Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2001, 17:57
waaromniet?
waaromniet? is offline
Dus al doe je alles wat verboden is in je leven, maar in de laatste seconden kies je voor god, maakt dat allemaal niets uit?
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2001, 18:17
SOUL of ERIK
SOUL of ERIK is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Dus al doe je alles wat verboden is in je leven, maar in de laatste seconden kies je voor god, maakt dat allemaal niets uit?

Ik zie de keuze niet als god zo alle machtig is en van de mensen houd waarom zou hij er dan een paar in de hel laten branden NONSENS
__________________
BACK $ EVER
Met citaat reageren
Oud 06-09-2001, 17:21
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Dus al doe je alles wat verboden is in je leven, maar in de laatste seconden kies je voor god, maakt dat allemaal niets uit?

JA!!
de MOORDENAAR aan het kruis werd ook vergeven en zou heden (=snel) in het paradijs zijn met jezus.
Ook de tollenaar en de hoeren werd vergeven.
Dus ja je kan in je laatste seconde voor god kiezen, maar leven van kan altijd nog kiezen kan niet want je weet nooit wanneer je sterft en dan ben je te laat.
o en je wil vast goed doen dus je komt wel in de hemel, all1 ff branden zoals dat heel fout klinkt. sorry
mzzl
JJ
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 06-09-2001, 17:24
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
SOUL of ERIK schreef:
Ik zie de keuze niet als god zo alle machtig is en van de mensen houd waarom zou hij er dan een paar in de hel laten branden NONSENS
Idd een PAAR!!!!
straffen mag toch??
niet ieder wissewasje maar als mensen echt fout wilden doen.
Ik wil graag naar de hemel en wil veel doen voor god
maar je kan niet evrantwoorden dat IEDEREEN in de hemel komt ook al doen ze hem pijn en vrage GEEN vergeving
mzzl
JJ
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 12-09-2001, 19:19
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
Citaat:
Hannibal schreef:
de Islam is een geloof wat ik persoonlijk erg dicht bij de waarheid vind komen.
ik zie niet in waarom de islam beter bij de waarheid komt dan het christendom.
als ik moest kiezen koos ik boeddhisme.
dat is een religie zonder god en zonder dat achterlijke idee van goed vs kwaad of 'als je slecht bent ga je naar de hel en als je goed bent naar een hemel' of nog erger 'als je deze god aanbid ga je naar de hemel en als je dat niet doet ga je naar de hel'.
zowel jodendom, christendom en islam voldoen aan bovenstaande achterlijke ideeen.

Maar het grappige is dat je geen keus hebt. Grappig he.
__________________
Wie niet springt, is een Jood ( citaat van Goebbel)
Met citaat reageren
Oud 12-09-2001, 20:36
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
JJzD schreef:
JA!!
de MOORDENAAR aan het kruis werd ook vergeven en zou heden (=snel) in het paradijs zijn met jezus.
Ook de tollenaar en de hoeren werd vergeven.
Dus ja je kan in je laatste seconde voor god kiezen, maar leven van kan altijd nog kiezen kan niet want je weet nooit wanneer je sterft en dan ben je te laat.
o en je wil vast goed doen dus je komt wel in de hemel, all1 ff branden zoals dat heel fout klinkt. sorry
mzzl
JJ
Met andere woorden al vermoord ik iedereen die ik tegenkom, lap ik alle geboden aan mn laars, maar bekeer ik me vlak voor het moment dat ik sterf is alles goed.

Maar als ik gewoon zo goed mogelijk leef en me niet bekeer, dan moet ik "branden" ???

Wat is dat voor god dan?
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 10:52
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Hahaha vast, de fouten zijn er natuurlijk weer ingekropen bij de vertaling.


Theologen hebben soms een gaatje in hun hoofd.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 10:53
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Onzin, volgens het Christendom gaat ieder die geen Christen is naar hel.
Neej, Mirage dat IS helemaal niet zo.

Dat staat NERGENS.
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 11:31
waarheidwaar
waarheidwaar is offline
Citaat:
JantjePietje schreef:

ik zie niet in waarom de islam beter bij de waarheid komt dan het christendom.
als ik moest kiezen koos ik boeddhisme.
dat is een religie zonder god en zonder dat achterlijke idee van goed vs kwaad of 'als je slecht bent ga je naar de hel en als je goed bent naar een hemel' of nog erger 'als je deze god aanbid ga je naar de hemel en als je dat niet doet ga je naar de hel'.
zowel jodendom, christendom en islam voldoen aan bovenstaande achterlijke ideeen

Maar het grappige is dat je geen keus hebt. Grappig he.
hoe zo geen keus?

nou volgens mij is het boedisme niets anders dan een filosofie volgens ene bhoeda. en geen reliegie( dat is er van gemaakt)
een mens heeft psygologisch gezien een god nodig. want als kind groei je op met het besef dat iemand voor je zorgd. als je volwassen hebt is dat besef nog steeds aanwezig alleen word het door dagelijkse behoeften verdrongen. maar het is er nog steeds. en als je op het punt bent dat je voor je zelf zorgt cq voor je ouders, of geen ouders meer hebt. heb je nog steeds dat besef. dus heb je god nodig om dat besef te bevredigen. en de schepper heeft dat niet voor niets zo geschapen. hij wil de goede vader zijn voor iedereen. dus komt het christendom het meest in aanmerking volgens deze psygologische benadering

dus maak je keus ga je als alleen gelatene eenzame door het leven als volwassen of als iemand die de kosmos als thuis heeft met een vader die vanuit het hogere voor je zorgt

Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 12:29
Regalk
Regalk is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Met andere woorden al vermoord ik iedereen die ik tegenkom, lap ik alle geboden aan mn laars, maar bekeer ik me vlak voor het moment dat ik sterf is alles goed.

Maar als ik gewoon zo goed mogelijk leef en me niet bekeer, dan moet ik "branden" ???

Wat is dat voor god dan?

Doe nou niet alsof je dom bent
het gaat om de intensie
God snapt heus wel wanneer je het echt serieus meent en ÉCHT pijt hebt dan dat je altijd in je leven al hebt gezegd. Ach, ik geloof wel in God op het allerlaatste moment
Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 13:14
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Regalk schreef:
Doe nou niet alsof je dom bent
het gaat om de intensie
God snapt heus wel wanneer je het echt serieus meent en ÉCHT pijt hebt dan dat je altijd in je leven al hebt gezegd. Ach, ik geloof wel in God op het allerlaatste moment
Ook in het laatste moment kan je het écht menen, terwijl je je hele leven "slecht" bent geweest.

Sorry, maar zo'n god, die bestaat niet. God zou als ie bestaat IMHO eerlijk zijn.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 14:53
JJzD
JJzD is offline
waaromniet? schreef:
Met andere woorden al vermoord ik iedereen die ik tegenkom, lap ik alle geboden aan mn laars, maar bekeer ik me vlak voor het moment dat ik sterf is alles goed.

Ja en ik vind dat erg mooi. Wat wil je dan?? Dat ik meer krijg dan jij all1 maar omdat ik in de gelukkige omstandigheid was dat ik eerder van het evangelie hoorde??
Of doordat ik misschine beter leef?? NEEJ Elke zonde is de doodstraf en het maakt niet uit hoevaak je de doodstraf heb dood ben je toch.
Maar juist omdat wij geschapen zijn om een relatie met hem te hebben krijgen wij ontelbare kansen steeds opnieuw, terwijl je er niets voor hoeft te doen. je word door genade behouden en dat is de beste boodschap van alle geloven.

Maar als ik gewoon zo goed mogelijk leef en me niet bekeer, dan moet ik "branden" ???

Wat is dat voor god dan?



wij denken dat we dan wel ok zijn maar dat is dus hartstikke fout.
ELK kwartje is de doodstraf. Want je doet niet waarvoor je geschapen bent en zou dus onnuttig zijn dus mag je dood.
de mooie boodschap is dat dat niet gebeurt maar dat er WEER genade is voor mensen die het in ieder geval probeerden.
kijk bekijk het zo:
je wil een relatie opbouwen en je zoon weigert je gewoon niet 1 niet 10 maar letterlijk 1000x
op het laatst zegt hij ja. Ben je dan niet superblij?? Dan richt je een groot feest aan.
maar als hij het niet wil kan je zeggen verrot dan maar en sterf met helse pijnen maar zelfs dat gebeurt nie.
zou je dus niet zeggen van waarom maar beter van Dat is errug cool
mzzl
JJ
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 16:20
waaromniet?
waaromniet? is offline
Van dit stukje snap ik niet alles....zal wel aan mij liggen.

Nog een keer:

Goed leven, heb je dus nix aan, het gaat erom dat je in die persoon geloofd, dan word je geaccepteert.

Kortom, het is gewoon een arrogant figuur die alleen wil dat mensen em aanbeden en die het eigenlijk geen fuck uitmaakt wat ze verder doen.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 19:19
JantjePietje
JantjePietje is offline
Joël schreef:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Mirage2000 schreef:
" En het is Hij , Die de twee zeeen heeft vrijgelaten, 1 aangenaam en zoet en de andere zout en bitter en Hij heeft een barriere en een complete afscheiding tussen hen geplaatst."
(soera al-Foerqaan:53)
--------------------------------------------------------------------------------

Het verschil tussen zoet en zout water was toch wel bekend in het jaar 600 na Christus?
-----------------------------------
-----------------------------------

Op een dag, ergens in de diepe oceaan, deed mr. Jacques wat onderzoekingen toen hij midden in het zoute zeewater verschillende zoetwaterbronnen vond. Wat hem het meest verbaasde was dat het zoete water van de bronnen zich niet vermengde met het zoute zeewater. Lange tijd zocht hij om een
logische uitleg voor dit fenomeen te vinden maar zonder succes.

Hier staat DUIDELIJK geschreven dat het Cousteau verbaasde dat het zoete water van de bronnen zich niet vermengde met het zoute zeewater.

Jij komt met de opmerking dat ze wel het verschil tussen zoet en zout water kenden.

__________________
Wie niet springt, is een Jood ( citaat van Goebbel)
Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 19:25
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
rozijntje schreef:
Citaat:
Mirage2000 schreef:

" Degenen die niet geloven in Onze ayaat (bewijzen, ayaat, lessen, tekenen, openbaringen enz..)zullen Wij laten branden in het vuur. Zo vaak als hun huiden helemaal geroosterd zijn, zullen Wij hen
door andere huiden vervangen zodat zij de straf zullen proeven. Zeker, Allah is Al-machtig, Al-Wijs. "
(soera an nisa, 56)

oke ik geef toe, het heeft niets te maken met deze discussie, maar hoe kan je verwachten dat ik oprecht geloof in de goedheid van deze god als hij zo'n dingen zou doen met degenen die door opvoeding of whatever niet in hem geloven?? bah, alleen al om die wreedheid kan ik nooit in zo'n geschrift geloven. al die wetenschappelijke dingen zijn wel mooi en zo, maar dit is gewoon horror... als jullie dat zo almachtig vinden...

Rozijntje, het probleem is dat jullie niet in willen zien dat de Islam de ware geloof is. Als je je erin verdiept dan zul je tot de bewijzen komen.
Jullie doen alsof je een keus hebt.
Zie hieronder:
Citaat:
JJzD schreef:
inderdaad all1 de wreedheid al. Ik heb liever jezus. Als je dan geen christen bent word je niet eeuwig geburnd maar gereinigd en kom je later alsnog in de hemel.
mzzl
JJ
__________________
Wie niet springt, is een Jood ( citaat van Goebbel)
Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 19:29
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
SOUL of ERIK schreef:
Ik zie de keuze niet als god zo alle machtig is en van de mensen houd waarom zou hij er dan een paar in de hel laten branden NONSENS
Wie heeft jou verteld dat Allah van alle mensen houdt???
Die mensen die in de hel zullen branden die hebben hun kans gehad.
Jij hebt ook hersens gekregen. Dus jij hebt ook nog de tijd.

__________________
Wie niet springt, is een Jood ( citaat van Goebbel)
Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 19:32
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Met andere woorden al vermoord ik iedereen die ik tegenkom, lap ik alle geboden aan mn laars, maar bekeer ik me vlak voor het moment dat ik sterf is alles goed.

Maar als ik gewoon zo goed mogelijk leef en me niet bekeer, dan moet ik "branden" ???

Wat is dat voor god dan?

Wat jij zegt kan niet. Want het is dan al te laat. Vlak voordat je doodgaat dan heb je je kans gehad.
__________________
Wie niet springt, is een Jood ( citaat van Goebbel)
Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 19:35
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
waarheidwaar schreef:
hoe zo geen keus?

nou volgens mij is het boedisme niets anders dan een filosofie volgens ene bhoeda. en geen reliegie( dat is er van gemaakt)
een mens heeft psygologisch gezien een god nodig. want als kind groei je op met het besef dat iemand voor je zorgd. als je volwassen hebt is dat besef nog steeds aanwezig alleen word het door dagelijkse behoeften verdrongen. maar het is er nog steeds. en als je op het punt bent dat je voor je zelf zorgt cq voor je ouders, of geen ouders meer hebt. heb je nog steeds dat besef. dus heb je god nodig om dat besef te bevredigen. en de schepper heeft dat niet voor niets zo geschapen. hij wil de goede vader zijn voor iedereen. dus komt het christendom het meest in aanmerking volgens deze psygologische benadering

dus maak je keus ga je als alleen gelatene eenzame door het leven als volwassen of als iemand die de kosmos als thuis heeft met een vader die vanuit het hogere voor je zorgt

Ja tuurlijk. Wat ik probeer te zeggen is. Je kan voor het christendom kiezen. Maar als je je voor Allah moet verantwoorden dan zul je al weten dat je keuze helemaal niet zo verstandig was.
__________________
Wie niet springt, is een Jood ( citaat van Goebbel)
Met citaat reageren
Oud 13-09-2001, 19:39
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Van dit stukje snap ik niet alles....zal wel aan mij liggen.

Nog een keer:

Goed leven, heb je dus nix aan, het gaat erom dat je in die persoon geloofd, dan word je geaccepteert.

Kortom, het is gewoon een arrogant figuur die alleen wil dat mensen em aanbeden en die het eigenlijk geen fuck uitmaakt wat ze verder doen.

1 Je moet Allah als de enige god erkennen +
Mohammed als Zijn Profeet.
Daarmee is het nog niet klaar hoor. Je moet 5 keer per dag bidden etc.

Maar dat is veel te moeilijk voor jullie.




[Dit bericht is aangepast door JantjePietje (15-09-2001).]
__________________
Wie niet springt, is een Jood ( citaat van Goebbel)
Met citaat reageren
Oud 21-09-2001, 16:36
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
JantjePietje schreef:
Hier staat DUIDELIJK geschreven dat het Cousteau verbaasde dat het zoete water van de bronnen zich niet vermengde met het zoute zeewater.

Jij komt met de opmerking dat ze wel het verschil tussen zoet en zout water kenden.

Dat vroeg ik me ook al af. Klonk nogal dom!
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 21-09-2001, 16:50
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
JantjePietje schreef:
[B]Hier staat DUIDELIJK geschreven dat het Cousteau verbaasde dat het zoete water van de bronnen zich niet vermengde met het zoute zeewater.[B]
Ja, maar wat in de Koran staat hoeft niet per definitie betrekking te hebben op wat zich op de oceaanbodem af speelt; het kan ook betrekking hebben op het contrast zeeën/meren.

__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2001, 17:14
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
JantjePietje schreef:
Wat jij zegt kan niet. Want het is dan al te laat. Vlak voordat je doodgaat dan heb je je kans gehad.
Ja hallo nou snap ik het niet meer, eerst krijg ik tig keer te horen dat het dan nog wél kan, en nu weer niet
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 21-09-2001, 20:09
SOUL of ERIK
SOUL of ERIK is offline
Citaat:
JantjePietje schreef:
Wie heeft jou verteld dat Allah van alle mensen houdt???
Die mensen die in de hel zullen branden die hebben hun kans gehad.
Jij hebt ook hersens gekregen. Dus jij hebt ook nog de tijd.

Ik heb het over god en niet over allah!
__________________
BACK $ EVER
Met citaat reageren
Oud 21-09-2001, 20:11
rozijntje
rozijntje is offline
Citaat:
JantjePietje schreef:
Rozijntje, het probleem is dat jullie niet in willen zien dat de Islam de ware geloof is. Als je je erin verdiept dan zul je tot de bewijzen komen.
Jullie doen alsof je een keus hebt.
oke, stel nu dat je geboren bent in afrika, arm, met christelijke ouders en op een christelijke school. je krijgt het christendom voorgeschoteld als de enige waarheid, en hebt eigenlijk de kans nie gehad om andere godsdiensten te leren kennen. maar je bent wel goed, doet veel goede dingen voor de mensen rond je, en dan sterf je. omdat je niet voor de islam koos, ga je naar de hel.
wow, toffe godsdienst moet ik zeggen, en zo rechtvaardig!
__________________
** Rather my own lies than somebody elses truth** Immerse your soul in love**
Met citaat reageren
Oud 21-09-2001, 23:00
boterham
boterham is offline
Whatever the message is... De koran is wel succesvol.

Ik zie het als een virus: Een parasiet die zich verspreid tussen gastheren. De parasiet is abstract een denkbeeld in dit geval het praktische geloof. De gastheren zijn de mensen....

Dit klinkt niet logisch, maar als ik het verder uitleg: psychische betrekkingen: hormonale emoties; verstand etc komt het dicht in de buurt... daar heb ik nu geen zin in vogel het zelf maar uit
Met citaat reageren
Oud 22-09-2001, 09:59
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
rozijntje schreef:
Citaat:
JantjePietje schreef:
Rozijntje, het probleem is dat jullie niet in willen zien dat de Islam de ware geloof is. Als je je erin verdiept dan zul je tot de bewijzen komen.
Jullie doen alsof je een keus hebt.
oke, stel nu dat je geboren bent in afrika, arm, met christelijke ouders en op een christelijke school. je krijgt het christendom voorgeschoteld als de enige waarheid, en hebt eigenlijk de kans nie gehad om andere godsdiensten te leren kennen. maar je bent wel goed, doet veel goede dingen voor de mensen rond je, en dan sterf je. omdat je niet voor de islam koos, ga je naar de hel.
wow, toffe godsdienst moet ik zeggen, en zo rechtvaardig!
Wat versta jij onder goede dingen???

__________________
Wie niet springt, is een Jood ( citaat van Goebbel)
Met citaat reageren
Oud 22-09-2001, 10:21
Hell Spawn
Hell Spawn is offline
Citaat:
rozijntje schreef:
Citaat:
JantjePietje schreef:
Rozijntje, het probleem is dat jullie niet in willen zien dat de Islam de ware geloof is. Als je je erin verdiept dan zul je tot de bewijzen komen.
Jullie doen alsof je een keus hebt.
oke, stel nu dat je geboren bent in afrika, arm, met christelijke ouders en op een christelijke school. je krijgt het christendom voorgeschoteld als de enige waarheid, en hebt eigenlijk de kans nie gehad om andere godsdiensten te leren kennen. maar je bent wel goed, doet veel goede dingen voor de mensen rond je, en dan sterf je. omdat je niet voor de islam koos, ga je naar de hel.
wow, toffe godsdienst moet ik zeggen, en zo rechtvaardig!


Ik kan de vraag ook terugkaatsen en jou vragen waarom de joden, boeddhiesten, atheisten, confucianisten etc naar de hel moeten volgens de Christenen!
Wat ik bedoel is dat niemand echt weet of hij wel of niet naar de hemel/hel gaat. In die zin is er voor ons allemaal nog hoop.

Only God(swt) Knows.... en Allah is Genadevol!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2001, 10:24
Hell Spawn
Hell Spawn is offline
Citaat:
rozijntje schreef:
Citaat:
JantjePietje schreef:
Rozijntje, het probleem is dat jullie niet in willen zien dat de Islam de ware geloof is. Als je je erin verdiept dan zul je tot de bewijzen komen.
Jullie doen alsof je een keus hebt.
oke, stel nu dat je geboren bent in afrika, arm, met christelijke ouders en op een christelijke school. je krijgt het christendom voorgeschoteld als de enige waarheid, en hebt eigenlijk de kans nie gehad om andere godsdiensten te leren kennen. maar je bent wel goed, doet veel goede dingen voor de mensen rond je, en dan sterf je. omdat je niet voor de islam koos, ga je naar de hel.
wow, toffe godsdienst moet ik zeggen, en zo rechtvaardig!


Als Christen heb je het gebod kregen om de Islam te volgen. Het staat in je eigen Bijbel!
Met citaat reageren
Oud 22-09-2001, 15:06
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Hell Spawn schreef:
Als Christen heb je het gebod kregen om de Islam te volgen. Het staat in je eigen Bijbel!
Explain?
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2001, 15:46
Fessuoy
Fessuoy is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:

Kortom, het is gewoon een arrogant figuur die alleen wil dat mensen em aanbeden en die het eigenlijk geen fuck uitmaakt wat ze verder doen.

Nee, God test de mensen of ze het waard zijn om in het paradijs te mogen leven. Want dit leven is tenslotte niets vergeleken met hoelang je nog zult leven in het Hiernamaals. Eeuwig, daar kun je je gewoon niet echt wat bij voorstellen.

Je krijgt een heel leven (of die nou kort is of lag) de kans om je te kunnen bewijzen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2001, 20:42
rozijntje
rozijntje is offline
Citaat:
JantjePietje schreef:
Wat versta jij onder goede dingen???

*zucht* een beetje naast de kwestie als je het mij vraagt maar goed, laten we er een gandhi van maken. voor zover ik weet was die gast ook geen islamiet he
ja komaan zeg, goede dingen, mensen helpen en zo

__________________
** Rather my own lies than somebody elses truth** Immerse your soul in love**
Met citaat reageren
Oud 22-09-2001, 20:50
rozijntje
rozijntje is offline
Citaat:
Hell Spawn schreef:
Citaat:
rozijntje schreef:

oke, stel nu dat je geboren bent in afrika, arm, met christelijke ouders en op een christelijke school. je krijgt het christendom voorgeschoteld als de enige waarheid, en hebt eigenlijk de kans nie gehad om andere godsdiensten te leren kennen. maar je bent wel goed, doet veel goede dingen voor de mensen rond je, en dan sterf je. omdat je niet voor de islam koos, ga je naar de hel.
wow, toffe godsdienst moet ik zeggen, en zo rechtvaardig!


Ik kan de vraag ook terugkaatsen en jou vragen waarom de joden, boeddhiesten, atheisten, confucianisten etc naar de hel moeten volgens de Christenen!
Only God(swt) Knows.... en Allah is Genadevol!
als je het mij dan toch vraagt, voor mij mag iedereen die goed geleefd heeft de hemel in, wat maakt het toch uit wat voor godsdienst je hebt, je daden tellen!! en als je het nog niet door moest hebben, ik ben een christen die niet alles wat in de bijbel staat al te serieus neemt, noem me gerust een beetje hypocriet, maar ik probeer zelf uit te maken wat goed is. ik vind het christendom over het algemeen een heel verdraagzame godsdienst. trouwens, waar in de bijbel staat dat mensen met een andere godsdienst de hemel niet in mogen? en zelfs als het erin staat, ik geloof dat Jezus toch wel ergens heeft aangetoond dat het vooral de daden zijn die tellen
sorry, maar ik weiger gewoon te geloven in een god die mensen zelfs geen kans zou geven om zich te bekeren naar de zogezegde juiste godsdienst.

__________________
** Rather my own lies than somebody elses truth** Immerse your soul in love**
Met citaat reageren
Oud 22-09-2001, 22:40
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Fessuoy schreef:
Nee, God test de mensen of ze het waard zijn om in het paradijs te mogen leven. Want dit leven is tenslotte niets vergeleken met hoelang je nog zult leven in het Hiernamaals. Eeuwig, daar kun je je gewoon niet echt wat bij voorstellen.

Je krijgt een heel leven (of die nou kort is of lag) de kans om je te kunnen bewijzen.
Lekker uit z'n verband gerukt die quote....maar dan nog, je bewijst je dus óók als je je in je laatste seconden bekeert? Wat mensen hier zeggen klopt niet met elkaar.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 23-09-2001, 13:02
JJzD
JJzD is offline
Als jij de bijbel niet al te serieus neemt zit ik waarschijnlijk voor niets te lullen maar goed
ik zal ff wat quotes aanhalen

rozijntje schreef:
als je het mij dan toch vraagt, voor mij mag iedereen die goed geleefd heeft de hemel in, wat maakt het toch uit wat voor godsdienst je hebt, je daden tellen!!

Slechts door genade word u behouden en Niemand komt tot de vader dan door mij (Jezus)
Hieruit haal je dat je daden niet tellen maar all1 dat je behouden moet worden door jezus als redder aanvaarden. Echter de mensen die gods wet in hun hart hadden zullen door het vuur heen behouden blijven


sorry, maar ik weiger gewoon te geloven in een god die mensen zelfs geen kans zou geven om zich te bekeren naar de zogezegde juiste godsdienst.


ik weet niet hoe het daarmee zit ik denk dat ze onder die mensen van de wet vallen (die hem dus uitvoerden)
maar kan ook zijn dat ze als kinderen worden behandeld en dus sowiezo behouden zijn
mzzl
JJ

[/B]

__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 23-09-2001, 16:06
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
JJzD schreef:
Slechts door genade word u behouden en Niemand komt tot de vader dan door mij (Jezus)
*kots* jah, die regel kwam ook bij de begrafenis van m'n oma. Echt ziek word ik van die arrogantie.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 23-09-2001, 16:40
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
*kots* jah, die regel kwam ook bij de begrafenis van m'n oma. Echt ziek word ik van die arrogantie.
Genadigheid <--> arrogantie?? Leg uit.

__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2001, 15:32
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Joël schreef:
Genadigheid <--> arrogantie?? Leg uit.

hij wil alles zelf doen en in de hand houden
daarom waarschijnlijk
mzzl
JJ
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 24-09-2001, 19:28
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Joël schreef:
Genadigheid <--> arrogantie?? Leg uit.

Doe je niet dommer voor dan je al bent. Je brgijpt wel wat ie bedoelt, lijkt me...

Citaat:
hij wil alles zelf doen en in de hand houden
daarom waarschijnlijk
Gevolgtrekking in plaats van observatie.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 24-09-2001, 19:46
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
rozijntje schreef:
ik ben een christen die niet alles wat in de bijbel staat al te serieus neemt
Vind je niet dat je jezelf een beetje erg tegenspreekt???

__________________
Wie niet springt, is een Jood ( citaat van Goebbel)
Met citaat reageren
Oud 24-09-2001, 19:49
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
rozijntje schreef:
ik probeer zelf uit te maken wat goed is. ik vind het christendom over het algemeen een heel verdraagzame godsdienst.
Wat vind jij dan zelf goed??? Geef is een voorbeeld.

__________________
Wie niet springt, is een Jood ( citaat van Goebbel)
Met citaat reageren
Oud 24-09-2001, 19:50
rozijntje
rozijntje is offline
Citaat:
JantjePietje schreef:
Vind je niet dat je jezelf een beetje erg tegenspreekt???

ja kijk ik heb al gemerkt dat in nederland de bijbel nogal letterlijk genomen wordt. in de katholieke scholen is dat dus niet het geval. de leerkrachten zeggen zelf: het is vooral symbolisch bedoeld. en zo bezie ik het dus ook
__________________
** Rather my own lies than somebody elses truth** Immerse your soul in love**
Met citaat reageren
Oud 24-09-2001, 22:10
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Joël schreef:
Genadigheid <--> arrogantie?? Leg uit.

Ik had het over het laatste gedeelte van die regel.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 25-09-2001, 18:22
Hell Spawn
Hell Spawn is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Doe je niet dommer voor dan je al bent.

Eindelijk iemand die het durft te zeggen!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2001, 10:28
Araneae
Araneae is offline
Citaat:
Joël schreef:
Het verschil tussen zoet en zout water was toch wel bekend in het jaar 600 na Christus?


Nee, niet het verschil maar de barriëre die het zoute en zoete water scheidt. Deze kwestie is nu nog steeds een moelijk te uitleggen geberuen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2001, 15:14
Helsgebroed
Helsgebroed is offline
Jezus beschouwde zichzelf als een voorbode van een grote profeet, die nog zou komen. Aldus lezen wij in Johannes 16:12-13

Nog veel heb ik u te zeggen, maar gij kunt het thans niet dragen; doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal Hij u verkondigen.

Bij deze tekst kan de vraag gesteld worden wie de 'Geest der waarheid' is. Veel Christenen beweren dat hiermee de heilige geest bedoeld wordt. Is dit werkelijk zo? Volgens Johannes 14:16 spreekt Jezus over een andere:

En ik zal de Vader bidden, en Hij zal u enen anderen Trooster geven.

Op de vraag wie deze Trooster is, moeten we naar Johannes 14:26, waarin gezegd wordt dat de Trooster de helige geest is.

Maar de trooster de heilige geest welken de vader zenden zal in mijnen naam, die zal u alles leren, en zal u indachtig maken alles wat ik u heb gezegd.

Als met deze tekst daadwerkelijk de heilige geest bedoeld wordt, dan ontstaat de vraag: 'Was er in de tijd van Jezus geen heilige geest; waarom bad Jezus om de heilige geest?
De Christelijke leer onderwijst dat de enige heilige geest vanaf de geboorte van Jezus aldoor bij hem aanwezig was. Dus kan deze heilige er niet mee bedoeld worden! Welke wordt er dan wél bedoeld met 'andere'? Als Christenen in één heilige geest geloven, dan spreken deze teksten de Christelijke leer tegen. Volgens deze tekst moeten zij dan in twee heilige geesten geloven.

Jezus doelt hiermee dus op een andere Profeet, want in de Griekse Bijbel betekent het woord 'Periclytos' de 'prijzenswaardige'.
Men heeft het woord 'Periclytos' veranderd in 'Parecletos' wat betekent 'de trooster'.
Als in de bovenstaande teksten toch de Heilige Geest wordt bedoeld, dan klopt het ook niet met het Griekse woord voor 'geest'. Want het Griekse woord voor geest is 'Pneuma' en dit lijkt niet op het woord dat in de Griekse Bijbel gebruikt wordt. Jezus heeft nooit 'andere Pneuma' gezegd.

Jezus heeft het woord 'Fhiriclit' gezegd. Het woord 'Fhiriclit' komt oorspronkelijk uit het Aramees, de taal die Jezus heeft gesproken. 'Fhiriclit' betekent de 'prijzenswaardige'. Het Arabische woord hiervoor is Ahmed, één van de namen van profeet Mohammed (vzmh).

Jezus heeft dus Ahmed gezegd. Omdat de mensen er vragen over stelden, heeft Jezus waarschijnlijk ook de betekenis van deze naam gegeven, dat uiteindelijk in het Evangelie werd opgenomen

De eerste brief van Johannes 4:1-2-3 legt de betekenis van het woord 'geest' uit.
Hierin wordt verklaard dat dit woord 'profeet' betekent:

Geliefden gelooft niet enen in elke geest, maar beproeft de geesten of zij uit God zijn; want vele valsen profeten zijn uitgegaan in de wereld. Hieraan kent gij den geest Gods: ALLE GEEST DIE BELIJDT DAT JEZUS CHRISTUS IN HET VLEES GEKOMEN IS, DIE IS UIT GOD; en alle geest die niet belijd tdat Jezus Christus in het vlees gekomen is die is uit God niet; maar dit is de geest van den Anti Christ, welke geest gij gehoord hebt dat komen zal en is nu al rede in de wereld.

Hieruit blijkt dat trooster/geest toch profeet betekent. Bovendien wordt in deze tekst een komende profeet aangekondigd. De tekst spoort de mensen aan om diegene die beweert dat hij een profeet is, uit te testen om te zien of de persoon een ware of een valse profeet is.

Het moet inmiddels al duidelijk geworden zijn dat de trooster niet de heilige geest is. In de volgende teksten wordt over een 'komende' gesproken. Dit kan niet op de Heilige Geest slaan, want die was er toen al.
Wanneer de trooster gekomen is, de geest der waarheid die van de Vader uitgaat, zal die getuigenis over mij afleggen.
(Johannes 15:26)

Toch zeg ik u de waarheid; het is in uw eigen belang dat ik HEENGA. Want als ik niet heenga, zal de trooster geenszins tot u komen.

(Johannes 16:7)

Hieraan kent gij den geest Gods: alle geest die belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;

De zin '…dat Jezus Christus in het vlees gekomen is…' legt de nadruk op het feit dat hij een MENS was, zoals wij, een mens VAN VLEES EN BLOED. In de Islam is Jezus niet de zoon van God, maar een gezant van Allah. Het afleggen van de getuigenis (Johannes 15:26) is de bevestiging dat Profeet Mohammed (vzmh) zou getuigen wie Jezus werkelijk was.

God openbaarde in de Koran:

De Messias, de zoon van Maria was slechts een boodschapper; voorzeker, alle boodschappers vóór hem zij heengegaan. En zijn moeder was een waarheidslievende vrouw. Zij plachten beide voedsel tot zich te nemen. Zie, hoe Wij DE TEKENEN VOOR HEN (DE MENSEN) VERDUIDELIJKEN, en zie, HOE ZIJ ZICH AFWENDEN.

(KORAN 5:75)
Met citaat reageren
Oud 02-11-2001, 14:47
Helsgebroed
Helsgebroed is offline
(oude testament)

De Koran leert ons dat de profeet Mohammed (vzmh) zowel in het Oude als in het Nieuwe Testament wordt aangekondigd. Je kunt profetieën lezen in de Bijbel over komende profeten, maar meestal wordt dan de conclusie getrokken dat het om een profeet uit het midden van Israël moet gaan. De verzen uit het Oude Testament die betrekking hebben op de komst van Mohammed (vzmh) zijn de volgende:

Een profeet zal Ik voor hen verwekken uit het midden van hun broeders, aan u gelijk; en ik zal inderdaad Mijn woorden in zijn mond leggen, en hij zal stellig tot hen spreken alles wat Ik hem gebieden zal.
(Deuteronomium 18:18)

De voorspelling in dit vers gaat over een wetgevende profeet zoals Mozes dat was. Een profeet die geen nieuwe wet brengt, heeft de taak een reeds bestaande wet uit te leggen en nader toe te lichten. Zo'n profeet wordt in funtie gesteld, of zoals Jezus zegt: '… om te vervullen.' (Matth 5:17-18)
De profeten die tussen Mozes en Jezus verschenen, konden evenals Jezus (omdat hij ook een Israëliet was) geen aanspraak maken op deze profetie. Het volk waarnaar het woord 'hun' verwijst, is het volk van Israël. Dus de profeet, zoals Mozes, moest uit het midden van 'hun' broeders verschijnen.

Wie zijn hun broeders?

Profeet Abraham (Ibrahim in de Koran) kreeg twee zoons: Ismaël en Izaak (Ismaïl&Isaäc in de Koran). Uit Ismaël zijn de Arabieren voortgekomen en uit Izaak de Israëlieten. Uit deze twee broers zijn deze twee dus volkeren ontstaan, wat tevens inhoudt dat de Israëlieten en de Arabieren broeders zijn. Met het woord 'hun' wordt verwezen naar de Arabieren. De Profetie in Deut. 18:18 gaat dan ook over niemand anders dan profeet Mohammed (vzmh). Hij is ook de enige die te vergelijken is met profeet Mozes.

Waarlijk, Wij hebben tot u een boodschapper gezonden, die getuige is, gelijk Wij een boodschapper tot Farao zonden.
(Koran 73:15)

De overeenkomsten tussen Mozes en Mohammed:

· Mozes is evenals Mohammed geboren uit een moeder en een vader. Jezus werd geboren zonder vader.
· Ook Mozes werd, net als Mohammed, door velen erkend als profeet. Jezus werd door enkelen herkend als profeet
· Mozes werd tijdens zijn leven aangesteld als de leider van de Israëlieten. Jezus werd maar door 12 discipelen erkend als hun leraar. Mohammed (vzmh) werd net als Mozes door zijn hele volk erkend als profeet (vergelijking van Mohammed vrede zij met hun meer met Mozes)
· Mozes kreeg een wet die hij aan zijn volk moest verkondigen (Deuteronomium 33:4). Jezus kwam niet met een wet, hij kwam alleen maar om te vervullen:

Meent niet, dat ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden; ik ben niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen.
(Mattheus 5:17)

Mohammed (vzmh) kreeg netals Mozes ook een wet voor zijn volgelingen. In de Koran staat:

En spreek ercht tussen hen naar hetgeen Allah u heeft geopenbaard. (5:49)

· Mozes en Mohammed stierven beiden een natuurlijke dood. Jezus werd door Allah verheven naar de hemel (en is dus niet gekruisigd).

Christenen kunnen onmogelijk beweren dat deze profetie over Jezus ging, want zij beweren dat Jezus de zoon van God is. Wanneer zij blijven volhouden dat dit vers over Jezus gaat, dan moeten zij erkennen dat Jezus een profeet was en niet de zoon van God.

Deuteronomium 18:20 vermeldt dat een valse profeet gedood zal worden:

Maar een profeet die overmoedig genoeg is om in Mijn naam een woord te spreken, dat Ik hem niet gebood te spreken, of die in den naam van andere goden spreekt- die profeet zal sterven.

Als er een valse profeet zou opstaan die deze profetie in Deut 18:18 zou opeisen zou hij een goddelijke straf oplopen. Zijn plan zou worden verijdeld en hij zou de dood vinden. Als profeet Mohammed (vzmh) een valse profeet zou zijn, zou hij volgens de Bijbel een goddelijke straf krijgen in de vorm van de dood. Aangezien Mohammed (vzmh) een dergelijke straf niet heeft gehad, is zijn profeetschap niet vals.
Profeet Mohammed (vzmh) heeft vanaf het begin van zijn missie tegenstand ondervonden. In het begin van zijn profeetschap stond hij er zelfs alleen voor. Zijn tegenstanders wilden hem doden en hebben daar zelfs oorlogen voor gevoerd. Iedere poging echter om de profeet te doden leidde echter tot meer succes voor de Islam en de moslims. Vandaag de dag is Islam een wereldgodsdienst die wereldwijd door meer dan 1 miljard mensen wordt beleden en waarvaan de aanhangers met de dag groeien.

Een ander bewijs

Of men geeft het boek aan een die niet kan lezen, zeggende lees toch dit, en hij zegt: 'ik kan niet lezen.'
Jesaja 29:12

Het is bekend dat Mohammed (vzmh) zijn eerste openbaring ontving in de grot 'Al-Hira'. In de grot sprak de engel Gabriël tegen Mohammed (vzmh) en zei:

'Lees (Iqra)', en Mohammed (vzmh) antwoordde: 'Ik kan niet lezen…'
(Sahih Boekhari)

Dit vers in Jesaja 29:12 wordt ondersteund door Deut 18:18 waarin God het volgende aan Mozes openbaarde:

…ik zal inderdaad mijn woorden in zijn mond leggen, en hij zal stellig tot hen spreken alles wat ik hem gebieden zal…
Deze Bijbelse tekst stelde Mozes op de hoogte van het feit dat de aangekondigde profeet analfabeet zou zijn. Een van de bijnamen van Mohammed is 'Oemmi', wat 'ongeletterde' betekent.

De allereerste Koran verzen luiden:

Lees, in de naam van uw Heer, Die schiep. Die de mens uit geronnen bloed schiep. Lees, want uw Heer is de meest Eerbiedwaardige.
(Koran 96:1-3)
In Deuteronium 33:1-2 lezen wij het volgende:

Dit is nu de zegen, met welken Mozes, de man Gods, de kinderen Israëls gezegend heeft voor zijnen dood. Hij zeide dan: de Heere is van Sinai gekomen, en is hun lieden opgegaan van Seir; Hij is blinkend verschenen van het gebergte Paran, en is aangekomen met tienduizenden der heiligen; aan zijn rechterzijde was eene vurige wet aan hem.

Ook in dit vers vinden wij sporen van de aankondiging van de profeet Mohammed (vzmh). Paran (Arabisch= Faran) is de naam van de heuvel tussen Mekka en Medina ligt. Arabische aardrijkskundigen hebben dezelfde naam voor dit gebied aangehouden.
Een plaats op weg van Mekka naar Medina heet het dal van Fatima. Wanneer karavanen hier uitrusten, komen de kinderen uit de buurt om bloemen te verkopen. Op de vraag waar de bloemen vandaan komen, antwoorden de kinderen: 'Min bariyyat Faran' (fasl al Kitab), dwz uit de woestijn van Faraan. Het oude Testament bevestigt dat de stamvader van profeet Mohammed (vzmh) ook in deze streek woonde:

En God was met de jongen en hij groeide op; hij ging in de woestijn wonen en werd boogschutter. En hij woonde in de woestijn Paran, en zijn moeder nam voor hem een vrouw uit het land Egypte.
(Genesis 21:20-21)
…en is aangekomen met tienduizenden der heiligen…
(Deut. 33:1-2)

Soms schrijft men tienduizenden of zoals de Jehova getuigen 'myriade' hebben gebruikt. Dit betekent: tienduizendtal, menigte (van Dale woordenboek). In de Hebreeuwse Bijbel vindt men daarentegen gewoon het getal tienduizend.
Profeet Mohammed (vzmh) kwam, zoals in Deut 33:1-2 werd voorspeld, met tienduizend ware oprechte gelovigen de stad Mekka binnen. De openbaring van de Koran duurde ongeveer 23 jaar. Deze gebeurtenis geschiedde nadat de Koran op 1 vers na totaal geopenbaard was. Dat is wat bedoeld werd met:

…Aan zijn rechterzijde was eene vurige wet aan hen.

De heuvel Paran en de streek eromheen is de plaats waar Ismaël (de voorvader van de profeet) heeft geleefd, en zijn vader Abraham heeft geholpen met het bouwen van de Ka'ba: een bedevaartsoord voor jaarlijks meer dan een miljoen mensen.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2001, 10:59
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Allemaal heel leuk, dat kerkelijk geblaat maar kan iemand mij uitleggen wat het dogma is waar Hani over begon? Ik heb deze topic gelezen en ik zie het dogma er niet in?

Leg uit!
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 04-11-2001, 12:14
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Ten eerste, ik moet wel ff zeggen dat het mij verheugt om te zien dat de Koran de Bijbel (je weet wel, dat veranderde, en onzekere, mysterieuze boek; niemand weet wat er nou eigenlijk stond) nodig heeft om zichzelf te bewijzen.

Ten tweede, alles wat de Joden en Christenen weten moeten uit de Koran:

Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren. (K. 2:62)
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2001, 11:36
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Joël schreef:
alles wat de Joden en Christenen weten moeten uit de Koran:

Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren. (K. 2:62)
Dit klopt. maar het geldt niet meer de dag vandaag.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2001, 15:05
Joël
Avatar van Joël
Joël is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Dit klopt. maar het geldt niet meer de dag vandaag.
Hoezo dan?
__________________
There are only 10 kind of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Islam en mensenrechten (lees: UVRM): onverenigbaar
Gatara
120 07-10-2005 11:22
Levensbeschouwing & Filosofie Bekeerde moslima's
-Daliya-
198 12-02-2005 21:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap VVD'er Wilders haalt uit naar de islam.
JantjePietje
220 17-02-2004 17:40
Levensbeschouwing & Filosofie De mogelijk verzonnen dogma's van de Islam en Christendom
ZuivereZien
27 26-01-2003 16:34
Levensbeschouwing & Filosofie de reden dat wij "ZE" niet mogen!!!!!!!!!!!!!!
Vervreemd
6 03-12-2002 08:25
Levensbeschouwing & Filosofie Europa tegenover de Islam
Klager
58 24-02-2002 22:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.