Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2001, 20:04
Captain
Avatar van Captain
Captain is offline
Pim Fortuyn zat weer bij de VARA ! En lachen met die man...hij had een ontstoken oog dus een bril op. Toen Felix Meurders vroeg waarom zei hij "nou...zet ik hem toch af". Wat onsmakelijk, dus zei de andere gast "zet maar weer op meneer Fortuyn".

Ik vind Pim Fortuyn op zich wel eerlijk overkomen. Hij maakt de politiek iig iets minder saai. Wat vinden jullie van hem ?

Grt,
Captain
__________________
Grt, Captain
Advertentie
Oud 19-10-2001, 20:11
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
t Is een komisch figuur, maar een politiek populistisch stuk onbenul. Ik ben t totaal niet met em eens, maar toegegeven, hij maakt t misschien wat minder saai. Alleen zou men daarvoor wel 1000 Fortuyns (de duivel behoede) voor nodig hebben om de nederlandse politiek ècht minder saai te maken.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 19-10-2001, 20:18
Captain
Avatar van Captain
Captain is offline
Fortuyn is wel heel eerlijk. Hij zegt waar het op staat en gaat niet zitten kniezen en discussieren over vanalles en nog wat, terwijl het kant en klaar is !

Wat ik ook een beetje irri ga vinden is dat veel mensen hem een rascist vinden. Hij heeft gezegd dat Nederland te vol wordt en heeft aangegeven dat Nederland daarom op ONDER ANDEREN asielbeleid strenger moet worden. In mijn opzicht volkomen waar, zoveel mensen op zo'n klein stukkie grond !

Zijn columns in de Elsevier waren altijd van hoog politiek niveau. Heb je die ook gelezen ? Daarmee bedoel ik dat het slappe gelul van sommige Nederlandse politici wat mij betreft uit de bladen mag verdwijnen ( 'Balkenende bezoekt boer'...wat een nieuws zeg).

grt,
Captain
__________________
Grt, Captain
Oud 19-10-2001, 20:21
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Dat zal allemaal best. Nogmaals, ik ben het politiek met hem oneens, de rest zal wel.
Eerlijk gezegd vind ik het nederlandse politieke toneel wel heel schraal als een randfiguur als Fortuyn al zo interessant gevonden wordt.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 19-10-2001, 20:46
Ninnoc
Ninnoc is offline
hmmm hij komt nogal over als een arogante vvd´er en dat vind ik niet zo geweldig voor leefbaar nederland. Opzich staat zijn kop en houding mij ook niet aan al ben ik wel voor zijn ´zeggen waar het op staat´

[Dit bericht is aangepast door Ninnoc (20-10-2001).]
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Oud 19-10-2001, 20:51
Captain
Avatar van Captain
Captain is offline
De PvdA is het midden, het CDA groeit ook naar het midden van het politieke spectrum...GroenLinks vind ik ook al op de PvdA gaan lijken en het VVD is sedert het vertrek van Bolkje ook al wat milder geworden...

Nederlandse politiek is saai...Marijnissen probeert het soms met door mevrouw de voorzitter heen te praten...maar nee...het helpt niet

Grt,
Captain
__________________
Grt, Captain
Oud 19-10-2001, 22:29
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Captain schreef:
Hij zegt waar het op staat en gaat niet zitten kniezen en discussieren over vanalles en nog wat, terwijl het kant en klaar is !
Mensen die denken dat er dingen kant en klaar (sic) zijn, hebben niets in de politiek te zoeken.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 19-10-2001, 22:31
Captain
Avatar van Captain
Captain is offline
Nope...en als mensen het nuttig vinden om over kant-en-klare dingen te gaan discussieren zoals de heren in Den haag dat nu doen, dan hoor je er ook niet thuis ! Refresh the government...F5

Grt,
Captain
__________________
Grt, Captain
Oud 22-10-2001, 19:20
NN
NN is offline
Fortuyn is naar mijn mening een interessante man. Niet omdat het een goed politicus is, integendeel, maar omdat hij altijd extreme meningen heeft en zo vaak leuk in de media komt.
(Bijvoorbeeld een persiflage op hem in Vara's Kopspijkers zaterdag 20-10.)
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 22-10-2001, 21:28
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
NN schreef:
Fortuyn is naar mijn mening een interessante man. Niet omdat het een goed politicus is, integendeel, maar omdat hij altijd extreme meningen heeft en zo vaak leuk in de media komt.
(Bijvoorbeeld een persiflage op hem in Vara's Kopspijkers zaterdag 20-10.)
Janmaat ook....
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 22-10-2001, 22:13
Joepie
Joepie is offline
Citaat:
McCaine schreef:
t Is een komisch figuur, maar een politiek populistisch stuk onbenul. Ik ben t totaal niet met em eens
Uiteraard ben jij het niet met hem eens. Jouw gedachtengoed kennen we onderhand wel.
Gelukkig zijn er nog mensen als professor Pim die het kind gewoon bij de naam noemen en het vertikt om aan de leiband te lopen van mensen die problemen hebben met de werkelijkheid en daarom diezelfde werkelijkheid niet waar willen hebben.

Oud 22-10-2001, 22:20
Joepie
Joepie is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Dat zal allemaal best. Nogmaals, ik ben het politiek met hem oneens, de rest zal wel.
Eerlijk gezegd vind ik het nederlandse politieke toneel wel heel schraal als een randfiguur als Fortuyn al zo interessant gevonden wordt.
Een randfiguur ? Je vergeet wel even dat deze man een paar titels voor zijn naam heeft staan. Kun jij nog een puntje aan zuigen.
Overigens zou (met de komst van Professor Pim) het politiek toneel véél minder "verschraald" worden. Deze weldenkende meneer maakt immers problemen bespreekbaar die sommige politici al decennia-lang als taboe hebben verklaard.
En , zoals ook jij zou moeten weten, is het taboe verklaren van welk onderwerp dan ook, niet bepaald bevordelijk voor een echte, zinvolle en inhoudelijke discussie.


Oud 22-10-2001, 22:23
Joepie
Joepie is offline
Citaat:
NN schreef:
Fortuyn is naar mijn mening een interessante man. Niet omdat het een goed politicus is, integendeel, maar omdat hij altijd extreme meningen heeft en zo vaak leuk in de media komt.
Extreme meningen??? Hij zegt alleen maar klip en klaar hoe het er in werkelijkheid uitziet.

Oud 22-10-2001, 22:26
Joepie
Joepie is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Janmaat ook....
Met deze volkomen achterhaalde en uitgekauwde uitspraak geef je jezelf een brevet van onvermogen om een zakelijke discussie te voeren......
Oud 22-10-2001, 22:36
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Joepie schreef:
Met deze volkomen achterhaalde en uitgekauwde uitspraak geef je jezelf een brevet van onvermogen om een zakelijke discussie te voeren......
"Fortuyn is naar mijn mening een interessante man. Niet omdat het een goed politicus is, integendeel, maar omdat hij altijd extreme meningen heeft en zo vaak leuk in de media komt.
(Bijvoorbeeld een persiflage op hem in Vara's Kopspijkers zaterdag 20-10.)"

1. Janmaat is ook interessant (wellicht op een andere manier)
2. Janmaat heeft ook extreme meningen
3. Komt ook leuk in de media, ook in Kopspijkers

Dus......
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 25-10-2001, 20:35
dwars
dwars is offline
Pim Fortuijn is juist NIET eerlijk. Hij zegt niet waarom hij het asielbeleid wil veranderen, omdat hij niet gezien wil worden als racist. Dan zegt ie maar dat NL te vol is. Nou, dat valt echt wel mee.

Verder heeft ie zijn lijsttrekkersschap kunnen kopen, dus met de grootse idealen van LN zal het ook wel meevallen. Puur winstbejag.
__________________
oorlog is stom
Oud 25-10-2001, 21:22
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
één groot voordeel is dat Frotuyn misschien weer wat leven in de kamer blaast. Niet dat ik op hem ga stemmen maar ik denk dat iemand met extreme meningen bevorderlijk is voor de debatcultuur...
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Oud 26-10-2001, 14:47
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Ik zou op Fortuyn stemmen.
Laatst een gesprek met hem gezien, en waar de tegenpartij rare vergelijkingen aan het maken was, daar kwam Fortuyn met harde feiten.
Het is gewoon iemand die er niet om heen draait.
Hij zegt wat veel mensen eigenlijk denken...
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Ads door Google
Oud 26-10-2001, 15:00
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Talon schreef:
Ik zou op Fortuyn stemmen.
Laatst een gesprek met hem gezien, en waar de tegenpartij rare vergelijkingen aan het maken was, daar kwam Fortuyn met harde feiten.
Het is gewoon iemand die er niet om heen draait.
Hij zegt wat veel mensen eigenlijk denken...
waar heb je dat gesprek gezien dan? welk programma?
hij zegt iig niet wat ik denk. en wat 9/10 Nederland denkt.

Oud 26-10-2001, 15:05
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
waar heb je dat gesprek gezien dan? welk programma?
hij zegt iig niet wat ik denk. en wat 9/10 Nederland denkt.
[/B]
Veel mensen in mijn omgeving vinden dat er ook wel logica zit in zijn ideeen. En dat zijn echt heel veel verschillende mensen, van 15 tot 50.
En dat programma was vrijdagavond/nacht geloof ik op tv.
De naam is me ontschoten.
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Oud 26-10-2001, 15:28
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Talon schreef:
Veel mensen in mijn omgeving vinden dat er ook wel logica zit in zijn ideeen. En dat zijn echt heel veel verschillende mensen, van 15 tot 50.
En dat programma was vrijdagavond/nacht geloof ik op tv.
De naam is me ontschoten.
kan iemand een samenvatting geven van Pim's politieke ideeen?
ik weet niet veel van hem af.


Oud 26-10-2001, 15:29
Talon
Avatar van Talon
Talon is offline
hier staan een aantal dingetjes over hem:
http://www.leefbaarplaza.nl/ http://nu.nl/fortuyn
__________________
Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day | Ugh! Gross! Freakin' idiot!
Oud 26-10-2001, 15:40
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Talon schreef:
hier staan een aantal dingetjes over hem:
http://www.leefbaarplaza.nl/ http://nu.nl/fortuyn
danke.
dit is wel goed van hem:

Citaat:
Ik heb er tot nu toe hardnekkig het stilzwijgen toegedaan, omdat ik het 'echtpaar' op geen enkele manier de moeite van het becommentariëren waard vind. Maar ja, het echtpaar is tezamen minister van Binnenlandse Zaken zoals het voorheen burgemeester van Rotterdam was. Niemand heeft om mevrouw gevraagd, maar eerst de stad en nu het land krijgt haar er gratis bijgeleverd, twee voor de prijs van een, zal ik maar zeggen!

Het paar is uiterst bekwaam, zou wijlen Wim Sonneveld zeggen, maar is bovenal bekwaam in het zichzelf handhaven. Deze nonvaleurs (om oud premier Van Agt (CDA) te parafraseren), die als beleidsmakers zeker iets in hun mars hebben maar als mensen helemaal niets, terroriseren nu al sedert jaar en dag stad en land of om met mijn oude vriend Wiegel (VVD) te spreken: de ordentelijke mensen in het land.

Maar ik zou zeggen genoeg is genoeg, weg met het echtpaar, ondanks de verdediging te vuur en te zwaard van het stel door de o zo onkreukbare timmermanszoon uit Hendrik Ido Ambacht, de premier der Nederlanden, consensus-masturbant en niet te vergeten staatsman: Wim Kok (PVDA). Kortom, elk land en volk krijgt de regering die het verdient en kennelijk wilt u het echtpaar en de staatsman verdienen.

De cabaretier Youp van 't Hek heeft intussen in zijn column in NRC-Handelsblad de kern van de zaak blootgelegd. Natuurlijk is er door Neelie Peper-Smit en haar echtgenoot geen fraude gepleegd op het Rotterdamse Stadhuis. Neelie en Bram zijn tenslotte niet van de straat, heel vroeger wel maar dat hebben zij reeds lang achter zich gelaten. Nu zijn zij een dame en heer in bonus en dat betekent dat de overheid en haar geldpotten gewoon hun eigendom zijn, zoals dat vroeger gebruikelijk was bij absolute monarchen.

24 uur per dag in de weer voor stad en land, dus schaamteloos gebruik maken van alle diensten en emolumenten die dat biedt. Geen kwartje, wat zeg ik geen stuiver, overdragen van je belastingvrije onkostenvergoeding aan de overheid, wij dus, die zo goed voor je zijn. Zelfs niet de schijn meer hoeven ophouden, dat je als echtpaar financieel bijdraagt in het schemergebied dat workaholics van deze soort nu eenmaal creëren, want ja, wat is werk en wat is privé.

Is bijvoorbeeld de Kalfjes van De Bank ontvangen nu privé of zakelijk, immers De Bank doet grote projecten in de stad. Een knappe accountant die hier een salomonsoordeel over duft te vellen, nee dus en gelijk heeft hij. Het gaat zoals Van 't Hek terecht stelde om de mentaliteit en die deugt niet, dus het echtpaar deugt niet en van geen kanten! Iedereen in Rotterdam weet dat al die verhalen over het echtpaar waar zijn, over persoonlijke kofferdragers en alle andere ongein. Overigens waren de kofferdragers niet de bodes van het stadhuis, maar het hoofd voorlichting of een andere hotemetoot.

Stadhuize, want het echtpaar was dol op vernederingen door hooggeplaatsten van tav hen ondergeschikten. Het is te hopen dat deze schijthuizen met kilo's boter op hun hoofd nu eindelijk eens hun bek durven open te trekken, zodat niet alleen het hoofd van de keuken, een enkele bode en beveilingsbeambte disciplinair worden gestraft, want deze vorm van klassenjustitie zit de bevolking van Rotterdam hoog!

Het zat goed fout ten stadhuize zoals het goed fout zat op het Ministerie van Verkeer en Waterstaat ten tijde van Minister Smit-Kroes (VVD). 20 Miljoen gulden subsidie verstrekken aan frauduleus tankcleaningbedrijf (TCR) te Rotterdam en dat alles na door de advocaat-generaal Mr Feber bij het Hof te Den Haag gewaarschuwd te zijn voor dit bedrijf en deze directie. Het openbaar ministerie was immers heel ver gevorderd in een onderzoek naar de criminele activiteiten van directie en bedrijf.

Daar wist ons Neelie (VVD) wel raad mee, ze belde haar vriendje de Minister van Justitie Hirsch Balin (CDA) en deze sufkeukel gaf het Openbaar Ministerie op verzoek van zijn vriendin de minister opdracht het strafrechtelijk onderzoek met onmiddellijke ingang te staken. En ja, ambtenaren zijn gehoorzaam en het onderzoek wordt door de hogelijk verbaasde advocaat-generaal bij het Hof, door ons Neelie publiekelijk uitgemaakt voor een gefrustreerd konijn, gestaakt.

Neelie heeft echter haar hielen nog niet gelicht of de nijvere advocaat-generaal, een uitstekend en consensieus ambtenaar, zet zijn onderzoek voort en met resultaat: de frauduleuse directie verdwijnt voor enige jaren achter slot en grendel en zwijgt ter terechtzitting over de rol van hun (amoureuze- zo wil een zeer hardnekkig gerucht-) vriendin, mevrouw de voormalige Minister van Verkeer en Waterstaat.

Elke rechtgeaarde journalist zou onmiddellijk geïnteresseerd zijn in de reden van dit opmerkelijke stilzwijgen, want een jaar of wat gevangenis is natuurlijk niet niks voor de Rotterdamse elitebaasjes. Zulke journalisten kent ons land niet, dus loopt ons Neelie nog steeds frank en vrij op vrije voeten rond, wat zeg ik roert het brutaaltje zich stevig en plein public ten faveure van haar mannie, haar beertje!

In een normaal land als Italië staan politici en hoge ambtenaren niet buiten of boven de wet en hebben zij zich net als u en ik te verantwoorden voor de rechter, zeker indien zij hun positie misbruiken om de rechtsgang te belemmeren. Een doodzonde in een land waar de onafhankelijkheid van justitie en rechtelijke macht worden gerespecteerd, maar zo niet in het bananen Koninkrijk der Nederlanden, daar ga je als oud-minister gewoon vrij uit, er komt geen Openbaar Ministerie en geen rechter aan te pas, dat regelen wij als politieke elite onderling wel.

En uitgerekend deze vrouw, die waarschijnlijk in de lik thuis hoort, is de publieke verdediger van die andere ongelikte beer, de Minister van Binnenlandse Zaken, de waker over de integriteit van ons ambtenarencorps, die Prof. Dr.A.Peper heet (PvdA).

Lief echtpaar, elk woord van deze column, wat zeg ik elke letter daarvan, is bedoeld als een afront tegen jullie misselijkmakende praktijken. Ik en ik alleen ben hiervoor verantwoordelijk! Ik daag jullie publiekelijk uit een proces tegen mij aan te spannen wegens smaad. Ik lust jullie rauw, of zoals ze bij ons in Holland zeggen, ik maak jullie in met boter en suiker. Komt maar op als je durft, houdt de weinige eer die jullie nog rest aan jullie zelf en spoedt jullie weg met het eerste het beste vliegtuig dat gaat, nonvaleurs van de ergste soort!
Oud 26-10-2001, 18:41
dwars
dwars is offline
Citaat:
Talon schreef:
Veel mensen in mijn omgeving vinden dat er ook wel logica zit in zijn ideeen. En dat zijn echt heel veel verschillende mensen, van 15 tot 50.
En dat programma was vrijdagavond/nacht geloof ik op tv.
De naam is me ontschoten.
Ik weet niet met wat voor mensen jij omgaat, maar ik ben er tot nu toe alleen maar tegengekomen die het niet met hem eens zijn. En dat zijn heel wat mensen, want ik heb het vaak over politiek.

__________________
oorlog is stom
Oud 26-10-2001, 19:58
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Was hij niet degene die de OV-jaarkaart had ingevoerd?

Of was dat iemand anders die laatst in het nieuws was..?


Conan... herinnert zich zoiets..
Advertentie
Oud 27-10-2001, 05:27
Zinloos?
Zinloos? is offline
wel een grappig figuur...ik ben het met ENKELE van zijn stellingen eens, en hij maakt de politie inderdaad minder saai.

WEl grappig trouwens dat hij niet meer
" nederland is vol" mag zeggen van zijn partij, omdat zij dan vergeleken zouden worden met het cd. Nu is het geworden "Nederland is te druk"

(fortuyn is in iedergeval een stuk minder irritant dan janmaat, en weet zich tenminste een beetje in stijl te kleden, dus wat dat betreft is het zowiezo een vooruitgang.)
__________________
ik wou ook ff wat zeggen dus vandaar. Lid van de nachtploeg
Oud 27-10-2001, 15:48
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Joepie schreef:
Extreme meningen??? Hij zegt alleen maar klip en klaar hoe het er in werkelijkheid uitziet.

Citaat:
Met deze volkomen achterhaalde en uitgekauwde uitspraak geef je jezelf een brevet van onvermogen om een zakelijke discussie te voeren......
In your damn face...
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 27-10-2001, 15:51
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Joepie schreef:
Uiteraard ben jij het niet met hem eens. Jouw gedachtengoed kennen we onderhand wel.
Gelukkig zijn er nog mensen als professor Pim die het kind gewoon bij de naam noemen en het vertikt om aan de leiband te lopen van mensen die problemen hebben met de werkelijkheid en daarom diezelfde werkelijkheid niet waar willen hebben.

Blaat, blaat. Je kunt wel lange rethorisch-populistische verhalen op gaan hengen, maar van enige zinnige argumentatie geen spoor.

Citaat:
Een randfiguur ? Je vergeet wel even dat deze man een paar titels voor zijn naam heeft staan. Kun jij nog een puntje aan zuigen.
Nee dank je.

Citaat:
Overigens zou (met de komst van Professor Pim) het politiek toneel véél minder "verschraald" worden. Deze weldenkende meneer maakt immers problemen bespreekbaar die sommige politici al decennia-lang als taboe hebben verklaard.
En , zoals ook jij zou moeten weten, is het taboe verklaren van welk onderwerp dan ook, niet bepaald bevordelijk voor een echte, zinvolle en inhoudelijke discussie.
Dat laatste is zeker waar. Maar wat niet moet gebeuren is dat onder het mom van het doorbreken van taboes extreem-rechts de kans krijgt om hun ideologie eens flink uit te gaan leven. Dat zal ik toch blijven bestrijden, vrijheid van meningsuiting of niet.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 28-10-2001, 18:15
NN
NN is offline
Citaat:
Joepie schreef:
Extreme meningen??? Hij zegt alleen maar klip en klaar hoe het er in werkelijkheid uitziet.

Toch zal bij de volgende verkiezingen de groep die niet op dhr. Fortuyn stemt veel groter zijn dan de groep die dat wel doet. Het overgrote deel van de Nederlandse bevolking ziet hem niet zitten als toekomstig premier!
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 29-10-2001, 00:42
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
NN schreef:
Toch zal bij de volgende verkiezingen de groep die niet op dhr. Fortuyn stemt veel groter zijn dan de groep die dat wel doet. Het overgrote deel van de Nederlandse bevolking ziet hem niet zitten als toekomstig premier!

Het grootste deel van de bevolking heeft ook niet op Wim Kok gestemd in 1994 en 1998. En ook niet op Lubbers in de jaren ervoor.


Conan... hoopt dat PF in de Tweede Kamer komt en daar veel (zinnige) dingen gaat zeggen
Oud 29-10-2001, 13:02
Die fortuyn is wat mij betreft net zo onbetrouwbaar als Leefbaar Nederland.
In hun conceptplan wat al gedrukt was voordat prof. Pim door het bestuur tot eerst keus lijstrekker gekozen was. Staat het stukje waarin hij als lijstrekker is aangewezen. Dat deze ijsttrekker door de leden gekozen zou worden. Wat nou Democratie. Voor mij mag LN met ijdeltuit Pim oprotten. In Amerika wasdie President geworden. maar hier niet!
Oud 29-10-2001, 17:51
McMe
McMe is offline
Persoonlijk mag ik Pim wel, al is het maar omdat hij zo vreselijk on-Haags is. In tegenstelling tot de gevestigde, Haagse orde is hij nog fris en op zijn minst controversieel. Ofschoon zijn politiek misschien niet altijd zo fraai is, denk ik dat zijn grote woorden de permanentjes van menig ingedut polticus op een aangename manier kunnen restylen.

Overigens, nog een fundamentele notie over democratie. Zonder meningen geen democratie. Steeds meer zie je een soort algemeen aanvaard politiek correct beeld onstaan waar iedereen geacht wordt zich aan te houden. Deze zogenaamde publieke opinie is werkelijk desastreus voor onze democratie. Want, als alle neuzen dezelfde kant op geduwd zijn, waarover moet je dan in 's hemels naam nog discussiëren? Het is daarom goed om naast een politiek stabiele middenpoot (PvdA, VVD, D66, CDA) ook de nodige excentrische (Groenlinks, SP, LN en ja, ook de voormalige CD) te hebben. Deze zorgen juist dat er een debat aan de gang blijft en dat discussie mogelijk blijft. Overigens blijkt dat de meningen van deze partijen vaak (gelukkig) weinig invloed hebben op uiteindelijke besluiten. Dat betekent alleen niet dat je ze daarom moet verwaarlozen, vergeten of zelfs minachten! Mijn mening is in ieder geval, dat iedere persoon recht heeft op een politieke vertegenwoordiger, zolang het gedachtengoed (of erger, hun praktijken) niet in strijd zijn met onze grondwet.
Oud 29-10-2001, 18:19
NN
NN is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:

Het grootste deel van de bevolking heeft ook niet op Wim Kok gestemd in 1994 en 1998. En ook niet op Lubbers in de jaren ervoor.


Conan... hoopt dat PF in de Tweede Kamer komt en daar veel (zinnige) dingen gaat zeggen
Nee, maar zij waren in hun tijd wel de meest populaire politici, anders waren ze namelijk nooit gekozen.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Oud 30-10-2001, 15:16
Gilo
Gilo is offline
perfect mens die tenminste voor zijn mening uitkomt !!!
Oud 30-10-2001, 16:23
dwars
dwars is offline
Citaat:
Gilo schreef:
perfect mens die tenminste voor zijn mening uitkomt !!!
Das ook niet helemaal waar. Hij vindt NL te vol (ik niet), maar zegt dat niet, omdat dat niet mag van het bestuur van LN. Dus zegt ie maar dat hij NL te druk vindt. Dat is toch net iets anders.
En daarnaast is niemand perfect! En Pim al helemaal niet. Hij mag dan wel grotendeels voor zijn mening durven uit te komen, dat wil niet zeggen dat dat de perfecte mening is. Verder maakt ieder mens fouten...
__________________
oorlog is stom
Oud 30-10-2001, 20:30
Verwijderd
Pim Fortuyn vind ik te populistisch, maar hij heeft wel bepaalde ideeën waar ik me in kan vinden. Dat ie anti-asielzoeker is vind ik minder. Hij maakte in Nova trouwens een gigantische taalfout. Driehuis vraagt of hij veel ruzie maakt, zegt ie het volgende: ik maak met niemand niet ruzie. Bedoelt ie nou dat ie altijd ruzie zoekt en verpakt ie dat in een opzettelijke taalfout, of is het gewoon een fout van de Professor Doctor?
Ads door Google
Oud 30-10-2001, 20:50
Captain
Avatar van Captain
Captain is offline
Citaat:
Che Guevara schreef:
Pim Fortuyn vind ik te populistisch, maar hij heeft wel bepaalde ideeën waar ik me in kan vinden. Dat ie anti-asielzoeker is vind ik minder. Hij maakte in Nova trouwens een gigantische taalfout. Driehuis vraagt of hij veel ruzie maakt, zegt ie het volgende: ik maak met niemand niet ruzie. Bedoelt ie nou dat ie altijd ruzie zoekt en verpakt ie dat in een opzettelijke taalfout, of is het gewoon een fout van de Professor Doctor?
Fortuyn is niet anti-asielzoeker, hij vindt dat er minder moeten worden binnengelaten. En daar heeft hij gelijk in, want Nederland neemt er relatief al zoveel op. Hij steld te limiet op 10.000 per jaar, het bespaarde geld moet dan naar de VN gaan. Mooie gedahcte he

Grt,
Captain
__________________
Grt, Captain
Oud 30-10-2001, 22:48
McMe
McMe is offline
Citaat:
NN schreef:
Nee, maar zij waren in hun tijd wel de meest populaire politici, anders waren ze namelijk nooit gekozen.
Ze stonden gewoon bovenaan de lijst, dan maakt het niet echt uit hoeveel stemmen je krijgt...
Oud 31-10-2001, 07:36
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
Captain schreef:
Fortuyn is niet anti-asielzoeker, hij vindt dat er minder moeten worden binnengelaten. En daar heeft hij gelijk in, want Nederland neemt er relatief al zoveel op. Hij steld te limiet op 10.000 per jaar, het bespaarde geld moet dan naar de VN gaan. Mooie gedahcte he

Grt,
Captain

Nee.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Oud 03-11-2001, 11:21
Dutchy15
Dutchy15 is offline
het is gewoon een sukkel die wat geld teveel overheeft en dus maar ff wat gaat zitten kloten, ff alles politiek door elkaar halen, beetje de samenleving door elkaar proberen te gooien, en die uitspraken van hem... alles wat ook maar met de islam te maken heeft issie tegen, zucht.
en dan lees ik net dat de aanhang van LN gegroeid is van 0 tot 6 zetels opeens...
moet ik hieruit concluderen dat er veel racisten zijn, net zoals sommige sukkels denken dat de echte moslims/ islam wat te maken heeft met de aanslag... zucht
dat doe ik dus niet, das gewoon dom!

maar wel jammer dat er nog op die eikel zijn partij gestemd wordt!> mensen die daarop stemmen=racisten, kan je moeilijk over doen, maar t IS gewoon zo, en wat betreft de andere plannen van die partij, die hebben zat andere partijen ook!

ik vergelijk die pim fortuyn wel es met bush, waren ze allebei maar niet zover gekomen..
Oud 03-11-2001, 12:01
McMe
McMe is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
het is gewoon een sukkel die wat geld teveel overheeft en dus maar ff wat gaat zitten kloten, ff alles politiek door elkaar halen, beetje de samenleving door elkaar proberen te gooien, en die uitspraken van hem... alles wat ook maar met de islam te maken heeft issie tegen, zucht.
en dan lees ik net dat de aanhang van LN gegroeid is van 0 tot 6 zetels opeens...
moet ik hieruit concluderen dat er veel racisten zijn, net zoals sommige sukkels denken dat de echte moslims/ islam wat te maken heeft met de aanslag... zucht
dat doe ik dus niet, das gewoon dom!

maar wel jammer dat er nog op die eikel zijn partij gestemd wordt!> mensen die daarop stemmen=racisten, kan je moeilijk over doen, maar t IS gewoon zo, en wat betreft de andere plannen van die partij, die hebben zat andere partijen ook!

ik vergelijk die pim fortuyn wel es met bush, waren ze allebei maar niet zover gekomen..


Het spijt me zeer, Dutchy15, maar ik ben vast van plan om op Pim te stemmen als ie lijsttrekker wordt, en evenzogoed kan ik je zeggen dat ik beslist GEEN racist ben. Overigens, was Pim er niet geweest, had ik gewoon op Rosenmuller gestemd (of ben je dan ook RACIST?).

Eerlijk gezegd word ik behoorlijk boos om al dat gedoe over LN. Het is gewoon een nieuwe club met een beroerd verkiezingsprogramma, maar extreem rechts of zelfs maar rechts zijn ze zeker niet. En de uitspraken van Pim Fortuyn. Veel domme mensen begrijpen zijn academische taal niet of willen het niet begrijpen en verslijten hem daarom gemakshalve maar voor racist.

En waarom ik op Pim stem? Omdat het zo'n lekker relnicht is, daarom! Pim is iemand die zijn mening niet achter stoelen of banken steekt en niet bang is zijn mening hardop te zeggen. Allicht ben je het soms niet met hem eens, maar dat is politiek. Het gaat erom dat er uiteindelijk uit de debatten iets goeds komt, niet om de individuele bijdrage van de politici. Als zodanig denk ik dat Pim het debat goed zou kunnen helpen, zelfs in de rol van pispaal.

En om zelf ook maar even wat harde taal te bezigen: ik denk dat iedereen die zich zo fel tegen LN en Pim in het bijzonder keert vreselijk intollerant is (Anti-Pim=Intollerant).

Mag ik er verder even op wijzen dat het in Nederland nog altijd grondwettelijk verboden is mensen om hun overtuiging te veroordelen? Mensen met een andere politieke voorkeur dien je dus niet zonder meer voor racist uit te maken, doe je dat wel, dan heet dat SMAAD!

Sorry hoor, maar ik kan me hier gewoon behoorlijk pissig om maken, zeker omdat RACISME er altijd weer bij wordt gehaald.
Oud 03-11-2001, 12:32
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
McMe schreef:
*hap*

En waarom ik op Pim stem? Omdat het zo'n lekker relnicht is, daarom! Pim is iemand die zijn mening niet achter stoelen of banken steekt en niet bang is zijn mening hardop te zeggen.

Jan Marijnissen ook niet.

Citaat:
[b]
Mag ik er verder even op wijzen dat het in Nederland nog altijd grondwettelijk verboden is mensen om hun overtuiging te veroordelen? Mensen met een andere politieke voorkeur dien je dus niet zonder meer voor racist uit te maken, doe je dat wel, dan heet dat SMAAD!
tenzij je gelijk hebt natuurlijk....

Voortaan kunnen we maar beter zeggen: 'ik heb het gevoel dat je een voorstander bent van een ideologie die ongelijkheid tussen mensen predikt. Klopt dat?'

__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Oud 03-11-2001, 16:05
dwars
dwars is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
het is gewoon een sukkel die wat geld teveel overheeft en dus maar ff wat gaat zitten kloten, ff alles politiek door elkaar halen, beetje de samenleving door elkaar proberen te gooien, en die uitspraken van hem... alles wat ook maar met de islam te maken heeft issie tegen, zucht.
en dan lees ik net dat de aanhang van LN gegroeid is van 0 tot 6 zetels opeens...
moet ik hieruit concluderen dat er veel racisten zijn, net zoals sommige sukkels denken dat de echte moslims/ islam wat te maken heeft met de aanslag... zucht
dat doe ik dus niet, das gewoon dom!

maar wel jammer dat er nog op die eikel zijn partij gestemd wordt!> mensen die daarop stemmen=racisten, kan je moeilijk over doen, maar t IS gewoon zo, en wat betreft de andere plannen van die partij, die hebben zat andere partijen ook!

ik vergelijk die pim fortuyn wel es met bush, waren ze allebei maar niet zover gekomen..


Helemaal mee eens...
__________________
oorlog is stom
Oud 03-11-2001, 16:15
dwars
dwars is offline
Citaat:
McMe schreef:

En waarom ik op Pim stem? Omdat het zo'n lekker relnicht is, daarom! Pim is iemand die zijn mening niet achter stoelen of banken steekt en niet bang is zijn mening hardop te zeggen. Allicht ben je het soms niet met hem eens, maar dat is politiek. Het gaat erom dat er uiteindelijk uit de debatten iets goeds komt, niet om de individuele bijdrage van de politici. Als zodanig denk ik dat Pim het debat goed zou kunnen helpen, zelfs in de rol van pispaal.
Mijns insziens moet je op iemand stemmen waar mee je het grotendeels eens bent. Niet om wat leven in de brouwerij te krijgen. Ik geef toe, zo nu en dan zou er best eens iemand lekker tegen de pvda/vvd ofzo in mogen gaan. Maar de tweede kamer is nog altijd onze volksvertegenwoordiging en dat wil dus zeggen dat je op iemand stemt die jouw belangen behartigt in het parlement. Dit zal natuurlijk nooit volledig lukken, maar op iemand stemmen omdat ie toevallig een afwijkende mening heeft en goed is in relschoppen vind ik een beetje raar.

Citaat:

En om zelf ook maar even wat harde taal te bezigen: ik denk dat iedereen die zich zo fel tegen LN en Pim in het bijzonder keert vreselijk intollerant is (Anti-Pim=Intollerant).
Ten eerste is het nog altijd INTOLERANT: dus met maar 1 L.
Verder ben je nog niet intolerant als je het absoluut niet met iemand eens bent. Want dan ben jij ook intolerant. Je bent het namelijk onder andere niet met Dutchy15 en niet met mij eens. Verder vind ik Pim juist wel intolerant. Intolerant tegenover asielzoekers. Hij kraakt de islam af. Je tegen een gehele godsdienst keren en dus iemands geloof niet respecteren. Dat noem ik pas intolerant.
__________________
oorlog is stom
Oud 03-11-2001, 17:05
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
McMe schreef:
Het spijt me zeer, Dutchy15, maar ik ben vast van plan om op Pim te stemmen als ie lijsttrekker wordt, en evenzogoed kan ik je zeggen dat ik beslist GEEN racist ben. Overigens, was Pim er niet geweest, had ik gewoon op Rosenmuller gestemd (of ben je dan ook RACIST?).

Eerlijk gezegd word ik behoorlijk boos om al dat gedoe over LN. Het is gewoon een nieuwe club met een beroerd verkiezingsprogramma, maar extreem rechts of zelfs maar rechts zijn ze zeker niet. En de uitspraken van Pim Fortuyn. Veel domme mensen begrijpen zijn academische taal niet of willen het niet begrijpen en verslijten hem daarom gemakshalve maar voor racist.

En waarom ik op Pim stem? Omdat het zo'n lekker relnicht is, daarom! Pim is iemand die zijn mening niet achter stoelen of banken steekt en niet bang is zijn mening hardop te zeggen. Allicht ben je het soms niet met hem eens, maar dat is politiek. Het gaat erom dat er uiteindelijk uit de debatten iets goeds komt, niet om de individuele bijdrage van de politici. Als zodanig denk ik dat Pim het debat goed zou kunnen helpen, zelfs in de rol van pispaal.

En om zelf ook maar even wat harde taal te bezigen: ik denk dat iedereen die zich zo fel tegen LN en Pim in het bijzonder keert vreselijk intollerant is (Anti-Pim=Intollerant).

Mag ik er verder even op wijzen dat het in Nederland nog altijd grondwettelijk verboden is mensen om hun overtuiging te veroordelen? Mensen met een andere politieke voorkeur dien je dus niet zonder meer voor racist uit te maken, doe je dat wel, dan heet dat SMAAD!

Sorry hoor, maar ik kan me hier gewoon behoorlijk pissig om maken, zeker omdat RACISME er altijd weer bij wordt gehaald.
veel domme mensen begrijpen het niet??
dus zo een 90% vd NLse bevolking maak jij voor dom uit??!!
en ik denk niet dat uit die debatten wat zinnigs komt, en helemaal niet iets gunstigs voor allochtonen in NL, het gaat er om wat de partij vind?? dus die individu daar gaat het helemaal niet om??
zie je Kok zo: ja we moeten geen buitenlanders meer in ons land aannemen blalba, en dat maakt dan niet uit dat hij dat zegt, maar wel wat zijn partij zegt??!!

om hun overtuiging veroordelen verboden dus he, maarre leg jij mij dan es uit wat die Pim doet!!
mensen met een andere politieke voorkeur? mij best, dat mag wel, maar als je voor die partij kiest dan betekent dat dat je achter de uitspraken/plannen(in hoofdlijnen) etc. staat en aangezien die uitspraken nogal racistisch zijn, ben je t er daar mee eens!

waarom DENK je nou dat racisme erbij wordt gehaald?! het IS racisme, die uitspraken dan.., dan lijkt t mij nogal logisch dat dat er wordt bijgehaald!
Oud 03-11-2001, 18:27
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
Citaat:
McMe schreef:


En waarom ik op Pim stem? Omdat het zo'n lekker relnicht is, daarom! Pim is iemand die zijn mening niet achter stoelen of banken steekt en niet bang is zijn mening hardop te zeggen.
Hé, heb je die vredesactiviste op tv gezien, die de vergadering van de tweede kamer over vliegtuigjes verstoorde?
Die stak haar mening ook niet onder stoelen of banken, en die was ook niet bang om haar mening hardop (errug hard trouwens) te zeggen/schreeuwen. Helaas werd zij gearresteerd...
Nou moet ik zeggen dat ik 1000 keer meer respect heb voor die vredesactiviste, dan voor Pimmetje.
Wat ik wil zeggen, is wat Dwars en Dutchy15 ookal zeiden; je moet op iemand stemmen waar je het mee eens bent, en niet omdat het een relnicht is, want 1. die zijn er genoeg, je kan er zelf ook een worden, met een klein beetje lef, en 2. als die relnicht uitspraken doet, waarin naar voren komt dat ie een ideologie steunt, die ongelijkheid predikt, en je zou het niet met die uitspraken eens zijn, dan steun je door jou stem, toch min of meer die uitspraken. Maar dat snap je zelf ook wel.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Oud 04-11-2001, 11:30
RekZ
RekZ is offline
Hij is nu op nederland 3!
__________________
we willen bloed zweet en tranen... BLOED ZWEET EN TRANEN
Oud 04-11-2001, 22:09
McMe
McMe is offline
Ik word hier een beetje moe van, geloof ik.

Bij mijn weten heeft Pim geen principiële bezwaren tegen assielzoekers, maar wil hij voorkomen dat échte vluchtelingen niet de dupe worden van de grote vluchtelingenstroom die ons land kent.

Verder waarschuwt hij voor de islamisering van de wereld. Het is een beetje paranoïde, maar zeker niet onterecht. De islam is, zeker vergeleken met het christendom, een godsdienst met in Europa een groeiend aantal aanhangers. Dat is iets waar je rekening mee moet houden en het zorgt voor een aantal complicaties.

En verder, intolerant met 1 L dus. Gefeliciteerd.

Tenslotte: iedereen in Nederland is vrij zelf de reden te bepalen om op iemand te stemmen. Doel is in ieder geval altijd om iemand te kiezen die een goede bijdrage aan het politieke debat kan leveren, zodanig dat jouw belangen behartigd worden. Pim is weliswaar een herrieschopper, maar geen domme.

Maar goed, einde discussie. Ieder zijn mening. En mijn mening is dat er aan sommige meningen (en wellicht ook de mijne) wel het een en ander schort...
Oud 06-11-2001, 17:29
Booker T
Booker T is offline
pim is een racistische homo.
Oud 06-11-2001, 20:05
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Booker T schreef:
pim is een racistische homo.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:38.