Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2003, 10:25
Gatara
De voormalige Iraakse minister van Informatie Mohammed Said al-Sahhaf is in een buitenwijk van de Iraakse hoofdstad Bagdad gearresteerd. Dat heeft de Britse krant Daily Mirror woensdag gemeld op gezag van een bron binnen de Amerikaanse-Britse coalitie in Irak.

COMICAL ALI 'HELD' (NO JOKE)

Jun 25 2003

From Paul Martin In Baghdad

COMICAL Ali, Saddam Hussein's ludicrous spin doctor, has been arrested in Baghdad, it was claimed last night.

Information minister Mohammed Saeed al-Sahaf had been hiding out at a relative's house since April watching satellite TV - banned under Saddam.

US troops set up a road block in the Baghdad suburb and caught him in his car on Monday night.

Al-Sahaf - who became a comic hero for his ridiculous denials of the truth in the Gulf War including "We are winning" as Baghdad fell - gave himself up without a fuss.

It was thought he might have killed himself when he disappeared on the day the Iraqi regime collapsed, still insisting Saddam would prevail.

But after his arrest the man, infamous for his amazing lies, begged US soldiers to save him from the embarrassment of being taken away publicly in a conspicuous armoured Humvee.

He was allowed to go into the house where he has apparently been holed up with his wife Lamia, daughter Thefaf and doctor sons Ziad and Isama, to collect a toothbrush, razor and book.

He wore a short-sleeved shirt, rather than his trademark army uniform and beret but was told to remove his tie for fear he might try suicide.

The Americans hope that Sahaf, who did not appear in their deck of cards of Iraq's most wanted, will tell them where Saddam is hiding.

A senior coalition source said: "He has some serious talking to do ... this time."

Relatives said Sahaf has been in a state of shock since the regime collapsed.

He was the last member of Saddam's Ba'ath party to abandon his post, giving his final briefing on the morning the tyrant's statue was symbolically toppled in the capital.

In it he cheerily insisted: "There is no presence of American infidels in Baghdad. They are going to surrender or be burned in their tanks". As he was speaking, US troops were pouring into view behind him, waving to cheering Iraqis.

A colleague at the radio station where he had sent desperate propaganda broadcasts in the last days, told how he had returned and poignantly removed his beret and epaulettes, threw the keys of his Mercedes and his satellite phone into the Tigris River and vanished.

His disappearance prompted rumours he had hanged himself on a lamppost, unable to cope with the reality that Saddam had finally gone.

But he is reported to have spent much of his time watching banned satellite television which his homes have had for many years. Friends said his main pleasures were a few shots of Scotch whiskey and regular barbecues of skewered beef and lamb.

Meanwhile, a worldwide industry exploiting his cult status is growing around the world.

A website set up in his honour crashed after receiving 4,000 hits per second.

And fans have bought thousands of t-shirts with his picture and his most fanciful sayings including: "We slaughtered them and we will continue to slaughter them. God is grilling their stomachs in hell."

THE WISDOM OF ALI

COMICAL Ali's outlandish statements made him a cult figure with President George Bush amongst his diehard fans.

Bush once said of him: "Somebody would tell me: 'He's getting ready to speak!' and I'd pop out of a meeting or turn and watch the TV."

But Mohammed Saeed al-Sahaf didn't have the same affection for Bush of whom he said: "'He is a very stupid man. The American people are not stupid, they are very clever. I can't understand how such clever people came to elect such a stupid president." He said another time: "I speak better English than this villain Bush."

As the situation got more desperate in Iraq, Sahaf could not take it in. He said: "They are not in Baghdad. They are not in control of any airport. I tell you this. It is all a lie. They lie. It is a Hollywood movie. You do not believe them."

He always maintained the Americans were losing the war. "We have destroyed two tanks, fighter planes, two helicopters and their shovels - We have driven them back."

Asked about his outlandish claims, he hit back: "Lying is forbidden in Iraq. President Saddam Hussein will tolerate nothing but truthfulness as he is a man of great honour and integrity. Everyone is encouraged to speak freely of the truths evidenced in their eyes and hearts."

He added: "I blame al-Jazeera - they are marketing for the Americans!" Always upbeat, he said: "My feelings - as usual - we will slaughter them all." "Our estimates are that none of them will come out alive unless they surrender to us quickly." "Don't believe anything! We will chase the rascals back to London!"
Bron
Oud 25-06-2003, 10:32
niceman1984
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 10:36
Verwijderd
Ik zie het nog wel gebeuren dat hij een eigen show krijgt.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 10:45
Atje85
lol
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 10:50
Verwijderd
Maar wat willen ze nu eigenlijk met hem gaan doen?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 11:13
D@mien
Al-Sahaf ontkent alles
Oud 25-06-2003, 11:26
BiL@L

Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 14:08
Anonymous John
Oud 25-06-2003, 14:22
Verwijderd
Hij is een geniale mastermind; wie met zulke humor kan komen, heeft het al helemaal gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 16:10
Cheops
hij zou eigenlijk een vrijstelling moeten krijgen om zijn genialiteit
Oud 25-06-2003, 19:45
Rabbi Daniel
Hopelijk sleuren ze 'm nu naar onze streken zodat 'ie z'n eigen tv-show kan beginnen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 20:24
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 25-06-2003 @ 11:36:
Ik zie het nog wel gebeuren dat hij een eigen show krijgt.
die ga ik volgen.

zeker weten.

wij moeten ook zo'n minister van informatie hebben

alhoewel..... ¬_¬'
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 21:32
Martian
Je bron bestaat niet, en er staat niks over op CNN en BBC, wat toch zou moeten.

Wel een fabeltje dus...
Oud 25-06-2003, 21:41
MuSeLiVe
tis op het nieuws geweest...
Oud 25-06-2003, 21:53
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 22:16
McCaine
Citaat:
Anonymous John schreef op 25-06-2003 @ 15:08:
[img-bwhahahalizard]
Zeg dat wel. Ik heb het op D&D dan ook al gelezen.

Het is overigens niet waar, blijkt.
Oud 25-06-2003, 23:44
Gatara
Citaat:
Martian schreef op 25-06-2003 @ 22:32:
Je bron bestaat niet, en er staat niks over op CNN en BBC, wat toch zou moeten.

Wel een fabeltje dus...
En ik zuig een hele tekst in het Engels uit mijn duim omdat ik het leuk vind

Nee. k heb m echt van de Daily Mirror afgehaald.

De link werkt inderdaad niet, maar zo kom je er ook:
http://www.mirror.co.uk/news/
(derde van boven)
Oud 26-06-2003, 18:55
Rabbi Daniel
Nieuw nieuws over al-Sahaf:

"Iraakse minister Al-Sahhaf terug op de buis"
http://nu.nl/news.jsp?n=167049&c=20
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-06-2003, 21:19
thugz-angel
ik vond die gast juist wel leuk eigenlijk, hehehe

Citaat:
Maar wat willen ze nu eigenlijk met hem gaan doen?
oplsuiten, denk ik
Oud 26-06-2003, 21:20
thugz-angel
Citaat:
BiL@L schreef op 25-06-2003 @ 12:26:
[afbeelding]

zeker
Oud 27-06-2003, 20:08
Miss_Maroc
Hij heeft zich zelf overgegeven aan de Amerikanen en die hebben hem verhoord en daarna weer naar huis gestuurd, toch? Al Sahaf stond trouwens ook niet op de 'beruchte lijst' van gezochte personen.

Ik heb gister al een voorproefje gezien van een interview met hem op Al Arabiya.. Mensen hij is grijs geworden, damn! Ik herkende hem eerst niet eens die stumper
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 20:25
Gatara
Citaat:
Miss_Maroc schreef op 27-06-2003 @ 21:08:

Ik heb gister al een voorproefje gezien van een interview met hem op Al Arabiya.. Mensen hij is grijs geworden, damn! Ik herkende hem eerst niet eens die stumper
Misschien verfde hij zijn haren vroeger
Oud 27-06-2003, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 27-06-2003 @ 21:25:
Misschien verfde hij zijn haren vroeger
I swear, I did not paint my hair! Those pesky Americans with their devilish lies!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 21:21
Gatara
VS weten niets van ondervragen en vrijlaten al-Sahhaf

Uitgegeven: 27 juni 2003 20:27
Laatst gewijzigd: 27 juni 2003 20:27

BAGDAD - De Amerikaanse strijdkrachten in Irak hebben vrijdagavond tegen de BBC ontkend dat de voormalige Iraakse minister van Informatie al-Sahhaf is verhoord en vervolgens weer is vrijgelaten. "Hij is een interessante verhalenverteller", aldus een zegsman van het Amerikaanse Centrale Commando.

Al-Sahhaf, befaamd om zijn hardnekkige beweringen dat het Iraakse leger de Amerikaanse troepenmacht in de greep had, verscheen vrijdag op de Arabische zenders al-Arabiya en Abu Dhabi TV. Hij beweerde dat hij zich kortgeleden "via vrienden" bij de Amerikanen in Bagdad had gemeld. Na verhoor zou hij weer zijn vrijgelaten.

Een Arabische krant in Londen zei in april dat al-Sahhaf zich wilde overgeven aan de Amerikanen, maar dat de VS geen interesse hadden. De ex-minister van Informatie staat namelijk niet op hun lijst van de 55 meest gezochte Iraakse ex-functionarissen.

In het vraaggesprek kondigde al-Sahhaf vrijdag overigens aan dat hij een boek gaat schrijven over de ontwikkelingen zijn land. Dat is goed nieuws voor de grote internationale schare fans van de ex-bewindsman, al bijgenaamd Komische Ali. Zelfs de Amerikaanse president Bush liet zich eerder dit jaar ontvallen met plezier naar de persconferenties van al-Sahhaf te hebben gekeken.
Oud 27-06-2003, 21:29
Verwijderd
Hahaha, geweldige vent! Ook al is ie misschien niet zo onschuldig als het lijkt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2003, 22:03
Gatara
Ik was nog even wat Al Sahaf humor aan het vinden, maar daarvoor in de plaats vond ik Dit

(het zou me niet verbazen als sommige leiders inderdaad zo politiek bedrijven )

Hier dan een plaatje:

(ik vraag me alleen af bij dat laatste verhaal of nu de amerikanen liegen of al sahaf )

Laatst gewijzigd op 27-06-2003 om 22:24.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 11:39
Cheops
hahaha die vent is zo grappig..
ik had ook een stuk van dat interview gezien en daar begon hij over de OBJECTIVITEIT van de media ..

volgens mij hebben de amerikanen aan al-sahhaf wel een goede minister van informatie trouwens..
Reageren

Regels voor berichten