Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2011, 16:17
Rivendell8
Rivendell8 is offline
Ik ben 3e jaars student Vrijetijdsmanagement aan de Hogeschool InHolland. Door de slechte reputatie van de school en het feit dat ik een jaar vertraging oploop zit ik te twijfelen of ik voor een andere studie en een andere school zal kiezen.

Wat vinden jullie? De opleiding afmaken of een andere opleiding kiezen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2011, 10:15
Lumpie
Lumpie is offline
Ik moet nog aan mijn HBO studie beginnen, maar wisselen van opleiding in je 3e leerjaar is volgensmij wel een beetje laat. Mij werd althans tijdens de voorlichting gezegd dat je dit beter in je 1e jaar nog kunt doen, dan later, omdat je anders veel vertraging oploopt.

Maar omdat jij al vertraging opgelopen hebt, en de school Inholland niet bepaald een goede reputatie heeft maakt het misschien niet zoveel uit. En misschien kun je op een andere school wel het 3e leerjaar overdoen?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 14:58
Verwijderd
Heb je niet gekeken of je jouw opleiding op een andere school kunt volgen?
Je zit in je 3de jaar, beetje zonde toch.

Als je er echt tegen op zit, kun je misschien stoppen en dan bij een andere opleiding instromen vanaf het 2de leerjaar?

Ligt eraan of je het leuk vindt. Als je echt datgene doet wat je leuk vindt, zou ik er niet mee stoppen. Alleen van school veranderen..

Succes
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 13:51
Allure
Allure is offline
Ze leren er in ieder geval al niet dat studiekeuze één woord is.

Je zou een wo-opleiding kunnen overwegen, dan verspil je geen drie, maar twee jaar.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 14:43
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
als de opleiding zelf wel iets is wat je echt wil zou ik wel naar een andere school gaan, grote kans dat je dan idd niet helemaal van voor af aan hoeft te beginnen...
Met citaat reageren
Oud 20-06-2011, 12:45
missdancechick
missdancechick is offline
hallo ik ben net nieuw op dit forum, dus ik weet nog niet precies hoe alles werkt. (Mijn excuses daarvoor)

Ik heb een dringende vraag, misschien dat jullie mij kunnen helpen?

Ik ben 17 jaar en heb helaas dit jaar mijn examen niet mogen doen.
Er zit ook geen optie in om dit jaar over te doen, omdat ik al eens ben blijven zitten.
De reden dat ik geen examen heb gedaan, is dat ik een langdurige tijd EGT ziek ben geweest.
De ene antibioticakuur naar de andere... Ik had een hele stapel praktijk opdrachten en theorie
opgespaard en kon het niet meer inhalen.

Mijn vraag aan jullie is nu..
Moet ik persee op niveau 1 beginnen op het ROC...
Of zou ik door een toelatingsexamen of gesprek ook hoger kunnen beginnen?
Ik zit hier best erg mee, omdat ik mijn toekomst toch wel belangrijk vind..
Misschien dat jullie mij kunnen helpen..

Serena.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2011, 17:42
Grey Night
Grey Night is offline
Citaat:
Ik ben 3e jaars student Vrijetijdsmanagement
Mag ik vragen wat deze studie inhoudt?
Sorry als het vervelend overkomt, maar het klinkt een beetje als: Wat ga ik doen als ik vrij heb lijstje maken

Over overstappen: Het klinkt een beetje alsof je zelf niet echt inziet waarom je deze studie doet. Heb je misschien, net als ik, overhaast een studie gekozen?
Het nadeel aan nu overstappen is dat over 1 jaar je Stufi op is. Dan begin je dus een studie waarvan je 2 jaar zelf moet betalen (3e jaar krijg je meestal stagevergoeding).
Om alleen van school te veranderen om de reputatie is een beetje vreemd. Is de studie die je volgt slecht of vreemd? Volgens mij zijn er maar een aantal studies op InHolland die echt niet goed waren, maar dat kan je van een hoop andere scholen ook zeggen (die zijn alleen nog niet uitgebreid in de publiciteit geweest).

Succes met je beslissing!

-Grey Night
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren studie keuze?????????
vandenh
2 09-09-2013 08:16
Studeren Hulp bij keuze nieuwe studie!?! (Huidige HBO opleiding Werktuigbouwkunde voltooid)
sayang1991
4 29-01-2013 07:40
Studeren Wat zijn kwalitatief goede HBO studies waar je gemakkelijk een baan vindt?
wooper1992
6 15-06-2012 23:17
Studeren Gratis Studie brochure
robertoheckers
1 27-02-2012 11:13
Studeren Studie Keuze St Joost ?
Krossed
2 27-03-2011 12:04
Studeren Meningen/advies over studie plannen
krieltje-
3 26-03-2011 19:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:21.