Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2011, 15:29
Lychee
Avatar van Lychee
Lychee is offline
Ik had laatst een topic over voedselvergiftiging.
Bleek een griepje te zijn (misschien wel een combinatie),
maar het is goed afgelopen en ik voel me weer beter.

Ik zit alleen nog met één ding, ik ben nog steeds ontzettend misselijk.
(omdat ik praktisch niks heb gegeten de laatste dagen.)
Ik kon gisteren al wel voorzichtig af en toe iets eten, maar van die kwart biefstuk (en een gekookt ei) werd mijn maag al opstandig.
Het is me vandaag gelukt om een halve gehaktbal als ontbijt op te eten, maar verder nog niks gegeten vandaag.

Nou komt het probleem:

Een vriendin van ons, een uitwisselingsstudente, gaat zondag weer weg uit Nederland.
En daarom trakteert ze ons vanavond op een avondje wokken (onbeperkt), bij de chinees. Ik had hier echt ontzettend zin in en het zou heel jammer zijn als ik niet mee zou kunnen omdat ik nog niet genoeg kan eten en te misselijk ben.


Heeft iemand misschien tips om snel van mijn misselijkheid af te komen? (Zodat ik in een keer weer een aardige hoeveelheid voedsel naar binnen kan werken?)
...Of is dit een verloren zaak en kan ik beter snel even afzeggen?
__________________
K-k-k-kel loves orange soda!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2011, 16:51
Imaginairy
Imaginairy is offline
Het enige dat volgens mij echt helpt, is Domperidon. Dat is een geneesmiddel, een zetpil, die de omgekeerde peristaltiek (dus overgeven) tegengaat. Maar eigenlijk zou ik dat niet zomaar nemen, misselijkheid en overgeven heeft namelijk een functie. Ik denk dat je beter thuis kunt blijven, uitzieken.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2011, 17:42
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Cola.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2011, 18:33
Laura_x_
Laura_x_ is offline
Droog brood kan een (tijdelijke) oplossing zijn. Ik hoorde dit en voor mij hielp het wel tegen misselijkheid onder het reizen. (bus/trein).

Anders ga je even langs de huisarts? En je hebt er wel speciale tabletjes voor dacht ik?
Hopelijk kan je wel mee wokken
Met citaat reageren
Oud 06-05-2011, 19:23
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Die tabletjes zijn ook domperidom (dus niet alleen in zetpilvariant). Die krijg je alleen op recept.

Dat je maag nog van streek is nadat je ziek bent geweest is niet vreemd. Wat ook niet vreemd is, is dat je niet opknapt na het eten van biefstuk en een gehaktbal. Laat je maag eerst maar weer eens wennen aan lichtverteerbaar voedsel, zoals (droog) brood, crackers, niet-gebonden (groente)soep, thee, etc. Als je dat goed binnenhoudt kan je langzaam wel weer andere dingen proberen in kleine porties.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 06-05-2011, 19:33
Verwijderd
Ik zou idd ook geen biefstuk en gehaktballen gaan eten, maar rustig eerst beschuit met jam, een geroosterde boterham, een kopje bouillon, slappe thee etc. Wat Chick Rock dus ook zegt.

En domperidon kun je ook zonder recept krijgen bij de drogist, zowel de zetpillen als de tabletten. Maar die zou ik niet nemen als je doel is je daarna klem te eten bij onbeperkt wokken of ontbijten met gehaktballen Als dingen als beschuit en thee ook niet goed vallen is het misschien wel prettig.

Wokken vandaag lijkt me niet handig, ben je nog gegaan of niet?

Laatst gewijzigd op 06-05-2011 om 19:38.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2011, 08:59
Lychee
Avatar van Lychee
Lychee is offline
Bedankt voor de reacties!
Toen met die gehaktbal had ik op de een of andere manier écht zin in een gehaktbal dus ik dacht dat het dan wel kon (Ik werd ook niet misselijk van de geur)

Ik ben uiteindelijk gewoon even gaan liggen en heb een cracotte met appel en kaneel gegeten (en de rest van de appel ook met kaneel en suiker, hmm), en een kop rooibos thee, en een half uur voordat we gingen ging het wonderbaarlijk een stuk beter.

Dus toch meegegaan.

Ik had ook écht honger, dus dat kwam wel goed uit.

Tomatensoepje maar half opgegeten, en twee keer gelopen (zeer kleine porties). Klein beetje ijs met fruit als toetje en een kop thee.
Ik heb dus niet echt gigantisch veel gegeten maar ik heb het wel binnengehouden

Later nog een cocktail drinken was een minder slim idee
(Uiteindelijk eerder naar huis gegaan met kramp en misselijkheid, maar goed, je moet iets over hebben voor een leuke avond)
__________________
K-k-k-kel loves orange soda!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2011, 11:16
Verwijderd
Fijn dat het grotendeels goed ging

En tip voor de volgende keer: éérst dingen die licht verteerbaar zijn voor je maag, zoals brood, rijst en rauwe en gekookte groenten, en daarop goed kauwen; als dat goed gaat dingen met wat meer eiwitten en vetten zoals melk, yoghurt, kleine porties mager vlees of vis en gebakken groenten; en pas als dat ook goed gaat, ga je aan de gehaktballen
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54
Verhalen & Gedichten Een plekje van vertrouwen in mijn hart...
tropical_breeze
15 24-08-2006 12:21
Lichaam & Gezondheid Cranberrie --> Misselijkheid?
Thee Muts
5 29-11-2003 11:27
Psychologie Mijn broertje van 13 mishandeld mijn zusje van 9..
Static Dollie
21 11-02-2003 10:58
Lichaam & Gezondheid snelle hulp bij brandend-maagzuur-misselijkheid?
Iotje
5 25-10-2002 16:23
Verhalen & Gedichten [verhaal] Gevangen Zielen, samenvatting van het verleden... (??)
Lindatje
2 17-10-2002 14:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.