Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2004, 19:46
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline

Centraal Audio / Video topic


Dit is een centraal topic, dat houdt in dat *alle* vragen over dit onderwerp in dit topic moeten.



Wat mag er in dit topic?
  • Vragen over omzetten van audio/video
  • Vragen over het splitten/verkleinen/morfen van audio/video
  • Vragen over codecs


Wat mag er niet in dit topic?
  • Vragen waar welke film/welk liedje te downloaden is
  • Offtopic discussies


Verder dien je rekening te houden met het volgende:
  • Bashing en flamen is niet toegestaan
  • Realiseer je, dat niet iedereen even vergevorderd is
  • Doe eerst de nodige research voor je een vraag stelt, zie hieronder
  • Als je een vraag stelt, geef dan genoeg informatie
  • Wees aardig en lief


Referenties en verwijzingen

http://www.doom9.net
http://www.extradvd.nl
http://www.google.com


Veelgestelde Vragen


Hoe kan ik mijn MP3tjes op een CD branden?

Als je gebruik maakt van Nero, kun je MP3's direct naar een CD branden, zonder ze zelf om te zetten. Dit doet Nero zelf. Je kan je CD als audio-CD branden (zodat deze ook te beluisteren is in je CD-speler) of als Data (er kunnen veel meer liedjes op, maar auto-radio's en CD-spelers kunnen hier doorgaans niet mee overweg).

Hoe zet ik MP3/WAV/WMA/OGG/APE om naar MP3/WAV/WMA/OGG/APE?

Zoek in google naar "MP3 to WAV" (vervang de namen door hetgene wat je wil omzetten) voor een converter. De meeste converters kunnen meerdere bestands-typen aan.
*link* naar een site waar veel converters staan.

Hoe kan ik mijn AVI/MP(E)G opdelen?

Ikzelf vind Advanced AVI splitter een mooi programma'tje (10 day-trial). Maar hier geld ook, zoek 'ns met google en je vindt een schat aan programma's
__________________
$karma++;

Laatst gewijzigd op 30-03-2005 om 01:50.
Advertentie
Oud 23-04-2004, 19:25
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ok, mag ik hier m'n vraag stellen?

Ik heb een vraagje:

Kan ik liedjes van een cd overzetten op m'n computer?

JJzD zei een Freerip, maar ik heb geen idee welke versie dat moet zijn.
Wie kan mij helpen?

edit: ftp://ftp.mgshareware.com/freeripmp3.exe Deze zei JJzD

Laatst gewijzigd op 23-04-2004 om 19:27.
Oud 23-04-2004, 19:36
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Stomme vraag misschien? Maar wat doet dat Freerip bestand???

Edit: Ik snap er niks van.

Laatst gewijzigd op 23-04-2004 om 19:44.
Oud 23-04-2004, 20:03
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 23-04-2004 @ 20:36 :
Stomme vraag misschien? Maar wat doet dat Freerip bestand???

Edit: Ik snap er niks van.
die ript ie die bestanden. dus die kopieert ze naar je computer toe (toch?)
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Oud 23-04-2004, 20:06
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Er is nog niks gebeurd...


Edit: Volgens mij is het gelukt

Laatst gewijzigd op 23-04-2004 om 20:16.
Oud 23-04-2004, 23:40
Verwijderd
Mooi, dan zal ik meteen maar eens een -voor de kenner- open deur intrappen.

HOE MAAK IK VAN MIJN CD MP3'TJES

Men neme Exact Audio Copy. Accepteer NIETS, maar dan ook NIETS anders daar dit het ènige programma is waar je 100% zeker van op aan kunt.


-> Waarom Exact Audio Copy?

Digitale audio extractie is namelijk een gecompliceerd proces, dit door de spartaanse eigenschappen van een audio-CD an sich (geen ruimte op de CD voor foutcorrectie, daarom kun je ook 80 minuten aan audio op een CD ploffen terwijl de WAVE's feitenlijk 740MB zijn in plaats van 700MB voor normale data) èn zeer matige kwaliteit van CD-ROM spelers. Wat zijn zoal goede drives voor DAE? Asus, Afreey, Mitsumi en Plextor. Ondergetekende heeft ook goede resultaten met de NEC 2500A DVD-brander. Let op: een goede drive is NIET allesbepalend. Met de juiste software (Exact Audio Copy, dus) kun je OOK met matige drives goede resultaten halen, alleen zal het e.e.a. wat langer duren.

Wat doet Exact Audio Copy anders in tegenstelling tot andere programmatuur? Mits juist geconfigureerd leest Exact Audio Copy iedere sector van je CD tenminste TWEE keer. Dat is ook een van de redenen waarom EAC vaak (terecht) verweten wordt veel trager te zijn dan andere programma's. Wanneer een sector nou niet gelezen kan worden, blijft EAC hameren op die sector, tot 8 van de 16 pogingen identiek zijn. Als EAC gèèn 8 dezelfde waardes krijgt uit die 16x, gaat EAC gewoon opnieuw beginnen. Dit tot 5x toe; dus in het ergste geval wordt de sector 82x gelezen. Mòcht EAC onverhoopt op zulke dingen stuiten, wordt dat allemaal nà het rippen precies weergeven waar mogelijke fouten zitten, zodat je ze snel kunt luisteren of het daadwerkelijk een fout is. Het is dus NIET nodig de hele CD te luisteren op tikken/piepen/whatever.

Dit is dus in een notendop de reden waarom Exact Audio Copy het ènige programma is voor Windows dat GOEDE en BETROUWBARE resultaten behaald. En nu nog het mooiste; Exact Audio Copy is CARDWARE. Dat wil zeggen; een geheel gratis, werkende versie. Mocht je het programma willen registreren hoef je alleen maar een ansichtkaartje naar de maker te sturen. Voor de open-source puristen; er is voor Linux een behoorlijk alternatief voor EAC; CD-paranoia.


Goed, nu heb je een stuk software om CD naar je HD te zetten. Echter; dan zijn het nog gèèn MP3's. Wat je dus nodig hebt is een MP3-codec; ook hier geldt; daar is er maar èèn goede van. En dat is L.A.M.E. Als beste getest met het beste resultaat. Je haalt de DLL op, en ploft 'm in de directory waar Exact Audio Copy in geinstalleerd staat. Vervolgens kun je 'm 'pakken' met de Interal Decoder in EAC's configuratiescherm.

Waar kan ik Exact Audio Copy bemachtigen?
www.exactaudiocopy.de

Moeilijk programma! Kan ik ergens een hele makkelijke how-to vinden?
http://users.pandora.be/satcp/cd2mp3.htm

En nu L.A.M.E. nog! Waar moet ik dàt downloaden?
http://www.rarewares.org/mp3.html
Oud 24-04-2004, 00:30
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Woef
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Oud 04-05-2004, 10:12
flippje
Avatar van flippje
flippje is offline
Vraagje; met fruityloops4

als ik iets op sla met fl4 dan slaat ie maar 1 sec op wat doe ik fout... Ja, t deuntje duurt maar een paar sec, hoe maak ik t langer...
Moet ik dan opnemen ofzo
__________________
Wat is een leven zonder ananas?--->all bout ananas
Oud 04-05-2004, 10:57
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Het spelen van CounterStrike resulteerd in verrot geluid

Hallo mensen! Ik heb alle nieuwste updates/patches/noemmaarops geinstalleerd, maar iedere keer als ik counterstrike speelt raakt mijn geluid op den duur verrot. Meerstal duurt dat een tijdjes (10min).
Met verrot bedoel ik krakend, stotterend geluid. Als ik counterstrike afsluit dan blijft mijn geluid zo verrot. Dus ook in windows. Ik kan na counterstrike geen MP3 meer fatsoenlijk afspelen.
Waar kan dit in hemelsnaam aan liggen??

Owja:
Ik heb een Nforce2 onboard 5.1 geluidskaart (A7N8X-Deluxe moederbord)
__________________
█████████████████████99%
Oud 05-05-2004, 13:15
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
Is het ook mogelijk een oggenc te integreren met EAC?
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Oud 06-05-2004, 15:09
Chilli Dude
Avatar van Chilli Dude
Chilli Dude is offline
Citaat:
dafelix schreef op 20-04-2004 @ 20:46 :


Hoe kan ik mijn AVI/MP(E)G opdelen?

Ikzelf vind Advanced AVI splitter een mooi programma'tje (10 day-trial). Maar hier geld ook, zoek 'ns met google en je vindt een schat aan programma's
avi splitter ondersteunt geen mp(e)g...

http://www.deskshare.com/vem.aspxVideo Edit Magic ondersteunt mpeg echter ook niet maar die heeft ingebouwde converter

[edit] ARGH die converter werkt voor geen meter :/ heb alleen nog maar geluid en me beeld is weg

kan je dan nergens normaal mpeg's mee editten :/

in premiere doet'ie t ook al kut

Laatst gewijzigd op 06-05-2004 om 15:22.
Oud 06-05-2004, 19:10
dafelix
Avatar van dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 06-05-2004 @ 16:09 :
avi splitter ondersteunt geen mp(e)g...

nieihiet? ik heb er volgens mij anders probleemloos een MPEG mee gesplit, of heb ik per ongeluk een ander progje gebruikt? :$

ik zal 'ns dubbel-checken

EDIT: volgens mij heb ik dit programma dan gebruikt...
__________________
$karma++;
Oud 07-05-2004, 10:43
nienie
Avatar van nienie
nienie is offline
Ik heb een aantal WMA-files gedownload, maar deze kan ik niet afspelen omdat ze beveiligd (encrypted) zijn. Weet iemand een programma waarmee je deze bestanden kan decoderen?
Oud 07-05-2004, 10:57
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
nienie schreef op 07-05-2004 @ 11:43 :
Ik heb een aantal WMA-files gedownload, maar deze kan ik niet afspelen omdat ze beveiligd (encrypted) zijn. Weet iemand een programma waarmee je deze bestanden kan decoderen?
Volgends mij zijn die files beveiligd vanwege die copyrights.
Kijk hier maar eens voor de oplossing.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Oud 07-05-2004, 11:19
nienie
Avatar van nienie
nienie is offline
Citaat:
freyk schreef op 07-05-2004 @ 11:57 :
Volgends mij zijn die files beveiligd vanwege die copyrights.

Zover was ik ook al...
Citaat:
Kijk hier maar eens voor de oplossing.
Ik had al een aantal programma's geïnstalleerd, maar overal blijkt dat je de licentie nodig hebt en die heb ik dus niet, omdat de WMA-bestanden op een andere computer gemaakt zijn. Daarom vroeg ik of iemand misschien een programma weet, want bij beschrijvingen van programma's staat dit er telkens niet bij en dan blijf ik programma's installeren...
Oud 07-05-2004, 11:41
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
programma's instaleren doet iedereen
Is dit (gevonden op google) misschien een oplossing?
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Oud 07-05-2004, 13:02
nienie
Avatar van nienie
nienie is offline
Citaat:
freyk schreef op 07-05-2004 @ 12:41 :
programma's instaleren doet iedereen
Is dit (gevonden op google) misschien een oplossing?
Nee, hier staat het zelfs al in de beschrijving:
Copy protected WMA files contain encrypted data and can only be played if you have permission or a license to do so.
Oud 07-05-2004, 13:06
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Wat ik dus lees op het net.
brand de wma's op een muziek cd.
En rip ze dan opnieuw, maar dan naar mp3
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Ads door Google
Oud 07-05-2004, 14:00
nienie
Avatar van nienie
nienie is offline
Heb ik ook gelezen, maar ik heb geen CD-brander. Ik ga wel kijken of ik de MP3's kan vinden, want het lijkt erop dat het gewoon niet kan..
Oud 11-05-2004, 21:10
Verwijderd
Ik heb heel wat avi bestanden (115) van een serie die ik wil branden op DVD en kunnen afspelen op stand alone DVD spelers.
Dit werkt niet helemaal zoals ik wil dat het werkt.

Als ik met NeroVision Express 2 SE de optie DVD branden
selecteer en de avi's erin zet, crasht Nero.

Als ik dat doe met mpeg files is er niks aan de hand en laad hij ze allemaal met gemak.

Ik heb hier rond gezocht, en op sites als doom9 en vcdhelp gekeken, maar er echt uitkomen doe ik niet.

MOET ik nou als ik deze bestanden op DVD wil bekijken ze eerst naar mpeg converteren? Of is er een makkelijkere manier?

Alvast Bedankt



en dan nog iets,
als ik met "AVI to VCD/SVCD/DVD convreter v2.02" converteer naar .mpg dan wordt hij 700 mb (van 60 mb). En dan is mijn dvd zo vol. Dus, hoe los ik dit op?
Oud 11-05-2004, 22:01
Verwijderd
Volgens mij moeten ze altijd naar MPEG worden omgezet. De meeste DVD-spelers kunnen bijvoorbeeld ook geen DiVX-films lezen, als je die wilt afspelen (als je ze hebt gebrand als (super)video-CD) zul je ze echt moeten omzetten. Dat kost tijd. Weet je overigens wel zeker dat Nero écht is vastgelopen? Bij sommige handelingen (bijv. het inladen van een groot .MP3-bestand plus cuefile) staat hij inderdaad minutenlang stil en lijkt het alsof de boel gecrashed is, maar dan analyseert hij gewoon het bestand.
Oud 12-05-2004, 08:02
Verwijderd
Ja, want als ik erop klik staat er in de blauwe balk: Reageert niet.

Ok, maar als ik ze dus naar mpeg wil converteren, moet het dan zo groot? Ik heb namelijk avi afleveringen van +- 60 mb. Deze worden na het converteren naar mpeg ong. 900 mb.

Ik heb ook, van dezelfde serie, veel betere kwaliteit afleveringen, van mpeg die 220 mb zijn. Dus dat is een beetje bizar.
Oud 12-05-2004, 12:21
Verwijderd
En dan nog iets, waar ik nog niet aan gedacht heb (DOM)

Ik wil ze op DVD branden zodat ik ze op stand-alone DVD spelers kan afspelen. Dan gaat het natuurlijk niet meer om GB's maar om min. Ik had namelijk gedacht dat ik 14 gig wel op 4 DVD's kwijt kon, dat kan. MAAR elke aflevering duurt +- 22 min. 150 afleveringen * 22 min = 3300 min / 120 min (wat op een DVD kan) = 27,5 - 28 DVD's. Ik wil niet 28 DVD's hieraan uit besteden!

Nou kan je (had ik gehoord) ook op lage kwaliteit (180 min) films erop zetten. Dat 3300 / 180 = 18,33 = 19 DVD's, wat nogsteeds veel is.

Ik wil ze gewoon op maximaal 6 DVD's kwijt maar dat je ze ook op gewone DVD-Spelers kan afspelen.

Iemand tips? Anders ga ik ze OF als data erop zetten OF DVD's inslaan...
Oud 15-05-2004, 23:13
snookdogg85
snookdogg85 is offline
Hallo,
Ik heb een *.m2v file, waarvan ik graag de muziek als mp3 zou hebben.
Weet iemand hier een mooi programma'tje voor, of is dit ook mogelijk met DVD Audio Ripper. Bvd,

Peace Up.
Oud 16-05-2004, 09:49
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Kijk hier eens, snoopdog85
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Advertentie
Oud 16-05-2004, 14:21
snookdogg85
snookdogg85 is offline
Citaat:
freyk schreef op 16-05-2004 @ 10:49 :
Kijk hier eens, snoopdog85
F*ck google, ik vraag t niet voor nix op een forum...
Oud 16-05-2004, 15:39
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
snookdogg85 schreef op 16-05-2004 @ 15:21 :
F*ck google, ik vraag t niet voor nix op een forum...
Kom op Snookdogg, we gaan niet flamen.
Wees gewoon niet lui en doe het volgende de regels:
Citaat:
Voordat je een topic opent, dien je de volgende stappen te ondernemen:

Stap 1: Zoeken!
Jouw vraag is wellicht al eens aan bod gekomen. Gebruik de zoekfunctie om naar eerdere topics te zoeken op dit forum, ook dien je een zoekpoging te wagen met een zoekmachine, zoals Google.
Gebruik gewoon die link wat ik je gaf (jouw antwoord staat er duidelijk in)
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Oud 22-05-2004, 22:00
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Kep een heel raar probleempje met mn .avi playback...Ik krijg geen geluid meer bij .avi files waarvan in 100% zeker ben dat er geluid bij zit (op andere computers doet et geluid et als een zonnetje). Een minuut eerder deed het geluid het wel gewoon..dus een missende codec is et niet. Voor de zekerheid heb ik toch mn codec pack gereinstalled (Defiler Codec pack 1.17) Maar geen succes.
Ik heb niets geinstalled vandaag wat het probleem zou kunnen veroorzaken.
Spyware staat er ook niet op en McAfee kan ook geen virus vinden..

Ik heb werkelijk geen idee wat er aan de hand kan zijn...weet iemand waar dit op slaat?
[Edit] Ik draai WinXP pro[/Edit]
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006

Laatst gewijzigd op 22-05-2004 om 22:02.
Oud 25-05-2004, 13:38
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Mijn probleem is al opgelost...XP had last van altzheimer ofsow...hij was een aantal audiocodecs kwijt...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Oud 28-05-2004, 12:34
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Ik ben op zoek naar het volgende (soort jukebox):

Een programma dat ik fullscreen kan laden op mijn desktop, mijn muziek inleest en dat ik een soort jukebox-systeem krijg dat overweg kan met WMA/MP3/OGG(*optioneel)
Oud 30-05-2004, 13:07
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
Martin schreef op 28-05-2004 @ 13:34 :
Ik ben op zoek naar het volgende (soort jukebox):

Een programma dat ik fullscreen kan laden op mijn desktop, mijn muziek inleest en dat ik een soort jukebox-systeem krijg dat overweg kan met WMA/MP3/OGG(*optioneel)
Oud 30-05-2004, 14:34
rockin
Avatar van rockin
rockin is offline
Citaat:
Martin schreef op 28-05-2004 @ 13:34 :
Ik ben op zoek naar het volgende (soort jukebox):

Een programma dat ik fullscreen kan laden op mijn desktop, mijn muziek inleest en dat ik een soort jukebox-systeem krijg dat overweg kan met WMA/MP3/OGG(*optioneel)
BPM studio
__________________
Heroine godverdomme
Oud 30-05-2004, 14:45
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
rockin schreef op 30-05-2004 @ 15:34 :
BPM studio
Toevoeging: Freeware gewenst
Oud 31-05-2004, 20:01
syneck
Avatar van syneck
syneck is offline
Ik heb een lang WAV bestand van een nummer die ik graag wil splitsen in kleinere bestanden (dus stukjes nummer).

Vraag: Wat voor pogramma moet ik gebruiken om WAV (of MP3) te spiltsen?
Ik heb al google enzo gebruikt, maar ik kan het niet precies vinden.



Alvast bedankt
__________________
You're lost little girl
Oud 31-05-2004, 20:23
nienie
Avatar van nienie
nienie is offline
Voor syneck: Soundpad is een lekker simpel en gratis programma om WAV-bestanden te editen. Je kunt het vinden op
http://download.com.com/3000-2170-39...ml?tag=lst-0-1
Een ander programma (waarmee je geloof ik ook MP3's kan editen) is Adobe Audition (voorheen Cool Edit Pro): dit is echter niet gratis en er zijn dan ook restricties aan verbonden (ik weet niet precies welke).
http://www.adobe.com/products/audition/main.html
Oud 31-05-2004, 21:38
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Hoe kan ik het geluid van een *.avi harder krijgen?
Als ik er programma's voor moet downloaden, welke?
Heeft iemand toevallig een site met een simpele uitleg?
(ben een leekje op dit gebied)!

TNX!
__________________
WOEi !
Ads door Google
Oud 01-06-2004, 14:51
Verwijderd
ok dan ga ik hier verder...kan je dan me misschien me nu helpen?
Oud 01-06-2004, 14:59
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
undertaker schreef op 01-06-2004 @ 15:51 :
ok dan ga ik hier verder...kan je dan me misschien me nu helpen?
Begin dan hier goed ff overnieuw
Zal je wel ff helpen:
===
Citaat:
hoihoi beste mensen,
er was een kameraad en die had een film gebrand...
alleen was die film in een aparte bestand die ik niet ken ( .ogm )
weet iemand met welke programma je deze kan afspelen?
of heb je hier eerst een ander programma voor nodig voor iets dergelijks ofzow? Want ik ken geen .ogm bestand...sterker nog.
Nolg nooit van gehoord


greetz...undertaker
Bron
========
Beste undertaker,

Als je even goed zoekt op google, lees je het volgende:

Citaat:
xtension: OGM
Program and/or Extension Function: Ogg Vorbis Compressed Video File
Specific Notes What's This?
OGM is another extention for the OGG container adopted by Windows users to distinguish music (OGG) and video (OGM). Although not an official extention it is used by DivX and Xvid encoders that put video into the Ogg container.
En kijk hier voor de afspelers.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 01-06-2004 om 15:03.
Oud 01-06-2004, 15:01
Verwijderd
thx zal ff kijkie nemen
Oud 03-06-2004, 18:01
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Vandaag dan toch maar een mp3speler gekocht, en gelijk een vraag . In de mp3 speler zit een geheugen van 256 MB, maar nou wil er natuurlijk zoveel mogelijk nummers op kunnen zetten. Welk bestandstype is daar het meest geschikt voor? Ik snap dat als je een mp3'tje kleiner maakt, dat de kwaliteit minder wordt maar zo precies is mijn gehoor toch niet. Uiteraard moet het wel acceptabel zijn. Ik hoor van allerlei kanten verschillende dingen (omzetten in wav, en nog meer suggesties). Overigens heb hier al de zoekfunctie gebruikt maar niet gevonden wat ik zocht, en google leverde ook maar weinig op.
Oud 03-06-2004, 18:47
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Beste sunrise.

Je kan je beter afvragen wat allemaal je mp3speler kan.
Kan het bijvoorbeeld verschillende audiobestanden aan (zoals mp3, wma, ogg) of welke geluidskwaliteit hij aan kan.

Geef ons meer details over je mp3speler dan kunnen we je verder helpen.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Oud 03-06-2004, 18:57
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
freyk schreef op 03-06-2004 @ 19:47 :
Beste sunrise.

Je kan je beter afvragen wat allemaal je mp3speler kan.
Kan het bijvoorbeeld verschillende audiobestanden aan (zoals mp3, wma, ogg) of welke geluidskwaliteit hij aan kan.

Geef ons meer details over je mp3speler dan kunnen we je verder helpen.
Hmm je hebt daar wel een punt

Op de doos staat dat hij mp3 en wma kan afspelen. Maar ondertussen ben ik al een stapje verder gekomen (jaja!), en een programma gevonden waarmee je de bitrate kan verlagen. Standaard is iets van 128 kbps, maar nou weet ik niet tot hoever je het kan verlagen . ik heb echt geen idee waar ik mee bezig ben
Oud 03-06-2004, 20:00
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 03-06-2004 @ 19:57 :
Hmm je hebt daar wel een punt

Op de doos staat dat hij mp3 en wma kan afspelen. Maar ondertussen ben ik al een stapje verder gekomen (jaja!), en een programma gevonden waarmee je de bitrate kan verlagen. Standaard is iets van 128 kbps, maar nou weet ik niet tot hoever je het kan verlagen . ik heb echt geen idee waar ik mee bezig ben
Wat ik heb gehoord dat wma-codec kleinere audiobestanden kan maken dan mp3-codec.
Oftewel als je een wav-bestand omzet naar mp3 (met dezelfde kwaliteit) en de dezelfde wav-bestand omzet naar wma (met dezelfde kwaliteit) dan is de wma bestand kleiner.
(Als je me niet snapt, lees dit maar ff door.)

Je moet niet alleen naar de bitrate kijken, kijk ook vooral goed naar de frequency.
De frequency heeft meer invloed op de groote van een audiobestand dan de bitrate (hoewel ik dit niet zeker weet)

Totzover ik het weet, kan je een mp3 verlagen tot een mp3 met de kwaliteit van 8000herz en 8 kbps, mono.

Een programma wat ik veel gebruik is dBpowerAMP
Waarmee je verschillende audio bestanden kan "omzetten"
(en dus zelf ook de kwaliteit en de groote kan regelen).
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 04-06-2004 om 08:17.
Oud 03-06-2004, 21:01
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Wat is nou de beste methode om een DVD video te rippen en te encode naar DivX/XviD ?
Het wil mij maar steeds niet lukken. Kan iemand mij een guide geven waarbij hij/zij baat had?
__________________
█████████████████████99%
Oud 04-06-2004, 17:40
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik weet niet of de vraag hier hoort... Maar:

Hoe zet ik een RAR-bestand om in Mp3?

Oud 04-06-2004, 18:32
Marcus
Marcus is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 04-06-2004 @ 18:40 :
Ik weet niet of de vraag hier hoort... Maar:

Hoe zet ik een RAR-bestand om in Mp3?

Door de extensie te wijzigen van .rar naar .mp3
bijvoorbeeld in ms-dos prompt.
__________________
Wat een kut-topic...
Oud 04-06-2004, 18:51
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
En waar kan je dat doen?

*weet niks van computers... *
Oud 04-06-2004, 19:35
Marcus
Marcus is offline
Hangt van je os af.

Win 98:
start -> programma's -> ms-dos prompt
win me:
start -> programma's -> bureau-accesoires -> ms-dos prompt
win xp:
(Ik geloof hetzelfde als win me, maar kan 't niet 100% zeker zeggen)

Dan ga je naar je map, en typ je het volgende in:

move {bestandsnaam}.rar {bestandsnaam}.mp3

klaar
__________________
Wat een kut-topic...
Oud 04-06-2004, 19:37
Marcus
Marcus is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 04-06-2004 @ 18:40 :
Hoe zet ik een RAR-bestand om in Mp3?
Dat doe je door wat ik hierboven beschreven heb, maar staat de mp3 niet in het rar bestand?
__________________
Wat een kut-topic...
Oud 04-06-2004, 19:43
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Dj Mark schreef op 04-06-2004 @ 20:37 :
Dat doe je door wat ik hierboven beschreven heb, maar staat de mp3 niet in het rar bestand?
Nee

En ik heb ook een IDT bestand? Die krijg ik al helemaal niet in mp3...
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [Alg] Ontwerp van centrale linux topics.
freyk
14 06-07-2006 20:18
Software & Hardware [Centraal] Audio/video [2]
Manuzhai
251 09-06-2006 15:29
Beleidszaken software en multimedia: centraal topic
Al Murphy
29 10-09-2005 08:42
Software & Hardware Video-cd's maken
E Che Guevara
5 30-12-2004 23:58
Software & Hardware avi stream ripper
Woestijnpinguin
7 04-08-2004 15:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:51.