Oud 22-03-2006, 20:35
Bellyn
Avatar van Bellyn
Bellyn is offline
heey.. ik heb over 2 weken mijn mondeling frans.. frans is mijn slechtste vek.. nou heb ik een probleem want ik wil ontzettend graag naar de HAVO (Waar ik dan ook geen frans meer heb) maar nu wil mijn frans leraar dit niet hebben (als enigste van de leraren) en nu krijg ik dus een ontzettend moeilijk mondeling..

maar ik weet echt niet hoe ik ditm oet gaan aanpakken ben al 2 weken bezich aan het puzzelen maar het lukt me gewoon niet om mijn verhaal in het frans te krijgen..
zou iemand me hier misschien mee willen helpen.. dit is echt mijn laatste kans waarschijnlijk...

ik hoop dat iemand me hiermee wil helpen

Groetjes..
__________________
everything happens for reason and sometimes nothing happens for a reason
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2006, 21:00
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Waar gaat het mondelijng uberhaupt over
Met citaat reageren
Oud 22-03-2006, 21:55
Bellyn
Avatar van Bellyn
Bellyn is offline
Dit was overigens een post van mijn zusje op mijn account.
Ik denk dat ze het sowieso over de standaard vragen gaat hebben.
Opleiding,hobbies, werk vader/moeder, vakantie,toekomst plannen.

Heeft iemand misschien een lijst met standaard zinnetjes?
Dat zo wel erg fijn zijn.
Misschien wat punten die op jullie mondeling waarschijnlijk worden besproken?

Voor de rest help ik wel. Ik heb namelijk zulke goede ervaringen met de desbetreffende leraar .....
Maar gelukkig ook frans gehad en voor m'n vwo geslaagd.
__________________
everything happens for reason and sometimes nothing happens for a reason
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 14:29
GEEN
Citaat:
Bellyn schreef op 22-03-2006 @ 22:55 :
[B]Dit was overigens een post van mijn zusje op mijn account.
Goeie smoes.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 17:13
Bellyn
Avatar van Bellyn
Bellyn is offline
hey bek houden .

Neen seriously, het zou wel een beetje onwaarschijnlijk zijn als ik op m'n 18e nog voor m'n mondeling frans op zou moeten.
Het zou goed mogelijk zijn, maar de kans is niet echt groot.
__________________
everything happens for reason and sometimes nothing happens for a reason

Laatst gewijzigd op 23-03-2006 om 17:15.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 20:46
GEEN
Citaat:
Bellyn schreef op 23-03-2006 @ 18:13 :
hey bek houden .

Neen seriously, het zou wel een beetje onwaarschijnlijk zijn als ik op m'n 18e nog voor m'n mondeling frans op zou moeten.
Het zou goed mogelijk zijn, maar de kans is niet echt groot.
tuurlijk tuurlijk, maar je kan je profiel makkelijk veranderen en leeftijd 18 invullen terwijl je dat niet bent. ;-)

Misschien is de volgende link iets?:

http://www.dalton-vatel.nl/taaldorp/

Klik vervolgens op je niveau, en dan aan de linkerkant 'connaissances élémentaires' en voila basiszinnen/woorden.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 20:50
Verwijderd
ik ben over anderhalve week 18 en moet vier dagen later op voor mn mondeling frans, in 6 vwo, net als de rest van mij nklas, die ook bijna allemaal 18 zijn, of anders bijna. Niet zo heel raar dus, maar ik geloof je wel hoor.

Mijn mondeling ging over de vakantie die ik beleefd had, over je gezin thuis, hobby's e.d. En daarna doodleuk over het invoeren van de Europese Grondwet, wat in die tijd erg speelde (mondeling vorig schooljaar). Of ik ter plekke even een betoogje kon houden waarom iik voor of tegen as.. ahum..Verder werd niemand zoiets gevraagd, allemaal vragen over vakantie, broertjes/zusjes, leven e.d., alleen bij mij dus wel omdat ik beter ben in frans dan mn medeleerlingen (niets opschepperigs, slechts de waarheid, jevroeg er zelf naar).

Het mondeling van over twee weken, tsjah daarvan weer ik niet waarover het gaat, ik weet alleen maar dat ik daar straks zit met twee leraressen tegenover me, die me allebei aan zullen zitten te kijken.. ieks.. maar mn presentatie ging ook goed, en mondeling is minder erg, dus zal wel lukken.

Maar nu even om jou te helpen:
Ik weet niet wat voor niveau er verwacht wordt in 4tl (ik neem even aan dat je zusje daar zit), kan wel aantal zinnetjes voor je vertalen, maar je gaf zelf al aan dat jij dat ook kunt. Ik zou maar vast wat bedenken over plannen van de vakantie, studie volgend jaar, familie, hobbies, sporten, enz enz enz.. verder zou ik het ook niet direct weten, onderwerpen kunnen per school behoorlijk uiteen liggen namelijk..

Succes in elk geval!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2006, 20:52
Verwijderd
Citaat:
GEEN schreef op 23-03-2006 @ 21:46 :
tuurlijk tuurlijk, maar je kan je profiel makkelijk veranderen en leeftijd 18 invullen terwijl je dat niet bent. ;-)

Misschien is de volgende link iets?:

http://www.dalton-vatel.nl/taaldorp/

Klik vervolgens op je niveau, en dan aan de linkerkant 'connaissances élémentaires' en voila basiszinnen/woorden.
Ziet er wel erg makkelijk uit, ik verwacht dat ze dit al wel gehad zal hebben.

En klagen terwijl je jezelf anoniem houdt is ook erg makkelijk.

en dan nog; wat boeit het nou als je niet goed bent in Frans, dat zijn zo veel mensen niet.. Niets om je voor te schamen of zo, toch?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 08:32
Bellyn
Avatar van Bellyn
Bellyn is offline
Citaat:
Piruleta schreef op 23-03-2006 @ 21:50 :
ik ben over anderhalve week 18 en moet vier dagen later op voor mn mondeling frans, in 6 vwo, net als de rest van mij nklas, die ook bijna allemaal 18 zijn, of anders bijna. Niet zo heel raar dus, maar ik geloof je wel hoor.


Ja maar dit gaat over mondeling voor een mavo diploma.
En de kans daarop is niet zo groot.
Er staat overigens ook in de begin post dat zijn zelf naar de havo wil en in de volgende post dat ik zelf geslaagd ben voor m'n vwo.
De luistertoets compenseerde overigens voor het mondeling Ik kreeg een onvoldoende, maar dat was niet erg want ik zou volgens de leraar toch m'n examen wel halen....


Bedankt voor de info hier kan ze denk ik wel wat mee!

@ Geen helaasch was ik nog maar een middelbare schoolgaanster.... dan had ik nog vrije tijd gehad .

Helaasch ben ik eerstejaars aan de UvA en moet ik m'n boeken nu toch maar is gaan doorspitten. In tegenstelling tot het op het middelbaar

Maar als jij er al vanuit gaat dat mensen sowieso hun leefdtijd veranderen omdat ze ergens niet voor uit willen komen heb je daar kennenlijk zelf ervaring mee.....kom niet zo onzeker he .
Ow enne er zit ook verschil in zinsbouw etc tussen de posts.

@Piruleta: Je haalt het vast. Ik heb het ook gehaald en ik was echt bar slecht. Van de zenuwen heb ik gezegd dat ik in een stations situatie wilde werken i.p.v. een oorlogssituatie. De leraar en ik kwamen sowieso niet overeen en daarbij was Frans ook nog is een zwakte van me. Maar ik heb het uiteindelijk wel afgesloten met een voldoende, terwijl ik voor m'n mondeling maar een 5 had ofzo.
__________________
everything happens for reason and sometimes nothing happens for a reason
Met citaat reageren
Oud 24-03-2006, 16:27
Verwijderd
het verschil tussen gare en guerre valt qua woorden dan ook nog wel mee, je zat er niet finaal naast..

dat het om 4mavo/vmbo ging had ik gesnapt, zie mijn post eerder ^^

en mondeling gaat vast wel lukken.. zal idd mn best doen.

Mochten jullie me nog nodig hebben hoor ik het wel. Ciao!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2008, 17:01
RobinGeysen
zou iemand mij kunnen helpen?
ik moet een mondeling frans maken over mijn hobby's..
als iemand iets weet, stuur dan een mailtje, robke_lobe@hotmail.com
alvast bedankt en ik zal jullie zeer dankbaar zijn!
x
Met citaat reageren
Oud 01-06-2008, 22:05
Gunkan
Gunkan is offline
Wel Robin,

Aan de ene kant is het al niet zo handig dat je een oud topic bumpt en dan ook nog eens vraagt of we het buiten het topic om met je op willen lossen. Zo'n forum is er niet voor niets...

Maar hoe kunnen wij je helpen met een spreekbeurt over jouw hobbies? Wij weten toch niet wat jij leuk vindt? Ik kan wel wat vertellen over kantklossen of vingerhaken, maar ik denk niet dat je daar wat aan hebt

Dus... Als je hier komt met een voorzetje, zoals een gesprek of een tekst in het Frans over jouw onderwerp, dan kunnen wij je helpen met correcties en suggesties...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2011, 20:51
jojojojojo
Nou Nederlands zal vast ook niet zo goed gaan!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 11:53
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
@jojojojojo: Moet je daarvoor een topic uit 2006 uppen?
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 09:05
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Als iemand nog behoefte heeft aan standaardzinnetjes voor een mondeling, a.u.b. contact opnemen per PM.
Ik heb zinnetjes over o.a. hobby's.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Zou iemand mij kunnen helpen met frans mondeling ?
Vexing
5 20-03-2011 11:48
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Frans Mondeling nakijken
Love_icecream
2 28-02-2011 21:53
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Frans mondeling
Mark(gast)
0 24-03-2007 20:48
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Frans mondeling.
DanseMacabre
3 05-06-2006 13:07
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Frans mondeling!!!!!
Destiny
1 30-11-2002 20:39
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Frans mondeling
Roozie
4 12-03-2002 22:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.