Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2002, 13:03
NN
NN is offline
Wat vinden jullie van Jan Peter Balkenende als minister-president van Nederland?

Zijn partij met hem als leider staat momenteel als grootste partij in alle peilingen, maar waarom?

Ik vind dat het land de afgelopen maanden een chaos is geworden en dat hij als minister-president, voorzitter van de ministerraad, hier voor eindverantwoordelijke is.
Ten eerste heeft een kabinet nog nooit zo kort zitting gehad als dat van hem.
Ten tweede had hij op de dag van aantreden al een staatssecretaris (mevr. Bijlhout) verloren omdat hij haar niet goed had ondervraagd over haar verleden.
Ten derde komen er met grote regelmaat (ex)ministers (dhr. Heinsbroek en dhr. Nawijn) waar hij de baas over is naar buiten met de meest onmogelijke ideeën en zorgt hij er niet voor om dit te voorkomen.

Kortom, ik vind hem een persoon die veel te weinig daadkracht heeft om de belangrijkste functie van het land te vervullen.
Om met een actueel voorbeeld te komen: Hij had gisteren toen hij merkte dat zijn minister Nawijn voor de zoveelste keer met een proefballonnetje kwam dat zeer in strijd is met onze grondwet en merkte dat de Tweede kamer zeer ontstemd was over dit idee hem moeten vragen af te treden. Maar nee, Balkenende laat Nawijn een briefje maken dat hij afziet van zijn uitspraken.
Waar blijft op zo'n manier de duidelijkheid en eerlijkheid van het kabinet??? Waar zijn nu de normen en waarden van een politicus als hij alles maar een beetje laat doormodderen???

Ik hoop dat mensen zich eindelijk eens gaan realiseren dat die 'lieve schattige Harry Potter-look-a-like' geen goede persoon is om ons land na 22-1 a.s. te gaan leiden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2002, 13:11
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
dat het vorige kabinet geen orde wist te houden, werd totaal op het konto van de lpf geschuifd. balkenende heeft echter ook gefaalt om hun onder controle te houden.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 13:28
Outsider
Avatar van Outsider
Outsider is offline
Balkenende is gewoon te jong en te onervaren om het land te besturen. Hij is er gewoon nog niet klaar voor. Daarnaast had hij ook nog wat krachtiger moeten optreden.
Kok had veel meer ervaring voordat hij minister president werd. Ook had hij veel meer daadkracht.
Misschien kan Balkenende over een jaar of
vier/acht wel minister president worden.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 14:33
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Helaas zijn de alternatieven ook niet echt geweldig. (met uitzonderingen van marijnissen, maar toch zie ik die ook liever niet als premier. Ik denk wel dat hij het beter kan, maar goed.)
Balkenende als premier was zeker geen succes.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 15:03
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik denk dat het toch voornamelijk door de LPF komt. Maar ik ben het ermee eens dat Balkenende het wel wat beter had kunnen doen. Ik weet het niet echt.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 15:04
nps
Avatar van nps
nps is offline
Ik denk idd dat het komt door de onervarenheid van Balkenende. Hij bedoeld het allemaal wel goed, maar is totaal niet overtuigend en daadkrachtig.
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 17:31
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
NN schreef:
Wat vinden jullie van Jan Peter Balkenende als minister-president van Nederland?
Ik vind dat het te vroeg is om te oordelen; JP heeft de kans nog niet gekregen om daadwerkelijk te regeren zoals het hoort.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 18:42
madmax
madmax is offline
Ik denk dat Balkenende wel een goed minister president zal zijn. Ten eerste kan Balkenend niet zomaar een LPF lijsttrekker ontslaan. Verder is Balkenende een intelligente man die met concrete oplossingen komt voor de huidige problemen in de maatschappij. Verder is er op het moment niet echt een andere lijsttrekker die de capaciteiten heeft om minister president te worden. (Misschien Nawijn, als de LPF kiezers wederom op hem stemmen). Ik denkt dat het een gevecht tussen Balkenende, Zalm en Nawijn gaat worden. Mijn voorkeur ligt dan toch bij Balkenende.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 18:48
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Ik vind dat het te vroeg is om te oordelen; JP heeft de kans nog niet gekregen om daadwerkelijk te regeren zoals het hoort.
En daarom lijkt het me redelijk dat hij een tweede kans krijgt.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 19:16
Razzle
Avatar van Razzle
Razzle is offline
Citaat:
S@nder schreef:
Ik denk dat het toch voornamelijk door de LPF komt. Maar ik ben het ermee eens dat Balkenende het wel wat beter had kunnen doen. Ik weet het niet echt.
__________________
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 19:19
Razzle
Avatar van Razzle
Razzle is offline
Citaat:
S@nder schreef:
En daarom lijkt het me redelijk dat hij een tweede kans krijgt.
__________________
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 19:28
NN
NN is offline
Ik zou graag Wouter Bos als minister-president willen. Hij heeft als kamerlid en staatssecretaris al laten zien dat hij een goed politicus is en wel de daadkracht heeft die Balkenende niet heeft.
Ook heeft de PvdA een soort tweede Wim Kok op haar lijst staan, te weten Klaas de Vries. Dat is iemand met decennia politieke ervaring en een goede persoon om de chaos van een paar maanden CDA, LPF en VVD op te ruimen. Waarom is er geen enkele waardering meer voor deze mensen?

Jan Marijnissen vind ik niet de persoon voor het premierschap. Hij is een soort van linkse Fortuyn en is niet geschikt om het hele land te leiden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Kabinet-Balkenende IV gevallen
Joostje
67 06-03-2010 13:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Balkenende wil verbod huwelijken neven en nichten
Verwijderd
158 06-10-2009 19:03
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Dubbele nationaliteit II
Gatara
500 25-03-2007 00:28
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap We werken niet hard genoeg in Nederland
Verwijderd
158 22-02-2005 09:53
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Balkenende toont weer eens gebrek aan ruggegraat
Sky Jewel
38 28-11-2003 18:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Stelling: Femke Halsema is niet geschikt als lijsttrekker
Boogie
107 02-02-2003 19:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46.