Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2003, 17:36
Athlon
Athlon is offline
Hallo,

ik ben op 22-10 begonnen aan een nieuwe baan wederom als verkoper bij een andere firma.
hiervoor ben ik 1,5 maand werkeloos geweest en was dus uitermate blij dat ik weer aan het werk kon, aangezien ook mijn banksaldo bleef dalen...

nu is het als volgt;
mijn bazin heeft me verteld dat ik nu rond deze periode mijn salaris krijg, maar dan gewoon van deze maand november, zoals het in meedere bedrijven gaat.

nu kijk ik daarstraks mijn saldo na, en ik zie dat er 70 euro is bijgekomen. waarvan weet ik niet, aangezien ik het op de giromaat bekeek.

is dit dan alsnog salaris van oktober, en krijg ik dus november pas volgende maand betaald of hoe zit 't???

ze heeft vandaag het geld overgemaakt, of gisteren, weet ik niet meer zeker.
ik heb de postbank, dus duurt altijd wel wat langer maar toch.

ik moet nog een bedrag aan de creitcard maatschappij betalen, omdat ik daarvan de keuring van mijn auto heb betaald, en heb ik dus nu geen geld voor...
wat te doen?

het is toch normaal dat je deze maand uitbetaald krijgt als je deze maand gewerkt hebt?
bij mijn vorige werkgever werd inderdaad wel een maand later betaald, omdat je daar exra's kon verdienen gedurende de hele maand door...

ik heb een vast contract, fulltime als verkoper bij een electronicazaak.
__________________
eXPerience a new world... Together with /\ 'I' I-I L ( ) I\I... Copyright 2002
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2003, 18:18
Verwijderd
Het geld wat je in november verdient, krijg je in december uitgekeerd. Het geld wat je in oktober verdiend, krijg je in november uitgekeerd.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 19:26
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Jadie schreef op 26-11-2003 @ 19:18:
Het geld wat je in november verdient, krijg je in december uitgekeerd. Het geld wat je in oktober verdiend, krijg je in november uitgekeerd.
Dat zou niet logisch zijn omdat hij dan in december 2 maandsalarissen zou krijgen, of het zou betekenen dat ze je 2 maanden achteraf salaris betalen. Bij ons (Overheid) zou je in november tegelijkertijd het salaris van november + dat stukje van oktober ontvangen. Het einde van de boekmaand van salarissen eindigt meestal rond de 15e. Moet je toch ruim de tijd hebben om jouw aanstelling te verwerken zodat je in november het juiste salaris krijgt.


Citaat:
ze heeft vandaag het geld overgemaakt, of gisteren, weet ik niet meer zeker.
ik heb de postbank, dus duurt altijd wel wat langer maar toch.
Als het vandaag gestort is kun je er zeker van zijn dat het niet jouw salaris is.
Het lijkt me verder ook onlogisch om 2 aparte stortingen te doen, maar ja ik denk dat de overheid met een elektronicazaak vergelijken een soort van appels met peren vergelijken is.

Doe je niet mee aan een loterij of zo?
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 27-11-2003, 11:12
Verwijderd
Laten we vooropstellen dat te late betaling van loon een ernstig feit van de kant van de werkgever is. Je hebt neem ik aan een overeenkomst getekend. Wat staat daarin over betaling van loon? Op welke datum, via welke weg? Dat lijkt me van essentiëel belang als je een arbeidsovereenkomst aangaat. Gewoon even in je contract kijken dus, en als die werkgever echt te laat is met loonbetaling, gewoon erop aanspreken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.