Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2004, 14:09
superpoepdoosje
Avatar van superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
Ik wil voor sinterklaas een kookboek vragen, maar heeft er soms iemand suggesties voor zo'n boek? Aanraders of juist kookboeken die ontzettend slecht zijn? Ik zou het leuk vinden als er meer in staat dan alleen recepten, dus met tussendoor verhaaltjes of stukjes geschiedenis over zo'n recept....
Wat voor recepten maakt niet zoveel uit....'alleen voor taarten', 'uit elk land wat' etc.....allemaal wel best.
__________________
You need piece of mind? Here's a piece of mine
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2004, 14:12
11568
11568 is offline
Vegetarisch kookboek
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 14:56
Sasz
Avatar van Sasz
Sasz is offline
die van fokke & sukke (heten ze zo??)is leuk! dat is het speciale studentenkookboek
__________________
droom niet je leven, maar leef je dromen
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 15:40
freakje
Avatar van freakje
freakje is offline
Ik persoonlijk vind de kookboeken van Jamie Oliver wel leuk, mooi geillustreerd enzo...
__________________
--- Aan de andere kant van de regenboog staat een GROTE pot met goud ---
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 16:31
Verwijderd
Ja, Jamie Oliver-kookboeken zijn wel heel geschikt als je graag verhaaltjes enzo erbij wilt; hij doet niet anders Ook voor boeken van andere tv-koks geldt dit trouwens, bijvoorbeeld Nigella Lawson of Joop Braakhekke.

Bij De Slegte hebben ze een hele reeks kookboeken 'De lekkerste ...gerechten' met mooie plaatjes erin en bij elk gerecht een leuk weetje. Handig om te vragen aan mensen met niet veel geld, ze zijn maar 5 euro per stuk. Wel doen ze vaak een beetje moeilijk in die boeken; bijvoorbeeld in 'De lekkerste snelle gerechten' staat bij gerechten met risotto hoe je zelf die risotto moet maken, wat al gauw een uur duurt en dus niet snel is. Maargoed, als je daar een beetje overheen kunt kijken of als je dat juist leuk vindt, is dat geen probleem

Mijn lievelingskookboekje is overigens 'Vegetarische pasta's' van Sarah Maxwell. Alles is binnen drie kwartier klaar (behalve sommige dingen die in de oven moeten), en 't is allemaal lekker en met ingredienten die gewoon overal te koop zijn

Laatst gewijzigd op 06-11-2004 om 18:23.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 16:39
Verwijderd
@ Sarah; goed idee inderdaad.

Ik ben zelf ook op zoek naar een goed kookboek, met niet al te moeilijke gerechten. Ik vind Chinees/Aziatisch wel fijn allemaal, of Italiaans.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 16:43
Verwijderd
Hier staat ook heel veel tussen trouwens.

klik

Hmm volgens mij doet ie het niet. Anyway, op www.bruna.nl dan eten en drinken en dan staat er rechts keuken per land en streek Misschien om ideeen op te doen?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 18:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb twee kookboeken van de C1000 en daar ben ik wel tevreden mee. Er staan makkelijke recepten in die je iedere dag gewoon zou kunnen klaarmaken, niet speciaal geschikt voor speciale gelegenheden ofzo, gewoon van die iedere dag recepten. Er staan niet echt verhaaltjes in ofzo, dat is misschien wel jammer maar het is een kookboek voor het doel waar ik het voor wil gebruiken namelijk inspiratie opdoen als ik niet meer weet wat ik nog eens kan eten.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 13:49
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb heel veel kookboeken thuis. Mijn favorieten zijn die van de C1000 en een boek dat 'eenvoudige gerechten' heet.
Beiden hebben bij elk gerecht een foto ervan, geven goed aan welke hoeveelheden je overal van moet hebben, zijn gevarieerd en zijn makkelijk te maken voor beginners.
Ik hou alleen juist niet van verhaaltjes, dus ik denk niet dat ze geschikt zijn voor jou.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2004, 14:03
superpoepdoosje
Avatar van superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
Die van Fokke en Sukke vind ik wel een cool idee! Jamie Oliver kan ook leuk zijn.
Gister zag ik toevallig bij Lagerhuis een kookboek met strips over Haagse Harry. Alleen dat leek me een iets te basic-achtig kookboek voor eentje die ik wil hebben..
__________________
You need piece of mind? Here's a piece of mine
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 18:44
Smartie
Avatar van Smartie
Smartie is offline
Bij de Hema hebben ze goede
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 19:38
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-11-2004 @ 19:16 :
Ik heb twee kookboeken van de C1000 en daar ben ik wel tevreden mee. Er staan makkelijke recepten in die je iedere dag gewoon zou kunnen klaarmaken, niet speciaal geschikt voor speciale gelegenheden ofzo, gewoon van die iedere dag recepten. Er staan niet echt verhaaltjes in ofzo, dat is misschien wel jammer maar het is een kookboek voor het doel waar ik het voor wil gebruiken namelijk inspiratie opdoen als ik niet meer weet wat ik nog eens kan eten.
die zijn inderdaad vet handig alleen nu niet meer te krijgen vrees ik
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 20:40
knir
Avatar van knir
knir is offline
Die van Fokke en Sukke heb ik zelf ook <333

Sukke tegen tjik aan bar: "Zeg, wist jij dat Fokke een verrukkelijke zaaddodende pasta kan maken?"

__________________
i am not a nugget
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Kookboeken
Verwijderd
8 13-11-2012 12:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap CDA wil kookboek voor vegetariers tegenhouden
Twanos
82 30-04-2009 19:33
Eten & Drinken Een goed kookboek
drukknoopje
26 14-12-2007 15:01
Eten & Drinken kookboeken
Verwijderd
33 02-10-2006 20:38
Eten & Drinken Kookboek voor groentjes?
Kryptonite
8 19-03-2006 20:36
Eten & Drinken Het 'witte bonen in tomatensaus' kookboek voor studenten
summer1986
11 06-07-2003 14:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:40.