Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2005, 18:32
Mujahideen
Mujahideen is offline
Moslimhaat in VS sterk toegenomen

(Novum/AP) - De haat tegen moslims in de Verenigde Staten is vorig jaar sterk toegenomen ten opzichte van de jaren ervoor. Het aantal meldingen door moslims van schending van hun burgerrechten en het aantal bewust tegen moslims gerichte vergrijpen in de VS was afgelopen jaar op het hoogste niveau sinds de periode kort na de aanslagen van 11 september 2001. Dat staat in een rapport van de in Washington gevestigde Raad voor Amerikaans-Islamitische Betrekkingen (CAIR), dat woensdag in de Amerikaanse hoofdstad is gepresenteerd.

De CAIR baseert zijn cijfers op meldingen van individuen en organisaties. Volgens de raad is de toename van het aantal aanvallen op moslims onder meer het gevolg van de scherpe toon waarop politieke, religieuze en media-persoonlijkheden over de islam spreken.

De raad telde in 2004 1.522 incidenten waarbij de burgerrechten van moslims werden geschonden, een toename van 49 procent ten opzichte van 2003. Daarnaast werd er melding gemaakt van 141 gevallen van bewust tegen moslims gerichte misdrijven, een toename van 52 procent.

Bekende gevallen van discriminatie van moslims uit 2004 die in het rapport worden genoemd, zijn de weigering door de Amerikaanse autoriteiten om de zanger Yusuf Islam, vroeger bekend als Cat Stevens, en de islamitische schriftgeleerde Tariq Ramadan tot de VS toe te laten. Ook de arrestatie van een islamitische advocaat uit Oregon, op basis van de verkeerde vingerafdrukken, is opgenomen in het rapport. De man werd ten onrechte beschouwd als een belangrijke getuige van de aanslagen in Madrid van vorig jaar maart.

Moslimleiders in de VS hebben verbaasd en geschokt gereageerd op het rapport. De voorzitter van de raad van moskeeën in New Jersey, Yaser El-Menshawy, zei dat hij niet had verwacht dat de moslimhaat in het land ooit nog in de buurt zou komen van het niveau van de maanden direct na de aanslagen van 11 september. "Ik heb het gevoel dat de toename het gevolg is van de oorlog in Irak, die steeds maar slachtoffers blijft eisen, en van de groeiende vaardigheid die wij hebben gekregen in het registreren van gevallen van discriminatie", zei hij.

In het rapport wordt ook gewag gemaakt van goede ontwikkelingen. Discriminatie van moslims op de werkvloer is afgenomen met 5 procent en discriminatie door ambtenaren zelfs met 10 procent in vergelijking met vorig jaar.

bron:nieuws.nl

-----------------------------------------------------------------
Nu het leek alsof we tot elkander kwamen, komt dit bericht. Ik ben diep teleurgesteld.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2005, 18:46
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Verrassing?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 11-05-2005 @ 19:32 :
Nu het leek alsof we tot elkander kwamen, komt dit bericht. Ik ben diep teleurgesteld.
Gelukkig zijn 'we' de VS niet.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 18:55
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Ach, in een land waar men het werpen van de Koran in de plee als het ultieme drukmiddel gebruikt om vermeende strijders te breken, verwacht je ook niet anders.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 18:58
Go
Avatar van Go
Go is offline
Dan is het in ieder geval wederzijds.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 18:58
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 11-05-2005 @ 19:55 :
Ach, in een land waar men het werpen van de Koran in de plee als het ultieme drukmiddel gebruikt om vermeende strijders te breken, verwacht je ook niet anders.
Astagfierullah
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 19:02
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
ach ja..

de VS haat moslims

iedereen haat de VS

wat nu ?
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 19:10
ZSA
Avatar van ZSA
ZSA is offline
Citaat:
Twanos schreef op 11-05-2005 @ 20:02 :
ach ja..

de VS haat moslims

iedereen haat de VS

wat nu ?
Oh please
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 19:11
ZSA
Avatar van ZSA
ZSA is offline
geen onbekend verschijnsel in de VS overigens
in WO II werden vele jappaners zonder reden lastig gevallen opgesloten en zelfs naar kampen gebracht
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 19:26
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
niet meer dan logisch
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 11-05-2005 @ 19:58 :
Astagfierullah
Gezondheid!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 20:04
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 11-05-2005 @ 19:32 :
Nu het leek alsof we tot elkander kwamen, komt dit bericht. Ik ben diep teleurgesteld.
huh? dat leek toch ook helemaal niet zo?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 21:21
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
De CAIR is net zo'n drammerige organisatie als de Jewish Defense League en het CIDI. Ik vertrouw ze niet echt want ze hebben baat bij het rapporteren van dergelijke incidenten.

Overigens betwist ik niet dat de moslimhaat zeker is toegenomen.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 21:22
Wouter_B
Avatar van Wouter_B
Wouter_B is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 11-05-2005 @ 21:04 :
huh? dat leek toch ook helemaal niet zo?
De media interpreteerde dit zo, na die tsunamiramp tijdens de jaarwisseling waar men nou alweer niks meer over hoort.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 21:36
Verwijderd
www.foxnews.com
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 21:43
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 11-05-2005 @ 22:36 :
www.foxnews.com
hahahahahaa...... was dat een grapje
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 23:24
Verwijderd
Citaat:
Mirage2000 schreef op 11-05-2005 @ 19:55 :
Ach, in een land waar men het werpen van de Koran in de plee als het ultieme drukmiddel gebruikt om vermeende strijders te breken, verwacht je ook niet anders.
Van mensen die in rellen uitbarsten omdat iemand een boekje in de wc gooit hoef je anders ook niet veel te verwachten.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 23:39
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 12-05-2005 @ 00:24 :
Van mensen die in rellen uitbarsten omdat iemand een boekje in de wc gooit hoef je anders ook niet veel te verwachten.
Begrijp je dan werkelijk niet dat dat "boekje" voor die mensen heel veel betekend ?

Is het zo moeilijk om te bevatten dat niet iedereen geilt op een nieuwe auto/huis/... ?




En btw, welke van de 2 partijen is achterlijker: Iemand die een ander land aanvalt (met 120.000 doden), zodat je eigen burgers zich elke materie die ze zich wensen, kunnen veroorloven..., Of een groep mensen die in hun eigen land protesteren omdat een boek wat zij als heilig beschouwen door de wc wordt gespoeld?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-05-2005, 23:40
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 12-05-2005 @ 00:39 :
Begrijp je dan werkelijk niet dat dat "boekje" voor die mensen heel veel betekend ?

Is het zo moeilijk om te bevatten dat niet iedereen geilt op een nieuwe auto/huis/... ?
Mensen die een dure auto of een duur huis hebben, willen degene die hun auto of huis niet mooi vindt niet vermoorden.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 23:50
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-05-2005 @ 00:40 :
Mensen die een dure auto of een duur huis hebben, willen degene die hun auto of huis niet mooi vindt niet vermoorden.
Mooi
Verder nog interessante info ?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2005, 23:53
Verwijderd
Niet echt. Ik ben niet degene die zich opwindt over dat soort triviale dingen. Voor mijn part scheldt iemand mij uit voor smerige ongelovige die mag branden in de hel, draait hij een drol op On the origin of species van Darwin, noem maar op. Interesseert me geen hol. Re-la-ti-ve-ren. Snap je wat ik bedoel? Trusten.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 00:12
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-05-2005 @ 00:53 :
Niet echt. Ik ben niet degene die zich opwindt over dat soort triviale dingen. Voor mijn part scheldt iemand mij uit voor smerige ongelovige die mag branden in de hel, draait hij een drol op On the origin of species van Darwin, noem maar op. Interesseert me geen hol. Re-la-ti-ve-ren. Snap je wat ik bedoel? Trusten.
Bij nader inzien heb ik ongelijk. Maar weet wel dat dat niet komt door jouw argumentatie, die duidelijk afkomstig is van imeand met een uiterst smalle, bekropte visie op zaken.

Terwijl ik alle foute aannames in je post op een rijtje aan het zetten was, kwam er ineens een verhaal in me op, dat mij heel vroeger was verteld, en dat me maar half is bij gebleven.

De moraal van het verhaal was dat de Kuran van Allah was, en hij de de Kuran moest beschermen. En dat de herder, die toendertijd de Kuran wou gaan beschermen, van de profeet op zijn schapen moest letten, omdat die weer van de herder zelf waren.

Kan een van de Moslims mij verhelderen over de precieze verloop van dit verhaal?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 00:59
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 12-05-2005 @ 01:12 :
Bij nader inzien heb ik ongelijk. Maar weet wel dat dat niet komt door jouw argumentatie, die duidelijk afkomstig is van imeand met een uiterst smalle, bekropte visie op zaken.
Nou daar zitten we echt mee
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 01:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
McCaine schreef op 11-05-2005 @ 22:21 :
De CAIR is net zo'n drammerige organisatie als de Jewish Defense League en het CIDI. Ik vertrouw ze niet echt want ze hebben baat bij het rapporteren van dergelijke incidenten.

Overigens betwist ik niet dat de moslimhaat zeker is toegenomen.
Dat, en hoort dit niet gewoon onder de tiswah-thread?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 01:07
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-05-2005 @ 02:01 :
Dat, en hoort dit niet gewoon onder de tiswah-thread?
Nee, dat zou ik willen bewaren voor dingen van het kaliber "vrouw eet kikker". Er wordt me wat teveel ge-tiswahd hier in N&A.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2005, 09:41
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 12-05-2005 @ 00:39 :
Begrijp je dan werkelijk niet dat dat "boekje" voor die mensen heel veel betekend ?
Kijk je moet begrijpen dat voor deze lui religie één pot nat is.

Citaat:
Love & Peace schreef op 12-05-2005 @ 00:39 :
Is het zo moeilijk om te bevatten dat niet iedereen geilt op een nieuwe auto/huis/... ?
Uhh, je vergeet sexpartner.

Citaat:
Love & Peace schreef op 12-05-2005 @ 00:39 :
En btw, welke van de 2 partijen is achterlijker: Iemand die een ander land aanvalt (met 120.000 doden), zodat je eigen burgers zich elke materie die ze zich wensen, kunnen veroorloven..., Of een groep mensen die in hun eigen land protesteren omdat een boek wat zij als heilig beschouwen door de wc wordt gespoeld?
Er is een maar één partij dat achterlijk is.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 09:41
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 12-05-2005 @ 02:01 :
Dat, en hoort dit niet gewoon onder de tiswah-thread?
Vond je dat ook van dit topic ?

Ontopic: Jammer,
zou er ooit verandering komen?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 10:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 11:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 12-05-2005 @ 10:41 :
Vond je dat ook van dit topic ?
Voor mij is dat een feit, eentje waar ik al eerder van wist, aangezien de rest van de wereld het daar nog niet mee eens is heeft het meer discussiewaarde.

Mijn reactie is hoofdzakelijk omdat dit weer eens een 'kijk ons zielig zijn'-bericht van mujahideen is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 11:49
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
McCaine schreef op 12-05-2005 @ 01:59 :
Nou daar zitten we echt mee
Wie is we? Het Amerikaanse alles-goed-praat-front? Ofhoe noemen jullie je?


Mujahideen:
Citaat:
Kijk je moet begrijpen dat voor deze lui religie één pot nat is.
Ze zijn gewoon blind. Ze bekijken alles vanuit hun eigen bekrompen visie. En denken dan er een eerlijk oordeel over te kunnen vellen.
Het zal wel het superieursgevoel zijn, dat weer bij ze opborreld. Immers, zij zijn veel verder op denkniveau dan die achterlijke Arabieren. Dat weerhoudt ze er misschien van, eens uit een andere positie te kijken.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 12-05-2005 @ 12:49 :
Ze zijn gewoon blind. Ze bekijken alles vanuit hun eigen bekrompen visie. En denken dan er een eerlijk oordeel over te kunnen vellen.
Het zal wel het superieursgevoel zijn, dat weer bij ze opborreld. Immers, zij zijn veel verder op denkniveau dan die achterlijke Arabieren. Dat weerhoudt ze er misschien van, eens uit een andere positie te kijken.
Bullshit. Mensen die zich aanstellen heb ik geen respect voor. Of dat nu is omdat er een koran in de plee gemikt wordt, omdat hun moeder kankerhoer genoemd wordt, omdat iemand vloekt of wat voor aanstellerij dan ook - van mij moet je geen 'andere positie' verwachten.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 12:02
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 12-05-2005 @ 12:49 :
Ze zijn gewoon blind. Ze bekijken alles vanuit hun eigen bekrompen visie. En denken dan er een eerlijk oordeel over te kunnen vellen.
Het zal wel het superieursgevoel zijn, dat weer bij ze opborreld. Immers, zij zijn veel verder op denkniveau dan die achterlijke Arabieren. Dat weerhoudt ze er misschien van, eens uit een andere positie te kijken.
Over minderwaardigheidscomplexen gesproken.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 12:05
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-05-2005 @ 12:54 :
Bullshit. Mensen die zich aanstellen heb ik geen respect voor. Of dat nu is omdat er een koran in de plee gemikt wordt, omdat hun moeder kankerhoer genoemd wordt, omdat iemand vloekt of wat voor aanstellerij dan ook - van mij moet je geen 'andere positie' verwachten.
Werkelijk, het ontbeert jou echt aan fatsoen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 12:09
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-05-2005 @ 12:54 :
Bullshit. Mensen die zich aanstellen heb ik geen respect voor. Of dat nu is omdat er een koran in de plee gemikt wordt, omdat hun moeder kankerhoer genoemd wordt, omdat iemand vloekt of wat voor aanstellerij dan ook - van mij moet je geen 'andere positie' verwachten.
Ik wordt hier een beetje moe van, en mijn dag duurt nog zo lang.


2 of 3 jaar geleden schopten een aantal Marokkaanse jongens tijdens bevrijdingsdag op kranzen.

Nu kan je dit voorval op jouw manier bekijken: zat er nog voetbaltalent tussen?
Of op de manier waarop 99% van nederland het bekijkt: hoe durven ze op iets met zo'n emotionele waarde te schoppen?

Nu is het artikel dat wordt onteerd, de voor Moslims heilige Kuran. We mogen hem niet eens zomaar aanraken, maar alleen als we ons op een bepaalde manier hebben gewassen. En dan komt er een land ( dus niet de burgers, zoals bovenstaand voorbeeldje ), dat dat boek, door de wc spoelt.

Misschien is het voor jullie moeilijk te begrijpen, maar de waarde van die Kuran steigt voor een Moslim boven al het materiele uit. Er zou, wanneer er weer een Moslim door Amerika vermoord zou worden veel minder, tot geen heisa zijn ontstaan, maar die Kuran heeft nu eenmaal een grote, niet in geld uit te drukken, waarde. Snap dat nou.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 12:12
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 12-05-2005 @ 13:05 :
Werkelijk, het ontbeert jou echt aan fatsoen.
Dat klinkt heel grappig uit jouw mond.

Ik moet mezelf trouwens corrigeren, dit is geen 'kijk ons zielig zijn'-bericht, maar een -topic.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 12:12
Mujahideen
Mujahideen is offline
Het nieuws van dat koranverhaal is ook tot de Irakezen gekomen. In een week hebben ze meer dan 400 mensen vermoord.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-05-2005, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 12-05-2005 @ 13:09 :
Ik wordt hier een beetje moe van, en mijn dag duurt nog zo lang.


2 of 3 jaar geleden schopten een aantal Marokkaanse jongens tijdens bevrijdingsdag op kranzen.

Nu kan je dit voorval op jouw manier bekijken: zat er nog voetbaltalent tussen?
Of op de manier waarop 99% van nederland het bekijkt: hoe durven ze op iets met zo'n emotionele waarde te schoppen?
Die kranzen waren niet hun eigendom.
Citaat:
Nu is het artikel dat wordt onteerd, de voor Moslims heilige Kuran. We mogen hem niet eens zomaar aanraken, maar alleen als we ons op een bepaalde manier hebben gewassen. En dan komt er een land ( dus niet de burgers, zoals bovenstaand voorbeeldje ), dat dat boek, door de wc spoelt.

Misschien is het voor jullie moeilijk te begrijpen, maar de waarde van die Kuran steigt voor een Moslim boven al het materiele uit. Er zou, wanneer er weer een Moslim door Amerika vermoord zou worden veel minder, tot geen heisa zijn ontstaan, maar die Kuran heeft nu eenmaal een grote, niet in geld uit te drukken, waarde. Snap dat nou.
Nee, dat snap ik niet. Als god het erg vindt dat mensen korans in de wc gooien, krijgen ze hun straf wel. Dus wat boeit het?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 12:20
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-05-2005 @ 13:14 :
[B]Die kranzen waren niet hun eigendom.Nee, dat snap ik niet. Als god het erg vindt dat mensen korans in de wc gooien, krijgen ze hun straf wel. Dus wat boeit het?
Ik geef het op. Het is echt zinloos om verder te gaan. ik had verwacht dat er tussen al die arrogantie nog een stukje mens zou zijn, maar ik heb me blijkbaar vergist. Ik had er niet eens op in moeten gaan. Jullie, en begrip.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 12:25
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Fijn dat je 'ons' zo standaardiseert, L&P
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 12:27
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 12-05-2005 @ 13:25 :
Fijn dat je 'ons' zo standaardiseert, L&P
sorry.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 12:30
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 12-05-2005 @ 13:25 :
Fijn dat je 'ons' zo standaardiseert, L&P
Ik snap wel dat Bouaouzan in een arbitragezaak zegt dat Kokmeijer beter had moeten uitkijken. Volkstrekt belachelijk, maar wel te begrijpen. Waarom komt het begrip inlevingsvermogen dan bij 'jullie' superieure Westerlingen dan niet tot zijn recht?
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 12:36
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Ik kan me prima voorstellen dat moslims het niet erg waarderen dat een koran door de w.c. wordt gespoeld en zoiets zou dan ook niet moeten gebeuren. Er zou echter ook niet gelijk een wereldwijd drama van moeten worden gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 12:36
juno
Avatar van juno
juno is offline
Een religieus symbool heeft voor een gelovige een belangrijke gevoelswaarde. Dat geldt voor hemzelf, persoonlijk, maar anderen zal het een rotzorg wezen.

Hoe beide partijen met dat verschil in opvatting omgaan is een kwestie van wellevendheid, zoals alles in het sociale verkeer. En dat is uit de aard der zaak iets wat van twee kanten komt.

Iemand willen vermoorden als reactie op een belediging is overigens niet meer proportioneel te noemen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 12:38
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik wil nog wel even wat toevoegen.

Ik, persoonlijk, begrijp heel goed dat het doortrekken van een gewaardeerd (Heilig) schrift verontwaardiging, walging, verzet, ontzetting en boosheid kan oproepen. Het getuigt van nul-komma-nul respect en het verdient dan ook veroordeling (maatschappelijk dan). MAAR ik begrijp ook dat niet-gelovigen hier niet zo zwaar aan tillen. "Het is maar een boek."
Verder denk ik ook dat je je als moslim (dat zeg ik dus expliciet) kan verkijken op de cynische en relativeerde houding van "Westerse" (geseculariseerde) mensen. Het lijkt mij gezond daarmee rekening te houden. Ik denk ook dat Islamieten over het algemeen over minder incasseringsvermogen beschikken (om in de woorden van Verdonk te spreken). Dat baart mij echt zorgen. Neem het niet zo serieus, relativeer en lach erom (ze komen immers toch in de Hel...wie het laatst lacht... )
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 12:39
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
juno schreef op 12-05-2005 @ 13:36 :
Iemand willen vermoorden als reactie op een belediging is overigens niet meer proportioneel te noemen.
Ik heb iets gemist?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 12:40
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 12-05-2005 @ 13:30 :
Waarom komt het begrip inlevingsvermogen dan bij 'jullie' superieure Westerlingen dan niet tot zijn recht?
Dat is inderdaad krom, maar niet algemeen geldend of een toenemende trend. Je zult altijd malle mensen houden, waar je ook gewoon om moet lachen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 12:44
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 12-05-2005 @ 13:38 :
Ik wil nog wel even wat toevoegen.

Ik, persoonlijk, begrijp heel goed dat het doortrekken van een gewaardeerd (Heilig) schrift verontwaardiging, walging, verzet, ontzetting en boosheid kan oproepen. Het getuigt van nul-komma-nul respect en het verdient dan ook veroordeling (maatschappelijk dan). MAAR ik begrijp ook dat niet-gelovigen hier niet zo zwaar aan tillen. "Het is maar een boek."
Verder denk ik ook dat je je als moslim (dat zeg ik dus expliciet) kan verkijken op de cynische en relativeerde houding van "Westerse" (geseculariseerde) mensen. Het lijkt mij gezond daarmee rekening te houden. Ik denk ook dat Islamieten over het algemeen over minder incasseringsvermogen beschikken (om in de woorden van Verdonk te spreken). Dat baart mij echt zorgen. Neem het niet zo serieus, relativeer en lach erom (ze komen immers toch in de Hel...wie het laatst lacht... )
Ik zou het hier helemaal mee eens zijn, als de Kuran door een burger zou worden weggespoeld. Maar in dit geval was het een ambtenaar van de Amerikaanse regering. Dát maakt de zaak nog wat erger, voor mij.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 12:46
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 12-05-2005 @ 13:44 :
Ik zou het hier helemaal mee eens zijn, als de Kuran door een burger zou worden weggespoeld. Maar in dit geval was het een ambtenaar van de Amerikaanse regering. Dát maakt de zaak nog wat erger, voor mij.
Dat maakt het inderdaad triester, maar we weten allemaal hoe verknipt Amerikanen op dit moment optreden.
Ik zou het wel weten: uit zijn functie zetten.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 14:46
Verwijderd
Discriminatie door de overheid lijkt me wel zo zorgwekkend
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 15:07
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 12-05-2005 @ 13:38 :
Ik wil nog wel even wat toevoegen.

Ik, persoonlijk, begrijp heel goed dat het doortrekken van een gewaardeerd (Heilig) schrift verontwaardiging, walging, verzet, ontzetting en boosheid kan oproepen. Het getuigt van nul-komma-nul respect en het verdient dan ook veroordeling (maatschappelijk dan). MAAR ik begrijp ook dat niet-gelovigen hier niet zo zwaar aan tillen. "Het is maar een boek."
Tja, al te veel waarde aan een oud stuk papier hechten doe ik zelf ook niet en ik denk ook dat de mens in de evolutie geleerd zou moeten hebben verder te denken. Maar heeft de president van de VS nu echt het recht de ketel het donkere nieuws te brengen? Hij schijnt het ook nogal belangrijk te vinden wat er in zíjn boekje staat.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09.