Oud 29-12-2005, 16:40
squat
squat is offline
Kan iemand mij vertellen hoe ik aan kalmeringsmiddel voor mijn hondje moet komen voor oud en nieuw? Gewoon langs de dierenarts gaan of is het ook in de winkel te verkrijgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-12-2005, 16:44
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Langs de dierenarts lijkt mij het beste dan.
Overigens moet je alleen van die kalmeringsmiddelen halen als hij echt panisch voor vuurwerk is. Het beste is gewoon met zijn mand/bench op een rustige plek zetten en zijn gezoek/geblaf volkomen negeren. Aandacht geeft aan dat er een reden is om er bang voor te zijn.

Onze vorige hond was ook bang, die lang rond oud en nieuw altijd de halve dag onder de bank. Heeft 'ie nooit wat aan overgehouden, beter dan medicijnen lijkt me.

Succes
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 17:18
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Sjongejonge... je hond geen drugs geven als het anders ook kan
Het is nu sowieso wel wat aan de late kant om je hond nog te laten wennen aan vuurwerk.
GOOGLE!!!! en kijk voor wat methodes om je hond rustiger te krijgen.

En wees volgend jaar wat eerder
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 18:18
squat
squat is offline
Ik ben ook niet van plan om het rustiger te krijgen of te laten wennen aan vuurwerk. In ieder geval niet dit jaar. Dat was ook niet wat ik vroeg. Ik begrijp dus ook niet waar jij denkt dat die preek van jou goed voor is.

AlopiA, bedankt voor de info. Mijn hond word 100% gestoord als hij vuurwerk hoort. Hij gaat rondjes rennen en de hele tijd door blaffen. Hij is nu 3 jaar en voor vorig jaar vond hij vuurwerk niet echt indrukwekkend. Ik denk dat een slaap- of kalmeringsmiddel het prettigst is voor mijn familie én voor mijn hond.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 18:37
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Bij de dierenwinkel kun je pilletjes halen, die zijn dacht ik zelfs op natuurlijke basis, en werken voor onze hond erg goed

En die krijg je echt niet rustig met andere methodes, die is gewoon zo bang dat hij in staat is 24 uur niet te plassen, omdat hij niet naar buiten durft. Met die pilletjes is 'ie lekker suf, slaapt bijna de hele dag en je krijgt hem iig zover dat hij een keer plast. De dag erna heeft hij nergens meer last van en gaat 'ie op verregend vuurwerk jacht, want dat vindt 'ie lekker (En nee, dat mag 'ie natuurlijk niet opeten.)
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 18:58
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Je hond pilletjes geven omdat je als baas te incompetent bent hem fatsoenlijk te trainen op die knallen
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 19:07
squat
squat is offline
Zoals ik al eerder zei had hij vorig jaar voor het eerst dat hij er niet tegen kon. Ik had niet verwacht dat hij er dit jaar weer zo'n last van zou hebben maar sinds er de afgelopen dagen weer vuurwerk word afgestoken krijgt hij er steeds meer last van. Bovendien hebben slaapmiddelen geen schadelijke effecten op de gezondheid tenzij bij grote overdosisen. Ik vraag dit om dat ik mijn hond de stress van zo'n nacht niet wil aandoen en omdat ik mijn familie wat rust wil gunnen. Ik ben niet thuis van het weekend dus ik heb zelf geen last van eventueel overlast. Dus graag even oprotten uit mijn topic en ga iemand anders lastig vallen met je infantiele reacties.

Bedankt Bloem, ik denk dat ik morgen toch maar even langs de dierenarts gaan die heeft er waarschijnlijk toch het meeste verstand van.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 19:35
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MTpower schreef op 29-12-2005 @ 19:58 :
Je hond pilletjes geven omdat je als baas te incompetent bent hem fatsoenlijk te trainen op die knallen
Oh puh-lease Ken jij mijn hond, en zijn geschiedenis, en zijn karakter, enz? Niet dus. Het is 364 dagen per jaar een supermakkelijke hond in huis, hij is alleen als de dood voor vuurwerk. Dan kan je hem 24 uur in de stress laten zitten omdat wij zo nodig moeten proberen om hem over zn angst heen te helpen (wat toch niet lukt, want hee, alsof we dat de eerste jaren niet geprobeerd hebben) of je geeft hem 3 pilletjes waarop hij de hele dag redelijk relaxed ligt te slapen, en alleen tussen 00.00 en 01.00 nog in de stress zit. (En ja, natuurlijk blijft er iemand bij hem binnen dan).
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 19:36
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
squat schreef op 29-12-2005 @ 20:07 :


Bedankt Bloem, ik denk dat ik morgen toch maar even langs de dierenarts gaan die heeft er waarschijnlijk toch het meeste verstand van.
Goed plan, hebben wij het eerste jaar dat hij er zo'n last van had ook gedaan, toen kregen we alleen hetzelfde spul als dat ze bij de dierenwinkel ook hadden, dus daarom halen we het nu gewoon daar

Succes, 't is echt zielig als ze zo gestresst zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 19:48
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Bloem schreef op 29-12-2005 @ 20:35 :
Oh puh-lease Ken jij mijn hond, en zijn geschiedenis, en zijn karakter, enz? Niet dus. Het is 364 dagen per jaar een supermakkelijke hond in huis, hij is alleen als de dood voor vuurwerk. Dan kan je hem 24 uur in de stress laten zitten omdat wij zo nodig moeten proberen om hem over zn angst heen te helpen (wat toch niet lukt, want hee, alsof we dat de eerste jaren niet geprobeerd hebben) of je geeft hem 3 pilletjes waarop hij de hele dag redelijk relaxed ligt te slapen, en alleen tussen 00.00 en 01.00 nog in de stress zit. (En ja, natuurlijk blijft er iemand bij hem binnen dan).
Dat is bij jou dus de enige optie?
Er zijn zoveel manieren om een hond te trainen dat hij niet in de stress schiet van vuurwerk, maar jij bent dus blijkbaar vrij makkelijk en geeft hem liever wat pillen. Tja.. waarom ook wat moeite voor een huisdier doen he? Tis toch maar een beest... kan je net zo goed wat drugs toedienen.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 19:50
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MTpower schreef op 29-12-2005 @ 20:48 :
Dat is bij jou dus de enige optie?
Er zijn zoveel manieren om een hond te trainen dat hij niet in de stress schiet van vuurwerk, maar jij bent dus blijkbaar vrij makkelijk en geeft hem liever wat pillen. Tja.. waarom ook wat moeite voor een huisdier doen he? Tis toch maar een beest... kan je net zo goed wat drugs toedienen.
Whatever, hier ga ik maar niet meer op in, het slaat nl. nergens op wat je zegt.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 19:51
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Bloem schreef op 29-12-2005 @ 20:50 :
Whatever, hier ga ik maar niet meer op in, het slaat nl. nergens op wat je zegt.
Oja, nu is het dat ineens
In discussies al net zo makkelijk als met je hond
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 19:59
Verwijderd
"Drugs"?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 20:31
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
perseus schreef op 29-12-2005 @ 20:59 :
"Drugs"?
Medicatie = drugs
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 20:33
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Als ik iemand hyperactief en gestresst zie doen vraag ik ook gewoon even of hij/zij even relaxed kan doen, dan ram ik ook niet meteen wat valium door z'n strot
Een hond kan je dat wel vragen, maar of hij het begrijpt is een tweede... trainen dus, nix geen pillen
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 20:42
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Ik ben ook niet zo'n voorstander om pilletjes te gebruiken maar stress is ook niet goed voor je hond. Daarom nog wat tips die je eventueel zou kunnen gebruiken:
- Je hond om 24.00 te eten geven (bijvoorbeeld blikvoer) zodat hij daar extra mee bezig is en niet zo zeer met het vuurwerk.
- Vooral niet opspringen om 24 uur, wild gaan doen, naar het raam rennen / naar buiten rennen, schreeuwen om een harde klap, weet ik veel wat je nog allemaal kunt doen. Je moet gewoon rustig blijven en net doen alsof er niets aan de hand is.
- Aai je hond niet omdat hij zo "zielig" is, daarmee beloon je hem.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 21:44
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
MTpower schreef op 29-12-2005 @ 19:58 :
Je hond pilletjes geven omdat je als baas te incompetent bent hem fatsoenlijk te trainen op die knallen
Ja, want jij hebt natuurlijk de perfecte hond die nooit iets fout doet. Hij laat ongetwijfeld je bad vast vollopen voor je thuiskomt.

Citaat:
MTpower schreef op 29-12-2005 @ 20:48 :
Dat is bij jou dus de enige optie?
Er zijn zoveel manieren om een hond te trainen dat hij niet in de stress schiet van vuurwerk, maar jij bent dus blijkbaar vrij makkelijk en geeft hem liever wat pillen. Tja.. waarom ook wat moeite voor een huisdier doen he? Tis toch maar een beest... kan je net zo goed wat drugs toedienen.
Als je hond al 3 is en gewend is om bang te zijn voor vuurwerk, is het echt niet zo makkelijk om dat eruit te krijgen, zeker niet op 29 december. Dus wat vind je zelf de beste optie:
1. Een hond doodsangsten uit laten staan omdat je jezelf te goed voelt om hem wat medicatie te geven.
2. De hond wat pilletjes geven waar hij rustig van wordt, en hem het volgende jaar trainen op harde knallen.

Bovendien vind ik de vergelijking
trainen --> goed
pilletjes --> het is toch maar een beest
ronduit belachelijk. je gaat je hond och ook niet trainen om geen verkoudheid te krijgen. Dat scheelt je ook weer.


Citaat:
MTpower schreef op 29-12-2005 @ 21:33 :
Als ik iemand hyperactief en gestresst zie doen vraag ik ook gewoon even of hij/zij even relaxed kan doen, dan ram ik ook niet meteen wat valium door z'n strot
Een hond kan je dat wel vragen, maar of hij het begrijpt is een tweede... trainen dus, nix geen pillen
Het verschil is dat een mens je begrijpt als je uitlegt wat er aan de hand is, een hond dus niet.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 21:54
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 29-12-2005 @ 22:44 :
1. Een hond doodsangsten uit laten staan omdat je jezelf te goed voelt om hem wat medicatie te geven
Het gaat er ook om dat een mens kan kiezen of die het pilletje wil gebruiken of niet. Een hond begrijpt jou niet maar jij begrijpt die hond ook niet, het dus een beetje moeilijk om te bepalen wat goed is en wat niet want je moet een keuze maken over een ander zijn lichaam. Het gaat er dus niet om of je je te goed voelt.

Maar om eerlijk te zijn zou ik een hond ook niet laten stressen, dan maar dat pilletje (als de alternatieven niet werken) het is toch maar 1 keer per jaar. Je moet toch een bepaalde verantwoordelijkheid nemen voor je huisdieren.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-12-2005, 22:10
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
wizkid schreef op 29-12-2005 @ 22:54 :
Het gaat er ook om dat een mens kan kiezen of die het pilletje wil gebruiken of niet. Een hond begrijpt jou niet maar jij begrijpt die hond ook niet, het dus een beetje moeilijk om te bepalen wat goed is en wat niet want je moet een keuze maken over een ander zijn lichaam. Het gaat er dus niet om of je je te goed voelt.

Maar om eerlijk te zijn zou ik een hond ook niet laten stressen, dan maar dat pilletje (als de alternatieven niet werken) het is toch maar 1 keer per jaar. Je moet toch een bepaalde verantwoordelijkheid nemen voor je huisdieren.
Na je eerste alinea wilde ik zeggen wat je zelf al zegt in de tweede
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 22:16
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 29-12-2005 @ 22:44 :
Ja, want jij hebt natuurlijk de perfecte hond die nooit iets fout doet. Hij laat ongetwijfeld je bad vast vollopen voor je thuiskomt.
Tuurlijk doet mijn hond ook wel eens wat fout, dat doet iedere hond wel.
Maar als je hem een beetje traint en er wat tijd aan besteed kun je hem/haar heel veel slechte dingen afleren en heel veel goede dingen aanleren. Het is gewoon laksheid als je dit niet doet en als je dit niet wilt doen ben je imo geen huisdier waardig.

Citaat:
AlopiA schreef op 29-12-2005 @ 22:44 :
Als je hond al 3 is en gewend is om bang te zijn voor vuurwerk, is het echt niet zo makkelijk om dat eruit te krijgen, zeker niet op 29 december. Dus wat vind je zelf de beste optie:
1. Een hond doodsangsten uit laten staan omdat je jezelf te goed voelt om hem wat medicatie te geven.
2. De hond wat pilletjes geven waar hij rustig van wordt, en hem het volgende jaar trainen op harde knallen.
3. VOORDAT je een hond neemt een beetje je kop gebruiken en hem meteen goed africhten zodra je hem krijgt.

Citaat:
AlopiA schreef op 29-12-2005 @ 22:44 :
Bovendien vind ik de vergelijking
trainen --> goed
pilletjes --> het is toch maar een beest
ronduit belachelijk. je gaat je hond och ook niet trainen om geen verkoudheid te krijgen. Dat scheelt je ook weer.
Beter lezen volgende keer.



Citaat:
AlopiA schreef op 29-12-2005 @ 22:44 :
Het verschil is dat een mens je begrijpt als je uitlegt wat er aan de hand is, een hond dus niet.
Een hond kan je jezelf laten begrijpen door te trainen en te oefenen. Mijn hond begrijpt donders goed dat ik het goed van hem vind als hij zitten zodra ik zeg "zit".
Mijn hond begrijpt ook donders goed dat die knallen van het vuurwerk helemaal niet eng zijn en trekt zich er dus gewoon niets van aan.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 22:33
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Fijn dat jouw hond dat wel van je aan wil nemen ( ), mijn hond had na 4 maanden boerderij en niks gewend te zijn geweest al moeite genoeg om aan de dagelijkse dingen te wennen. Dat is héél goed gelukt, op de hondencursus zeiden ze na afloop dat ze nooit gedacht hadden dat we zover met hem zouden komen, dus doe niet alsof we geen aandacht en tijd in hem steken maar ons er makkelijk vanaf maken, want dat is per defenitie níet zo. Hij is 7 jaar oud, de eerste jaren heeft hij geen pilletjes gehad, maar hebben we het echt een paar jaar zo geprobeerd. Maar dat werkt gewoon niet voor hem, buiten dat hij niet op alles reageert als een 'normale' hond zou doen, blijft hij gewoon vreselijk bang. Dan kun je dus 24 uur een trillend hoopje hond hebben die zelfs in de tuin niet durft te plassen, of je geeft hem pilletjes waar hij wat rustiger door wordt, overdag redelijk normaal de dag door komt en alleen op het vuurwerk hoogtepunt nog bang is.

Het is echt niet zo dat we ons er maar simpel vanaf proberen te maken, maar misschien kun je accepteren dat sommige dieren gewoon bang blijven, óók als je probeert/geprobeerd hebt dat gedrag te veranderen. Dan vind ik het voor mijn hond echt een stuk beter dat hij redelijk rustig oud&nieuw doorkomt.

Ik weet dat ik hier niet meer zou reageren, maar ik kan er niet zo goed tegen dat jij doet alsof het beest ons geen energie waard is, terwijl je géén idee hebt hoeveel energie er als pup al in hem gestoken is, en hoe we nu nog steeds met hem omgaan. Dan kun jij wel vinden dat alle honden angstig gedrag wel af te leren is, maar leef dan maar verder in je droomwereld, realistisch gezien kun je gewoon niet al het gedrag veranderen ook al doe je daar nog zo je best voor.

En dit is wél het laatste dat ik hier over zeg
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 22:33
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
MTpower schreef op 29-12-2005 @ 23:16 :
Tuurlijk doet mijn hond ook wel eens wat fout, dat doet iedere hond wel.
Maar als je hem een beetje traint en er wat tijd aan besteed kun je hem/haar heel veel slechte dingen afleren en heel veel goede dingen aanleren. Het is gewoon laksheid als je dit niet doet en als je dit niet wilt doen ben je imo geen huisdier waardig.
Vind je dat echt? Als je je hond 1 ding niet aanleert, iets wat maar 1x in het jaar voorkomt, ben je dan echt geen huisdier waardig?

Citaat:
3. VOORDAT je een hond neemt een beetje je kop gebruiken en hem meteen goed africhten zodra je hem krijgt.
Als je je hond in januari bijvoorbeeld krijgt is het wel lastig om hem dat aan te leren. Want als je van die knal-cd's gaat gebruiken maak je ook geen vrienden met de straat.


Citaat:
Beter lezen volgende keer..
Ik zal je wel verkeerd begrepen hebben dan



Citaat:
Een hond kan je jezelf laten begrijpen door te trainen en te oefenen. Mijn hond begrijpt donders goed dat ik het goed van hem vind als hij zitten zodra ik zeg "zit".
Mijn hond begrijpt ook donders goed dat die knallen van het vuurwerk helemaal niet eng zijn en trekt zich er dus gewoon niets van aan.
Ja, dat begrijpt mijn hond ook. Maar als ik tegen hem zeg, iets waarvoor hij bang is en wat hij niet begrijpt, 'je hoeft niet bag te zijn'. Dan kijkt hij me aan of ik gek ben. Dát bedoelde ik met e hond die ons niet begrijpt.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 29-12-2005, 22:41
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 29-12-2005 @ 23:33 :
Vind je dat echt? Als je je hond 1 ding niet aanleert, iets wat maar 1x in het jaar voorkomt, ben je dan echt geen huisdier waardig?
Tuurlijk wel joh, je kan hem toch drugs voeren?

Citaat:
AlopiA schreef op 29-12-2005 @ 23:33 :

Als je je hond in januari bijvoorbeeld krijgt is het wel lastig om hem dat aan te leren. Want als je van die knal-cd's gaat gebruiken maak je ook geen vrienden met de straat.
Jij had het over een hond 3 jaar hebben.

Citaat:
AlopiA schreef op 29-12-2005 @ 23:33 :

Ik zal je wel verkeerd begrepen hebben dan
Denk het ook

Citaat:
AlopiA schreef op 29-12-2005 @ 23:33 :
Ja, dat begrijpt mijn hond ook. Maar als ik tegen hem zeg, iets waarvoor hij bang is en wat hij niet begrijpt, 'je hoeft niet bag te zijn'. Dan kijkt hij me aan of ik gek ben. Dát bedoelde ik met e hond die ons niet begrijpt.
Wie zegt dat dan ook tegen een hond, je snapt toch wel dat hij dat niet begrijpt?
Leer hem dan gewoon dat het niet eng is, dan hoef je hem niet eens gerust te stellen omdat hij dan al rustig is.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 16:08
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Onze oudste hond is ook bang voor vuurwerk en we hebben hem 1 keer kalmeringsmiddelen gegeven en dat was niet zo'n succes.
Gelukkig hebben we in de buurt waar we nu wonen weinig last van knallen vuur werk, maar als het te erg wordt (net als bij onweer), zorgen we er gewoon voor dat er genoeg licht is, geluid iets harder zetten en verder vooral geen aandacht aan besteden. We hebben ook over de bench een kleed gehangen, zodat hij een (veilig) holletje heeft waar hij in kan liggen.

@Bloem, jouw hond is bang voor vuurwerk en daar kan je weinig aan doen. Het zit gewoon in zijn/haar karakter. Toen onze oudste hond nog een pup was hebben we ook hem aan alles laten wennen, maar hoe hard je ook je best doet hij bleef (en blijft) voor bepaalde dingen bang. Onze jongste daarintegen is er helemaal niet bang voor vuurwerk.
Ik weet niet of het voor jou mogelijk is, maar misschien kan je de volgende keer met oud en nieuw ergens op een stil plekje met je hond naar toe gaan, zodat hij/zij weinig last heeft van het vuurwerk.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 16:57
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Vice schreef op 30-12-2005 @ 17:08 :
Ik weet niet of het voor jou mogelijk is, maar misschien kan je de volgende keer met oud en nieuw ergens op een stil plekje met je hond naar toe gaan, zodat hij/zij weinig last heeft van het vuurwerk.
Ik denk dat de hond wel op zijn vertrouwde plek wil blijven. Want angst + een onvertrouwde plaats zorgt waarschijnlijk voor nog meer stress.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2005, 17:05
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Bloem schreef op 29-12-2005 @ 23:33 :
Fijn dat jouw hond dat wel van je aan wil nemen ( ), mijn hond had na 4 maanden boerderij en niks gewend te zijn geweest al moeite genoeg om aan de dagelijkse dingen te wennen. Dat is héél goed gelukt, op de hondencursus zeiden ze na afloop dat ze nooit gedacht hadden dat we zover met hem zouden komen, dus doe niet alsof we geen aandacht en tijd in hem steken maar ons er makkelijk vanaf maken, want dat is per defenitie níet zo. Hij is 7 jaar oud, de eerste jaren heeft hij geen pilletjes gehad, maar hebben we het echt een paar jaar zo geprobeerd. Maar dat werkt gewoon niet voor hem, buiten dat hij niet op alles reageert als een 'normale' hond zou doen, blijft hij gewoon vreselijk bang. Dan kun je dus 24 uur een trillend hoopje hond hebben die zelfs in de tuin niet durft te plassen, of je geeft hem pilletjes waar hij wat rustiger door wordt, overdag redelijk normaal de dag door komt en alleen op het vuurwerk hoogtepunt nog bang is.

Het is echt niet zo dat we ons er maar simpel vanaf proberen te maken, maar misschien kun je accepteren dat sommige dieren gewoon bang blijven, óók als je probeert/geprobeerd hebt dat gedrag te veranderen. Dan vind ik het voor mijn hond echt een stuk beter dat hij redelijk rustig oud&nieuw doorkomt.

Ik weet dat ik hier niet meer zou reageren, maar ik kan er niet zo goed tegen dat jij doet alsof het beest ons geen energie waard is, terwijl je géén idee hebt hoeveel energie er als pup al in hem gestoken is, en hoe we nu nog steeds met hem omgaan. Dan kun jij wel vinden dat alle honden angstig gedrag wel af te leren is, maar leef dan maar verder in je droomwereld, realistisch gezien kun je gewoon niet al het gedrag veranderen ook al doe je daar nog zo je best voor.

En dit is wél het laatste dat ik hier over zeg
Ik blijf bij mijn standpunt dat je er te weinig aandacht aan besteed, een hond kan je leren wat je wilt als je er genoeg tijd en energie in steekt
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 17:30
Peacefully
Avatar van Peacefully
Peacefully is offline
Citaat:
MTpower schreef op 30-12-2005 @ 18:05 :
Ik blijf bij mijn standpunt dat je er te weinig aandacht aan besteed, een hond kan je leren wat je wilt als je er genoeg tijd en energie in steekt
dat geld niet voor alle opzichten waaronder vuurwerk.
__________________
Dokter, ik ben allergisch voor tomaten, maar kan ik dan wel gewoon tomaten eten offfuuhh
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 19:45
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Pannekoeketrut schreef op 30-12-2005 @ 18:30 :
dat geld niet voor alle opzichten waaronder vuurwerk.
Een hond kan je gewoon alles leren, mits je het op een goede manier doet en er de tijd voor neemt.
Bij bepaalde zaken (zoals het opsporen van drugs e.d.) speelt het karakter van een hond wel mee, maar je kan iedere hond aanleren dat vuurwerk niet eng is
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 21:20
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
MTpower schreef op 30-12-2005 @ 20:45 :
Een hond kan je gewoon alles leren, mits je het op een goede manier doet en er de tijd voor neemt.
Bij bepaalde zaken (zoals het opsporen van drugs e.d.) speelt het karakter van een hond wel mee, maar je kan iedere hond aanleren dat vuurwerk niet eng is
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, een hond heeft net zoals andere dieren een inprentingsfase in zijn puppy tijd. Dat betekent dat je in die tijd met hem in de auto moet, in de bus, in de trein etc. etc. zodat hij dan leert dat het niet eng is. Ook moet je hem dan laten zien dat vuurwerk niets is om bang voor te zijn (het wil natuurlijk niet zeggen dat als je dit niet hebt gedaan de hond bang is). Hoe ouder de hond wordt, des te moeilijker het wordt om hem iets te leren. Als het zo gemakkelijk was om een hond op 8/10/15 jarige leeftijd te leren dat vuurwerk niet eng is hadden al heel veel mensen dat gedaan. Het kost heel veel tijd en moeite een hond dan nog iets te leren, en dan kan je hem beter voor 1 avond een medicijn geven. Dit niet zo zeer omdat de baas geen zin/tijd heeft om hem dat te leren, maar omdat de hond hiervoor te oud is.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 30-12-2005, 21:41
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
wizkid schreef op 30-12-2005 @ 22:20 :
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, een hond heeft net zoals andere dieren een inprentingsfase in zijn puppy tijd. Dat betekent dat je in die tijd met hem in de auto moet, in de bus, in de trein etc. etc. zodat hij dan leert dat het niet eng is. Ook moet je hem dan laten zien dat vuurwerk niets is om bang voor te zijn (het wil natuurlijk niet zeggen dat als je dit niet hebt gedaan de hond bang is). Hoe ouder de hond wordt, des te moeilijker het wordt om hem iets te leren. Als het zo gemakkelijk was om een hond op 8/10/15 jarige leeftijd te leren dat vuurwerk niet eng is hadden al heel veel mensen dat gedaan. Het kost heel veel tijd en moeite een hond dan nog iets te leren, en dan kan je hem beter voor 1 avond een medicijn geven. Dit niet zo zeer omdat de baas geen zin/tijd heeft om hem dat te leren, maar omdat de hond hiervoor te oud is.
Het is lastiger als de hond ouder wordt ja, niet onmogelijk.
Medicijnen geven betekend dus WEL dat de baas er geen tijd en energie in WIL stoppen.
Je zegt het zelf al...
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 10:24
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Vice schreef op 30-12-2005 @ 17:08 :

Ik weet niet of het voor jou mogelijk is, maar misschien kan je de volgende keer met oud en nieuw ergens op een stil plekje met je hond naar toe gaan, zodat hij/zij weinig last heeft van het vuurwerk.
Nou ja, echt een rustige plek buitenshuis lijkt me inderdaad niet zo handig, maar hij gaat sowieso uit zichzelf altijd al op mijn slaapkamer liggen om 00.00 uur, daar ligt ook een mand (en anders voldoet mijn bed ook wel ) en daar laat ik de lamp aan, en daar ligt hij dan wel redelijk rustig.

Voorlopig zijn we hier thuis iig verbaasd, want hond-lief ligt nog steeds heerlijk rustig te slapen (zonder pilletjes dus). We vermoeden dat hij, omdat hij de afgelopen jaren natuurlijk redelijk rustig doorkwam met die pilletjes, het verband vuurwerk/angst een beetje is kwijtgeraakt. Dat hadden we er met 'trainen' gewoon nooit uitgekregen, ondanks dat sommige mensen hier kennelijk een soort hondenfluisteraars zijn.

Er wordt hier al wel geknalt, maar hij ligt nog steeds opzichtig naast me te snurken Zolang het zo gaat krijgt hij geen pilletjes dus, mocht hij vanavond alsnog onrustig worden zien we het dan wel weer. Ik ben iig erg blij dat hij nu niet bang is, een stuk fijner voor hem
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 10:31
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
En nog een tip voor bij het uitlaten van de hond:
Hou hem (kort) aan de lijn, want:

Citaat:
Rotje doodt hond

Een herdershond uit Ermelo is gisteren overleden doordat hij achter een rotje aanging. Het vuurwerk ontplofte in zijn bek.
De hond was gewend om achter stokken aan te rennen. Toen er een Chinese kanonslag weggegooid werd ging hij er ook achteraan. Braaf wilde hij het rotje terugbrengen naar zijn baas toen het ontplofte. De hond raakte ernstig gewond aan zijn bek. Zijn eigenaar ging direct met hem naar een dierenarts maar die kon niets meer doen. Ze moest het dier een spuitje geven.


Volgens de dierenarts gebeurt het vaker dat honden gewond raken door vuurwerk. Niet alle honden zijn bang voor knallen. Toch gebeurt het maar heel soms dat er een overlijdt door vuurwerk. Zij raadt iedereen aan om je hond in deze tijd altijd aan de lijn te hebben. En kinderen kunnen beter stoppen met vuurwerk gooien als zij een loslopende hond zien. bron
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 10:33
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
MTpower schreef op 30-12-2005 @ 22:41 :
Het is lastiger als de hond ouder wordt ja, niet onmogelijk.
Medicijnen geven betekend dus WEL dat de baas er geen tijd en energie in WIL stoppen.
Je zegt het zelf al...
Ik denk dat 1 keer in het jaar een pilletje gezonder is voor een oude hond dan zo'n hele training waarbij hij allerlei angsten moet doorstaan.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 12:22
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Gewoon als het rustig is met vuuwerk dan de hond uitlaten en binnen houden. En je kunt natuurlijk van die pilletjes halen.
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 13:06
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 30-12-2005 @ 20:45 :
Een hond kan je gewoon alles leren, mits je het op een goede manier doet en er de tijd voor neemt.
Bij bepaalde zaken (zoals het opsporen van drugs e.d.) speelt het karakter van een hond wel mee, maar je kan iedere hond aanleren dat vuurwerk niet eng is
Voor een gedeelte geef ik je gelijk, maar ik denk niet dat het iedere hond op elk moment aan te leren valt. Zoals al gezegd is, verschilt per hond hoe moeilijk of makkelijk zoiets aan te leren is en is het ook afhankelijk van de leeftijd (waar haal je trouwens vandaan dat zoiets IEDERE hond aan te leren is?). Bovendien is het altijd zo dat een hond alleen van het lawaai al heel veel hinder kan ondervinden, al dat vuurwerk maakt immers ontzettend veel lawaai en het moge bekend zijn dat honden veel meer horen dan wij.

Met kalmeringsmiddelen is trouwens over het algemeen niet zo heel veel mis, desnoods kan een dierenarts advies geven over middelen die (vrijwel) onschadelijk zijn. Ik denk dat, indien het baasje herhaaldelijk geprobeerd heeft de hond te kalmeren, het niet verkeerd is kalmerende middelen toe te dienen. Stress is immers waarschijnlijk nog veel ongezonder dan een paar plantaardige middeltjes waarvan de werking waarschijnlijk uitgebreid getest is alvorens ze op de markt werden gebracht.

De eventuele schade die dergelijke kalmeringsmiddelen veroorzaken is trouwens sowieso relatief niet erg groot, want veel hondenvoer is van niet al te beste kwaliteit. Tenzij je echt heel verstandig bent zul je je hond daarnaast ook weleens een stuk bloedworst geven o.i.d, wat ook niet erg gezond is.

Gelukkig hebben mijn katten niet veel last van vuurwerk, maar anders zou ik ze wel gewoon kalmerende middelen toedienen indien bijv. opsluiten op een slaapkamer met de gordijnen dicht niet helpt.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 13:18
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
wizkid schreef op 31-12-2005 @ 11:33 :
Ik denk dat 1 keer in het jaar een pilletje gezonder is voor een oude hond dan zo'n hele training waarbij hij allerlei angsten moet doorstaan.
Het is juist de bedoeling dat hij geen angsten doorstaat
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-12-2005, 13:22
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
perseus schreef op 31-12-2005 @ 14:06 :
Voor een gedeelte geef ik je gelijk, maar ik denk niet dat het iedere hond op elk moment aan te leren valt. Zoals al gezegd is, verschilt per hond hoe moeilijk of makkelijk zoiets aan te leren is en is het ook afhankelijk van de leeftijd (waar haal je trouwens vandaan dat zoiets IEDERE hond aan te leren is?). Bovendien is het altijd zo dat een hond alleen van het lawaai al heel veel hinder kan ondervinden, al dat vuurwerk maakt immers ontzettend veel lawaai en het moge bekend zijn dat honden veel meer horen dan wij.
Het verschilt per hond hoe lastig het is zoiets aan te leren ja, maar onmogelijk is het nooit.
Honden hebben inderdaad een groter bereik kwa frequenties die te horen zijn dan mensen.
Als de hond binnen zit zal hij hier niet of weinig last van ondervinden. Het is meer het onbekende van die knallen dan het geluid wat een hond angstig maakt. Mijn hond was bijvoorbeeld een keer als de dood voor een vuilnisbak die op straat stond, omdat hij die niet kende.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 15:13
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
MTpower schreef op 31-12-2005 @ 14:18 :
Het is juist de bedoeling dat hij geen angsten doorstaat
Het gaat er om dat hij na de training geen angsten meer onder gaat, daarvoor moet hij ze tijdens de training wel ondervinden (in ieder geval in het begin). Ik vind dat je dat een oude hond niet meer kan aan doen. Één keer per jaar een pilletje is niet schadelijk voor de hond.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 15:57
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
wizkid schreef op 31-12-2005 @ 16:13 :
Één keer per jaar een pilletje is niet schadelijk voor de hond.
Het is wel schadelijk
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 15:59
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
MTpower schreef op 31-12-2005 @ 16:57 :
Het is wel schadelijk
Het half uurtje / uurtje vuurwerk stress is schadelijker.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 16:18
squat
squat is offline
Hoe kom je erbij dat het schadelijk is? Het is niet schadelijker dan vanavond een paar glazen champagne drinken.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 17:50
Charrr___
Avatar van Charrr___
Charrr___ is offline
Je kunt een hond kalmeren door hem bier te geven!
Want als je hem pillen geeft dan is hij de volgende dag nog duf. En nu heeft ie hooguit een kater haha. Nou ja zoveel moet je hem natuurlijk niet geven. Maar het helpt. (van een vriendin)
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 18:50
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
squat schreef op 31-12-2005 @ 17:18 :
Hoe kom je erbij dat het schadelijk is? Het is niet schadelijker dan vanavond een paar glazen champagne drinken.
Dat is hetzelfde als zeggen dat een pakje cigaretten in je hele leven niet schadelijk is, dat is het wel, punt.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 19:32
Beertender
Avatar van Beertender
Beertender is offline
Citaat:
Dat is hetzelfde als zeggen dat een pakje cigaretten in je hele leven niet schadelijk is, dat is het wel, punt.
Ja, zo kunnen we het allemaal wel zeggen. Dan is álles schadelijk voor je ja!
__________________
Soms is het fruit, maar soms ook niet. Gewoon achter die bal aan blijven lopen.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2005, 19:55
confused
Avatar van confused
confused is offline
mijn kat is niet bang voor vuurwerk!
hij gaat voor het raam zitten kijken
__________________
Just because I rock, it doesn't mean I'm made of stone!
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 09:07
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Mijn hond (= nu 18 weken) geeft er gelukkig helemaal niks om, hij heeft in zijn bench rustig rond liggen kijken. Daar ben ik wel blij om, we hebben er verder niet speciaal op getraind ofzo.
Wel jammer dat 'ie bang is voor bussen, maar dat krijg ik er nog wel uit
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 17:58
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 31-12-2005 @ 14:22 :
Het verschilt per hond hoe lastig het is zoiets aan te leren ja, maar onmogelijk is het nooit.
Honden hebben inderdaad een groter bereik kwa frequenties die te horen zijn dan mensen.
Als de hond binnen zit zal hij hier niet of weinig last van ondervinden. Het is meer het onbekende van die knallen dan het geluid wat een hond angstig maakt. Mijn hond was bijvoorbeeld een keer als de dood voor een vuilnisbak die op straat stond, omdat hij die niet kende.
Valse vergelijking.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 21:14
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
perseus schreef op 01-01-2006 @ 18:58 :
Valse vergelijking.
Welke vergelijking?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2006, 22:39
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
MTpower schreef op 01-01-2006 @ 22:14 :
Welke vergelijking?
zien vuilnisbak/knallen van vuurwerk
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 02-01-2006, 20:37
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 01-01-2006 @ 23:39 :
zien vuilnisbak/knallen van vuurwerk
Hoezo is dat een valse vergelijking?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Willem saaIV #1822
Turk February
500 03-05-2013 00:39
De Kantine Waar ben jij nou niet zo blij mee?
Missy
500 18-01-2010 16:40
Flora & Fauna Hond probleem...
Tsu
15 02-08-2006 15:33
Flora & Fauna Hond vindt wandelen niet leuk meer
AlopiA
16 08-02-2004 17:10
Flora & Fauna Waar is jou hond bang voor.
Oen
23 02-05-2002 19:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33.