Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2006, 17:28
kenni
Avatar van kenni
kenni is offline
Ik begin me een beetje zorgen te maken; ik heb allerlei vage klachten..

- Ik ben ruim 4 kilo afgevallen (binnen een maand tijd ong.)
- Gisteren en vandaag misselijk en last van mn darmen
- Weinig trek meer

wie heeft er enig idee wat dit kan zijn of wat ik er aan kan doen?
__________________
... it's driving me crazy...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 22:32
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Vanalles, naar de dokter dus.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 08:12
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
'k Denk niet dat het heel erg is, maar je zou idd best eens naar de dokter gaan als het niet beter gaat. Onlangs veel stress gehad ofzo? Of onlangs slecht beginnen eten (10 tassen koffie per dag,...)?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 14:33
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 16-03-2006 @ 09:12 :
'k Denk niet dat het heel erg is, maar je zou idd best eens naar de dokter gaan als het niet beter gaat. Onlangs veel stress gehad ofzo? Of onlangs slecht beginnen eten (10 tassen koffie per dag,...)?
Nou een gewichtsverlies van 4 kg in een maand onder 'normale' omstandigheden (dus niet aan het lijnen enzo) vind ik toch wel wat veel hoor. Ik zou er iig even mee langs de dokter gaan. Kan vanalles zijn en hoeft ook niet erg te zijn ofzo, maar het is wel goed als er even iemand naar kijkt. (Een arts dus en irl)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 15:28
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Ja maar dat gewichtsverlies komt misschien doordat ze weinig trek heeft...is dus misschien een gevolg van een symptoom en niet van de "ziekte" zelf...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 15:44
Verwijderd
Citaat:
vosje16 schreef op 16-03-2006 @ 16:28 :
Ja maar dat gewichtsverlies komt misschien doordat ze weinig trek heeft...is dus misschien een gevolg van een symptoom en niet van de "ziekte" zelf...
Jij studeert psychologie, Ieke geneeskunde. Wie zou er meer van weten, jij of zij?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 16:02
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 16-03-2006 @ 16:28 :
Ja maar dat gewichtsverlies komt misschien doordat ze weinig trek heeft...is dus misschien een gevolg van een symptoom en niet van de "ziekte" zelf...
Maar minder trek hebben is misschien ook een symptoom van de ziekte, het afvallen kan er idd mee te maken hebben...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 16:22
kenni
Avatar van kenni
kenni is offline
Stress kan inderdaad een oorzaak zijn geweest. Ik heb het ook gewoon erg druk; met school, stage, werk en ook nog mn sociale leven. Heb minder trek dan voorheen inderdaad. Of dat een gevolg zal zijn van stress oid; dat weet ik eigelijk niet.
__________________
... it's driving me crazy...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 17:49
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 16-03-2006 @ 16:28 :
Ja maar dat gewichtsverlies komt misschien doordat ze weinig trek heeft...is dus misschien een gevolg van een symptoom en niet van de "ziekte" zelf...
Dat kan, maar dit kan ook:
Citaat:
Gothic schreef op 16-03-2006 @ 17:02 :
Maar minder trek hebben is misschien ook een symptoom van de ziekte, het afvallen kan er idd mee te maken hebben...
Er zijn best ziektes te bedenken waardoor je door de ziekte minder trek hebt. Zo zijn er ook normale situatie's waardoor je minder eet en afvalt. Maar 4 kilo in een maand vind ik toch wel wat veel. Kan je gewoon echt beter even naar laten kijken door een echte arts. Ik trek geen conclusie's omdat ik dat vanuit deze positie niet kan zeggen. De kans op iets heel ernstigs is relatief gezien natuurlijk een stuk kleiner dan de kans dat het niks bijzonders is, maar ik kan dat vanuit deze positie niet beoordelen. Dat moet een arts doen en met zulk gewichtsverlies zou ik echt er even langs gaan. Een huisarts is toegankelijk en die kan het beoordelen, ik niet.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 18:10
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik zou ook naar de dokter gaan.


Wat bedoel je trouwens met 'last van je darmen'? Diarree, buikpijn, krampen, of obstipatie?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 20:42
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
zuster schreef op 16-03-2006 @ 16:44 :
Jij studeert psychologie, Ieke geneeskunde. Wie zou er meer van weten, jij of zij?
Ik zeg toch niet dat ik er méér van weet? Ik zeg enkel wat ik er van denk, dat is hier toch de bedoeling? Trouwens, ik zei ook dat ze naar de dokter moest gaan als het niet beter ging hé...

Ohja, en om dokter te worden, moet je (in België toch) minstens 7 jaar studeren en ik neem aan dat ze pas in haar 2de/3de jaar zit, dus 't is niet dat ze er alles van weet...(maar ik ook niet hé, zeg alleen maar m'n gedacht)

Laatst gewijzigd op 16-03-2006 om 20:47.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 21:56
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
zuster schreef op 16-03-2006 @ 16:44 :
Jij studeert psychologie, Ieke geneeskunde. Wie zou er meer van weten, jij of zij?
Deze vraag is toch helemaal niet zo logisch?

Beide kunnen ze helpen bij genezing, ze zoeken de oorzaak alleen ergens anders. Je kunt toch niet zeggen wie het in dit geval beter weet?
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 23:29
kenni
Avatar van kenni
kenni is offline
En ik weet ook wel dat ik eigelijk naar de dokter moet gaan..

Ik kijk het nog wel even aan, heb deze week vrij en door uit te rusten ed hoop ik weer wat op te knappen..
__________________
... it's driving me crazy...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 04:46
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Ik heb dit van de zomer ook gehad, en ik was ook rond de 4 kilo afgevallen binnen 1 maand tijd.
Ik kreeg steeds onwijs pijn na het eten had af en toe ook diarree, kon niets meer eten mijn eetlust was helemaal weg. Toen ik naar de dokter ben gegaan bleek dat er een bacterie en/of ontsteking in mijn maag en dunne darm zat. Is daarna overgegaan met een medicijnkuur.

Ik zou me niet te veel zorgen maken als ik jou was, maar ik zou zeker wel langs de huisarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 10:02
kenni
Avatar van kenni
kenni is offline
Hmm dit komt wel erg overeen met wat ik nu heb.. kga dan toch binnekort maar echt naar de dokter denk ik..

thnx in ieder geval!
__________________
... it's driving me crazy...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2006, 14:47
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
griep
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 20:45
kenni
Avatar van kenni
kenni is offline
dat je zoveel afvalt door enkel een griepje kan niet.
__________________
... it's driving me crazy...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2006, 20:52
Verwijderd
Citaat:
weakasIam schreef op 19-03-2006 @ 21:45 :
dat je zoveel afvalt door enkel een griepje kan niet.
Lijkt me er aan liggen hoe lang je de griep hebt, hoe lang je niet/minder eet, of je diarree hebt, enz.

Maar als het niet over gaat lijkt naar de huisarts gaan me idd het verstandigst.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Vage klachten -> B12 tekort
Kaneelbroodje
2 07-09-2011 18:35
Lichaam & Gezondheid Vage klachten
xxChange
11 01-09-2009 18:12
Lichaam & Gezondheid Klachten
Verwijderd
7 29-12-2008 15:27
Eindexamens 2007 En hoe ging het?
Ann
89 25-05-2007 06:27
Lichaam & Gezondheid chronisch vage klachten, maar geen onderzoek laten doen
ecrivaine
16 01-10-2006 14:56
Lichaam & Gezondheid beetje vage klachten allemaal
lief mutsje
26 29-02-2004 13:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.