Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2004, 14:14
joo
joo is offline
Als er een mogelijkheid is om dierlijke organen te gebruiken voor de genezing van o.a. nierziektes moeten we dat gewoon doen. De problemen met de veiligheid ervan, lossen de wetenschappers echt wel op.

Wat vind jij?
Advertentie
Oud 08-03-2004, 15:34
Verwijderd
nou nee, vind ik niet. Wel heel nobel hoor om mensen zo beter te maken, maar het is dus NIET oke om daarvoor in speciaal gekweekte dieren te snijden. Das zielig..
Oud 08-03-2004, 18:22
Verwijderd
mensen die tig jaar wachten op een transplantatie en uiteindelijk dood gaan bij gebrek aan beschikbare cq. bruikbare organen, zijn, daarentegen, natuurlijk totaal niet zielig.
Oud 08-03-2004, 19:21
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
joo schreef op 08-03-2004 @ 15:14:
Als er een mogelijkheid is om dierlijke organen te gebruiken voor de genezing van o.a. nierziektes moeten we dat gewoon doen. De problemen met de veiligheid ervan, lossen de wetenschappers echt wel op.

Wat vind jij?
Het word al een beetje gedaan, maar degene die een varkenshart hadden zijn vroegtijdig gestorven.

Ik vind het persoonlijk niet kunnen. Mensen horen een eigen hart te hebben niet van een ander of iets anders.

Ik ben er dus zeer tegen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 08-03-2004, 21:13
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Citaat:
TechXP schreef op 08-03-2004 @ 20:21:
Het word al een beetje gedaan, maar degene die een varkenshart hadden zijn vroegtijdig gestorven.

Ik vind het persoonlijk niet kunnen. Mensen horen een eigen hart te hebben niet van een ander of iets anders.

Ik ben er dus zeer tegen.
Doe eens alsof je dit zelf bent ..(Ik ga er vanuit dat je nu wel gezond bent en geen transplantatie nodig hebt).
Wanneer jij doodziek bent en nog maar een tijdje te leven hebt, terwijl je weet dat de ziekte kan worden opgelost door middel van een transplantatie, weet ik zeker dat je geen nee zegt....

En wanneer dit dan misschien tijdelijk is, bijvoorbeeld omdat het een xenotransplantatie zal je dit heus niet tegenspreken, gewoon omdat je dan toch nog even kan blijven leven en nog altijd de hoop zal hebben dat wanneer jij weer 'ziek' wordt door je donororgaan ze er een middel tegen hebben gevonden. (Ja het is een beetje vaag uitgelegd...ik weet het..)
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Oud 08-03-2004, 22:02
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Philemon schreef op 08-03-2004 @ 22:13:
[B]Doe eens alsof je dit zelf bent ..(Ik ga er vanuit dat je nu wel gezond bent en geen transplantatie nodig hebt).
Wanneer jij doodziek bent en nog maar een tijdje te leven hebt, terwijl je weet dat de ziekte kan worden opgelost door middel van een transplantatie, weet ik zeker dat je geen nee zegt....
Ik zeg nu ook al nee tegen medicijnen/middelen waar dieren in verwerkt zitten of waarmee dierproeven zijn gedaan. Hoe weet je het dan zo zeker? Zit nu met alternatieven te werken. Wel niet zo zeer schadelijks maar toch.
Dat mensen maar medicatie enzo willen komt doordat deze bang is voor de dood. Ik ben niet bang. Dus waarom zou ik dan niet bang zijn om mijn wil te handhaven?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 09-03-2004, 11:12
metallicpatrick
Avatar van metallicpatrick
metallicpatrick is offline
idd..als je zo dood gaat ga je het toch wel..dan hoef ik ook geen transplantatie meer...en zeker niet uit een speciaal daarvoor gemaakt dier
__________________
zware symphonische kracht metaal
Oud 09-03-2004, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Meisje Vlek schreef op 08-03-2004 @ 19:22:
mensen die tig jaar wachten op een transplantatie en uiteindelijk dood gaan bij gebrek aan beschikbare cq. bruikbare organen, zijn, daarentegen, natuurlijk totaal niet zielig.


Ik heb geen bezwaar tegen (xeno)transplantatie als degene die de nier krijgt kans heeft op een volwaardig leven. Mensen koste wat het kost 'redden' vind ik not done. Uiteindelijk worden ze alleen 'gered' van de dood en ik betwijfel of dat een echte redding is.
Oud 09-03-2004, 17:43
Verwijderd
Ik ben er niet tegen, maar ik vind wel dat de aandacht meer moet liggen op het zoeken naar alternatieven zoals het kweken van een los orgaan zonder dier of mens er aan vast of kunstmatige organen.
Oud 11-03-2004, 21:19
Fenji
Avatar van Fenji
Fenji is offline
niet dieren uitmoorden voor onze gezondheid
__________________
|| Grtz from Fenji ||
Oud 12-03-2004, 18:35
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 08-03-2004 @ 23:02:
Ik zeg nu ook al nee tegen medicijnen/middelen waar dieren in verwerkt zitten of waarmee dierproeven zijn gedaan. Hoe weet je het dan zo zeker? Zit nu met alternatieven te werken. Wel niet zo zeer schadelijks maar toch.
Dat mensen maar medicatie enzo willen komt doordat deze bang is voor de dood. Ik ben niet bang. Dus waarom zou ik dan niet bang zijn om mijn wil te handhaven?
Ik durf voor een ton te wedden dat, als jij zeer ernstig ziek wordt(zelfs een dodelijke ziekte) , en det er medicijnen bestaan tegen deze ziekte die getest zijn op dieren(zijn ze volgens mij allemaal) of er dierlijke producten in zijn verwerkt. Dat jij deze pillen wel slikt en ben je je veganisten standpunten dan zeer snel vergeten.

Als met xenotransplatie echt mensenlevens kan redden, moeten we het doen.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Oud 12-03-2004, 18:45
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 12-03-2004 @ 19:35:
Ik durf voor een ton te wedden dat, als jij zeer ernstig ziek wordt(zelfs een dodelijke ziekte) , en det er medicijnen bestaan tegen deze ziekte die getest zijn op dieren(zijn ze volgens mij allemaal) of er dierlijke producten in zijn verwerkt. Dat jij deze pillen wel slikt en ben je je veganisten standpunten dan zeer snel vergeten.

Ik weiger nu wel dierlijke medicijnen/zalfjes. Ik heb eczeem, en kan nog allerlei hormonenkuren doen of vele zalfjes, waar dus dierlijke ingredienten zitten, maar dat weiger ik ook. Zit nu zwaar aan de alternatieve middelen Maar ben nog niets dodelijks tegengekomen.
Nee, ik denk dat je niet kan zeggen wat iemand die doodziek is zal doen. Waarom zou ik het niet kunnen weigeren, terwijl er ook gevallen zijn van gewoon patienten die niet eens iets tegen medicijnen hebben, toch weigeren? Ander iets, ik denk dat medicijnen en de zoektocht naar een langer leven iets is voor mensen die dus angst voor de dood hebben. En ten kosten van alles langer willen leven. Ik heb er geen problemen mee met de dood. Ben er niet bang voor. Ik zou wel (kunnen) weigeren.

Citaat:
Als met xenotransplatie echt mensenlevens kan redden, moeten we het doen.
Waarom komt dat standpunt vooral als dat dichtbij jou is? Als jij je computer verkoopt en geld doneert aan een afrikaan kan deze ook goed overleven etc etc.
Dus dat moeten doen ligt de ene keer dichter bij dan de andere keer.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 13-03-2004, 10:19
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 09-03-2004 @ 18:43:
Ik ben er niet tegen, maar ik vind wel dat de aandacht meer moet liggen op het zoeken naar alternatieven zoals het kweken van een los orgaan zonder dier of mens er aan vast of kunstmatige organen.
Precies, enige zinvolle reactie in dit topic en helemaal mee eens.
Oud 13-03-2004, 10:33
Verwijderd
Het kweken van een los orgaan is helemaal niet ondenkbaar, men weet nu immers al veel van stamcellen en kan al bepaalde simpele lichaamsdelen los kweken. Het los kweken van bijvoorbeeld goed functionerende, menselijke nieren zal binnen 10 jaar waarschijnlijk geen toekomstmuziek meer zijn. Misschien zou je zelfs eigen belangrijke organen, zoals het hart, lever, nieren etc, kunnen laten kopiëren in een laboratorium en het opgeslagen laten liggen tot je het eventueel nodig hebt. Op die manier is de kans veel kleiner dat je nier afgestoten wordt. Die kans wordt waarschijnlijk sowieso veel kleiner, daar men steeds meer ervaring kreeg met de transplantie van organen. Daarom lijkt het mij beter hier zoveel mogelijk in te investeren i.p.v. dierlijke organen te gebruiken. Het is goedkoper, efficiënter en waarschijnlijk heeft het meer succes. Ik laat het ethische aspect omtrent het transplanteren van dierlijke organen even achterwege.
Oud 13-03-2004, 10:54
TechXP
TechXP is offline
Denk dat een kopie van een orgaan wel beter zou werken ja.

Maar dan nog ben ik geen voorstander van deze verjongingstechnieken. Men gaat dan zonder enige medische redenen straks andere organen inbakken die jonger zijn. Dat zou betekenen dat men een oud hart vervangt met een jong hart en dan nog tientallen jaren door zou kunnen leven.
Men zou niet willen sterven bijvoorbeeld.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 13-03-2004, 17:05
Saycheese
Avatar van Saycheese
Saycheese is offline
De mens is veel te hard bezig om koste wat kost alles te willen genezen. Ziektes horen bij het leven, net als doodgaan.
We zijn hier met ruim zes miljard mensen, nemen het grootste deel van het aardoppervlak in, en willen olifanten afschieten omdat het er teveel zijn en ze 'het natuurlijk evenwicht verstoren.' Ik bedoel, waar hebben we het over?
__________________
Omdat zelfs van de meest vicieuze cirkel het oppervlak ?r² is.
Oud 13-03-2004, 20:18
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 09-03-2004 @ 18:43:
Ik ben er niet tegen, maar ik vind wel dat de aandacht meer moet liggen op het zoeken naar alternatieven zoals het kweken van een los orgaan zonder dier of mens er aan vast of kunstmatige organen.
sluit ik me helemaal bij aan
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 13-03-2004, 21:45
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 12-03-2004 @ 19:45:
Ik weiger nu wel dierlijke medicijnen/zalfjes. Ik heb eczeem, en kan nog allerlei hormonenkuren doen of vele zalfjes, waar dus dierlijke ingredienten zitten, maar dat weiger ik ook. Zit nu zwaar aan de alternatieve middelen Maar ben nog niets dodelijks tegengekomen.
Nee, ik denk dat je niet kan zeggen wat iemand die doodziek is zal doen. Waarom zou ik het niet kunnen weigeren, terwijl er ook gevallen zijn van gewoon patienten die niet eens iets tegen medicijnen hebben, toch weigeren? Ander iets, ik denk dat medicijnen en de zoektocht naar een langer leven iets is voor mensen die dus angst voor de dood hebben. En ten kosten van alles langer willen leven. Ik heb er geen problemen mee met de dood. Ben er niet bang voor. Ik zou wel (kunnen) weigeren.
Je mag best weigeren het is jou leven. Maar doe jij dit alleen maar omdat er ooit eens een rat is doodgegaan bij het testen van dit product?(btw zijn die b12 tableten van jou nooit eens op dieren getest?). Maar stel je krijgt op een keer kinderen, een der van is ziek en heeft medicatie nodig, het kind kan niet zelfs beslissen want het is nog jonger dan een jaar wat is jou beslissing dan?



Citaat:
Waarom komt dat standpunt vooral als dat dichtbij jou is? Als jij je computer verkoopt en geld doneert aan een afrikaan kan deze ook goed overleven etc etc.
Dus dat moeten doen ligt de ene keer dichter bij dan de andere keer.
Ik betaal het wel via de belasting , maar zo te zien heb je je computer ook niet gedoneert aan een afrikaan.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Ads door Google
Oud 13-03-2004, 22:23
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 13-03-2004 @ 22:45:
Je mag best weigeren het is jou leven. Maar doe jij dit alleen maar omdat er ooit eens een rat is doodgegaan bij het testen van dit product?(btw zijn die b12 tableten van jou nooit eens op dieren getest?).


Waar nog dierproeven mee worden gedaan dat boycot ik. Echter vind ik het wel goed als een product over gaat op alternatieve testen. Ergens is alles wel ooit eens getest. Zelfs water. Maar ok, je moet grenzen stellen. Proefdiervrij hanteert bijvoorbeeld 5 jaar(?). Dus als een product 5 jaar geleden dierproeven heeft gedaan en nu al lang over is gestapt dan word het proefdiervrij gevonden.
Maar als medicijnen nog actief getest worden dan hoef ik het niet.

De B12 tabletten/pillen van mij zijn niet op dieren getest. (aldus fabrikant en diverse animalcruelty free lijsten. )

Citaat:
Maar stel je krijgt op een keer kinderen, een der van is ziek en heeft medicatie nodig, het kind kan niet zelfs beslissen want het is nog jonger dan een jaar wat is jou beslissing dan?
Ik zou eerst kijken naar alternatieve methoden. Maar ik zou de beslissing doorschuiven naar mijn vrouw
Of gewoon de arts de bevoegdheid geven om te bepalen. Ik kan namelijk niet naar mijn visie een beslissing geven voor het kind.
Het kind kan namelijk niet ja of nee geven. Ik weet niet wat ik in die situatie zou doen. Dat is nu lastig te bepalen. Wellicht vlieg ik wel naar de VS daar heb je zo een doktersorganisatie/kliniek voor artsen die ook niet bepaald goed tegenover dierenproeven kijken.
Maar zoals ik al zeg dit is onmogelijk NU te bepalen.
Misschien neem ik wel geen kinderen

Citaat:
Ik betaal het wel via de belasting , maar zo te zien heb je je computer ook niet gedoneert aan een afrikaan.
Ik ga als misantroop toch niet mensen helpen

Je betaald misschien niet genoeg via de belasting. Daarnaast kan het altijd meer. Tenzij jezelf al te weinig hebt natuurlijk.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 14-03-2004, 11:55
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 13-03-2004 @ 23:23:
Waar nog dierproeven mee worden gedaan dat boycot ik. Echter vind ik het wel goed als een product over gaat op alternatieve testen. Ergens is alles wel ooit eens getest. Zelfs water. Maar ok, je moet grenzen stellen. Proefdiervrij hanteert bijvoorbeeld 5 jaar(?). Dus als een product 5 jaar geleden dierproeven heeft gedaan en nu al lang over is gestapt dan word het proefdiervrij gevonden.
Maar als medicijnen nog actief getest worden dan hoef ik het niet.
Sommige medicijnen veranderen steeds van samenstelling, denk maar infectieremmers dus zulke medicijnen zullen nooit echt dierproefvrij worden. Ik heb last van hooikoorts en gebruik daarom medicijnen, maar om de jaar of twee jaar heb ik weer een nieuw soort nodig, omdat die andere niet meer helpen.


Citaat:
De B12 tabletten/pillen van mij zijn niet op dieren getest. (aldus fabrikant en diverse animalcruelty free lijsten. )
Ik heb ze niet nodig


Citaat:
Ik zou eerst kijken naar alternatieve methoden. Maar ik zou de beslissing doorschuiven naar mijn vrouw
Of gewoon de arts de bevoegdheid geven om te bepalen. Ik kan namelijk niet naar mijn visie een beslissing geven voor het kind.
Het kind kan namelijk niet ja of nee geven. Ik weet niet wat ik in die situatie zou doen. Dat is nu lastig te bepalen. Wellicht vlieg ik wel naar de VS daar heb je zo een doktersorganisatie/kliniek voor artsen die ook niet bepaald goed tegenover dierenproeven kijken.
Maar zoals ik al zeg dit is onmogelijk NU te bepalen.
Ik vertrouw meer op de gewone geneeskunde.


Citaat:
Misschien neem ik wel geen kinderen
Het zou ook moeilijk voor je zijn om ze te maken als je alles wat met vlees te maken heeft boycot.


Citaat:
Ik ga als misantroop toch niet mensen helpen
En wat is een misantroop

Citaat:
Je betaald misschien niet genoeg via de belasting. Daarnaast kan het altijd meer. Tenzij jezelf al te weinig hebt natuurlijk.
Ik geef niet aan dat soort collectes.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Oud 14-03-2004, 12:19
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 14-03-2004 @ 12:55:
Sommige medicijnen veranderen steeds van samenstelling, denk maar infectieremmers dus zulke medicijnen zullen nooit echt dierproefvrij worden. Ik heb last van hooikoorts en gebruik daarom medicijnen, maar om de jaar of twee jaar heb ik weer een nieuw soort nodig, omdat die andere niet meer helpen.

Nou samenstellingen hoeven denk niet zo erg getest te worden. Want ze hebben getallen welke stoffen in zodanige mate schadelijk zijn voor mens. Daar hoeft geen extra proef voor, hoewel ze vaak dat wel doen. En of het giftig is, kunnen ze met toxicologische testen wel doen. Hoeft ook niet echt een dier voor dood, maar doen ze mss wel.
Voor hooikoorts kan je ook eens wat 'natuurlijke' middelen proberen van Vogel:
http://www.vogel.nl/cgi/dyn/indicatie.pl?ind=hk

Citaat:
Ik heb ze niet nodig
Direct misschien niet. Maar in de bioindustrie word b12 aan de voeding toegevoegd. Dus indirect heb je het dus wel nodig


Citaat:
Ik vertrouw meer op de gewone geneeskunde.
Tsja, iedereen moet datzelf bepalen.

Citaat:
Het zou ook moeilijk voor je zijn om ze te maken als je alles wat met vlees te maken heeft boycot.
Gelukkig word het dan wel levend vlees.

Citaat:
En wat is een misantroop
mi·san·troop (de ~ (m.), -tropen)
1 mensenhater



Citaat:
Ik geef niet aan dat soort collectes.
Je kan op verschillende manierne bijdragen
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 14-03-2004, 13:34
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 14-03-2004 @ 13:19:
Nou samenstellingen hoeven denk niet zo erg getest te worden. Want ze hebben getallen welke stoffen in zodanige mate schadelijk zijn voor mens. Daar hoeft geen extra proef voor, hoewel ze vaak dat wel doen. En of het giftig is, kunnen ze met toxicologische testen wel doen. Hoeft ook niet echt een dier voor dood, maar doen ze mss wel.
Voor hooikoorts kan je ook eens wat 'natuurlijke' middelen proberen van Vogel:
http://www.vogel.nl/cgi/dyn/indicatie.pl?ind=hk
Volgens de heer A. Vogel kun als je last heb van hooikoorts beter jenever vermijden, nou hij kan de pot op.(Eigelijk kun je niks meer eten en drinken.)

Ik ben een tijd bezig geweest met homeopatische middelen(erg lang geleden), maar dat hielp op laast ook niet meer. Misschien kan ik het wel weer eens proberen
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Oud 14-03-2004, 13:49
Upke
Upke is offline
Het is gewoon heel simpel op te lossen. Als iemand wil dat hij organen van dieren in zijn lijf wil zodat hij verder kan leven dan moet hij dat doen. Wie iemand dat niet, dan gebeurt het bij dat persoon niet. Klaar is kees.
Oud 14-03-2004, 13:58
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 14-03-2004 @ 14:34:
Ik ben een tijd bezig geweest met homeopatische middelen(erg lang geleden), maar dat hielp op laast ook niet meer. Misschien kan ik het wel weer eens proberen
Accupunctuur kon geloof ook goed helpen. Succes!
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 14-03-2004, 14:21
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
TechXP schreef op 14-03-2004 @ 14:58:
Accupunctuur kon geloof ook goed helpen. Succes!
Gatverdamme !!! ik ga niet van die vieze naalden in mijn lijf laten steken.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Advertentie
Oud 14-03-2004, 14:48
Verwijderd
Hij bedoelt 'acupunctuur'.


Laatst gewijzigd op 14-03-2004 om 21:05.
Oud 15-03-2004, 14:19
VirginVampiress
VirginVampiress is offline
haha, ik zag het niet eens

Ik vind het geen goede zaak om dieren te fokken om dan hun organen te transplanteren.. zoals al eerder gezegd zal het niet lang meer duren met de techniek van nu, om bijvoorbeeld een hart te klonen van een mens en die te gebruiken. Dat is mijnns inziens een veel beter idee dan varkensharten.
Oud 19-03-2004, 19:59
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
perseus schreef op 14-03-2004 @ 15:48:
Hij bedoelt 'acupunctuur'.

Niet spotten met techxp . Techxp is mijn kamaraad
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Oud 20-03-2004, 01:10
Verwijderd
Citaat:
Jaegermeister schreef op 19-03-2004 @ 20:59:
Niet spotten met techxp . Techxp is mijn kamaraad
Mijne ook.
Oud 31-03-2004, 16:36
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
Don't agree waarom zijn mensen opeens beter als dieren.
Fuck die instelling.
__________________
Do you remember what we tried to reach and build together? forever forever "schoonheid is ontzetting"onkruid vergaat niet"
Oud 06-04-2004, 07:16
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
dark_poetry schreef op 31-03-2004 @ 17:36 :
Don't agree waarom zijn mensen opeens beter als dieren.
Fuck die instelling.
gewoon we zijn beter
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Oud 13-04-2004, 19:18
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 06-04-2004 @ 08:16 :
gewoon we zijn beter
beargumenteer..
__________________
Do you remember what we tried to reach and build together? forever forever "schoonheid is ontzetting"onkruid vergaat niet"
Oud 13-04-2004, 19:28
Janneke-ratjes
Avatar van Janneke-ratjes
Janneke-ratjes is offline
Ik ben er in principe tegen omdat er al veel te veel wordt gerotzooit met dieren.
Anderzijds, mocht ik zelf ooit een orgaan nodig hebben, dan piep ik wel anders denk ik....


De oplossing denk ik: wetgeving over orgaandonatie veranderen.
Nu is het zo dat als mensen niets hebben laten weten over hun organen, de organen niet mogen worden gebruikt. Veel mensen denken er simpelweg niet aan om een donorcodicil in te vullen en hun organen gaan dus verloren!
Daarom wil men de wetgeving gaan veranderen. Mensen die niet hebben aangegeven dat hun organen niet mogen worden gebruikt, staan hun organen dus automatisch af na hun dood.
Ik ben hier zeer voor!!!!

Wat vinden jullie? Hebben jullie een donorcodidil?
(ikke wel )
__________________
http://www.jannekespage.tk http://www.ratsels.tk http://www.gladdiegangsters.tk
Oud 13-04-2004, 19:30
Verwijderd
Citaat:
dark_poetry schreef op 31-03-2004 @ 17:36 :
Don't agree waarom zijn mensen opeens beter als dieren.
Fuck die instelling.
Ik ben het helemaal met je eens. Maak je dit de rest van de maatschappij ook even duidelijk?

@Janneke-ratjes: Ook met jou ben ik het eens.
Oud 13-04-2004, 19:53
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Janneke-ratjes schreef op 13-04-2004 @ 20:28 :


Wat vinden jullie? Hebben jullie een donorcodidil?
(ikke wel )
Ikke lekker niet. Nou ok ik heb het wel, maar op dat papiertje staat een duidelijke nee tegen organen van mij pakken. Ik vind het alleen jammer dat je niet op het papiertje aan kon geven dat je het ook niet wilde. Of kan dat tegenwoordig weer wel?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 13-04-2004, 20:05
Dark Psycho
Avatar van Dark Psycho
Dark Psycho is offline
'moet kunnen'

....dacht het niet.

die beesten moeten hun organen zelf behouden. die hoeven niet in een mens gepropt te worden. aan mensen vraag je natuurlijk wel of het oke is dat ze een nieuwe lever in je plaatsen van een ander mens. waarom zou dat recht niet voor een dier gelden?
ja oke je kunt het moeilijk gaan vragen, maar plaatst jezelf eens in een dier wiens nier erg gewild is.

ohnee wacht, de mens is natuurlijk beter, wij hoeven dat niet te vragen, wij nemen gewoon.
__________________
No fear is my weakness I hear when faith has been denied
Ads door Google
Oud 13-04-2004, 20:20
jbtq
Avatar van jbtq
jbtq is offline
Moet wel kunnen, zolang er geen andere goede alternatieven beschikbaar zijn. Enne orgaan transplantatie is ook niet alles, terwijl je dieren zo genetisch kan manipuleren dat het bijna je lichaamseigen is. En dat is natuurlijk mooi meegenomen
__________________
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. "
Oud 13-04-2004, 21:33
Janneke-ratjes
Avatar van Janneke-ratjes
Janneke-ratjes is offline
Citaat:
TechXP schreef op 13-04-2004 @ 20:53 :
Ikke lekker niet. Nou ok ik heb het wel, maar op dat papiertje staat een duidelijke nee tegen organen van mij pakken. Ik vind het alleen jammer dat je niet op het papiertje aan kon geven dat je het ook niet wilde. Of kan dat tegenwoordig weer wel?
Waarom wil je niet dat je organen gebruikt worden na je dood?
Geen verwijt hoor, ik ben gewoon benieuwd

En ja, je kan gewoon aangeven dat sommigen of al je organen niet gebruikt mogen worden.
__________________
http://www.jannekespage.tk http://www.ratsels.tk http://www.gladdiegangsters.tk
Oud 13-04-2004, 22:05
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Janneke-ratjes schreef op 13-04-2004 @ 22:33 :
Waarom wil je niet dat je organen gebruikt worden na je dood?
Geen verwijt hoor, ik ben gewoon benieuwd

Er zijn vele redenen voor mij, o.a. dat mijn organen voor mij gemaakt zijn en daar ook horen, wat spirituele overtuigingen, e.d.

Citaat:
En ja, je kan gewoon aangeven dat sommigen of al je organen niet gebruikt mogen worden.
Nou ik wil juist dus aangeven dat ik naast geen organen wil afstaan, dat ik ook geen organen wil ontvangen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 14-04-2004, 07:51
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
dark_poetry schreef op 13-04-2004 @ 20:18 :
beargumenteer..
We zijn een stuk verder ontwikkeld.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Oud 14-04-2004, 10:20
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Als het dier op dat moment net dood is vind ik het goed, maar ik vind het absoluut niet kunnen dat die dieren worden gedood om de mens te laten overleven.
Oud 14-04-2004, 15:37
Janneke-ratjes
Avatar van Janneke-ratjes
Janneke-ratjes is offline
Citaat:
TechXP schreef op 13-04-2004 @ 23:05 :
Nou ik wil juist dus aangeven dat ik naast geen organen wil afstaan, dat ik ook geen organen wil ontvangen.
Achsoo!!
Mja, maar dat kun je toch ook gewoon zeggen?

Maarja, als je je organen niet wil afstaan: prima!
Probleem is alleen dat veel mensen die hun organen wel willen af staan, dit niet hebben aangegeven en hoppa, weer een lichaam vol organen ongebruikt!

Kheb nog een leuk zinnetje daar over:

Don't take your organs to heaven
Heaven knows we need them here
__________________
http://www.jannekespage.tk http://www.ratsels.tk http://www.gladdiegangsters.tk
Oud 14-04-2004, 16:00
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Janneke-ratjes schreef op 14-04-2004 @ 16:37 :
[B]Achsoo!!
Mja, maar dat kun je toch ook gewoon zeggen?
Ik kan dat moeilijk zeggen als ik een beetje bewusteloos lig of in coma. En als ik het zeg in mijn directe omgeving, tsja die zijn dan emotioneel en die beslissen dan wat ik niet zou beslissen.

Citaat:
Maarja, als je je organen niet wil afstaan: prima!
Probleem is alleen dat veel mensen die hun organen wel willen af staan, dit niet hebben aangegeven en hoppa, weer een lichaam vol organen ongebruikt!
Als ze dus de regeling van belgie doen, dat men zowieso standaard afstaat en dus moeten aangeven dat men het niet wilt afstaan, dat kan natuurlijk ook. Onderzoek wijst uit dat men het niet echt interesseert. Dus als je echt wilt afstaan, dan vul je dat ding ook gewoon in. En dan zouden alleen mensen het moeten krijgen wanneer ze ook ja zeggen tegen afstaan.
Ik wil niks af staan, dus vind ik het ook wel zo juist om dan ook neit aan te nemen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 14-04-2004, 16:07
Dark Psycho
Avatar van Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 14-04-2004 @ 08:51 :
We zijn een stuk verder ontwikkeld.
dat maakt ons niet gelijk 'beter'.
__________________
No fear is my weakness I hear when faith has been denied
Oud 15-04-2004, 07:57
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
Dark Psycho schreef op 14-04-2004 @ 17:07 :
dat maakt ons niet gelijk 'beter'.
want?
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Oud 15-04-2004, 10:42
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 15-04-2004 @ 08:57 :
want?
Als je die methode hanteert, dan maak je onderscheid en zou je ook onderscheid maken tussen de niveau's van mensen. Dus zou je stellen dat gehandicapten minderwaardig zijn etc.

Daarnaast hanteer je nu dat je 'beter ontwikkeld bent'. Dit is volledig vanuit je eigen perspectief. Dat is geheel subjectief. En dus zeker niet juist.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 15-04-2004, 10:51
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Nee, je verwondt/vermoordt een gezond dier om een zwak mens te genezen.

echt belachelijk
Oud 16-04-2004, 17:17
Dark Psycho
Avatar van Dark Psycho
Dark Psycho is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 15-04-2004 @ 08:57 :
want?
wat TechXP zei, is ook wat ik zou zeggen.

een pasgeborene is lang niet zo ver ontwikkeld als een volwassene, dus met die theorie wil jij zeggen dat een volwassene 'beter' is dan een baby? qua ontwikkeling misschien wel ja, maar daar blijft het ook bij.

bij zeehonden kun jij niet weten wie er beter ontwikkeld is. zeker niet als je er een leeuw mee vergelijkd ofzo. die kennis heb jij niet, net zo min als de hele mensheid.

dus die theorie gaat de doofpot in.
__________________
No fear is my weakness I hear when faith has been denied
Oud 16-04-2004, 20:52
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
@ Techxp en dark psycho.

Volgens jullie theorie zijn mensen gelijk aan een regenworm, aap, konijn en een pantoffeldiertje. Wij mensen zijn in de loop van de eeuwen gereedschappen gaan gebruiken, dit gedrag zie je ook bij bepaalde diersoorten zoals een aap, zeeotter en zelfs een merel gebruikt een steen om een slakkenhuisje te kraken. Maar wij mensen zijn nu in staat gereedschappen/ andere voorwerpen te maken, die helemaal vervreemd zijn van de natuur, denk maar aan die pc waar je nu achter zit. Ook op medische gebied zijn we veel meer ontwikkeld dan dieren, wij kunnen wonden genezen, terwijl dieren ze gewoon laten etteren.

Citaat:
Als je die methode hanteert, dan maak je onderscheid en zou je ook onderscheid maken tussen de niveau's van mensen. Dus zou je stellen dat gehandicapten minderwaardig zijn etc.
Er zit misschien ook niveau tussen de mensen, denk maar aan de VOC tijd, wij west europeanen waren opzich verder ontwikkeld dan die bosjesmannen in Afrika en India. Wij hadden het buskruit uitgevonden en waren dus al snel de baas over die 'premative' volkeren die nog met speren gooiden en met pijl en bogen schoten. Maar deze volkeren hebben zich de laaste tijd ook ontwikkeld(ze hebben nu ook vuurwapens, maar wij hebben nu F16 met bommen )
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Oud 16-04-2004, 21:24
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 16-04-2004 @ 21:52 :
@ Techxp en dark psycho.

Volgens jullie theorie zijn mensen gelijk aan een regenworm, aap, konijn en een pantoffeldiertje.

Ik zeg niet dat ik een regenworm gelijk stel aan een mens.
Volgens mij lijken deze ook niet op elkaar. Ik zie dat de mens een dier is en een regenworm ook.

Citaat:
Wij mensen zijn in de loop van de eeuwen gereedschappen gaan gebruiken, dit gedrag zie je ook bij bepaalde diersoorten zoals een aap, zeeotter en zelfs een merel gebruikt een steen om een slakkenhuisje te kraken. Maar wij mensen zijn nu in staat gereedschappen/ andere voorwerpen te maken, die helemaal vervreemd zijn van de natuur, denk maar aan die pc waar je nu achter zit. Ook op medische gebied zijn we veel meer ontwikkeld dan dieren, wij kunnen wonden genezen, terwijl dieren ze gewoon laten etteren.
Er is niks mis met ontwikkeling. Echter wel waarop men omgaat met die ontwikkeling.

Citaat:
Er zit misschien ook niveau tussen de mensen, denk maar aan de VOC tijd, wij west europeanen waren opzich verder ontwikkeld dan die bosjesmannen in Afrika en India. Wij hadden het buskruit uitgevonden en waren dus al snel de baas over die 'premative' volkeren die nog met speren gooiden en met pijl en bogen schoten. Maar deze volkeren hebben zich de laaste tijd ook ontwikkeld(ze hebben nu ook vuurwapens, maar wij hebben nu F16 met bommen )
We praten geloof ook nu niet goed wat die daden toen waren. De verschrikkelijke kruistochten en onderwerping van 'mindere'.
Men moet dieren niet zo gaan zien als maar heel erg mindere dieren, maar men moet ze zien als medewezens op deze planeet. Nu worden ze behandeld zoals slaven en joden vroeger werden gebruikt. Deze groeperingen werden toen ook als mindere gezien. Nu kijken we er op terug en veroordelen we dat gedrag. Misschien kijken we over 100 jaar ook terug naar hoe wij omgingen met de dieren en schrikken we ons ook dood...
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Het grote Stellingen topic
Balance
44 29-09-2005 18:38
Lichaam & Gezondheid De gezondheidszorg is zo goed, dat tegenwoordig geen mens meer gezond is....
Thee Muts
26 13-11-2004 11:35
Algemene schoolzaken Enquete Dierproeven
neobamboom
66 17-09-2004 10:20
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap dierproeven op criminelen
lindaxxxies
500 17-06-2004 18:51
De Kantine donor
funkypunk
106 23-03-2004 18:38
Flora & Fauna Actiecampagne Koen
haarlak
17 06-03-2004 16:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:33.