Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2005, 21:28
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Ik ben vanavond een hond gaan ophalen samen met mijn moeder en een vriend. Het is een Basset Hound en hij heet Hugo, alleen is zijn neus helemaal kapot,zijn oren ook een beetje en op zijn rug heeft hij ook al een plek zitten waar hij heeft gekrabt.
De jongen waar we hem hebben opgehaald zei dat het kwam door de regen en dat als hij nat was hij zich ging krabben. Hij is zelf al naar de dierenarts gegaan en daar heeft de hond een kap gekregen zodat hij zichzelf niet krabt, antibiotica en een zalfje (hydrocortiderm).
We gaan maandag zelf ook nog een keer naar onze eigen dierenarts om te vragen wat zijn oorzaak hiervoor is (want het kan bijvoorbeeld ook een allergie hebben) en of hij misschien andere (betere) medicijnen heeft.
Maar mijn vraag is dus: Heeft iemand ervaring hiermee (misschien bij Bassets Hounds of bij andere) en hoe heb je het behandelt?

Misschien heeft iemand tips zodat het sneller over is, want je merkt aan Hugo dat hij het helemaal niet leuk vindt en hij probeert zich ook echt overal aan te krabben (zelfs struiken).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2005, 18:52
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik weet dat onze hond een keer hotspot heeft gehad, dat zijn ook jeukende plekken en kan idd komen door water dat in de vacht gaat broeien. Nou lijkt me dat bij een basset niet heet meest waarschijnlijke omdat die kortharig zijn volgens mij, maar wie weet. Iig even langs de dierenarts gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.