Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2011, 10:09
ZazaZebra
ZazaZebra is offline
Auw... ik heb al 1 of 2 dagen last van heel pijnlijk tandvlees.
Ik weet niet waar het door zou kunnen komen, en wat ik er tegen zou kunnen doen.
Mijn tandvlees ligt open, en het bloedt als ik mijn tanden poets. Het is ook wel opgezwollen. Ik heb ook pijn aan mijn tandvlees wanneer ik niet aan het poetsen ben.

Ik heb tot nu toe de plekjes al aangestipt met waterstofperoxide en ik poets nu met Paradontax-tandpasta (zo'n ding dat goed is voor je tandvlees, met natuurlijke zouten enz.) Ik poets ook goed mijn tandvlees, hierdoor doet het eigenlijk meer pijn, maar als je het niet poetst dan gaat de boel rotten en dat wil ik nou ook weer niet Ik poets 2 of 3 keer per dag, met een elektrische tandenborstel. Ik gebruik ook mondwater, flosdraad en "ragertjes" voor tussen je beugel.

Ik heb een beugel, maar dat is zo'n dingetje in je gehemelte wat je er zo uit kan nemen. Ik heb hem al twee maanden en merk dat er twee metalen beugeltjes aan zitten die dichtbij mijn tandvlees komen. Misschien ligt het daaraan, maar dat lijkt me een beetje vreemd omdat ik het ding al 2 maanden heb...

Weet iemand misschien wat anders wat ik zou kunnen doen? Ik hoop van wel *auw*

Groetjes van ZazaZebra en als iemand een oplossing heeft ben ik u eeuwig dankbaar
Met citaat reageren
Oud 29-05-2011, 20:23
Sneeuwwitje
Avatar van Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ga naar de tandarts?
__________________
The revolution will not be televised.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2011, 21:39
J0hAn
Avatar van J0hAn
J0hAn is offline
je kunt idd het best naar de tandarts, want ik denk niet dat iemand hier je kan helpen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2011, 15:35
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Genoeg fruit eten, goed blijven poetsen, dan gaat het vast binnen een week vanzelf weer over. Zo niet, kun je altijd nog naar de tandarts, maar de meeste mensen hebben wel eens last van hun tandvlees hoor.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2011, 16:11
Gary Brown
Avatar van Gary Brown
Gary Brown is offline
Citaat:
Ga naar de tandarts?
Mijn idee
__________________
''A gun isn't deadly without someone firing it.''
Met citaat reageren
Oud 30-05-2011, 17:23
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik zou het flosdraad even 2 dagen laten staan, en niet te hard poetsen op je tandvlees (sowieso moet je helemaal niet hard drukken bij het poetsen, daar wordt het niet beter schoon van) zodat je tandvlees kan helen. nu zitten er kleine wondjes die je iedere poetsbeurt weer openhaalt. Heelt het dan nog niet, dan wordt het idd wel tijd om je tandarts om hulp te vragen.

oh en misschien overbodig: de beugel zelf moet ook gepoetst worden!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Kiezen getrokken :(
CrazyMonk
7 28-04-2010 07:11
Lichaam & Gezondheid Tandvlees ontstoken
Bienie
11 05-05-2002 09:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.