geen activiteit vervalt je account, dit houd in dat de contactlist van die persoon nietmeer bestaat. Dit betekend echter niet dat diegene direct uit jou lijst wordt gehaald, daar MSNP geen mogelijkheid heeft om dat te verifieren.
__________________
$karma++;
Oud 02-05-2004, 17:44
Verwijderd
Citaat:
dafelix schreef op 02-05-2004 @ 11:37 :
na een aantal weken cq. maanden geen activiteit vervalt je account, dit houd in dat de contactlist van die persoon nietmeer bestaat. Dit betekend echter niet dat diegene direct uit jou lijst wordt gehaald, daar MSNP geen mogelijkheid heeft om dat te verifieren.
Maar je hebt dus een lijst met je contactpersonen die je normaal gewoon voor je ziet, en dan heb je ook nog een lijst met personen die jou toegevoegd hebben. Hieruit is die persoon ook niet verdwenen. Zou dát wel zo moeten zijn (dat diegene uit de lijst met personen die jou toegevoegd hebben wordt geschrapt dus). MSN Messenger detecteert het namelijk wel wanneer iemand jou verwijderd heeft. Dan staat deze niet meer in de genoemde lijst, en is de optie Verwijderen bij Privacy dus beschikbaar.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Centraal] Instant Messaging
Verwijderd
3 08-02-2006 17:20
Software & Hardware Foutmelding bij aanmelden MSN 7.5
*Primo
10 01-01-2006 14:33
Software & Hardware [MSN] Winks
Troll
4 09-01-2005 17:27
Beleidszaken [S&M] Evaluatie Centrale Topics
Enlightenment
44 17-05-2004 17:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.