Oud 21-05-2004, 00:12
Verwijderd
In begin dit topic nav dit topic: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=845502

Kort samengevat komt het er dus opneer dat er een topic is dichtgegooid, omdat enkele leden herhaaldelijk liepen te kloten in een topic. Hierdoor is de andere leden die dus gewoon lol hebben onrecht aangedaan.

De ban die hier op dit moment voor wordt gegeven is een afkoelban van 48 uur. Ik ben echter van mening dat leden, die express topic's lopen te verzieken een ban moeten krijgen van minimaal een week. En dan in 1x. Misschien zou een evt waarschuwing op z'n plaats zijn, maar je mag eigenlijk aannemen dat leden die langer lid zijn dan een 3 maanden goed op de hoogte zijn van de regels.

De afkoelban van 48 uur lijkt mij meer op z'n plaats bij een storende actie van leden, zoals bijvoorbeeld een hoop spam in 1x posten ofzo (dus niet het hele forum vol, maar gewoon net iets te veel). Dus eigenlijk bij kleine overtredingen, welke gewoon irritant zijn.

Bij leden die het forummen voor andere leden dusdanig verzieken door de hele tijd in topics te klieren, waarin andere leden wel leuk posten moet de straf naar mijn mening gewoon een week zijn. Ze verpesten het namelijk voor een groot deel van het forum. En dat door deze kleine groep het gehele forum wordt verpest door andere kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Als een FB er zelfs het topic voor opslot gooit... En dat is een zwaarder vergrijp dat wat 'onschuldig geklier' door rare topics aan te maken ofzo.

Een afkoelban moet dus echt dienen om mensen die zich in een plotselinge opwelling misdragen te straffen. Mensen die echter herhaaldelijk terugkomen om de boel te verzieken moeten gewoon in 1x met een week gestraft worden IMHO.

Wat nu onder zieken valt of onder klieren, blijft dan maar ter interpretatie van de FB's.

Tot zover mijn voorstel.

Laatst gewijzigd op 21-05-2004 om 16:05.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2004, 07:38
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Of het nu 2 dagen of een week is in beide gevallen sta ik er volledig achter onder het motto "Als ze die lui gewoon maar eens gaan bannen"
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 10:02
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
In dit topic is er een andere oplossing verzonnen. Deze oplossing werkt wel alleen als iemand alleen maar op één bepaald deelforum loopt te spammen. De oplossing is dus bannen van dat deelforum.


En dan mijn mening over de eigenlijke stelling: ik vind dat mensen die overal lopen te spammen de eerste keer gewoon een afkoelban moeten krijgen. Stel ze gaan de dag daarna weer gewoon verder waar ze gebleven waren, dan kun je ze altijd nog een week-ban geven. De keer daarna een maand-ban. En de keer daarna een ban voor altijd.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 16:04
Verwijderd
Citaat:
dutch gamer schreef op 21-05-2004 @ 10:02 :
In dit topic is er een andere oplossing verzonnen. Deze oplossing werkt wel alleen als iemand alleen maar op één bepaald deelforum loopt te spammen. De oplossing is dus bannen van dat deelforum.


Dat zou wellicht ook een goede mogelijkheid zijn, mits de personen het alleen op dat forum doen. Maar ik denk dat als ze daar niet meer heen kunnen, dan ook snel genoeg maar een ander forum gaan verzieken.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 17:53
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Zoals ik daar ook al heb aangegeven, ik ben persoonlijk helemaal voor. We zijn nu in bespreking wat precies de procedure gaat worden, tijdsduur, bannen van heel het forum of alleen van het betreffende deelforum etc etc..

We staan natuurlijk open voor suggesties.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 17:55
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 21-05-2004 @ 17:53 :
Zoals ik daar ook al heb aangegeven, ik ben persoonlijk helemaal voor. We zijn nu in bespreking wat precies de procedure gaat worden, tijdsduur, bannen van heel het forum of alleen van het betreffende deelforum etc etc..

We staan natuurlijk open voor suggesties.
Zoals ik hier boven al heb gezegt lijkt mij bannen van een deelforum niet een goede optie. Aangezien de personen dan simpel weg op een ander forum rottigheid gaan uithalen. Laten we nl. niet vergeten dat die gasten herhaaldelijk op verschillende niet aaneengesloten tijdstippen zijn teruggekomen. Het is dus duidelijk dat ze alleen hier komen om te gaan lopen zieken.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 18:09
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Daar heb je op zich wel een punt ja. Maar verder, wat gaat de procedure worden?

Waarschuwing per pm/mail, dan nog doorgaan ban van ...tijdsduur...

Of niets niet waarschuwen, hadden ze regels maar even moeten lezen, direct wegwezen

Of waarschuwing, 2e waarschuwing, ban


Wat is wijsheid?
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 18:18
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Ik heb nog een vraag, maar ik weet niet zeker of hij hier hoort. (Als hij hier niet hoort moet een forumbaas deze reactie maar even weg halen)

Wat gebeurt er als je geband wordt van één deelforum, kan je dan alleen niet meer posten op dat forum of kan je het gelijk helemaal niet meer lezen / zien (netzoals wij bijvoorbeeld Admin niet kunnen zien)?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 18:27
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 21-05-2004 @ 18:09 :
Daar heb je op zich wel een punt ja. Maar verder, wat gaat de procedure worden?

Waarschuwing per pm/mail, dan nog doorgaan ban van ...tijdsduur...

Of niets niet waarschuwen, hadden ze regels maar even moeten lezen, direct wegwezen

Of waarschuwing, 2e waarschuwing, ban


Wat is wijsheid?
Ik denk dat in dit soort gevallen (eigenlijk in alle gevallen) een 2e waarschuwing op korte termijn onzin is.
Dan is er nog altijd het geval van wel of niet waarschuwen. Je zou nl kunnen zeggen dat iedereen die hier, laten we zeggen 3 maanden lid is, op zich goed op de hoogte zou moeten zijn wat wel en wat niet mag. Leden die korter dan 3 maanden lid zijn verdienen IMO een waarschuwing, tenzij dat het natuurlijke nieuwe accounts zijn van oudere leden. In deze waarschuwing kan dan staan dat ze in overtreding zijn en dat ze de forumgeboden moeten doorlezen.

Verder denk ik dat in bv het geval van Barbapapa een directe ban op z'n plaats is. Ik ben die gast hier nu 2x tegen gekomen, 1x was in het hattrick topic op sport, waar hij ook de sfeer verziekte en de tweede keer is dus in het topic op sexualiteit. Die jonge is er dus alleen maar op uit om de sfeer te verzieken. Ik ben nog nergens een post van hem tegen gekomen met een toegevoegde waarde aan het topic. Ik denk dat hij dan ook geen waarschuwing nodig heeft, maar dat een lange direct ban op z'n plaats is.

Naar de ernst van de aftreding kan een FB altijd besluiten wat het meest op z'n plaats is een waarschuwing, een afkoelban (die dus daadwerkelijk dient om af te koelen) of een (2)weekban. Een afkoelban zou dus bij een flame kunnen (mits deze dus niet te erg is en zich als slowchat voordoet, dus eigenlijk op op 1 tijdstip.)
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 19:09
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 21-05-2004 @ 18:18 :
Ik heb nog een vraag, maar ik weet niet zeker of hij hier hoort. (Als hij hier niet hoort moet een forumbaas deze reactie maar even weg halen)

Wat gebeurt er als je geband wordt van één deelforum, kan je dan alleen niet meer posten op dat forum of kan je het gelijk helemaal niet meer lezen / zien (netzoals wij bijvoorbeeld Admin niet kunnen zien)?
Je kan dan niet meer posten daar. Lezen kan wel dacht ik, maar pin me daar niet op vast, maar reageren kan domweg niet.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 19:10
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 21-05-2004 @ 18:27 :
Ik denk dat in dit soort gevallen (eigenlijk in alle gevallen) een 2e waarschuwing op korte termijn onzin is.
Dan is er nog altijd het geval van wel of niet waarschuwen. Je zou nl kunnen zeggen dat iedereen die hier, laten we zeggen 3 maanden lid is, op zich goed op de hoogte zou moeten zijn wat wel en wat niet mag. Leden die korter dan 3 maanden lid zijn verdienen IMO een waarschuwing, tenzij dat het natuurlijke nieuwe accounts zijn van oudere leden. In deze waarschuwing kan dan staan dat ze in overtreding zijn en dat ze de forumgeboden moeten doorlezen.

Verder denk ik dat in bv het geval van Barbapapa een directe ban op z'n plaats is. Ik ben die gast hier nu 2x tegen gekomen, 1x was in het hattrick topic op sport, waar hij ook de sfeer verziekte en de tweede keer is dus in het topic op sexualiteit. Die jonge is er dus alleen maar op uit om de sfeer te verzieken. Ik ben nog nergens een post van hem tegen gekomen met een toegevoegde waarde aan het topic. Ik denk dat hij dan ook geen waarschuwing nodig heeft, maar dat een lange direct ban op z'n plaats is.

Naar de ernst van de aftreding kan een FB altijd besluiten wat het meest op z'n plaats is een waarschuwing, een afkoelban (die dus daadwerkelijk dient om af te koelen) of een (2)weekban. Een afkoelban zou dus bij een flame kunnen (mits deze dus niet te erg is en zich als slowchat voordoet, dus eigenlijk op op 1 tijdstip.)
Ik denk dat ik het aardig met je eens ben. Ik zal het meenemen in de disussie.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 19:24
Verwijderd
ok top
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 00:58
Verwijderd
Zeikerds, zolang ik maar wat foto's kan checken. Wat doen jullie moeilijk he?!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 08:51
Verwijderd
Citaat:
MCH schreef op 22-05-2004 @ 00:58 :
Zeikerds, zolang ik maar wat foto's kan checken. Wat doen jullie moeilijk he?!
Ja en dat kan je dus nu in minder mate dan normaal geweest zou zijn, omdat het topic door dit soort gasten wordt verziekt.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 23:22
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
2 waarschuwingen is iets te veel imho.

Doe het zo:

1. Waarschuwing
2. Verbanning
A. deelforumspecifieke ban
- minimaal 1 week, maximaal permanent
B. algehele forumban bij ontduiken/niet naleven van regel 2A,
- minimaal 1 week, maximaal permanent


Verstuur waarschuwingen per mail met een duidelijke omschrijving. Niet iets van: je overtreed de regels. Maar geef bij een waarschuwing standaard aan waar de regels te vinden zijn en geef aan welke regel is overtreden. Stel de mail zakelijk op, ga niet populair doen want dat werkt gewoon niet. Bij een zakelijke mail voelen mensen zich vaak meer aangesproken, ook al is het een scholierenforum..

Ad 2: Mocht iemand meerdere nicknames hebben, dan worden die uiteraard ook geblokkeerd.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 05:06
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Deelforumsbans zijn alleen in specifieke gevallen nuttig, als een lid zich slechts op één deelforum misdraagt.

In geval van twijfel of incidentele gevallen van trollen lijkt me een eenmalige waarschuwing per PM en mail het beste. In het geval van doelbewust trollen een afkoelban van twee dagen, mits het een first time offense is. Anders een aantal dagen naar smaak toevoegen.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 23-05-2004 @ 05:06 :
Deelforumsbans zijn alleen in specifieke gevallen nuttig, als een lid zich slechts op één deelforum misdraagt.

In geval van twijfel of incidentele gevallen van trollen lijkt me een eenmalige waarschuwing per PM en mail het beste. In het geval van doelbewust trollen een afkoelban van twee dagen, mits het een first time offense is. Anders een aantal dagen naar smaak toevoegen.
Ik vind dan dat een afkoelban alleen gegeven moet worden als het trollen in 1 tijdsperiode plaats vindt. Anders gewoon een weekban.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 14:29
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Wat wij nu hebben bedacht:

1. Waarschuwing per mail/pm
2. Ban

Ban afhankelijk van persoon. Bij iemand die geregeld zit te trollen en zieken ook op andere fora wordt deze max een week verbannen van heel het forum. Iemand die alleen op seks zit te zieken max een week alleen van sex.

Als het daarna weer gebeurd zal deze ban natuurlijk per keer verlengd worden.

Wat vinden we hiervan?
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-05-2004, 15:23
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 23-05-2004 @ 14:29 :
Wat wij nu hebben bedacht:

1. Waarschuwing per mail/pm
2. Ban

Ban afhankelijk van persoon. Bij iemand die geregeld zit te trollen en zieken ook op andere fora wordt deze max een week verbannen van heel het forum. Iemand die alleen op seks zit te zieken max een week alleen van sex.

Als het daarna weer gebeurd zal deze ban natuurlijk per keer verlengd worden.

Wat vinden we hiervan?
Dit lijkt mij een goed idee.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 16:24
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 23-05-2004 @ 14:29 :
Wat wij nu hebben bedacht:

1. Waarschuwing per mail/pm
2. Ban

Ban afhankelijk van persoon. Bij iemand die geregeld zit te trollen en zieken ook op andere fora wordt deze max een week verbannen van heel het forum. Iemand die alleen op seks zit te zieken max een week alleen van sex.

Als het daarna weer gebeurd zal deze ban natuurlijk per keer verlengd worden.

Wat vinden we hiervan?
JAH!
Met de (spreekwoordelijke) zweep erover
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 16:37
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 23-05-2004 @ 14:29 :
Wat wij nu hebben bedacht:

1. Waarschuwing per mail/pm
2. Ban

Ban afhankelijk van persoon. Bij iemand die geregeld zit te trollen en zieken ook op andere fora wordt deze max een week verbannen van heel het forum. Iemand die alleen op seks zit te zieken max een week alleen van sex.

Als het daarna weer gebeurd zal deze ban natuurlijk per keer verlengd worden.

Wat vinden we hiervan?
Een goed plan, ik wil er alleen nog op wijzen dat er dus bij deelforumverbanning de kans bestaat dat ze naar een ander deelforum gaan. Het lijkt me onzinnig om ze dan ook een ban voor dat deelforum krijgen. Maar dan een ban voor het hele forum. Maar dat zal vast ook wel besproken zijn
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 16:52
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 23-05-2004 @ 16:37 :
Een goed plan, ik wil er alleen nog op wijzen dat er dus bij deelforumverbanning de kans bestaat dat ze naar een ander deelforum gaan. Het lijkt me onzinnig om ze dan ook een ban voor dat deelforum krijgen. Maar dan een ban voor het hele forum. Maar dat zal vast ook wel besproken zijn
Als ze daarna naar een ander deelforum gaan om daar te zieken hoeven ze een tijdje helemaal niet meer terug te komen natuurlijk
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 17:01
dutch gamer
Avatar van dutch gamer
dutch gamer is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 23-05-2004 @ 16:52 :
Als ze daarna naar een ander deelforum gaan om daar te zieken hoeven ze een tijdje helemaal niet meer terug te komen natuurlijk
Ok, dan lijkt het me nu dat we het allemaal met elkaar eens zijn.

Wanneer wordt het nieuwe beleid ingevoerd? (Ik hoop zo snel mogelijk)
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 17:02
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
dutch gamer schreef op 23-05-2004 @ 17:01 :
Ok, dan lijkt het me nu dat we het allemaal met elkaar eens zijn.

Wanneer wordt het nieuwe beleid ingevoerd? (Ik hoop zo snel mogelijk)
Zodra een + het heeft goedgekeurd.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 09:19
Auryon
Auryon is offline
Als het echt mensen zijn die erop kicken om een forum te verzieken, dan houdt een ban hen echt niet tegen hoor. Dan maken ze gewoon weer een nieuwe user aan. IP-ban is nog een optie, maar is onbetrouwbaar omdat veel providers een wisselend IP-adres geven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2004, 14:10
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Auryon schreef op 24-05-2004 @ 09:19 :
Als het echt mensen zijn die erop kicken om een forum te verzieken, dan houdt een ban hen echt niet tegen hoor. Dan maken ze gewoon weer een nieuwe user aan. IP-ban is nog een optie, maar is onbetrouwbaar omdat veel providers een wisselend IP-adres geven.
Da's bij iedere ban zo. Doe je niets aan helaas.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 10:07
martin24
martin24 is offline
Goed idee! Ik denk dat het zeker gaat helpen! En voor de die-hard verziekers is een permanente ban altijd een goed idee.

Goed plan!! Hoop dat het snel ingevoerd wordt! Zo hou je tenminste leuke mensen over op vooral het fototopic


Prima idee zo!


Citaat:
Auryon schreef op 24-05-2004 @ 09:19 :
Als het echt mensen zijn die erop kicken om een forum te verzieken, dan houdt een ban hen echt niet tegen hoor. Dan maken ze gewoon weer een nieuwe user aan. IP-ban is nog een optie, maar is onbetrouwbaar omdat veel providers een wisselend IP-adres geven.
Dat is waar, maar dat soort mensen worden ongetwijfeld weer geband en er komt vanzelf een moment dat het de moeite van een nieuw IP nr. en aanmaken van een nieuwe user niet meer de moeite waard is om een paar berichten te plaatsen en dan weer geband te worden.
__________________
Blaat blaat!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 15:11
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
martin24 schreef op 30-05-2004 @ 10:07 :
Goed idee! Ik denk dat het zeker gaat helpen! En voor de die-hard verziekers is een permanente ban altijd een goed idee.

Goed plan!! Hoop dat het snel ingevoerd wordt! Zo hou je tenminste leuke mensen over op vooral het fototopic


Prima idee zo!




Dat is waar, maar dat soort mensen worden ongetwijfeld weer geband en er komt vanzelf een moment dat het de moeite van een nieuw IP nr. en aanmaken van een nieuwe user niet meer de moeite waard is om een paar berichten te plaatsen en dan weer geband te worden.
Idd, een ban is binnen 20 seconden ingesteld. Voor het aanmaken van een nieuw mailadres heb je wel iets meer tijd nodig. Meerdere van die eikels hebben uitgewezen dat de banners de langste adem hebben, niet de gebanneden.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 16:13
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Het is ook zo moeilijk he... Het foto topic staat pas een paar uurtjes, zo niet mnder en de 1e heeft al een waarschuwing mogen ontvangen.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 19:11
The Stranger
Avatar van The Stranger
The Stranger is offline
Ik vind dat er op Scholieren.com veel te licht gestraft wordt. Toen ik nog moderator op een forum was (dat is al weer een tijdje geleden ), gaf ik een waarschuwing wanneer iemand de regels overtrad en wees ik ze op de regels. Deed die persoon het weer, bande ik ze meestal meteen. En bij mij was bannen permanent. Als ze dachten dat ze zich wel konden gedragen, konden ze opnieuw registreren, maar misdroegen ze zich dan weer, werden ze weer geband, maar dan met IP ban erbij.
Iedere keer die "afkoel-bans" werkt gewoon niet, geen wonder dat niemand de forumbazen serieus neemt. Word iemand voor de derde keer 48 uur geband, wachten ze twee dagen of gebruiken ze één van hun tien andere namen, boeiend?
__________________
~eef <3 "No hugging, no learning."
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 14:05
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
evEndzhar schreef op 30-05-2004 @ 19:11 :
Ik vind dat er op Scholieren.com veel te licht gestraft wordt. Toen ik nog moderator op een forum was (dat is al weer een tijdje geleden ), gaf ik een waarschuwing wanneer iemand de regels overtrad en wees ik ze op de regels. Deed die persoon het weer, bande ik ze meestal meteen. En bij mij was bannen permanent. Als ze dachten dat ze zich wel konden gedragen, konden ze opnieuw registreren, maar misdroegen ze zich dan weer, werden ze weer geband, maar dan met IP ban erbij.
Iedere keer die "afkoel-bans" werkt gewoon niet, geen wonder dat niemand de forumbazen serieus neemt. Word iemand voor de derde keer 48 uur geband, wachten ze twee dagen of gebruiken ze één van hun tien andere namen, boeiend?
Nou, zo werkt het niet helemaal. Over het algemeen bij een ban is ook een ip ban meteen ter sprake, tenzij het bekend is dat huisgenoten of broetjes en zusjes die zich wel kunnen gedragen ook onder hetzelfde ip op het forum zitten. In dat geval wordt er goed opgelet op clones.

Een eerste ban is idd 48 uur, daarna een week, dan 2 weken, en als je het dan NOG niet leert vaak een perm, maar bij eigenlijk lichte overtredingen kan er nog een ban van een maand tussen zitten.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Antwoorden op vragen n.a.v. vorige beleidsdiscussies
WolterB
2 15-01-2013 18:44
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Midden-Oosten topic II
T_ID
500 14-10-2007 18:52
Beleidszaken Bans voor bepaalde deelforums.
Ijsklontje.
48 21-03-2006 20:09
Beleidszaken forum.scholieren.com gaat veranderen!
Enlightenment
281 27-04-2005 00:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.