Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2019, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Ja, zo'n parasiet moet wel wat geheimpjes te verklappen hebben lijkt me
Parasiet? Ik vind 'm meer master of puppets, toch wel.

// TV-kok net: "Als je écht geen koriander lust, als je dat echt echt niet lekker vindt dan.... ja, gebruik je andere kruiden." Lekker bezig, pik.
Advertentie
Oud 04-02-2019, 11:50
Verwijderd
Citaat:
al vind ik pagina's vaak een betere vergelijking geven.
Ik snap je punt, maar ook dat verschilt om zo veel redenen weer per boek. Ik lees graag de boeken van Michiel van Egmond (Gijp, Kieft, dat soort spul) omdat ik van voetbal houd, er veel humor in zit en het heerlijk gemakkelijk weg leest. Maar daar lees ik dan ook een boek van 240 bladzijden binnen twee uur uit. Ik lees nu Uncle Tom's cabin. Het verhaal is goed, ik ben benieuwd wat er gebeurt, de personages zijn interessant. Maar de helft van het boek zijn dialogen in "slaventaal", wat vast ongelofelijk authentiek is, maar gewoon erg langzaam leest want ik moet er nogal bij nadenken/opletten, of op zijn minst dialogen in Engels uit het zuiden van de Verenigde Staten halverwege de 19e eeuw, wat ongeveer hetzelfde probleem geeft. Als ik 50 bladzijden in een uur lees is het al mooi.

Voorbeeldje:

“But, Aunt Chloe, I’m getting mighty hungry,” said George. “Isn’t that cake in the skillet almost done?”

“Mose done, Mas’r George,” said Aunt Chloe, lifting the lid and peeping in,—“browning beautiful—a real lovely brown. Ah! let me alone for dat. Missis let Sally try to make some cake, t’ other day, jes to larn her, she said. ‘O, go way, Missis,’ said I; ‘it really hurts my feelin’s, now, to see good vittles spilt dat ar way! Cake ris all to one side—no shape at all; no more than my shoe; go way!’”


George is een blanke, Aunt Chloe een slavin.

Citaat:
Wat vind je een leesboek?
Ze bedoelt ongetwijfeld in tegenstelling tot een studieboek want studenten denken doorgaans dat na hun studie ze nooit meer een studieboek/vakliteratuur in handen hebben
Oud 04-02-2019, 12:04
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Ze bedoelt ongetwijfeld in tegenstelling tot een studieboek want studenten denken doorgaans dat na hun studie ze nooit meer een studieboek/vakliteratuur in handen hebben
Ja ik bedoel inderdaad in tegenstelling tot een studieboek en nee dat denk ik helemaal niet
Ik breng voor mezelf hier onderscheid in aan omdat ik sowieso studie- en vakliteratuur lees. Dat is geen uitdaging of jaarplanning maar passend bij het streven om een goede professional te worden (en op langetermijn te blijven). Leesboeken (dus niet studieboeken of vakliteratuur) lees ik puur ter ontspanning.
Oud 04-02-2019, 12:10
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Het ligt natuurlijk ook aan je aantal pagina's van een boek, het lettertype op een pagina, hoeveel letters er uberhaupt op de pagina staan, hoe groot de pagina's zijn
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 04-02-2019, 12:14
Verwijderd
Ik heb vandaag een thuiswerkdag. Links en rechts naast ons wonen gepensioneerde babyboomers. Die krijgen een middagje Devin Townsend voor den kiezen.
Oud 04-02-2019, 13:08
Saiy
Saiy is offline
Ik ook! Al krijgen mijn buren Queen te horen ipv Devin Townsend

Werkze !
Oud 04-02-2019, 15:19
Verwijderd
Joram van Klaveren, oud-PVV'ert, is schijnbaar bekeerd tot de islam. "Pas sinds zijn bekering merkt Van Klaveren dat hij heeft bijgedragen aan de vele negatieve vooroordelen over de islam. "Je kunt je niet voorstellen hoe die vooroordelen doorwerken, tot je er zelf mee te maken krijgt."

Oud 04-02-2019, 16:15
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Van het ene belachelijke gedachtegoed naar het andere

Ook echt totaal geen inlevingsvermogen denk ik door die laatste zin.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 04-02-2019, 16:39
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
het leven is een zoektocht
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Oud 04-02-2019, 17:13
Verwijderd
Zou het ook wel mooi vinden als we van de zomer een berichtje in de krant lezen zo van "Voormalig Politicus Muhammad F, ook bekend als Joram van K. is in zijn portiekflat in de Haagse Schilderswijk van het bed gelicht door een antiterreureenheid van de Landelijke Politie".
Oud 05-02-2019, 11:30
Verwijderd
Tunahan kun je in het vervolg aub alleen nog maar lief commentaar op psychologie geven? Op directe wijze een heel goede tip geven wordt niet gewaardeerd.
Oud 05-02-2019, 11:43
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Tunahan kun je in het vervolg aub alleen nog maar lief commentaar op psychologie geven? Op directe wijze een heel goede tip geven wordt niet gewaardeerd.
Nee, lekker vragen in een scholieren forum.
Oud 05-02-2019, 11:47
Verwijderd
Man man, het is toch verdomme om te janken.
Oud 05-02-2019, 11:49
Verwijderd
Grote kans dat de forumbaasjes mijn kwalijke gedrag nu aan het bespreken zijn. Waarschuwing hier, waarschuwing daar, "dat rare gehack in dat andere topic", ".. en nu dít weer.."

Kom maar op met die twee dagen-ban hoor
Oud 05-02-2019, 12:10
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Oef, wat een betutteling weer
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 05-02-2019, 12:12
Verwijderd
Heeft er iemand gedacht aan screenshots?
Oud 05-02-2019, 12:21
Verwijderd
Tering
Oud 05-02-2019, 12:21
Verwijderd
Zal ik dezelfde boodschap van verkondigen maar dan in andere bewoordingen om te zien of dat wel mag?
Oud 05-02-2019, 12:23
Verwijderd
Ik niet, zou ook niet weten waarom. Iedereen weet toch vrij precies hoe de vork in de steel zit ten aanzien van het moderatieteam hier.. Het is niet eens betutteling, het is het zoveelste brevet van incompetentie. Zal m'n ban ook niet gaan aanvechten want A; heeft het toch geen effect op mijn "gedrag" (like I care wat zij d'r van vinden) en B; enige vorm van zelfreflectie is het team ook volstrekt vreemd. Dus de status quo handhaven zonder veel tijd te investeren is voor iedereen beter.
Oud 05-02-2019, 12:37
Verwijderd
Automutilatietopic?
Oud 05-02-2019, 12:43
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Jep
Oud 05-02-2019, 12:59
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Kak gemist
__________________
Forumdownie
Oud 05-02-2019, 13:11
Verwijderd
Ja ik zag dat ook. Tja ik kijk er niet van op eigenlijk. Ik snap dat zij niet stopt met automutileren door jouw posts, maar ik vind het niet normaal om dit op een scholierenforum te vragen. De hele leeftijdscategorie klopt niet, en psychoproblematiek komt misschien helemaal niet overeen. Ik snap dat de vijftigjarigen eindelijk ergens normaal op kunnen reageren, maar dit hoort niet op dit forum thuis.

Veel mensen kunnen hier ook niet echt mijn mening waarderen, maar bovenstaande is gewoon waar en dus is deze post bloedserieus.

Maarja, wie ben ik he jongens! Ik ben maar 17 en een man! Weet niets van het leven, niets van het menselijk lichaam en geest en werk ook niet met mensen en heb dus geen kennis he.
Oud 05-02-2019, 13:12
Verwijderd
Ik vind het verhaal van automutilerende personen echt totaal geloofwaardig. Het is hier eerder verboden geweest precies om die reden.
Oud 05-02-2019, 13:15
Verwijderd
Nou, ik zie het verdacht veel, maar ik weet wel dat je het ook níet met de mantel der liefde moet bedekken, en dat idee heb ik hier wel altijd. Iets begrijpen betekent niet goedkeuren.
Oud 05-02-2019, 13:27
Verwijderd
Het was totaal verboden om erover te praten en dat vind ik een heel dapper besluit. Het toestaan om erover te mogen converseren zette anderen ertoe aan. Niets mantel der liefde, tegenovergestelde.

Dat beleid hebben ze laten vallen toen AM zelf uit de mode raakte en veel meer in de niche waar het daarvoor zat gedrukt werd en natuurlijk omdat het forum, ooit in de top 10 wereldwijd qua activiteit, nog nauwelijks meer een schim is van ooit.
Oud 05-02-2019, 13:48
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik ben zo blij dat onze minister Schauvliege zichzelf zo belachelijk heeft gemaakt
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 05-02-2019, 13:48
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Oh shit, Tunahan Kuzu is verbannen.
Oud 05-02-2019, 13:53
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Wat werd er precies gezegd in het topic?
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 05-02-2019, 13:54
Verwijderd
Tja geen idee of we hierover mogen praten nu.
Oud 05-02-2019, 13:54
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
PMMMMMM
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 05-02-2019, 13:56
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
voeg me toeeeeeeeeeeee
Oud 05-02-2019, 14:16
Verwijderd
Ja eh, iemand van 40, die hulpverlening heeft, vraagt om tips om te stoppen met automutilatie en Tuna zei "is een scholierenforum eem goede plek om dit te vragen want je hebt al hulp en zo" maar dan wat lomp en niet subtiel en daar deden wat anderen gepikeerd over.

Laatst gewijzigd op 05-02-2019 om 16:54.
Oud 05-02-2019, 14:28
Verwijderd
Posts werden verwijderd onder het mom dat het geen goed advies zou zijn. Tunahans advies was duidelijk wel goed maar werd toch verwijderd, dus hij zei iets van "for fucks sake". Dat is blijkbaar schelden/beledigen volgens Daantje dus heeft hij een ban. Ik denk dat hij erg onder de indruk is.
Oud 05-02-2019, 14:33
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
REEEEEEEEE
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 05-02-2019, 14:35
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Posts werden verwijderd onder het mom dat het geen goed advies zou zijn. Tunahans advies was duidelijk wel goed maar werd toch verwijderd, dus hij zei iets van "for fucks sake". Dat is blijkbaar schelden/beledigen volgens Daantje dus heeft hij een ban. Ik denk dat hij erg onder de indruk is.
Oud 05-02-2019, 14:45
Verwijderd
Mooi staaltje forumbazen weer
Oud 05-02-2019, 14:46
Verwijderd
Hij heeft gewoon gelijk en ik heb zelf niet getwijfeld of ik het niet zou moeten posten. Kom nou.
Oud 07-02-2019, 13:28
Verwijderd
Shoop-da-woop, zeau, hebben we dat ook weer gehad. Potverdomme forumbaasjes, IK HEB MIJN LESJE WEL GELEERD HOOR WAS IT AS GOOD FOR YOU AS IT WAS FOR ME?!
Oud 07-02-2019, 13:32
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Shoop-da-woop, zeau, hebben we dat ook weer gehad. Potverdomme forumbaasjes, IK HEB MIJN LESJE WEL GELEERD HOOR WAS IT AS GOOD FOR YOU AS IT WAS FOR ME?!
Welkom terug, dhr Kuzu.
Oud 07-02-2019, 15:49
Saiy
Saiy is offline
Dames wat voor schoenen dragen jullie in de lente? Wanneer het te warm is voor korte laarsjes maar nog te koud voor sandalen. Ik hou niet zo van sneakers en weet niet zo goed wat ik dan wel kan dragen. Elk jaar opnieuw loop (haha) ik hier weer tegen aan. Iemand tips?
Oud 07-02-2019, 15:59
Verwijderd
Sidi Ergo 4 Carbon Lucido
Oud 07-02-2019, 16:00
Saiy
Saiy is offline
Bedankt voor de tip
Oud 07-02-2019, 16:12
Verwijderd
Naja, tip. Het zijn de schoenen die ik in de lente veel draag en dat vroeg je
Oud 07-02-2019, 16:22
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dames wat voor schoenen dragen jullie in de lente? Wanneer het te warm is voor korte laarsjes maar nog te koud voor sandalen. Ik hou niet zo van sneakers en weet niet zo goed wat ik dan wel kan dragen. Elk jaar opnieuw loop (haha) ik hier weer tegen aan. Iemand tips?
Ik draag sneakers, want ik hou best wel van sneakers. Dus daar heb je weinig aan
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 07-02-2019, 16:39
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Dames wat voor schoenen dragen jullie in de lente? Wanneer het te warm is voor korte laarsjes maar nog te koud voor sandalen. Ik hou niet zo van sneakers en weet niet zo goed wat ik dan wel kan dragen. Elk jaar opnieuw loop (haha) ik hier weer tegen aan. Iemand tips?
Hoezo te warm voor korte laarsjes? Gewoon niet gevoerde laarzen kan dan toch prima?
Of een platte veterschoen of instappers, bootschoenen, ballerina’s of pumps?

Edit: en sneakers komen echt in 100 miljoen miljard verschillende soorten kleuren en materialen, dus wellicht dat als je uit je hoofd zet ‘ik houd niet van sneakers’ dat je toch iets kan vinden naar je smaak
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 07-02-2019, 17:37
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ik draag sneakers, want ik hou best wel van sneakers. Dus daar heb je weinig aan
Ik hou meer van snickers dan van sneakers
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 07-02-2019, 18:32
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Dan trek je die aan.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 07-02-2019, 18:58
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dames wat voor schoenen dragen jullie in de lente? Wanneer het te warm is voor korte laarsjes maar nog te koud voor sandalen. Ik hou niet zo van sneakers en weet niet zo goed wat ik dan wel kan dragen. Elk jaar opnieuw loop (haha) ik hier weer tegen aan. Iemand tips?
Doc's.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 07-02-2019, 19:12
Saiy
Saiy is offline
Citaat:
Doc's.
welke heb jij?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.