Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2011, 20:00
Thew
Thew is offline
Heyy

Ik ben 13 en heb nu al een kleine snor
Maar ik wil geen snor
En mn moeder lacht me uit als ik zeg dat ik mijn snor weg wil halen en ik heb gescheiden ouders
En met zakmesje lukt niet

wat moet ik nu doen?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2011, 20:29
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Eens serieus met je moeder gaan praten, en duidelijk maken dat je er echt mee zit. En anders je vader proberen, wellicht heeft hij er meer begrip voor. Je kunt ook zelf aan de slag gaan met bijv. wegwerpscheermesjes maar ik denk dat je beter eerst met je ouders kunt praten voordat je al die dingen in huis haalt.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2011, 20:37
Thew
Thew is offline
Citaat:
Eens serieus met je moeder gaan praten, en duidelijk maken dat je er echt mee zit. En anders je vader proberen, wellicht heeft hij er meer begrip voor. Je kunt ook zelf aan de slag gaan met bijv. wegwerpscheermesjes maar ik denk dat je beter eerst met je ouders kunt praten voordat je al die dingen in huis haalt.
Ik zei dus al, mijn ouders zijn gescheiden. Ik heb me vader al geen 2 jaar gezien Maar ik ga mn moeder echt ff vragen
Met citaat reageren
Oud 28-04-2011, 20:53
Verwijderd
Je kan toch prima wat scheergel of scheerschuim kopen en een scheermesje? Voorzichtig proberen.

Zou bovendien niet weten waarom je moeder zo zou reageren. Als je een snor krijgt is het hartstikke normaal dat je die af gaat scheren als je dat wil?
Geen big deal van maken hoor.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2011, 21:45
Thew
Thew is offline
Inmiddels heb ik aan me moeder gevraagd of ze wat kon kopen, ze lachte een beetje en ik vroeg of ze bij de c1000 ofzo wat scheercreme, een mesje en aftershave kon halen, en toen liep ze weg...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2011, 06:47
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Inmiddels heb ik aan me moeder gevraagd of ze wat kon kopen, ze lachte een beetje en ik vroeg of ze bij de c1000 ofzo wat scheercreme, een mesje en aftershave kon halen, en toen liep ze weg...
Zolang je niet op een Mexicaan lijkt, hoeft het echt niet helemaal weg hoor...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2011, 12:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Als je moeder het nou niet gehaald blijkt te hebben, kun je het natuurlijk prima zelf halen.
En op youtube staan ongetwijfeld filmpjes waar je wat tips vandaan kan halen over hoe je het beste kan scheren.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2011, 14:08
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Ik zei dus al, mijn ouders zijn gescheiden. Ik heb me vader al geen 2 jaar gezien Maar ik ga mn moeder echt ff vragen
Ah okee sorry ik maakte er alleen uit op dat je ouders gescheiden waren en niet dat je je vader dan ook daadwerkelijk nooit meer zag. Wat Balance zegt is ook een goede trouwens, van Youtube kun je idd ook veel leren maar dan moet je dus wel zelf je spullen kopen.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2011, 14:29
ladygagafan1
Avatar van ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Sorry dat ik het zeg, maar een begripvolle moeder heb je ook niet echt hé?
En inderdaad, ik zou het zelf kopen.
__________________
☻/
/▌ Love is like a brick. You can build a house, or you can sink a dead body. -Lady GaGa
Met citaat reageren
Oud 01-05-2011, 21:13
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Sorry dat ik het zeg, maar een begripvolle moeder heb je ook niet echt hé?
En inderdaad, ik zou het zelf kopen.
De gemiddelde 13-jarige heeft volgens mij alleen maar wat donshaartjes op zijn gezicht. De TS kan dat al te veel vinden, maar ik kan me ook best voorstellen dat zijn moeder zich afvraagt waar hij zich in hemelsnaam druk om maakt. Net als meisje die nog geen borstvorming hebben, maar al wel een BH willen. In de ogen van een volwassene kan je met dat soort dingen vaak beter wachten, terwijl je als tiener graag groot wil worden.
Ik denk dat het zaak is om in dit geval je moeder duidelijk te maken dat je dit graag wil, dat je je onzeker voelt door die (dons)haartjes en dat je je sowieso wel gaat scheren. Maar dat het dus prettig zou zijn als dat met haar steun en hulp gebeurt ipv achter haar rug om.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2011, 22:53
Verwijderd
Citaat:
De gemiddelde 13-jarige heeft volgens mij alleen maar wat donshaartjes op zijn gezicht. De TS kan dat al te veel vinden, maar ik kan me ook best voorstellen dat zijn moeder zich afvraagt waar hij zich in hemelsnaam druk om maakt. Net als meisje die nog geen borstvorming hebben, maar al wel een BH willen. In de ogen van een volwassene kan je met dat soort dingen vaak beter wachten, terwijl je als tiener graag groot wil worden.
Ik denk dat het zaak is om in dit geval je moeder duidelijk te maken dat je dit graag wil, dat je je onzeker voelt door die (dons)haartjes en dat je je sowieso wel gaat scheren. Maar dat het dus prettig zou zijn als dat met haar steun en hulp gebeurt ipv achter haar rug om.
De gemiddelde wel, maar wij hadden ook een jongen in de brugklas die echt al een duidelijk donker snorretje had. Dat was ook prima te scheren; die jongen liep gewoon echt een paar jaar voor fysiek.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2011, 08:05
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
De gemiddelde 13-jarige heeft volgens mij alleen maar wat donshaartjes op zijn gezicht. De TS kan dat al te veel vinden, maar ik kan me ook best voorstellen dat zijn moeder zich afvraagt waar hij zich in hemelsnaam druk om maakt. Net als meisje die nog geen borstvorming hebben, maar al wel een BH willen. In de ogen van een volwassene kan je met dat soort dingen vaak beter wachten, terwijl je als tiener graag groot wil worden.
Ik denk dat het zaak is om in dit geval je moeder duidelijk te maken dat je dit graag wil, dat je je onzeker voelt door die (dons)haartjes en dat je je sowieso wel gaat scheren. Maar dat het dus prettig zou zijn als dat met haar steun en hulp gebeurt ipv achter haar rug om.
Ja de gemiddelde Nederlandse 13 jarige. Ik weet niet of TS van nederlandse afkomst is maar als je kijkt naar wereldwijd hebben veel meer jongens op hun 13de al een echte snor denk ik. Mijn broertje had (net als alle mannen in mijn familie) toen ook al echte baardgroei, meer dan veel Nederlandse jongens op hun 18de hadden. Misschien loopt TS ook al gewoon voor op zijn omgeving. Zo raar is dat niet, daarom is het een gemiddelde.

@TS het is vervelend dat je moeder niet mee wil werken. Je kunt van je zakgeld een keer een scheermes halen en dan toch scheren. De tip die Balance gaf is wel een goeie op youtube filmpjes zoeken hoe het moet.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 02:32
Verwijderd
Citaat:
Ja de gemiddelde Nederlandse 13 jarige. Ik weet niet of TS van nederlandse afkomst is maar als je kijkt naar wereldwijd hebben veel meer jongens op hun 13de al een echte snor denk ik. Mijn broertje had (net als alle mannen in mijn familie) toen ook al echte baardgroei, meer dan veel Nederlandse jongens op hun 18de hadden. Misschien loopt TS ook al gewoon voor op zijn omgeving. Zo raar is dat niet, daarom is het een gemiddelde.

@TS het is vervelend dat je moeder niet mee wil werken. Je kunt van je zakgeld een keer een scheermes halen en dan toch scheren. De tip die Balance gaf is wel een goeie op youtube filmpjes zoeken hoe het moet.
Helemaal mee eens! Als hij zich eraan stoort en zich wil scheren, dan is het nogal dom om te zeggen dat het wel mee zal vallen. Daar heeft ie niks aan natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 09:27
Verwijderd
Daarbij zijn er ook blonde Nederlandse dertienjarige jongens die dan wel pluishaar hebben op de bovenlip, maar bij wie dat pluishaar behoorlijk lang kan worden, en dan snap ik ook wel dat ze het af willen scheren.

Maar scheermesjes en scheerschuim zijn best duur als je dertien bent en tussen de 2,50 en 5,00 zakgeld per week krijgt.
Dus ik denk dat je toch het beste nog maar een keer rustig met je moeder erover kan praten, niet terwijl ze ergens mee bezig is maar gewoon als jullie aan tafel of op de bank zitten, en uitleggen dat het haar er toch groeit en dat je het niet mooi vindt of misschien zelfs dat je je ervoor schaamt, en dat je het graag wil afscheren, maar het liefste wel met haar medewerking. Misschien kent je moeder ook wel iemand die jou kan leren om te scheren, misschien heeft ze een broer ofzo? En anders vraag je het aan de vader van één van je vrienden, maar waarschijnlijk helpt het als je je moeder het gevoel geeft dat haar inbreng wel belangrijk is. Ik denk dat ze bang is dat ze je 'kwijtraakt' als je een echte tiener wordt en niet meer haar kindje bent, zeker omdat je ouders gescheiden zijn en je vader helemaal buiten beeld is. Dus het kan helpen als je duidelijk maakt dat ze je niet kwijtraakt, dat ze altijd je moeder blijft en dat je haar nog wel nodig hebt.
In elk geval niet met een zakmes proberen, straks snij je je lip nog kapot!

Laatst gewijzigd op 05-05-2011 om 09:34.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2011, 09:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
De gemiddelde wel, maar wij hadden ook een jongen in de brugklas die echt al een duidelijk donker snorretje had. Dat was ook prima te scheren; die jongen liep gewoon echt een paar jaar voor fysiek.
Citaat:
Ja de gemiddelde Nederlandse 13 jarige.
Wat ik er mee wilde zeggen is dat er best een reden kan zijn die het niet zo heel vreemd maakt dat zijn moeder nu zo reageert.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2011, 00:55
Thew
Thew is offline
Nou ze heeft dus die dingen gekocht enzo maar nu hoe moet je dat doen scheren?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2011, 14:29
Verwijderd
Gezicht wassen met warm water.
Scheerschuim op je snor smeren.
Met scheermesje van boven naar beneden scheren.
Dan nog een keer je gezicht wassen, maar dan met koud water.

Veel succes!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Baardje en snor
Resource
26 29-07-2010 10:50
Liefde & Relatie Wat vinden dames van snorren en/of baarden?
Mr.Hypert€xt
100 30-03-2005 10:05
Lifestyle snorretjes
Verwijderd
45 15-02-2005 18:39
Lifestyle Chicks met snorren.
Verwijderd
39 24-06-2004 11:39
Verhalen & Gedichten Snor!
Snor!
2 30-01-2002 21:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55.