Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2003, 23:49
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
ik ga zo beginnen in: 'zwarte gaten. de sleutels tot de oorsprong van het heelal' van Igor Novikov.

wel zware kost, maar t lijkt me wel een fijn boek.
__________________
vive la feast!!
Advertentie
Oud 09-07-2003, 13:39
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
duyvel schreef op 08-07-2003 @ 23:06:


beste sublime, ik ben gestopt met 'het zesde zintuig', het ging me toch erg vervelen. Ik vond het namelijk erg vaag en onrealistisch. En ik moet me wel in een boek kunnen inleven....

volgens mij doe jij de hele dag niets anders dan lezen, klopt dat?
vaag kan ik snappen en onrealistisch hangt volgens mij af van je eigen kijk op het leven enzo.... maar ja ach

en klopt bijna; ik wissel het lezen af met carcassonne (spel) en films

@ skatefamke : ik vind anders dan jij en jij jij en jij ontzettend leuke boeken, maar een vriendin van mij las anders dan jij en vond het heel kinderlijk geschreven enzo. klopt ook wel een beetje en daarom vind ik het ook wel gek dat t ook als volwassenen-boeken gezien wordt...
maar in deze twee boeken gaat het heel erg over hoe je in het leven staat enzo ( hoofdpersonen bv iemand die gefascineert is door de dood, een veganist, iemand die er bij loopt als een neo-nazi maar dat niet is, dat soort dingen) en dat spreekt mij persoonlijk heel erg aan....
Oud 09-07-2003, 15:29
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Mijn legendarische ex. Ik ben de schrijver even vergeten, maar het is een mannelijke Bridget Jones. Best leuk!
__________________
Hm... Larstig... ;)
Oud 09-07-2003, 16:07
Verwijderd
Ik ben bezig in I.M. van Connie Palmen
Oud 09-07-2003, 17:41
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Anneee schreef op 09-07-2003 @ 16:29:
Mijn legendarische ex. Ik ben de schrijver even vergeten, maar het is een mannelijke Bridget Jones. Best leuk!
Mike Gayle.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Oud 09-07-2003, 21:35
Verwijderd
harry potter and the order of the phoenix (heb hem eindelijk binnen )
Oud 10-07-2003, 09:57
scala
scala is offline
Ik ben nu bezig in 'Idil, een meisje' van Yasmine Allas
Oud 10-07-2003, 10:19
Verwijderd
Citaat:
scala schreef op 10-07-2003 @ 10:57:
Ik ben nu bezig in 'Idil, een meisje' van Yasmine Allas
Jij bent wel goede boeken aan het lezen
Oud 10-07-2003, 10:55
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Elsschot - Een Ontgoocheling.

Leuk, maar Elsschot was al stiekem een favoriet.

Citaat:
En toen Kareltje bij de deur was:
'Laarmans heet je, is 't niet?'
'Neen mijnheer, ik heet De Keizer.'
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Oud 10-07-2003, 12:00
scala
scala is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 10-07-2003 @ 11:19:
Jij bent wel goede boeken aan het lezen
dankje gelukkig maar he kben mn leestekort aan 't inhalen^^
Oud 10-07-2003, 16:34
Mjoez
Mjoez is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 27-06-2003 @ 17:14:
Ben gister begonnen met De ontdekking van de hemel. Maar hij bevalt wel dus heb em vanavond uit. Over een uur of 5
Daar heb ik be-hoor-lijk lang over gedaan.
Ben nu net begonnen in Hoe God verdween uit Jorwerd van Geert Mak.
Oud 11-07-2003, 02:34
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
sublime schreef op 09-07-2003 @ 14:39:
vaag kan ik snappen en onrealistisch hangt volgens mij af van je eigen kijk op het leven enzo.... maar ja ach

en klopt bijna; ik wissel het lezen af met carcassonne (spel) en films
Tsja, je moet iets in een lange zomervakantie he? Carcassonne ken ik niet. Ik weet dat het een plaats in zuid Frankrijk is, maar ik wist niet dat het ook een spel was. Je lijkt je tijd zeker op een nuttige manier te besteden
__________________
vive la feast!!
Oud 11-07-2003, 22:14
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
duyvel schreef op 11-07-2003 @ 03:34:
Tsja, je moet iets in een lange zomervakantie he? Carcassonne ken ik niet. Ik weet dat het een plaats in zuid Frankrijk is, maar ik wist niet dat het ook een spel was. Je lijkt je tijd zeker op een nuttige manier te besteden
carcasonne = erg maar dit terzijde

wat het op een nuttige manier besteden van mijn tijd betreft, ik vind dat eerlijk gezegd nogal tegenvallen

lees op het moment nog steeds in de geschiedenis van het denken (dik boek) en ook in het vrolijke meisje > verhalen bundel geschreven door vrouwen die opgegroeid zijn in meerdere culturen.
Oud 11-07-2003, 22:25
skatefamke
skatefamke is offline
hannes meinkema: de driehoekige reis.
het gaat over een vriendschap; erg mooi en goed geschreven.
__________________
give me one reason to be beautiful
Oud 13-07-2003, 20:29
Alexander
Alexander is offline
Citaat:
sublime schreef op 11-07-2003 @ 23:14:
carcasonne = erg maar dit terzijde

wat het op een nuttige manier besteden van mijn tijd betreft, ik vind dat eerlijk gezegd nogal tegenvallen

lees op het moment nog steeds in de geschiedenis van het denken (dik boek)
Dé geschiedenis van het denken, van André Klukhuhn? Zo ja, interessant is 'ie hè, zo nee, dan is het een leuke naamgenoot om hierna te lezen

Verder ben ik nu bezig in:
Lewis Carrol - Alice in Wonderland (jeugdsentiment; ik heb de Disneyfilm tientallen keren bekeken, dus nu wilde ik ook eens het boek lezen; at last!)
Stephen King - Ogen van de draak (had weer 's zin in een King, en deze zag er wel interessant uit. Totnogtoe op de Kingsiaanse wijze geschreven en dus best spannend)
Domweg gelukkig, in de Dapperstraat (verzameling van de bekendste Nederlandse gedichten; aangezien ik me daar vanaf september intensief mee bezig ga houden, leek het me wel verstandig om er nu maar alvast kennis mee te maken )

Op het programma staat nog:
Marcellus Emants - Een nagelaten bekentenis (heeft een vriend van me gelezen en schijnt goed te zijn; ik ben benieuwd)
Tien westerse filosofen (even de mening van tien filosofen over ethische kwesties bestuderen )
Gijs van der Ham - Geschiedenis van Nederland (om ook daar weer de nodige punten van op te halen)

Yep, het is weer vakantie
__________________
'Twas brillig, and the slithy toves did gyre and gimble in the wabe: all mimsy were the borogoves, and the mome raths outgrabe.
Oud 13-07-2003, 22:33
Verwijderd
Ik heb ook De Ogen Van De Draak van King gelezen en vond het een vreemd verhaal. Het was enerzijds echt King, vooral de manier van vertellen, maar ik vond het moeilijk om fantasy van hem te lezen terwijl ik horror of wat dan ook van hem gewend was. Maar het was toch wel fijn.
Een nagelaten bekentenis is best grappig trouwens.

LUH-3417
Oud 13-07-2003, 23:05
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Alexander schreef op 13-07-2003 @ 21:29:
Dé geschiedenis van het denken, van André Klukhuhn? Zo ja, interessant is 'ie hè, zo nee, dan is het een leuke naamgenoot om hierna te lezen

ja die!! heb ik van mn mams voor mn diploma halen gekregen

en ben nog niet heel ver, maar vind het wel erg interessant, had het ook in de winkel al doorgebladerd enzo. maar hij zegt zeer interessante dingen...

alice in wonderland heb ik ook nog in de kast staan, nog nooit aan toe gekomen eigenlijk....

>moet nog 100den boeken lezen..<

en wat ga je studeren dan als je je met gedichten bezig gaat houden?
Oud 14-07-2003, 00:37
Verwijderd
De geschiedenis van het denken? Klinkt interessant. Vertel er eens wat meer over.
Oud 14-07-2003, 09:37
halve gare
halve gare is offline
stone of tears - terry goodkind.... en met meer dan 1000 pagina's ben ik er nog wel even in bezig.
__________________
f*ck them all....
Oud 14-07-2003, 09:58
Verwijderd
De rode bloem van China van Zhenzhui Zhua. Gaat over de Culturele Revolutie.
Oud 14-07-2003, 10:00
Verwijderd
Ionesco - De Eenzame. De eerste roman van deze toneelschrijver. Hij wordt vaak samen met Beckett genoemd als het gaat om 'grootmeesters van de na-oorlogse toneelvernieuwing' en 'het absurde theater'. Beckett vind ik erg fijn, dus deze kerel van ook.

De Gebroeders Karamazow van Dostojevski was trouwens geniaal.

LUH-3417
Oud 14-07-2003, 10:27
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
halve banaan schreef op 14-07-2003 @ 01:37:
De geschiedenis van het denken? Klinkt interessant. Vertel er eens wat meer over.
tis een boek over de ontwikkeling van filosofie, wetenschap, religie en kunst >uit mn hoofd< van de oudheid tot nu. Non-fictie, ruim 500 bladzijden en heel interessant...

tja wat kun je er nog meer over vertellen?? je kunt misschien beter zelf op zoek gaan in een boekenwinkel....
Oud 14-07-2003, 10:35
Verwijderd
Citaat:
LUH-3417 schreef op 14-07-2003 @ 11:00:
De Gebroeders Karamazow van Dostojevski was trouwens geniaal.

LUH-3417
Haha, dat boek zag ik laatst nog staan. Ik moet toch eens iets van Dostojevski gaan lezen, maar ik heb nu nog te veel boeken bij de bieb geleend die ik eerst moet lezen
Oud 14-07-2003, 14:27
thugz-angel
Avatar van thugz-angel
thugz-angel is offline
De koffer van Kader Abdulah,

coole gast is dat, hij was bij ons op school
__________________
Er is ter wereld geen groter venijn, dan vriend te schijnen en vijand te zijn
Oud 14-07-2003, 20:38
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
'On democracy and terrorism' van F. Boulleon

best interessant, hoewel ik het op de meeste punten niet met hem eens ben.
__________________
vive la feast!!
Oud 14-07-2003, 20:44
Verwijderd
Citaat:
thugz-angel schreef op 14-07-2003 @ 15:27:
De koffer van Kader Abdulah,

coole gast is dat, hij was bij ons op school
Kader Abdolah bij jouw op school? Wat gaaf, hij is m'n favoriete schrijver. Ik heb 'm alleen maar een keer op Utrecht CS gezien
Oud 14-07-2003, 21:36
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
'De dochter' van Jessica Durlacher. Een van de Grote Lijsters.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 14-07-2003, 22:16
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 14-07-2003 @ 21:44:
Kader Abdolah bij jouw op school? Wat gaaf, hij is m'n favoriete schrijver. Ik heb 'm alleen maar een keer op Utrecht CS gezien
hij was ook bij ons op school (hij woont bij mij in zwolle >bijna trots dat ze zwollenaar is ) maar toen zat ik in de trein anar zwitserland. damn


lees nu nog steeds de geschiedenis van het denken, maar ook filosofie zonder voetnoten.
Oud 15-07-2003, 09:47
scala
scala is offline
ben nu begonnen in Tomas Rosse, De klokkenluider
gekregen bij de maand van het Spannende Boek ^^ fijn klein boekje..
Oud 15-07-2003, 10:11
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
nog steeds met de verborgen geschiedenis van donna tart,moet nog maar 70bladzijdes ofso.
ondertussen had ik 2 boeken van clive barker en een boek over wicca gelezen.
__________________
Do you remember what we tried to reach and build together? forever forever "schoonheid is ontzetting"onkruid vergaat niet"
Oud 15-07-2003, 10:27
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef op 14-07-2003 @ 23:16:
hij was ook bij ons op school (hij woont bij mij in zwolle >bijna trots dat ze zwollenaar is ) maar toen zat ik in de trein anar zwitserland. damn
Oud 15-07-2003, 17:23
skatefamke
skatefamke is offline
Weiner - goedinbed

en nee, die gaat niet over wat de titel suggereert... tis een beetje bridget jones achtig, maar veel dikker en meer letters en wat meer echt een boek (ofzo). tis wel leuk om te lezen op zich.
__________________
give me one reason to be beautiful
Oud 16-07-2003, 14:31
Verwijderd
Rascha Peper- Dooi

(leuk contrast met dit weer )
Oud 16-07-2003, 19:53
Alexander
Alexander is offline
Citaat:
sublime schreef op 14-07-2003 @ 00:05:
ja die!! heb ik van mn mams voor mn diploma halen gekregen

en ben nog niet heel ver, maar vind het wel erg interessant, had het ook in de winkel al doorgebladerd enzo. maar hij zegt zeer interessante dingen...

alice in wonderland heb ik ook nog in de kast staan, nog nooit aan toe gekomen eigenlijk....

>moet nog 100den boeken lezen..<

en wat ga je studeren dan als je je met gedichten bezig gaat houden?
Hehehe... Ik heb het zelf gekocht, om te vieren dat de examens eindelijk voorbij waren En ik ben er zeker niet door teleurgesteld. Vooral de hoofdstukken over bewustzijn en serendipiteit waren erg interessant
En als je er deze vakantie aan toe komt, raad ik je aan om Alice in Wonderland te gaan lezen. Hij is prachtig, zeker die vreemde logica en de grapjes die met de Engelse taal gemaakt worden. Maar waarschijnlijk heb je het te druk met die honderden andere boeken
En om je vraag te beantwoorden: ik ga Nederlands studeren, en daarbij ga ik vermoedelijk toch wel enige gedichten bekijken

Citaat:
Ik heb ook De Ogen Van De Draak van King gelezen en vond het een vreemd verhaal. Het was enerzijds echt King, vooral de manier van vertellen, maar ik vond het moeilijk om fantasy van hem te lezen terwijl ik horror of wat dan ook van hem gewend was. Maar het was toch wel fijn.
Dat ben ik met je eens. Ik heb hem gisteren uitgelezen, en de stijl schreeuwde toch wel "King". Maar het verhaal zelf was juist veel minder King, althans niet wat je van hem zou verwachten. Maar toch was hij best goed. Ik ben eigenlijk benieuwd naar zijn Donkere-Torencyclus, aangezien dat ook fantasy is...
__________________
'Twas brillig, and the slithy toves did gyre and gimble in the wabe: all mimsy were the borogoves, and the mome raths outgrabe.
Oud 16-07-2003, 20:58
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
ogen van de draak van stephen king heb ik hier ook thuis liggen in me boekenkast.
vreemd maar mooi verhaal.
toch wel raar dat king fantasy schrijft.

Ik lees nu alfabet city van stephen knight.
__________________
Do you remember what we tried to reach and build together? forever forever "schoonheid is ontzetting"onkruid vergaat niet"
Oud 16-07-2003, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Alexander schreef op 16-07-2003 @ 20:53:
Dat ben ik met je eens. Ik heb hem gisteren uitgelezen, en de stijl schreeuwde toch wel "King". Maar het verhaal zelf was juist veel minder King, althans niet wat je van hem zou verwachten. Maar toch was hij best goed. Ik ben eigenlijk benieuwd naar zijn Donkere-Torencyclus, aangezien dat ook fantasy is...
Ik heb een hele poos terug een bepaald deel uit die cycles gelezen (Wizard And Glass, geloof ik) en het was best aardig. Alleen erg jammer dat ik de delen die ervoor zaten mistte en er dus niet al te veel van begreep. Ik denk wel dat het de moeite waard is om die hele reeks een keer te doen. Het zijn nu toch zes a zeven delen?

LUH-3417
Oud 17-07-2003, 21:27
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Ik lees nu 'An inquiry to the causes and the nature of the wealth of nations' door Adam Smith

erg ouderwets allemaal, maar t staat wel mooi in mn boekenkast
__________________
vive la feast!!
Oud 17-07-2003, 21:43
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik ben de Dune-reeks nog eens gaan herlezen.
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Oud 18-07-2003, 22:38
Verwijderd
Beckett - Molloy. Schijnt zijn beste boek te zijn, dus ik ben erg benieuwd. Ionesco was trouwens goed, maar erg deprimerend.

LUH-3417
Oud 18-07-2003, 23:33
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
WFH - Paranoia.

Een verhalenbundel.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Oud 19-07-2003, 02:12
scala
scala is offline
in de trant van ik-ga-op-vakantie-en-ik-neem-mee, oftewel, dat gá ik lezen

Michel Houellebecq - Elementaire deeltjes
Nilgün Yerli - De garnalenpelster

en De wereld van Sofie die ik nog steeds niet uit heb;o
Oud 19-07-2003, 10:45
Verwijderd
Ik heb eens wat gehoord over Houellebecq, dat hij wel fijn was. Wat vind je er van? Ik moet nog steeds een keer wat van hem kopen.

LUH-3417
Oud 19-07-2003, 10:49
Verwijderd
Ik ben bezig in Harry Potter and the Order of the Phoenix.
Oud 19-07-2003, 22:05
Verwijderd
Citaat:
freakjuh schreef op 16-07-2003 @ 15:31:
Rascha Peper- Dooi

(leuk contrast met dit weer )
Uit, mooi boek, gebeurt zo weinig en toch weet het te boeien

Ben nu een boek aan het lezen over het leven van Lance Armstrong

eehh ja veel wielrennerfanaten in de familie, ik vind wielrennen niet boeiend maar dat boek is erg cool, gaat meer over hem en zijn ziekte en leven etc, dan over wielrennen

Laatst gewijzigd op 20-07-2003 om 16:10.
Oud 20-07-2003, 00:43
joopie
Avatar van joopie
joopie is offline
Citaat:
joopie schreef op 08-07-2003 @ 17:42:
J. D. Salinger, The catcher in the Rye(de vanger in het Graan)

Gisteren in één keer uitgelezen. Super boek! Het leest lekker vlot weg. Verteld vanuit de ogen van een 16 jarige jongen die in begin jaren 50, die twee dagen door new york zwerft omdat hij van school is getrapt. De dingen die hij denkt enzo, ik herken mezelf er vaak wel in. Het is eigenlijk één grote aanklacht tegen mensen die zo ongelovelijk fake doen. Een dikke aanrader!!...

Dit is zeker mijn favoriete boek tot nu toe. Morgen naar de bieb voor een ander boek van J. D. Salinger!
Om mezelf eens een keer te quoten:

Dit is echt een dikke aanrader!!
Oud 20-07-2003, 00:53
mazonie
Avatar van mazonie
mazonie is offline
Citaat:
®Observer schreef op 03-04-2003 @ 08:57:
Angela's Ashes - Frank McCourt.

dat is een heel goed boek - alleen de film is wat minder
Oud 20-07-2003, 17:47
scala
scala is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 19-07-2003 @ 11:45:
Ik heb eens wat gehoord over Houellebecq, dat hij wel fijn was. Wat vind je er van? Ik moet nog steeds een keer wat van hem kopen.

LUH-3417
moet nog beginnen

en Che Guevara, kheb Bruiloft aan Zee van Abdelkader Benali ook aangeschaft
Oud 20-07-2003, 20:28
Verwijderd
Citaat:
scala schreef op 20-07-2003 @ 18:47:
moet nog beginnen

en Che Guevara, kheb Bruiloft aan Zee van Abdelkader Benali ook aangeschaft
Skoel, is een erg leuk boek

Nu lees ik trouwens Riem van Ahmed Abdehoman (of zoiets).
Ik was begonnen in De man die zijn haar kort liet knippen van Johan Daisne, maar dat vond ik een erg saai boek.
Oud 20-07-2003, 20:35
Shadowme
Avatar van Shadowme
Shadowme is offline
Citaat:
Adrenaline schreef op 17-06-2003 @ 12:03:
6 maanden lang LOTR Fellowship of the Ring...en ik ben nog maar op pagina 39
Ja het wil niet echt opschieten, maar ik heb de vakantie nog!
Daar heb ik ook last van. het wil niet vlotten, ben er al sinds kerst in bezig
__________________
never send spam. that's bad. very bad
Oud 20-07-2003, 22:54
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
ik lees veels te veel door elkaar

ben nu ook bezig in adelaars van kader abdollah. en daarnaast dus nog steeds de geschiedenis van het denken (heb hoofdstuk 1 uit, en herlees het nu )
en ben bezig in een geschiedenisboek van een serie, deel 1 over de eerste beschavingen. erg kewl, gaat over de ontwikkeling tot de moderne mens enzo... en hoe mensen overgingen tot akkerbouw en dieren temmen.

leer allemaal nieuwe dingen
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Welke bundel lees je nu/las je het laatst? Deel I
CSN
53 02-12-2007 15:03
Verhalen & Gedichten Welk boek lees je nu? Deel 7!
Reynaert
500 12-11-2005 19:18
Verhalen & Gedichten Welk boek lees je nu? Deel 6!
hasseltboy
500 10-08-2005 14:02
Verhalen & Gedichten nog altijd benieuwd wat men nu leest...
sublime
500 25-01-2004 14:39
Liefde & Relatie Wil je dit lezen? aan niemand in het bijzonder
Rufus
7 05-01-2003 16:03
Levensbeschouwing & Filosofie Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille
Mirage2000
137 18-02-2002 08:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12.