Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2006, 15:16
Verwijderd
Ik heb op niet al te lange termijn een extra computer nodig voor op mijn kamer als ik werk heb. De allereerste eis die aan zo'n systeem wordt gesteld door mij is stilte. Daar moet de computer op gebouwd worden. De volgende eis is prestatie, maar die eis is niet strikt; ik speel geen BF2, FEAR of andere zware spellen. Ik moet er gewoon af en toe een potje UT2k4 of Painkiller op kunnen spelen, veel meer hoeft niet.

Nu ben ik echt niet meer zo geweldig thuis in de huidige wereld van processoren en videokaarten dus ik heb wat advies nodig. Zoals ik zei moet het gaat om een systeem met redelijke prestaties maar het hoeft niet top te zijn, heb ik dan iets aan een Sempron? Of moet ik gewoon voor de minst warme AMD64 gaan? En op welk moederbord moet ik dat ding prikken?

Voeding wordt een fanless exemplaar van Silverstone, Thermaltake of FSP, iemand met één van deze ervaringen? Harde schijf wordt (uiteraard) een Samsung Spinpoint SP120. Videokaart vervolgens moet acceptabel snel zijn, maar ook zo stil mogelijk, zijn er tegenwoordig nog passief gekoelde kaarten?

Et cetera. Verlicht mij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2006, 15:53
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ha, stilte <3

Die FSP fanless voeding is iig een prima ding, zie de uitgebreide review bij SPCR. Heb dat ding alleen nog nergens hier in Nederland kunnen vinden Wat je met een fanless PSU iig wilt hebben is goede airflow, dus toch zeker wel een 120mm outtake fan.

Ik weet niet precies wat je budget is, maar een wat langzamere S939 Athlon 64 (3000+/3200+) lijkt mij een prima keuze, zeker als je af en toe games speelt. Die Sempron dingen blijven dan toch al gauw achter, bovendien zit je dan vast aan S754.

Waar je iig op moet letten is dat je een moederbord neemt met passieve chipsetkoeling, had je zelf vast ook al bedacht, maar veel van die S939 bordjes, vooral met nForce 4 chipset, zijn uitgerust met zo'n belachelijke 40mm fan. Zo uit mijn hoofd is Gigabyte volgens mij de enige die passief gekoelde nForce 4 bordjes levert. Verder heb je nog de Asus A8S-X met SiS756 chipset, en de bordjes met VIA KT890 (oid) chipset zijn dacht ik ook passief gekoeld. Mocht je toch eindigen met een bordje met een fan erop dan kun je die natuurlijk altijd vervangen door zo'n Zalman blokje, maar alleen als de chipset bóven het PCIe x16 slot zit. Als ie eronder zit kom je in de knoei met je videokaart.

Nu we het daar toch over hebben, passief gekoelde videokaarten zijn er uiteraard ook nog. Asus maakt ze, zie hier, en ook Gigabyte, check hier. Lijkt me dat iets als een passief gekoelde 6600GT voor jouw doeleinden gewoon goed genoeg is. Maar, gewoon een standaard kaart met een geundervolte ATI/NV Silencer is ook lekker stil en voert bovendien de warmte af. Passief gekoelde videokaarten hebben de neiging om nogal erg warm te worden, en dan wordt de rest van je systeem natuurlijk ook weer warmer.

Dan ehm... processorkoeling. Keuze genoeg, o.a. Arctic Freezer 64 Pro, Thermalright XP-120 en Scythe Ninja. Die laatste twee zijn kale heatsinks waarbij je zelf voor een fan dient te zorgen, het handige is dat je er een langzaam draaiende 120mm fan op kunt zetten.

Je wilt natuurlijk ook een behuizing om al dat moois in te schroeven? De Antec SLK3000B is een favoriet van veel stiltefreaks (toevallig ook van mij ), aangezien ie goedkoop is (< €40), ruimte heeft voor 2 x 120mm fans (en da's ook goed geregeld, niet met van die kleine gaatjes waar die fan dan lucht doorheen moet persen), rubberen afstandsbusjes voor de harde schijven (minder trillingen) heeft en er geen voeding bij zit. Wat die fans betreft, dé fan is eigenlijk de Nexus 120mm fan, met afstand de stilste en kost vrij weinig, rond de 10 euro. Zo'n fan op laten we zeggen 7V hoor je écht niet en verplaatst toch best nog wat lucht.

En als laatste zijn er natuurlijk ook nog de Silent PC Review forums, kun je ook heel veel informatie vinden.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 21-02-2006 om 16:06.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 16:12
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
M@rco schreef op 21-02-2006 @ 16:53 :
Ha, stilte <3

Jah idd eindelijk iemand, wel slecht dat een Forumbaas van Hardware om advies vraagt

Citaat:
M@rco schreef op 21-02-2006 @ 16:53 :

Ik weet niet precies wat je budget is, maar een wat langzamere S939 Athlon 64 (3000+/3200+) lijkt mij een prima keuze, zeker als je af en toe games speelt. Die Sempron dingen blijven dan toch al gauw achter, bovendien zit je dan vast aan S754.
Gamen op een Sempron is dus echt een NO GO. Aangezien Nare Man er nu een nodig heeft waarom niet een mooie 3200+ en anders 3000+ Venice?Ik zou het liefst voor die 3200+ gaan, samen met Cool en Quiet, perfecte combo voor stilte.


Citaat:
M@rco schreef op 21-02-2006 @ 16:53 :

Waar je iig op moet letten is dat je een moederbord neemt met passieve chipsetkoeling, had je zelf vast ook al bedacht, maar veel van die S939 bordjes, vooral met nForce 4 chipset, zijn uitgerust met zo'n belachelijke 40mm fan. Zo uit mijn hoofd is Gigabyte volgens mij de enige die passief gekoelde nForce 4 bordjes levert. Verder heb je nog de Asus A8S-X met SiS756 chipset, en de bordjes met VIA KT890 (oid) chipset zijn dacht ik ook passief gekoeld. Mocht je toch eindigen met een bordje met een fan erop dan kun je die natuurlijk altijd vervangen door zo'n Zalman blokje, maar alleen als de chipset bóven het PCIe x16 slot zit. Als ie eronder zit kom je in de knoei met je videokaart.

Ik zou liever kiezen voor een degelijk beetje high end mobo (dan wel zonder SLI/Crossfire, heeft hij toch niet nodig) de fan vervangen door Passief gekoelde Zalmanblokje wat je al zei of gewoon een afgezaagde heatsink van een oude koeler.

Citaat:
M@rco schreef op 21-02-2006 @ 16:53 :

Nu we het daar toch over hebben, passief gekoelde videokaarten zijn er uiteraard ook nog. Asus maakt ze, zie hier, en ook Gigabyte, check hier. Lijkt me dat iets als een passief gekoelde 6600GT voor jouw doeleinden gewoon goed genoeg is. Maar, gewoon een standaard kaart met een geundervolte ATI/NV Silencer is ook lekker stil en voert bovendien de warmte af. Passief gekoelde videokaarten hebben de neiging om nogal erg warm te worden, en die warmte moet natuurlijk ook weer afgevoerd worden.
6600GT is zeker te doen, maar ik zou ook eens kijken naar de X800 serie, is misschien een X800 AIW niks voor je nare?Kan je ook meteen tv kijken op je PC.
Anders is de 6600 GT voldoende voor je, lager zou ik niet gaan, hoger heb je niet nodig aangezien je geen eye candy freak bent.

Citaat:
M@rco schreef op 21-02-2006 @ 16:53 :

Dan ehm... processorkoeling. Keuze genoeg, o.a. Arctic Freezer 64 Pro, Thermalright XP-120 en Scythe Ninja. Die laatste twee zijn kale heatsinks waarbij je zelf voor een fan dient te zorgen, het handige is dat je er een langzaam draaiende 120mm fan op kunt zetten.
Thermaliright XP-120 met Scythe is natuurlijk stil, stilste is een Passieve koeling zonder fan, je had diverse rare dingen, maar ik weet niet of hij sterk genoeg is om te koelen van een Athlon 64 3200+ met een fatsoenlijke airflow. Anders is een goedkopere optie een Big Thypoon, zeer stil en goede flow + prestaties, ook temp controlled, meestal staat hij uit in combinatie met Cool en Quiet.


Citaat:
M@rco schreef op 21-02-2006 @ 16:53 :

Je wilt natuurlijk ook een behuizing om al dat moois in te schroeven? De Antec SLK3000B is een favoriet van veel stiltefreaks (toevallig ook van mij ), aangezien ie goedkoop is (< €40), ruimte heeft voor 2 x 120mm fans (en da's ook goed geregeld, niet met van die kleine gaatjes waar die fan dan lucht doorheen moet persen), rubberen afstandsbusjes voor de harde schijven (minder trillingen) heeft en er geen voeding bij zit. Wat die fans betreft, dé fan is eigenlijk de Nexus 120mm fan, met afstand de stilste en kost vrij weinig, rond de 10 euro. Zo'n fan op laten we zeggen 7V hoor je écht niet en verplaatst toch best nog wat lucht.
Zelf vind ik dat een super lelijke kast en zou ik liever voor een Sonata gaan, maar aangezien hij al een voeding heeft is het beter om eentje te pakken zonder voeding. Fans kan je idd modden naar 5 of 7 volt en ik zou HDD silencers niet vergeten, die dingen maken ook herrie en dat kan vervelen na een tijdje.

En een stille DVD speler/brander is ook wel fijn.
Maar Nare wat is je budget eigenlijk?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 16:27
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Owja en als je toch een beetje futureproof wilt zijn, dan zou ik toch voor een 6800GS kiezen. Maar upgraden kan altijd nog

Owja over: verlicht mij moet je bij de dame enlight zijn
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 17:13
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Jolt schreef op 21-02-2006 @ 17:12 :
Ik zou liever kiezen voor een degelijk beetje high end mobo (dan wel zonder SLI/Crossfire, heeft hij toch niet nodig) de fan vervangen door Passief gekoelde Zalmanblokje wat je al zei of gewoon een afgezaagde heatsink van een oude koeler.
Zoals ik al zo vaak gezegd heb, ik heb een Gigabyte Nforce 4 bordje (dus zonder chipset-fan) en die bevalt echt uitstekend. En voor de prijs hoef je het niet te laten.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 17:54
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-02-2006 @ 16:16 :
Et cetera. Verlicht mij
Met genoegen.

Zelf zou ik zeggen een AMD Athlon 64 3000+ / 3200+ / 3500+. Die doen idle zo'n 8W en dat is al erg weinig. Gebruik wel een andere koeler dan de boxed koeler. Zelf ben ik erg tevreden met Arctic Freezer 64 Pro. Supergoede koeling en enorm stil. Wel een groot ding, maar gelukkig erg goedkoop.

Videokaart zou je even moeten kijken naar het energieverbruik. Gelukkig doen moderne videokaarten het aardig goed in idle mode. Maar helaas zitten er meestal wel luidruchtige kleine fannetjes op. Je zou dan een Arctic NV/ATi Silencer kunnen overwegen deze zijn erg stil en koelen goed. Je hebt dan wel een videokaart nodig die zich aan het reference design houdt.

Qua passieve voedingen heb ik enkel ervaring met de Huntkey HK400. Bijkomend voordeel van passieve voeding is dat deze vaak efficienter zijn dan andere voedingen, hetgeen je energie bespaart en koeler is. Ik vind de prijs van passieve voedingen van andere merken echter veels te hoog. Dan kies ik liever voor een enorm stille voeding, de Huntkeys met fan zijn trouwens sowieso erg stil. Antec heb ik slechte ervaringen mee, ook die gaan gewoon brommen ook al staat er "hum-free" op. Even afgezien van de kwaliteit van de voeding zelf natuurlijk. Alhoewel, Antec heeft bij een systeem wel voor kortsluiting gezorgd, waar een andere voeding simpelweg niet aan wilde gaan. Dus wat dat betreft heeft Antec mijn respect verloren.

Ik denk dat je vooral even op zoek moet gaan naar een videokaart die zuinig is EN stil is. Dat zou ik zo snel niet weten uit mn hoofd. Budget modellen zijn overigens lang niet altijd stil. Maar je kan natuurlijk zelf ook het fannetje eruit prutsen en er een 80mm casefan op zetten.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 18:12
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 21-02-2006 @ 18:13 :
Zoals ik al zo vaak gezegd heb, ik heb een Gigabyte Nforce 4 bordje (dus zonder chipset-fan) en die bevalt echt uitstekend. En voor de prijs hoef je het niet te laten.
Ik heb wat tegen Gigabyte, maar dat terzeide

@ Enlight lager dan 6600GT kan je het niet doen met performance, zoveel verbruiken ze niet, alleen X1800XT/1900XTX/XL/7800GT(X) maar dat heeft nare niet nodig en waarschijnlijk ook niet het geld voor
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 18:24
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Jolt schreef op 21-02-2006 @ 19:12 :
Ik heb wat tegen Gigabyte, maar dat terzeide
Jij hebt iets tegen Gigabyte om wat te zeiken (ja, dat schrijf je wél met korte ei) te hebben.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 18:25
Verwijderd
Ja, toevallig viel mijn oog net vanmiddag op een 6600LE met passief (heatpipe) koelelement, maar hoe snel is een 6600LE precies? Ik hoef echt geen goede performance, zoals ik zei Painkiller is ongeveer het zwaarste wat ik wil draaien en dat loopt ook prima op mijn huidige 9700 NP, dus als zo'n 6600LE iets sneller is dan dat is het al prima.

Moederbord hoeft dan ook niet per se een NF4 bordje te zijn, als er gelijkwaardige chipsets van VIA o.i.d. zijn is dat ook prima. Het is dan misschien niet het onderste uit de kan maar dat hoeft ook niet. Ik wil er wel fatsoenlijk H.264 en HDTV anime op kunnen kijken, en dat is redelijk processorintensief, dus dan moet het toch maar een 64 3000+ of 3200+ worden. Lager (en goedkoper) kun je tegenwoordig toch bijna niet

Jolt, budget is niet echt een issue, als advocaat bij een groot multinationaal kantoor verdien ik netjes, maar dat is het punt niet. Het gaat me er gewoon om dat ik geen stroomvretende en hittegenererende X1900 ofzoiets nodig heb. Ik wil hem stil en koel houden. Overigens wil ik er niet veel meer dan een euro of duizend aan uitgeven en dat is al heel wat, voor minder moet makkelijk kunnen, CPU en video zijn toch de grootste kostenposten voor een high-performancesysteem en die kunnen bij mij juist bescheiden blijven.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 18:41
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Let ook goed op de kast die je kiest. Niet primair vanwege de airflow (die kun je met beperkte middelen prima creëren), maar vooral vanwege de afwerking. Niets zo irritant als fanholes die er met de botte bijl ingehakt zijn of simpelweg te klein zijn. Dat komt de stilte van de kast ook niet ten goede.

Zoals M@rco ook al zegt, koop je een kwaliteitskast, dan kun je er redelijk zeker van zijn dat aan al die dingen gedacht is. Ook bijvoorbeeld de montage van de HDD's kan al een hoop uitmaken. Daar denken bijvoorbeeld Antec of Thermaltake goed in mee. Je moet er niet teveel geld aan uitgeven, als je er maar zeker van bent dat de afwerking in orde is.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 18:42
Verwijderd
Uiteraard, ik weet zelf hoe irritant het is te werken met een slecht afgewerkte kast, dat doe ik niet meer. Ook om dingen als resonantie e.d. die horen gewoon bij een goede kast niet op te treden, het frame moet eventuele eigentrillingen van de schijf gewoon absorberen.

Maar heb ik voor een fanless voeding echt een fan nodig? Het idee is (uiteraard) zo min mogelijk fans te gebruiken, en als ik voor een fanless voeding weer een extra 120mm fan nodig heb, dan kan ik net zo goed meteen een kwaliteits-fanvoeding met stille fan kopen, zoals een Seasonic.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 18:54
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-02-2006 @ 19:42 :
Uiteraard, ik weet zelf hoe irritant het is te werken met een slecht afgewerkte kast, dat doe ik niet meer. Ook om dingen als resonantie e.d. die horen gewoon bij een goede kast niet op te treden, het frame moet eventuele eigentrillingen van de schijf gewoon absorberen.

Maar heb ik voor een fanless voeding echt een fan nodig? Het idee is (uiteraard) zo min mogelijk fans te gebruiken, en als ik voor een fanless voeding weer een extra 120mm fan nodig heb, dan kan ik net zo goed meteen een kwaliteits-fanvoeding met stille fan kopen, zoals een Seasonic.
Het ligt een beetje aan de kast die je koopt en de plek waar je je kast neerzet. Ik zou het hier nooit kunnen doen, omdat mijn PC relatief dichtbij de verwarming staat, maar het zou in principe moeten kunnen. Die voedingen zijn niet voor niets fanless
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 19:32
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 21-02-2006 @ 19:24 :
Jij hebt iets tegen Gigabyte om wat te zeiken (ja, dat schrijf je wél met korte ei) te hebben.
Nee, dat niet.

Citaat:
nare man schreef op 21-02-2006 @ 19:25 :
Ja, toevallig viel mijn oog net vanmiddag op een 6600LE met passief (heatpipe) koelelement, maar hoe snel is een 6600LE precies? Ik hoef echt geen goede performance, zoals ik zei Painkiller is ongeveer het zwaarste wat ik wil draaien en dat loopt ook prima op mijn huidige 9700 NP, dus als zo'n 6600LE iets sneller is dan dat is het al prima.
6600 LE presteert tussen de 6600 en 6600 GT in, ik zou echt niet lager dan een 6600 GT gaan, maar ga liever omdat je budget het ook toelaat voor een iets betere 3d kaart. Nu kom ik hierop:

Citaat:
nare man schreef op 21-02-2006 @ 19:25 :

Moederbord hoeft dan ook niet per se een NF4 bordje te zijn, als er gelijkwaardige chipsets van VIA o.i.d. zijn is dat ook prima. Het is dan misschien niet het onderste uit de kan maar dat hoeft ook niet. Ik wil er wel fatsoenlijk H.264 en HDTV anime op kunnen kijken, en dat is redelijk processorintensief, dus dan moet het toch maar een 64 3000+ of 3200+ worden. Lager (en goedkoper) kun je tegenwoordig toch bijna niet
Nforce 4 is niet om een reden de bekenste chipset .
Maar over de 3d kaarten bij ATI kan alleen de X1900XT(X) en X1800XT h.264 fatsoenlijk aan. Nvidia kan het ook met zijn 6600 GT die ondersteunt geloof ik alles. Maar dan zou ik gewoon voor een 6800GS gaan, en een beetje future proof, grotere winst dan je 9700NP aangezien 6600 GT en 9700NP niet veel verschillen op kloksnelheid en 256/128 bits bus na.

Citaat:
nare man schreef op 21-02-2006 @ 19:25 :

Jolt, budget is niet echt een issue, als advocaat bij een groot multinationaal kantoor verdien ik netjes, maar dat is het punt niet. Het gaat me er gewoon om dat ik geen stroomvretende en hittegenererende X1900 ofzoiets nodig heb. Ik wil hem stil en koel houden. Overigens wil ik er niet veel meer dan een euro of duizend aan uitgeven en dat is al heel wat, voor minder moet makkelijk kunnen, CPU en video zijn toch de grootste kostenposten voor een high-performancesysteem en die kunnen bij mij juist bescheiden blijven.
Dat moet makkelijk kunnen ik raar Azerty, Komplett of Alternate aan, allemaal zeer goede zaken . Snel en betrouwbaar.

Leuk dat je bent aangenomen
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 19:33
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-02-2006 @ 19:42 :
Uiteraard, ik weet zelf hoe irritant het is te werken met een slecht afgewerkte kast, dat doe ik niet meer. Ook om dingen als resonantie e.d. die horen gewoon bij een goede kast niet op te treden, het frame moet eventuele eigentrillingen van de schijf gewoon absorberen.

Maar heb ik voor een fanless voeding echt een fan nodig? Het idee is (uiteraard) zo min mogelijk fans te gebruiken, en als ik voor een fanless voeding weer een extra 120mm fan nodig heb, dan kan ik net zo goed meteen een kwaliteits-fanvoeding met stille fan kopen, zoals een Seasonic.
Antec heeft van die leuke HDD racks met rubbertjes
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 19:35
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 21-02-2006 @ 16:53 :
Die FSP fanless voeding is iig een prima ding, zie de uitgebreide review bij SPCR. Heb dat ding alleen nog nergens hier in Nederland kunnen vinden
http://www.pixmania.nl/nl/nl/105786/...n-300-30.html#

Jolt: was het maar zo'n feest dat ik al was aangenomen, ik zit nog in de procedure, maar zolang ik niet ben aangenomen heb ik die PC nog niet nodig, snap je
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 19:38
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Ow, dat is balen .

Maar is een laptop niet handiger, alle ruige advocaten hebben een laptop....

kan je ook mooi aftrekken van je kosten

Lijkt me ook handiger kan je overal werken.

Nadeel weer het is niet stil en werkt kut.

Sowieso zou ik trouwens minimaal voor 350 watt(beter iets meer investeren in je voeding aangezien dat het belangrijkste is) gaan, hoeveel HDD's wil je erin doen?
Wel jammer max 22 A op de 12 volts lijn....word krap moederbord raad al 18 A aan op de 12 volts lijn, daarbij als je een PCI-E 3d kaart neemt, heeft hij misschien ook een molex nodig. Is misschien erg krap.
Even een alternatief zoeken
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending

Laatst gewijzigd op 21-02-2006 om 19:43.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 19:42
Verwijderd
Nouja, solliciteren duurt gewoon lang. Ik heb sowieso twee gesprekken (waarvan één al gehad) en een psychologische test (ook al gehad) maar daar zit toch telkens snel een week tussen en dan moeten ze uiteindelijk nog beslissen of ze me een aanbod doen. Ik zie het wel positief in maar het duurt gewoon een tijdje. Het gaat me er gewoon om dat ik niet als ik aangenomen word nog helemaal moet gaan uitvogelen wat voor PC ik nodig heb.

Laptops daar ben ik echt allergisch voor. Ze werken stom, ze zijn niet lekker stil en ook veel te duur. Bovendien, op kantoor heb je PCs en thuis heb ik een PC, veel fijner. Ik ben geen vertegenwoordiger die de halve dag onderweg is, dan is een laptop misschien wel handig maar hier niet. Bovendien ben ik gewoon veel productiever op een PC
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 19:46
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Huntkey HK400-16NP 400 Watt lijkt mij een beter alternatief 107 euro bij Azerty.
http://www.thermaltake.com/2005/pure...5354twv430.htm
Lijkt me ook wel wat, kan je zelf een beetje regelen.

Alleen heb ik daar geen ervaring mee en ook geen goede of slechte verhalen over gehoord.
Helemaal stil krijg je hem toch niet, en Airflow heb je sowieso nodig.

Maja een goede kast is al een goed begin, ik zal eens kijken, Antec had een nieuwe op de markt, die moest goed en geruisloos zijn, zonder voeding.

Ow voordat ik het vergeet, zorg sowieso dat je voeding een PCI-E connector heeft, anders ben je al 2 molex stekkertjes kwijt mits je die nodig hebt 6800GS/X850XL en hoger 6600 GT heeft hem niet nodig.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending

Laatst gewijzigd op 21-02-2006 om 19:57.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-02-2006, 20:18
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ehm, 107 euro voor iets van het merk "Huntkey"?

Die FSP voeding is toch echt meer dan genoeg, zeker als 'ie geen hele dikke videokaart wil hebben. Een vriend van me heeft een 3200+, 7800GT, twee harde schijven, een brander en een DVD-ROM, werkt perfect met een 350W voeding. Ik bedoel maar
Citaat:
nare man schreef op 21-02-2006 @ 19:42 :
Maar heb ik voor een fanless voeding echt een fan nodig? Het idee is (uiteraard) zo min mogelijk fans te gebruiken, en als ik voor een fanless voeding weer een extra 120mm fan nodig heb, dan kan ik net zo goed meteen een kwaliteits-fanvoeding met stille fan kopen, zoals een Seasonic.
Tja, het moet ergens vandaan komen. Maar met de hedendaagse systemen wil je sowieso wel een outtake fan hebben, en dat hoeft echt geen extra lawaai op te leveren. Ik heb zelf zo'n Nexus 120mm fan, aan m'n Rheobus fan controller gehangen, dat ding is echt onhoorbaar op 7V.

Als je voor een fanless voeding (en videokaart) kiest dan zou je in principe maar twee fans hebben: één voor de CPU, en een casefan. Je zou voor beide dan gewoon 120mm fans kunnen gebruiken, undervolten en dan is de boel écht lekker stil.

Maar je moet gewoon sowieso airflow hebben (anders kan passieve koeling natuurlijk niet werken), en als dat niet van de voeding vandaan kan komen dan wordt een casefan nog veel belangrijker.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 20:26
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Hoeveel Ampere heeft die vriend van je op de 12 volt lijn?
En zo jah welk merk ?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 20:32
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
M@rco schreef op 21-02-2006 @ 21:18 :
Maar je moet gewoon sowieso airflow hebben (anders kan passieve koeling natuurlijk niet werken), en als dat niet van de voeding vandaan kan komen dan wordt een casefan nog veel belangrijker.
Hehe, of je geeft de volledige 1000 euro uit aan zoiets:



Overigens, je weet dat bigtowers redelijk geschikt zijn om passief gekoelde componenten in te plaatsen? Dan heb je aan een CPU fan en in de zomer eventueel de zijkant eraf halen vaak al genoeg.

En je kunt altijd nog een frontpaneeltje plaatsen waarop je de voltages kunt regelen, dan kun je een beetje actief de temperaturen reguleren.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 20:35
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Die Antec P180 is wel fijn
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending

Laatst gewijzigd op 21-02-2006 om 20:41.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 20:41
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
M@rco schreef op 21-02-2006 @ 21:18 :
Ehm, 107 euro voor iets van het merk "Huntkey"?
Pas oordelen als je zelf ervaring met zo'n ding hebt. Goedkoper betekent niet per definitie slecht, dat hebben AMD, Arctic, Huntkey, SiS, ULi en andere merken wel duidelijk gemaakt.

Mijn ervaringen met de Huntkey HK400 zijn alleen maar positief.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 21-02-2006 @ 21:32 :
Overigens, je weet dat bigtowers redelijk geschikt zijn om passief gekoelde componenten in te plaatsen? Dan heb je aan een CPU fan en in de zomer eventueel de zijkant eraf halen vaak al genoeg.

En je kunt altijd nog een frontpaneeltje plaatsen waarop je de voltages kunt regelen, dan kun je een beetje actief de temperaturen reguleren.
Ik heb sowieso altijd de zijwand van mijn kast af ter vermijding van het ophopen van hitte. Geen betere manier om de boel koel te houden, anders moet je idd weer gaan kloten met casefans. En het geluid is echt niet zoveel meer als je de kast eraf hebt, niet als je kwaliteitsfans en een stille hd hebt.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 20:50
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Vind je dat niet irritant zo'n open kast? Er komt een hoop stof in je kast, je hebt meer lawaai (immers geen metalen zijpaneel die het dempt) en het ziet er niet uit.

Bovendien, als je een energiezuinig systeem bouwt heb je misschien helemaal geen casefans nodig. Dan zou ik wel voor een voeding met fan gaan overigens.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2006, 20:56
Verwijderd
Nee, dat vind ik niet irritant. Ik maak alleen gebruik van langzaamlopende Zalman-fans die ik met zijwand echt niet minder hoor dan zonder zijwand. Het scheelt in geluidsproductie vrijwel niets. Sterker nog, met de zijwand erop komt de interne temperatuur net een paar graden hoger uit waardoor mijn voedingsfan harder gaat lopen, zodat het totaal weer negatief is. Dat zou ik kunnen oplossen door een extra casefan, maar die maakt weer meer herrie dan het eraf laten van de zijwand. Et cetera

Wat het stof betreft, daar heb ik nooit zoveel problemen mee. Er komt niet echt veel in de kast dan wanneer hij dicht is en mocht dat nodig zijn, dan gewoon even om de twee weken met een kwastje over de fans en voilà.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 21:02
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Wat dacht je van electromagnetische straling en andere vormen van zogenaamde 'electro-smog' die een computer produceert. Zelfs al zou dit niet schadelijk zijn voor de mens (er zijn misschien niet genoeg studies die bewijzen dat dit zo is) is het wel nadelig voor andere apparatuur. Een goede kast zorgt ervoor dat deze straling grotendeels in de kast blijft, mits deze gesloten is
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 21:04
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
nare man schreef op 21-02-2006 @ 21:56 :
Nee, dat vind ik niet irritant. Ik maak alleen gebruik van langzaamlopende Zalman-fans die ik met zijwand echt niet minder hoor dan zonder zijwand.
Misschien resoneert de zijwand. Welke kast heb je? Ik heb zelf Chieftec en als ie dicht is scheelt dat nogal wat mbt geluidsproductie.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 21:11
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 21-02-2006 @ 21:41 :
Pas oordelen als je zelf ervaring met zo'n ding hebt. Goedkoper betekent niet per definitie slecht, dat hebben AMD, Arctic, Huntkey, SiS, ULi en andere merken wel duidelijk gemaakt.

Mijn ervaringen met de Huntkey HK400 zijn alleen maar positief.
AMD is niet bepaald goedkoop.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 21:15
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ik doe het niet graag, maar ik zet toch mijn twijfels bij een open kast Zo'n zijwand dempt toch wel degelijk wat geluid, in ieder geval bij al de systemen die ik ooit heb gezien, en bovendien help je de hele airflow naar de knoppen. En dan zit je ook nog met straling.
Citaat:
Jolt schreef op 21-02-2006 @ 21:26 :
Hoeveel Ampere heeft die vriend van je op de 12 volt lijn?
En zo jah welk merk ?
Het is een FSP 350W voeding, 18A @ 12V. Hij heeft inmiddels geen ongebruikte Molex-stekkers meer, maar alles werkt prima en 100% stabiel.
Citaat:
Enlightenment schreef op 21-02-2006 @ 21:41 :
Pas oordelen als je zelf ervaring met zo'n ding hebt. Goedkoper betekent niet per definitie slecht, dat hebben AMD, Arctic, Huntkey, SiS, ULi en andere merken wel duidelijk gemaakt.

Mijn ervaringen met de Huntkey HK400 zijn alleen maar positief.
Ik wil ook zeker niet beweren dat goedkoper slechter betekent, heb zelf ook goede ervaringen met bijv. AMD, SiS, Arctic en ASRock. Sommige producten hebben gewoon een zeer goede prijs/kwaliteit-verhouding, daar hoor je mij verder niet over. Alleen Huntkey is een heel onbekend China-merk, totaal geen reviews van te vinden, dan vertrouw ik het gewoon niet. Misschien moest ik er maar eens een aanschaffen en door mijn overbuurman (hele goeie electriciën) laten bekijken en uitmeten, die dingen kosten tenslotte toch geen drol

Goede ervaringen van één persoon betekenen helaas vrij weinig, zo heeft mijn vader eens, buiten mijn weten om, een QTec voeding aangeschaft en in één van zijn computers gemonteerd. Werkte ook prima, toch is algemeen bekend (nou ja, niet bij mijn vader) dat die dingen gewoon brak zijn. Ik ben natuurlijk erg blij dat jouw Huntkey naar tevredenheid werkt, maar tot nader order schaf ik liever iets aan waarvan ik zeker weet dat het goed is Op Google vind ik verder ook niks over Huntkey, alleen een clubje mensen dat klaagt over een fluittoon die uit hun voeding komt.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 21-02-2006 om 21:36.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 21:16
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Jolt schreef op 21-02-2006 @ 22:11 :
AMD is niet bepaald goedkoop.
Mwah voor 55 euro heb je een Sempron K8 processor die prima presteert. En ik kocht mn Duron 1.6GHz Applebredjes in voor 24 euro ex. Beat that.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 21:28
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Jij met je Duron ga toch weg met je maffe Duron's dat jij ze goedkoop kan krijgen wilt niet zeggen dat de gewone consument dat ook kan.

Gek

Maar 18A is echt fucking weinig, Marco dat hij nog geen stabiliteits problemen heeft, maar dat zullen we in de zomer wel zien .
Of het stabiel is wil ik wel eens zien echt mager...ze raden niet voor niks zoveel Amperes op de 12 Volt lijn. Maja als men het niet safe willen spelen, fijn ik betaal liever meer voor veiligheid .

Owja en was die Q-Tec voeding ook de boosdoener dat je je southbridge had opgeblazen .
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 21:30
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
M@rco schreef op 21-02-2006 @ 22:15 :
Ik wil ook zeker niet beweren dat goedkoper slechter betekent, heb zelf ook goede ervaringen met bijv. AMD, SiS, Arctic en ASRock. Sommige producten hebben gewoon een zeer goede prijs/kwaliteit-verhouding, daar hoor je mij verder niet over.
Gelukkig.
Citaat:
Alleen Huntkey is een heel onbekend China-merk, totaal geen reviews van te vinden, dan vertrouw ik het gewoon niet. Misschien moest ik er maar eens een aanschaffen en door mijn overbuurman (hele goeie elctriciën) laten bekijken en uitmeten, die dingen kosten tenslotte toch geen drol
Het is een nieuw merk ja, ze bestaan nog niet zo lang. Ze hebben een enorm trage website (bijna alle taiwanese / koreaanse / chinese bedrijven helaas). Maar de producten die ze afleveren zijn echt goed, tegen een spotprijs. De beveiliging van de SuperSilent v2.0 series heb ik zelf getest. En ik heb talloze Dualcore systemen ermee uigerust. Dat is natuurlijk nog steeds een beperkt aantal exemplaren, maar ik denk dat het een goed value merk voeding is wat in opkomst is. Antec / Zalman betaal je duidelijk voor de naam.

Huntkey staat op GoT trouens tussen de A-merken, met enkele positieve reviews. Al met al niet echt een statistisch verantwoordde beoordeling, maar dat heb je helaas bij de minder bekende merken.

Wel staat Huntkey de aanbevolen lijst voedingen van zowel AMD als Intel en voldoet het aan vele specs / standaarden.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 21:33
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Antec en Zalman zijn vrijwel altijd 100% kwaliteit, zelfde geld voor OCZ en Tagan, en levenslange garantie

Marco over de 7800GT: Single card requires min. 400W PSU with 12V rating of 26A, of die is fucking overpowerd, of hij heeft een andere aangeschaft. Ik wil meer details weten, maar vraag je wel erover op msn.

En dan nog onder full load, hoe goed is een Huntkey?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 21:46
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Jolt schreef op 21-02-2006 @ 22:33 :
En dan nog onder full load, hoe goed is een Huntkey?
Een huntkey sluit de power netjes af als de stroomvraag te hoog is. Dat heb ik kunnen testen bij een systeem wat lekkende condensators op het mobo had, waardoor de stroomvraag schommelde tussen 130W naar 390W. Totdat hij plots uitging, wat de voeding dus doet. Niet alle voedingen doen dit even goed.

Hoe de voltagelijnen zijn bij hoge load? Ik heb een DualCore systeem getest, maar die kwam stressed niet boven de 160W uit. Voltagelijnen binnen 5% marge (gemeten met multimeter). Maar ik heb geen tests gedaan hoe stabiel de lijnen zijn (dus min-max MBM een paar dagen laten draaien).

Verder zijn ze echt heel stil. Je hoort alleen wat lucht bewegen als je je oor erbij houdt. Al met al best een voeding die je prima aan kunt schaffen. Voor de prijs hoef je het niet te laten.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 21:52
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
En genoeg kabels?In iedergeval daar staat Tagan bekend om, te veel kabels te lang . Maja handig als je ze los kan klikken.

Toch vertrouw ik die Chinese shizzle niet zo.

Nog over het moederbord met een stille oplossing, zowel ABIT als MSI als ASUS heeft ook een oplossing daarvoor .
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending

Laatst gewijzigd op 21-02-2006 om 21:56.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-02-2006, 23:32
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Jolt schreef op 21-02-2006 @ 22:52 :
En genoeg kabels?In iedergeval daar staat Tagan bekend om, te veel kabels te lang . Maja handig als je ze los kan klikken.

Toch vertrouw ik die Chinese shizzle niet zo.

Nog over het moederbord met een stille oplossing, zowel ABIT als MSI als ASUS heeft ook een oplossing daarvoor .
een tagan PSU maakt oook niet veel geluid , wel iets ze hebben bij mijn weten nog geen fanless variant op de markt staan.

En die lange kabels is echt een must gewoon,echt heerlijk om mee te werken
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 00:07
Verwijderd
Ik hou van stilte, dus voor mij is stil ook echt stil als in 'geen geluid'. Dat red je dus alleen met fanless.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 01:56
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-02-2006 @ 01:07 :
Ik hou van stilte, dus voor mij is stil ook echt stil als in 'geen geluid'. Dat red je dus alleen met fanless.
Maar dat is onmogelijk zonder er gruwelijk veel geld aan uit te geven. Een CPU koeler is anders een must.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 08:49
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
twain4me schreef op 22-02-2006 @ 00:32 :
een tagan PSU maakt oook niet veel geluid , wel iets ze hebben bij mijn weten nog geen fanless variant op de markt staan.

En die lange kabels is echt een must gewoon,echt heerlijk om mee te werken
Nou die tagan wat ik heb geloof de 480Watt U-15 maakt een takke herrie heeft wel 1x120 mm inplaats van 2x80 wat de meeste hebben.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 11:53
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Jolt schreef op 22-02-2006 @ 09:49 :
Nou die tagan wat ik heb geloof de 480Watt U-15 maakt een takke herrie heeft wel 1x120 mm inplaats van 2x80 wat de meeste hebben.
Ik heb de 380 variant, die is best stil.

Maar goed, mijn PC is absoluut niet stil, ik ben PC's gewend die herrie maken. Ik houd ook niet van stille auto's
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 12:23
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Of ik heb de U-22 met die losse kabetljes die je in de voeding kan klikken?
Ik weet het niet meer, maar dat is wel fijn, alleen jammer dat je steeds zo een zoem hoort.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-02-2006 @ 02:56 :
Maar dat is onmogelijk zonder er gruwelijk veel geld aan uit te geven. Een CPU koeler is anders een must.
Ik hou er ook wel rekening mee dat ik een CPU-koeler nodig heb, dat is het probleem niet. Het moet mogelijk zijn om een fanless voeding te draaien zonder aanvullende koeling. Als die dingen altijd, in elke gemiddelde PC, een extra casefan nodig hadden dan zouden ze geen enkel toegevoegd nut hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 13:53
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Je moet gewoon airflow hebben, anders werkt passieve koeling natuurlijk niet. Dan blijft de warmte in je kast hangen en de voeding raakt oververhit. Bovendien, wat is het probleem van een casefan? Een 120mm fan @ 7V hoor je echt niet meer. Als je het dan toch zonder casefan wilt doen dan lijkt die FSP voeding geen goede keuze, vindt ook SPCR:
Citaat:
The Zen should not be run in a completely fanless case without special cooling arrangements. In a conventional case without any fans, the Zen would need to rely on convection alone to evacuate the heat, and that will not be enough except with a very low thermal system, perhaps a Pentium M setup with a modest VGA card. We'd recommend a CPU fan at the very least, preferably, a CPU fan and a case exhaust fan.
Je kunt het natuurlijk proberen, een systeem met een passief gekoelde voeding én een passief gekoelde videokaart met alleen maar een CPU fan, maar ik denk dat dat gewoon niet goed gaat werken. In dat geval lijkt een Seasonic S12 me een betere optie, die hoor je ook nauwelijks tot niet (ik kan het weten, ik heb er zelf één) én hij zorgt meteen voor airflow.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 14:06
Verwijderd
Kijk, mijn ervaring is gewoon dat met een dichte kast je sowieso veel meer fans (want meer airflow) nodig hebt om dezelfde temperatuur te bereiken (in vergelijking met een open kast). In een dichte kast is een videokaart met passieve koeling ook ineens een probleem.

Dan is waarschijnlijk een Seasonic een betere optie, hoewel natuurlijk 430W wel achterlijk veel is - en ik weet niet of de lagere modellen (300, 350W) van Seasonic even stil zijn. En eventueel kan ik die ook altijd nog wat lager modden, in de regel zijn de snelheden van voeding-fans altijd heel conservatief bemeten. Bij mijn huidige Zalman kon het toerental ook nog makkelijk met een groffe 40% omlaag zonder dat de temperatuursensor het voltage weer verhoogt.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 14:16
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
M@rco schreef op 22-02-2006 @ 14:53 :
Je kunt het natuurlijk proberen, een systeem met een passief gekoelde voeding én een passief gekoelde videokaart met alleen maar een CPU fan, maar ik denk dat dat gewoon niet goed gaat werken. In dat geval lijkt een Seasonic S12 me een betere optie, die hoor je ook nauwelijks tot niet (ik kan het weten, ik heb er zelf één) én hij zorgt meteen voor airflow.
Ben ik het mee eens
Zaak is wel een goede inrichting in de kast en op het mobo
Ik gebruik een passief gekoeld mobo, videokaart en een tagan 380 dat kleine beetje lucht verplaatsing door een stille voeding maakt erg lang net het verschil
pas bij de 4e hardeschijf moest ik de harddiskbay gaan koelen.
(warme lucht bleef hangen onder bovenliggende componenten)
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 16:08
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Jij hebt ook 4 raptors, beetje een verschil
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 16:41
twain4me
Avatar van twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Jolt schreef op 22-02-2006 @ 17:08 :
Jij hebt ook 4 raptors, beetje een verschil
2 raptors gaat goed en 3 normale 7200 schijven ook

4 raptors is idd teveel, maar wel leuk om te proberen
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 16:52
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
nare man schreef op 22-02-2006 @ 13:54 :
Ik hou er ook wel rekening mee dat ik een CPU-koeler nodig heb, dat is het probleem niet. Het moet mogelijk zijn om een fanless voeding te draaien zonder aanvullende koeling. Als die dingen altijd, in elke gemiddelde PC, een extra casefan nodig hadden dan zouden ze geen enkel toegevoegd nut hebben.
Nou ja, je kunt de casefan zelf selecteren en dus de allerstilste uitzoeken. Bij een voeding zit de koeler erbij geleverd.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 06-03-2006, 16:23
Verwijderd
Goed, maar even een kickje, want ik moet nu toch de knoop doorhakken. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik nu moet gaan voor een nForce4-bord (Gigabyte K8NF9 bijvoorbeeld?) of dat een goedkoper bord ook voldoet (bijv. ASRock 939Dual, ongelooflijk populair in elk geval, met ULi chipset). Het gaat me nl. echt niet om performance: ik werk nu op een ouwe XP2400+, 1 GB, KT266a en 9700 nonpro. Daar ben ik tevreden mee, dus is een Sempron 3000+ oid. dan niet genoeg? En dan i.c.m. een 6600LE (passief gekoeld). Waar ligt de performance van zo'n systeem tov. mijn eigen van nu?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:52.