Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2002, 08:23
Blutengel
Blutengel is offline
Volgend jaar hoop ik te gaan studeren (psychologie). Alleen weet ik nog niet op welke univ.

Wel weet ik dat ik bij wat universiteiten al vooroordelen heb
-Leiden: Erg traditioneel en veel rijkeluis mensen
-Utrecht: Univ. met veel populaire, trendy mensen
-Delft: Nerds (tja..)

Dit zal wel veranderen aangezien ik binnenkort naar veel open dagen ga, maar ik vroeg me af of meer mensen zulke vooroordelen hebben, en of je daar je keuze van laat afhangen?

En zijn er misschien mensen die al op een univ. zitten en die de vooroordelen onderuit kunnen halen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2002, 13:13
Verwijderd
Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken. Ik studeer aan de Katholieke Universiteit Nijmegen en die heeft nogal de naam dat het een ontzettend links bolwerk is, met name bij de studies Culturele Antropologie, Sociologie en Psychologie. Ik zit nu in het tweede jaar en mijn vooroordelen zijn redelijk bevestigd. Ontzettend veel alto's, rare figuren, rooie rakkers en meer SP-stemmende vago's. Het verenigingsleven leeft nauwelijks, de grootste vereniging NSV Carolus Magnus heeft slechts 400 leden.

Trek je conclusies.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 17:44
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Ik ben zelf niet eens op de hoogte van die vooroordelen.

Zou niet weten hoe er gedacht wordt over b.v. Groningen en Amsterdam.

Maar dat is ook niet iets waar ik mijn keuze van laat afhangen.

Ik zelf wil naar Leiden. Lijkt me een goeie Universiteit. Eigenlijk moet ik eens onderzoek gaan doen naar de beste Beta-Universiteiten...naja, in ieder geval het is de bedoeling om naar leiden te gaan, maar dat heeft dus niks te maken met de stigmatisering.

Groetjes
Ben(die nog wel 1 jaartje moet wachten
__________________