Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2002, 10:46
Built to last
Built to last is offline
ik wil dus een aquarium met baarzen (ja die groenige/wittige vissen met zwarte strepen en stekels) nou vroeg ik me af wat gaat een redelijk bak nou kosten ik zag één staan voor E75,- compleet met lichtbak, maar nou vraag ik me af wat t kost als je alles los koopt, of dat goedkoper is etc. dus als er iemand is die verstand heeft van aquariums op prijsgebied....laat t even weten ofzo. (en oja wat is t gewicht van een vol aquarium met de afmeting van 80x40x40 ?)

Laatst gewijzigd op 05-08-2002 om 10:50.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2002, 11:04
skatefamke
skatefamke is offline
gewicht van een vol aquarium alleen gevuld met water -->

80 x 40 x 40 = 128000 cm3
dat is dus 128 dm3
de dichtheid van water: volgens mij weegt 1 liter ongeveer 1 kg, 1 dm3 is 1 liter, dus zou een aquarium van dit formaat 128 kg zijn. klinkt wel als heel zwaar.... grrrr.... klopt dit wel?

en ja als je er niet alleen water in hebt maar ook vissen en leuke huisjes waar de visjes in kunnen en stenen etc, tja dan is het wel zwaarder natuurlijk.
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 11:16
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
meerdere baarzen in een bak van 80x40x40? Slecht idee...Baarzen zijn erg terretoriaal, en hebben dus ook een groot gebied nodig...maar je kan et wel proberen natuurlijk...It might work...

Je kan ze geen droogvoer voor tropische visjes geven, want dan dan gaan ze kapot....

In princiepe heb je alleen een bak, filter, lamp en bodembedekking nodig....(verwarming hoeft dus niet)
Natuurlijk zijn een paar steentjes leuk, maar et is niet nodig. (is wel erg saai zonder, maar das jouw keuze)

en ja, 128 kilo klopt...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 11:37
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef:
en ja, 128 kilo klopt...
nee, t is iets minder, 1 L water weegt net iets minder als 1 kg
k heb nu ff geen zin om op te zoeken hoeveel 1L water wel weegt...
En ik neem aan dat je aquarium zo groot is, en je het aquarium ook niet helemaal tot het randje vol doet, dus is ie nog wat lichter
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 19:32
Built to last
Built to last is offline
Citaat:
D@mien schreef:
meerdere baarzen in een bak van 80x40x40? Slecht idee...Baarzen zijn erg terretoriaal,
ehm...je hebt wel gelijk maar je vergeet dat baarzen school vissen zijn dus ze leven zowiezo in groepjes van meerder exemplaren, dus dat kan opzich wel. ik zit nu nog met t feit dat de plek waar ik m wou plaatsen maar 30 cm diep is

dat zou dus 30 x 50 x 80 worden dat is niet echt fraai.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.