Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2010, 17:51
besuikerd
Hallo,

Ik moet voor M&O meedoen aan bizzkidz(.nl) en hiervoor krijg ik uiteindelijk een tentamencijfer.
Dus wil ik hier wel een hoog cijfer op halen .

De opdracht is om een hotdogkraam te runnen en dan moet je dus je inkopen en prijs per hoddog regelen. hiervoor betaal je 50 euro voor de huur van een hoddogkraam en 10% van je omzet voor de vergunningen. (prijs per hoddog is standaard 2 euro per stuk)

Volgens mij doet het verhaal er niet echt toe maar is de strategie wel redelijk gelijk aan de voorgaande jaren. Zal ik dus de prijzen hoog moeten doen en de inkopen omlaag of juist lage prijzen en veel hoddogs verkopen?

alvast bedankt,
Bas
Advertentie
Oud 06-01-2010, 08:50
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
ik ga geen 4 euro betalen voor hot dog, dan ga ik wel naast de mac ernaast, of de kfc, of de burger king, of de subway, of smullers, of de dunner compangy, AH2go, of nog 1 van die 400 andere goedkoop 'koop hier iets voor niet al te veel' afhaal dingen die met hun kassa nog net niet op de stoep zelf staan.
Oud 06-01-2010, 14:47
Verwijderd
Aha, ik heb zoiets soortgelijks gedaan, alleen heette het Bizzgames en moesten we een soort IPhones verkopen.

Wat je met je prijzen doet hangt heel erg van je strategie af. Wat wil je? Veel verkopen en dus lage prijzen? Ben je de Jaguar onder de hotdogs en heb je een hoge prijs? Ga je voor kwaliteit? Begin je laag en voer je de prijs dan langzaam op of andersom? Het hangt er helemaal van af hoe jij wilt dat mensen jouw product zien. Moet het vooral goedkoop zijn of vooral kwaliteit hebben?
Oud 06-01-2010, 15:47
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Het idee dat denk ik iedereen bij een hotdog heeft is kar op wielen met paracol er overheen, man erachter die hotdogs maakt op een broodje en die weggeeft tegen betaling.

Meestal kopen mensen iets die gewoon wat willen eten, of dat dan een hotdog is of iets anders maakt niet uit. Te duur zou ik dan niet doen, dan komen ze uberhaupt niet. Als het niet te eten is komen ze ook niet terug, wat je wel wilt omdat er nogal veel andere mogelijkheden voor ze zijn, en je probably niet door heel nederland zal gaan staan.

maar ik weet niet hoe die set up is.
Oud 09-01-2010, 13:05
Verwijderd
Aha, dus je wilt gewoon een goedkoop product maken? Want dan zou ik beginnen met een redelijk hoge prijs en die naar beneden gaan doen zodra de verkoop op gang komt. Wel zorgen dat je voldoende inkoopt, nee-verkopen is slecht voor je reputatie en als je niet uitkijkt holt iedereen zo naar de concurrent.
Oud 09-01-2010, 14:36
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Zal ik dus de prijzen hoog moeten doen en de inkopen omlaag of juist lage prijzen en veel hoddogs verkopen?
Ik stem voor dat tweede!
Er is immers sprake van (héél) veel concurrentie en fastfood moet sowieso snel en goedkoop zijn. Je klanten gaan tenslotte niet voor kwaliteit, anders zouden ze wel voor iets anders kiezen dan 'n hotdog .
__________________
En dat meen ik!
Oud 09-01-2010, 14:54
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Aha, dus je wilt gewoon een goedkoop product maken? Want dan zou ik beginnen met een redelijk hoge prijs en die naar beneden gaan doen zodra de verkoop op gang komt. Wel zorgen dat je voldoende inkoopt, nee-verkopen is slecht voor je reputatie en als je niet uitkijkt holt iedereen zo naar de concurrent.
Prijs laag beginnen en omhoog gaan doen als de verkoop loopt. Niet hoog beginnen het zijn geen wasmachines ^__^
Oud 24-01-2012, 11:26
young money
Ee G, ik zou gewoon instellen dat je de hotdogs zelf opeet.
VOrig jaar ook gedaan, halve finale ghaald. focking insane ouwes.
SUCCES KNUL
young money,
Oud 24-01-2012, 23:10
the economist
the economist is offline
juist niet te goedkoop en niet te duur. Het is een redelijk vergelijkbaar product, en je vist in dezlefde vijver als de frietboer en de snackerjack. Marktconforme prijzen dus. Zo is t in werkelijkheid, ik weet natuurlijk niet of het model ook zo is opgebouwd.
Oud 26-01-2012, 18:26
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Dit topic is een jaar oud.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.