Oud 18-06-2010, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Ik snap niet wat er onduidelijk is aan de scheidslijn tussen Onzin en DK. Het zijn beide goede lopende forums waar mensen graag komen. De Kantine is vaak zelfs even druk bezocht als Onzin. Dat geeft alleen maar aan dat mensen er graag komen.

Dat het WSZ niet bij het beleid van de Kantine hoort. Nee, eerst niet. Maar volgens mij hebben we een maand geleden toch echt besloten dat het wél bij DK en het beleid hoort.

Tussen beide forums is duidelijk te zien dat op Onzin per persoon een topic gemaakt kan worden over ieder onderwerp. Op DK is dit een stuk strenger gereguleerd. Ik kan me niet voorstellen dat het voor een nieuw lid niet duidelijk is. Het enige waar diegene zich misschien in zou kunnen vergissen is het WSZ, maar als dat alles is.

Ik ben best tevreden met de huidige gang van zaken op de Kantine. Er wordt gelet op het offtopic posten. Hier wordt snel en duidelijk op gereageerd. Zelfs de DK'ers wijzen vaker op het WSZ topic.

En wat betreft het moderen van het WSZ. Ja, dat is een moeilijk geval. Maar de huidige regels (vervelend gedrag en teveel posts onder elkaar, bedoeld als spam) werken in mijn ogen oké. Af en toe zou het WSZ wat meer diepgang kunnen gebruiken, wat ook mijn hele bedoeling was van de massale PM actie. Maar het is niet aan ons om te bepalen of ze het over potloodvensters of Obama moeten hebben. Ik denk dat je op een zeker niveau wel misschien kan proberen discussies los te krijgen. En als iemand overdreven veel achter elkaar posts of vervelend posts, kan daar per persoon best naar gekeken worden.

Het forum is er voor de leden. Al wil men heel graag blote borsten hebben op het forum, dan is vrij duidelijk waarom zoiets niet zou kunnen. Maar bij het WSZ zie ik geen duidelijke reden om alles heel strak in touwtjes vast te houden. En zeker niet alles toelaten, maar hoe het op de huidige manier gaat heb ik het idee dat het een aardig balans is tussen het beleid, forumbazen en DK'ers.
Liefde voor missy <3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-06-2010, 17:17
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik snap niet wat er onduidelijk is aan de scheidslijn tussen Onzin en DK. Het zijn beide goede lopende forums waar mensen graag komen. De Kantine is vaak zelfs even druk bezocht als Onzin. Dat geeft alleen maar aan dat mensen er graag komen.

Dat het WSZ niet bij het beleid van de Kantine hoort. Nee, eerst niet. Maar volgens mij hebben we een maand geleden toch echt besloten dat het wél bij DK en het beleid hoort.

Tussen beide forums is duidelijk te zien dat op Onzin per persoon een topic gemaakt kan worden over ieder onderwerp. Op DK is dit een stuk strenger gereguleerd. Ik kan me niet voorstellen dat het voor een nieuw lid niet duidelijk is. Het enige waar diegene zich misschien in zou kunnen vergissen is het WSZ, maar als dat alles is.

Ik ben best tevreden met de huidige gang van zaken op de Kantine. Er wordt gelet op het offtopic posten. Hier wordt snel en duidelijk op gereageerd. Zelfs de DK'ers wijzen vaker op het WSZ topic.

En wat betreft het moderen van het WSZ. Ja, dat is een moeilijk geval. Maar de huidige regels (vervelend gedrag en teveel posts onder elkaar, bedoeld als spam) werken in mijn ogen oké. Af en toe zou het WSZ wat meer diepgang kunnen gebruiken, wat ook mijn hele bedoeling was van de massale PM actie. Maar het is niet aan ons om te bepalen of ze het over potloodvensters of Obama moeten hebben. Ik denk dat je op een zeker niveau wel misschien kan proberen discussies los te krijgen. En als iemand overdreven veel achter elkaar posts of vervelend posts, kan daar per persoon best naar gekeken worden.

Het forum is er voor de leden. Al wil men heel graag blote borsten hebben op het forum, dan is vrij duidelijk waarom zoiets niet zou kunnen. Maar bij het WSZ zie ik geen duidelijke reden om alles heel strak in touwtjes vast te houden. En zeker niet alles toelaten, maar hoe het op de huidige manier gaat heb ik het idee dat het een aardig balans is tussen het beleid, forumbazen en DK'ers.
Bravo Missy.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 18-06-2010, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Nee. Dit is niet wat een FB doet. Ik weet dat er een aantal mensen graag vasthouden aan dit 'concept', maar dit is niet het beleid dat waar ook op het forum gevoerd wordt. Het zijn wel belangrijke taken, maar een forumbaas voert uiteindelijk vooral beleid uit.
Het is inderdaad niet het beleid, maar m.i. wel hoe het beleid zou moeten zijn. Forumbazen hebben liever niet zo'n beleid, omdat ze zich dan minder belangrijk voelen (er is immers minder te doen) en ze makkelijker aangesproken kunnen worden op misstappen, omdat de grenzen van wat wel en niet mag dan veel duidelijker zijn.

Ik denk dat een internetcommunity niet aan het handje gehouden hoeft te worden en grotendeels zichzelf wel kan reguleren. Het voornaamste nut van een forumbaas is het verwijderen c.q. corrigeren van mensen die bewust de sfeer proberen te verkiezen en problemen willen veroorzaken. Sommige forumbazen hebben echter het idee dat ze de inhoud van de topics ook strak moeten reguleren, hetgeen de sfeer niet ten goede komt.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2010, 18:34
Verwijderd
Kijk aan, Missy lijkt het zowaar te begrijpen!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2010, 21:46
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Niet meer de gang van zaken, maar ik wilde er toch nog even op reageren (zie spoiler).

Spoiler


Citaat:
Precies.

Ik vind het ontzettend jammer dat deze discussie opnieuw oplaait. De eerste keer was al vervelend en het wordt alleen maar vervelender.
Ook ben ik het niet met Daboman eens: WSZ is geen Onzintopic. Goed, er wordt wel gespamd, maar alsnog wordt het door een totaal andere doelgroep bezocht.
Verder is WSZ één van de hoofdredenen waarom ik -en vast meerderen- forum.
Ook vind ik dat de fb's die niets met DK te maken hebben en er nooit komen eigenlijk geen recht van spreken hebben.
Zeker een van de redenen waarom ik op DK blijf terugkomen ja
Ik vind het ook jammer dat we wederom een discussie hebben met fb's die zelf niet eens op DK komen.
@Kitten: WolterB zegt zelf dat het steeds gezelliger en drukker wordt op DK en dat hij er zelfs vaker actief meepost. Ga eerst eens kijken voor je allerlei dingen gaat roepen die overduidelijk niet kloppen en reageer in hemelsnaam niet zo kinderachtig als je je gelijk niet krijgt.

Citaat:
Ik snap niet wat er onduidelijk is aan de scheidslijn tussen Onzin en DK. Het zijn beide goede lopende forums waar mensen graag komen. De Kantine is vaak zelfs even druk bezocht als Onzin. Dat geeft alleen maar aan dat mensen er graag komen.

Dat het WSZ niet bij het beleid van de Kantine hoort. Nee, eerst niet. Maar volgens mij hebben we een maand geleden toch echt besloten dat het wél bij DK en het beleid hoort.

Tussen beide forums is duidelijk te zien dat op Onzin per persoon een topic gemaakt kan worden over ieder onderwerp. Op DK is dit een stuk strenger gereguleerd. Ik kan me niet voorstellen dat het voor een nieuw lid niet duidelijk is. Het enige waar diegene zich misschien in zou kunnen vergissen is het WSZ, maar als dat alles is.
Precies! Ik ben blij dat er nog een FB met gezond verstand (voor er iemand gaat huilen: niet dat de andere fb's geen gezond verstand hebben, maar ik bedoelde meer dat ze niet zo reageren) op dit topic kan reageren. Ik ben blij dat je er zo over denkt.

Citaat:
Ik ben best tevreden met de huidige gang van zaken op de Kantine. Er wordt gelet op het offtopic posten. Hier wordt snel en duidelijk op gereageerd. Zelfs de DK'ers wijzen vaker op het WSZ topic.

En wat betreft het moderen van het WSZ. Ja, dat is een moeilijk geval. Maar de huidige regels (vervelend gedrag en teveel posts onder elkaar, bedoeld als spam) werken in mijn ogen oké. Af en toe zou het WSZ wat meer diepgang kunnen gebruiken, wat ook mijn hele bedoeling was van de massale PM actie. Maar het is niet aan ons om te bepalen of ze het over potloodvensters of Obama moeten hebben. Ik denk dat je op een zeker niveau wel misschien kan proberen discussies los te krijgen. En als iemand overdreven veel achter elkaar posts of vervelend posts, kan daar per persoon best naar gekeken worden.
Ik ben heel erg blij dat je dat zegt Soms is er gewoon geen behoefte aan discussie, maar wel aan slap ouwehoeren.

Citaat:
Het forum is er voor de leden. Al wil men heel graag blote borsten hebben op het forum, dan is vrij duidelijk waarom zoiets niet zou kunnen. Maar bij het WSZ zie ik geen duidelijke reden om alles heel strak in touwtjes vast te houden. En zeker niet alles toelaten, maar hoe het op de huidige manier gaat heb ik het idee dat het een aardig balans is tussen het beleid, forumbazen en DK'ers.
Superreactie Missy, dank je wel.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2010, 23:18
Verwijderd
missy
Met citaat reageren
Oud 19-06-2010, 06:00
Verwijderd
Citaat:
missy
Met citaat reageren
Oud 19-06-2010, 09:51
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Opmerkelijke plottwist, Missy was eerst degene die het wel eens was met het nieuwe beleid. Maar goed, for the better, I suppose.

Over het meer diepgang krijgen.. misschien kunnen de fb's proberen zelf af en toe eens een onderwerp te lanceren in het WSZ topic? Lijkt me beter werken dan waarschuwingsachtige taferelen. (nog los daarvan, zou het niet nog beter zijn als DK die extra diepgang kreeg in de vorm van boeiende topics en het WSZ topic gewoon zichzelf bepaalt qua onderwerpen?)
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 19-06-2010, 11:04
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik vind dat alle huidige fb's in ruim voldoende mate bijdragen aan WSZ hoor.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 19-06-2010, 11:56
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik bedoelde niet dat ze nu niet bijdragen, maar meer dat als ze blijkbaar vinden dat er onvoldoende diepgang is, ze misschien af en toe over een diepzinnig onderwerp kunnen beginnen. Dat lijkt me beter werken dan een waarschuwing.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 19-06-2010, 12:31
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik snap niet wat er onduidelijk is aan de scheidslijn tussen Onzin en DK. Het zijn beide goede lopende forums waar mensen graag komen. De Kantine is vaak zelfs even druk bezocht als Onzin. Dat geeft alleen maar aan dat mensen er graag komen.

Dat het WSZ niet bij het beleid van de Kantine hoort. Nee, eerst niet. Maar volgens mij hebben we een maand geleden toch echt besloten dat het wél bij DK en het beleid hoort.

Tussen beide forums is duidelijk te zien dat op Onzin per persoon een topic gemaakt kan worden over ieder onderwerp. Op DK is dit een stuk strenger gereguleerd. Ik kan me niet voorstellen dat het voor een nieuw lid niet duidelijk is. Het enige waar diegene zich misschien in zou kunnen vergissen is het WSZ, maar als dat alles is.

Ik ben best tevreden met de huidige gang van zaken op de Kantine. Er wordt gelet op het offtopic posten. Hier wordt snel en duidelijk op gereageerd. Zelfs de DK'ers wijzen vaker op het WSZ topic.

En wat betreft het moderen van het WSZ. Ja, dat is een moeilijk geval. Maar de huidige regels (vervelend gedrag en teveel posts onder elkaar, bedoeld als spam) werken in mijn ogen oké. Af en toe zou het WSZ wat meer diepgang kunnen gebruiken, wat ook mijn hele bedoeling was van de massale PM actie. Maar het is niet aan ons om te bepalen of ze het over potloodvensters of Obama moeten hebben. Ik denk dat je op een zeker niveau wel misschien kan proberen discussies los te krijgen. En als iemand overdreven veel achter elkaar posts of vervelend posts, kan daar per persoon best naar gekeken worden.

Het forum is er voor de leden. Al wil men heel graag blote borsten hebben op het forum, dan is vrij duidelijk waarom zoiets niet zou kunnen. Maar bij het WSZ zie ik geen duidelijke reden om alles heel strak in touwtjes vast te houden. En zeker niet alles toelaten, maar hoe het op de huidige manier gaat heb ik het idee dat het een aardig balans is tussen het beleid, forumbazen en DK'ers.




Het eerste wat ik dacht toen ik de openingspost van Tink* las, was: Moet er meer gemodereerd worden dan?
Volgens mij gaat het prima zoals het nu gaat. WSZ gaat snel en daar is niet tegenop te modereren. Ik verwacht dat ook eigenlijk niet van de forumbazen. Tenzij er iemand structureel trollt of vervelend doet, dan moet er iets aan gedaan worden natuurlijk. Maar jullie hoeven echt niet elke post in WSZ te gaan lezen en bijhouden. Nutteloze discussies e.d. worden vaak snel genoeg door leden afgekapt of gewoon genegeerd.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 19-06-2010, 16:06
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Opmerkelijke plottwist, Missy was eerst degene die het wel eens was met het nieuwe beleid. Maar goed, for the better, I suppose.

Over het meer diepgang krijgen.. misschien kunnen de fb's proberen zelf af en toe eens een onderwerp te lanceren in het WSZ topic? Lijkt me beter werken dan waarschuwingsachtige taferelen. (nog los daarvan, zou het niet nog beter zijn als DK die extra diepgang kreeg in de vorm van boeiende topics en het WSZ topic gewoon zichzelf bepaalt qua onderwerpen?)
Maar de fb's zijn ook niet altijd aanwezig natuurlijk. En hoe bedoel je dat DK meer diepgang zou moeten krijgen qua topics, waar denk je dan precies aan? Want omdat s.com een grote verscheidenheid aan subfora heeft, zie ik het vaak gebeuren dat boeiende topics op een ander subforum thuishoren. Maar in het WSZ mag er natuurlijk gewoon over gepraat worden.

En verder was dit topic helemaal niet bedoeld om de discussie weer op te laaien, die zaak is klaar. Dit topic is bedoeld om te kijken hoe de leden tegen DK en het WSZ aankijken en wat zij misschien nog veranderd zouden willen zien.

Ik vind WSZ moeilijk modereerbaar en het is voor mij ook echt niet nodig dat het niet gewoon een praattopic mag zijn, maar dat er regels aan verbonden zijn. Maar ik zou het wel fijn vinden als dingen wat vaker zouden worden gemeld. En dan denk ik aan overbodige spam, maar vooral aan reacties die bedoeld zijn ter uitlokking van anderen o.i.d. Dit is iets wat een fb toevallig net moet zien, maar dat zie ik niet gemeld worden en dat vind ik een beetje jammer. Ik snap dat je je matties niet graag aan wil geven, maar voor de zelfregulering is het juist goed. Dan moet iedereen maar op z'n postgedrag letten. Mijn mening over DK is dat het nu veel beter gaat en dat mensen hun waarschuwingen over offtopic in andere topics goed opvatten en er echt op letten. Dit is een goede ontwikkeling. Ik vind DK ook een open forum waar nieuwelingen zich welkom voelen. En mensen die nog steeds denken dat dit niet zo is dan nodig ik ze uit om er eens wat vaker mee te posten. Wat het WSZ betreft hoop ik dat mensen sneller geneigd zijn om te rapporteren. De rapporteerknop is echt niet alleen uit uiterste noodzaak, maar alles qua spam, reclame, gerel en gebash, vieze plaatjes en zelfs offtopic mag er gewoon worden gemeld. Dit zou voor mij saai modereerbaar maken, juist omdat er dan iets aan dingen wordt gedaan die normaal gesproken over het hoofd worden gezien als er geen fb is en het topic snel gaat. Dat mensen worden aangesproken op dingen die niet mogen versta ik onder modereerbaar en daar hebben wij als fb's in een topic als saai ook jullie input voor nodig.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 19-06-2010, 16:45
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Maar de fb's zijn ook niet altijd aanwezig natuurlijk. En hoe bedoel je dat DK meer diepgang zou moeten krijgen qua topics, waar denk je dan precies aan? Want omdat s.com een grote verscheidenheid aan subfora heeft, zie ik het vaak gebeuren dat boeiende topics op een ander subforum thuishoren. Maar in het WSZ mag er natuurlijk gewoon over gepraat worden.
Het WSZ topic hoeft toch ook niet constant een enorm diep niveau te hebben? Verder begon Missy er over dat het topic meer diepgang mocht hebben, ik reageerde slechts hoe dat zou kunnen en dat het wellicht nog beter zou zijn als niet het WSZ topic maar juist de topics op DK meer diepgang krijgen (dus minder forumer boven je / spelletjes en meer discussies) en het WSZ topic lekker een praattopic laten. Of en hoe dat behaald moet worden is een tweede, ik reageerde slechts op Missy.

Citaat:
De rapporteerknop is echt niet alleen uit uiterste noodzaak, maar alles qua spam, reclame, gerel en gebash, vieze plaatjes en zelfs offtopic mag er gewoon worden gemeld. Dit zou voor mij saai modereerbaar maken, juist omdat er dan iets aan dingen wordt gedaan die normaal gesproken over het hoofd worden gezien als er geen fb is en het topic snel gaat. Dat mensen worden aangesproken op dingen die niet mogen versta ik onder modereerbaar en daar hebben wij als fb's in een topic als saai ook jullie input voor nodig.
Je snapt toch ook wel dat dat in het WSZ topic nauwelijks haalbaar is, behalve bij uitlokking en gerel? Offtopic speelt niet in het WSZ topic, en af en toe een dubbelpost gaan we vast niet rapporteren (hoop ik).

Daarbij snap ik ook niet helemaal waar de behoefte vandaan komt om het topic zo schoon mogelijk te houden, want als het er gezellig is, in principe alles goed gaat en iedereen het een leuk topic vindt, wat maakt een dubbelpost meer of minder een keertje dan uit? Maar goed, dat is mijn eigen mening.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 21-06-2010, 08:41
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Het WSZ topic hoeft toch ook niet constant een enorm diep niveau te hebben? Verder begon Missy er over dat het topic meer diepgang mocht hebben, ik reageerde slechts hoe dat zou kunnen en dat het wellicht nog beter zou zijn als niet het WSZ topic maar juist de topics op DK meer diepgang krijgen (dus minder forumer boven je / spelletjes en meer discussies) en het WSZ topic lekker een praattopic laten. Of en hoe dat behaald moet worden is een tweede, ik reageerde slechts op Missy.

Je snapt toch ook wel dat dat in het WSZ topic nauwelijks haalbaar is, behalve bij uitlokking en gerel? Offtopic speelt niet in het WSZ topic, en af en toe een dubbelpost gaan we vast niet rapporteren (hoop ik).

Daarbij snap ik ook niet helemaal waar de behoefte vandaan komt om het topic zo schoon mogelijk te houden, want als het er gezellig is, in principe alles goed gaat en iedereen het een leuk topic vindt, wat maakt een dubbelpost meer of minder een keertje dan uit? Maar goed, dat is mijn eigen mening.
Als we in het WSZ te vinden zijn zouden we kunnen proberen een discussie/gesprek aan te wakkeren. Als een forumer zelf ook het idee heeft dat het nergens over gaat, kan diegene ook proberen een onderwerp aan te snijden.

De discussie over de forumer boven je topics, hebben we al redelijk vaak gehad. Discussies zijn nu eenmaal niet zo makkelijk te maken. Ik probeer regelmatig topics te openen met iets meer inhoud (alhoewel dat niet altijd een succes is.). Als forumers leuke discussies willen, kan men ook proberen om daar een leuk topic over te openen.

Wat betreft het rapporteersysteem in het WSZ. Ik merk wel eens dat bepaalde forumers het gedrag van andere forumers vervelend vinden. Dit zou diegene bijvoorbeeld ook kunnen rapporteren. Op dit moment gebeurd het niet vaak, maar dat zou zeker gestimuleerd kunnen worden.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2010, 19:58
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Stimuleren in de zin van "iedere forumer die een stoute post rapporteert krijgt een koekje/bier*"?

*doorstrepen wat niet van toepassing is
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 21-06-2010, 20:27
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ik ben voor appeltaart.
__________________
Zeg maar Jan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.