Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2005, 18:56
Illuminati
Illuminati is offline
Ok, het zit dus zo...

m'n kat durft al lange tijd niet meer naar binnen
ik moet hem steeds buiten eten geven, of ik laat het dicht bij z'n luikje staan, dan gaat het wel op maar ik heb geen idee of mijn kat het nou heeft opgegeten.

Ik denk dat er een vreemde kat 's nachts binnen is geweest en misschien heeft gevochten, want dat doen ze buiten geregeld.

Als de kat nog binnen komt gaat ie heel bang onder de bank zitten o.i.d.

heeft iemand een idee hoe ik m'n kat kan overtuigen dat ie binnen niet bang hoeft te zijn?

M'n kat wordt ook wat ouder en waarschijnlijk gaat z'n zicht wel achteruit, en die andere kat lijkt me een hele sterke jonge kat, dus ik kan wel begrijpen dat mijn kat bang voor em is.

latz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2005, 19:06
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Ten eerste niet z'n voer buiten zetten, daarmee bevestig je alleen de angst van de kat voor binnen komen. Gewoon op de normale plek binnen laten staan, dan zal de kat na verloopt van tijd echt wel weer naar binnen komen om een hapje te eten en zal ook merken dat er niets is om bang voor te zijn en zich sneller weer op zijn gemak voelen binnen. Daarnaast is het belangrijk om de kat ook niet verbaal of fysiek te bevestigen in de angst. Als hij onder de bak kruipt: negeren. Alleen aaien en tegen hem praten (op een vrolijke toon) als hij normaal gedrag vertoont binnenshuis.

Het ouder worden en het slechte zich zal er denk ik weinig mee te maken hebben.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 23-07-2005, 19:14
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Misschien kan je eens proberen om hem na binnen te lokken ipv hem buiten eten te geven. Wij slaan met een lepel op een leeg blikje en dan komen 4 katten naar binnen gerend, dan geven we ze ook meteen iets te eten. Zij maken dus eigenlijk een link met dat blikjes-geluid en het blikvoer zelf, maar wij belonen ze dus ook als het ware omdat ze naar binnen komen wanneer wij daarom vragen. Misschien kan je eens zoiets proberen en je moet natuurlijk het bange gedrag negeren zoals AngelLena al zei.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 13:30
kittylove
Avatar van kittylove
kittylove is offline
Hm..

Het lijkt me sterk dat de kat bang zou zijn, omdat er een andere kat binnen is geweest en ze daar gevochten hebben. Omdat het z'n eigen huis is, beschouwt ie het als zijn territorium en zou hij juist zijn eigen domein beschermen ipv bang zijn het te betreden.

Misschien zijn er andere redenen waarom je kat binnenshuis bang is.. Wie wonen er allemaal in je huis? En behandelen ze je kat allemaal even vriendelijk? Heb je nog andere huisdieren? Zo ja, hoe gedragen zij zich t.o.v hem?

En je moet zeker het eten niet buiten zetten, anders raakt ie eraan gewend! Gewoon binnen!
__________________
Pain is temporary, but Pride is forever.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 17:13
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Klinkt misschien vreemd maar katten houden er ook niet van als je de meubels verschuift. Iedere kat heeft namelijk zijn eigen weggetje hoe hij/zij om de meubels loopt en dat herhaalt hij dan ook dagelijks. Ze vinden het dan ook vreselijk irritant als je de meubels gaat verschuiven. Ik weet niet of je de meubels hebt verschoven maar dat zou dus ook invloed op zijn gedrag kunnen hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Kat met een wond
Diamera
3 27-10-2011 19:22
Flora & Fauna De wet over dier doden met tegenaanval
Rerisen Phoenix
68 18-10-2007 09:15
Flora & Fauna Kater verjaagt katje
Saarah
15 04-10-2005 00:08
Verhalen & Gedichten Katten hebben geen remmen - stemmen.
Verwijderd
28 12-10-2004 16:49
Verhalen & Gedichten [Winnaar Verhalenwedstrijd] Kat van de Buren!
Verwijderd
30 05-09-2004 12:33
Flora & Fauna Mijn katten
Get pierced
5 10-10-2003 17:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55.