Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2005, 21:06
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Kzit hier de laatste tijd veel over na te denken..nie dat ik dood wil of er op een negatieve manier mee bezig ben.
laatst droomde ik dat ik doodging (was geen enge droom ofzow)en ik zat maar te wachten op die tunnel ...beetje vaag allemaal.

een tijdje geleden was er een programma op met mensen die een bijna doodervaring hebben gehad...die hadden het allemaal over zoiets moois..

waar denken jullie dat je heen gaat als je dood bent...of er een hiernamaals is...
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2005, 21:10
Verwijderd
Dood is dood. Je gaat dus nergens heen en ligt alleen maar weg te rotten onder de grond. Je bent nergens meer. Dat is mijn realistische kant.
Wat ik stiekem toch hoop dat er is? Iets waar ik al mijn dierbaren weer zie, waar iedereen gelukkig is, geen pijn is en alles goed is.
Waar ik eeuwig gelukkig kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 21:10
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
ik geloof dat er niet echt iets hierna nog is.... denk dat we op de een of andere manier wel weer terugkomen in een nieuw lichaam ofzo. Ik geloof dus wel dat er een soort "ziel" is die blijft bestaan..... komt eigenlijk omdat ik wel 's de bekende deja-vu momenten heb. maar verder geloof ik niet een god ofzo, met bijbehorende hemel etc.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 21:26
Siobhan
Avatar van Siobhan
Siobhan is offline
Ik denk wel dat er iets is na de dood. Ik geloof ook niet in een hemel, maar ik denk wel dat wanneer je dood bent je geest/ziel ergens heen gaat. Een soort spirituele wereld, om vervolgens later weer in een nieuw lichaam terug te keren. Waarom ik dat denk, komt o.a door verhalen die ik hier over gelezen heb. Maar ook omdat ik bepaalde dingen meegemaakt heb waardoor ik zo ben gaan denken....


http://www.bijna-doodervaringen.nl

Deze site laat o.a een aantal verhalen zien van mensen over bijna doodervaringen en over reincarnatie. Vond het zelf wel erg interessant om te lezen.
__________________
Bezuinigingen studeren: mijn hersenen dalen weer in waarde.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 21:30
Donny must die
Donny must die is offline
hemel of hel
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 21:45
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik hoop dat ik een plaats krijg in het hiernamaals bij God... Maar hoe dat er dan uitziet zou ik niet weten... In ieder geval geen wolkjes en hemelpoort met Sint Pieter als portier, zoals je in de strpverhalen altijd ziet.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 21:56
MikeyMo
Avatar van MikeyMo
MikeyMo is offline
Natuurlijk denkt iedereen er wel eens over na. Iedereen is wel bang voor het onbekende. Maar om die vraag te kunnen beantwoorden zou je eigelijk eerst moeten uitvinden wat leven eigelijk is. Zijn we allemaal een stuk van een geheel of zijn we allemaal exemplaren van iets dat toevallig ontstaan is? Als je niet weet wat leven is (en ik denk dat niemand dat ooit zal weten, niet omdat de mens daar te nietig voor is, maar meer omdat de mens daar nooit op kan komen) dan kan je eeuwig blijven zoeken naar een antwoord dat je nooit zal vinden.

Goed, ik denk er ook best vaak over na, vooral wat ik hoop dat er komt. Als ik bang ben, dan probeer ik mezelf in te beelden dat de mens de dood heeft gemaakt. Mensen zien de dode geen levenskenmerken meer uitten en aangezien je het diegene niet meer kan vragen is de mens er bang voor geworden. Maar wie zegt dat op het moment dat je dood bent, je weer helemaal opnieuw moet beginnen (reincarnatie) of dat je ergens anders heengaat? (hel of hemel) De kans is even groot dat je verder leeft, misschien niet op dezelfde manier, maar dat je daar niks van merkt.

Eeuwig leven is trouwens ook niet alles. Waar moet je dan naar toe leven? Iedereen wordt lui en niemand onderneemt meer dingen. Tijd zal niet meer bestaan en het leven wordt er echt niet leuker op.
__________________
Southernplayalisticcaddilacmusikstyle on your ass
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 22:00
Cethlion
Avatar van Cethlion
Cethlion is offline
Ik heb hier gisternacht en vandaag al veel over nagedacht, aangezien mijn oma gisteravond is overleden. Ik vraag me af waar ze nu "is", en óf ze überhaupt wel ergens is. Ik sluit me aan bij wat Siobhan zegt.
Ik geloof niet in een hel of hemel, maar wel dat de ziel losstaat van het lichaam en ergens heen gaat na de dood. Ook keert de ziel terug in een nieuw lichaam, om te "leren" zeg maar.
Ik heb zelf nog nooit een déja-vu of iets dergelijks gehad, maar heb er wel veel over gelezen, ik geloof er heilig in dat het bestaat.
__________________
Ford, you're turning into a penguin. Stop it.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 23:18
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
is dit niet meer wat voor mystiek ?
nou ik geloof dat wij allemaal "geesten " in een lichaam zijn ..
als je lichaam sterft gaat je geest "meestal " ergens heen waar je een nieuwe opdracht CQ nieuw leven krijgt. hoe dat er precies uitziet weet ik uiteraard ook niet
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 23:29
bracelance
Avatar van bracelance
bracelance is offline
niet naar de friettent iig...
__________________
Van een writersblock heb ik nooit last gehad, volgens mijn vrienden komt dat omdat ik nog van een hoopje stront een taartje kan maken...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 23:29
Tara Masquerade
Tara Masquerade is offline
Ik hoop dat ik reincarneer.
__________________
What was she for Halloween?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2005, 23:33
DreamyTheater
naar de volgende wereld
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 10:28
Freestyler*
Freestyler* is offline
oven van crematorium > potje
of je kunt in sierraden verwerkt worden, das hip
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 10:30
Redhair
Redhair is offline
Je ziel is iets in je hersenen, daar zitten je gevoel en je karakter, wat je ziel kort gezegd is. Als je dood pompt je hart geen bloed meer, je hersenen krijgen daardoor geen zuurstof, dus je ziel is net zo goed dood. Je word begraven, ligt weg te rotten, of word gecremeerd, dan ben je in 1 keer van alles af. Geen reincarnatie, je gaat nergens een. Waarom moet van al het gewone weer iets speciaals komen?

Oja, die tunnel komt door zuurstofgebrek ofzo, dan vernauwt zich iets in je ogen waardoor het lijkt alsof je een tunnel ziet, maar dat is lang niet altijd.
__________________
Digital ash in a digital urn.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 10:33
noewkie
noewkie is offline
Als ik dood ben dan leeft mijn ziel wel door maar dan in de gadachte van mijn nabestande ik geloof dus niet in een hiernamaals ofzow
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 11:01
Verwijderd
boem pats klaar over...

het licht gaat uit, je gedachten zijn weg, je lichaam is weg, oftewel.. je bent gewoon niet meer..
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 12:18
Angeleyes16
Angeleyes16 is offline
er is leven na de dood..
Ik weet het zeker, maar het is maar waar je in gelooft
__________________
;)I'm tha girl in your dreams i'm benz wit tha 20's I'm tha thug in your life Got ya hooked coz I'm bringing everything you like
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 13:32
deringmeester
Avatar van deringmeester
deringmeester is offline
ik ga nergens heen.
mijn lampje gaat uit en dan is het klaar.
nog eventjes de grote oven in en dan lekker met de wind mee.
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-03-2005, 15:38
Fritske1987
Fritske1987 is offline
Citaat:
Mushu schreef op 16-03-2005 @ 22:10 :
Dood is dood. Je gaat dus nergens heen en ligt alleen maar weg te rotten onder de grond. Je bent nergens meer. Dat is mijn realistische kant.
Wat ik stiekem toch hoop dat er is? Iets waar ik al mijn dierbaren weer zie, waar iedereen gelukkig is, geen pijn is en alles goed is.
Waar ik eeuwig gelukkig kan zijn.
__________________
When you lose something you can't replace
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 15:45
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
deringmeester schreef op 17-03-2005 @ 14:32 :
ik ga nergens heen.
mijn lampje gaat uit en dan is het klaar.
nog eventjes de grote oven in en dan lekker met de wind mee.
ik had het niet mooier kunnen zeggen
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 20:00
nijmegenaar
Avatar van nijmegenaar
nijmegenaar is offline
als ik aan de mensen denk die ik dood heb gezien, weet ik dat een lichaam alleen een motorisch iets is. Een hulpstuk om je voort te bewegen. Een homp vlees dat uitgewerkt is. Dit is alleen mijn objectieve ervaring. Dus waar is dat mens naar toe? waar is die gebleven?

Ik geloof in reincarnatie. De geest (ziel, spirit etc. ) komt terug en neemt een ander leven aan. Waarom? Om opnieuw te leren van fouten? wanneer ben je uitgeleerd? Heb ik geen antwoord op.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 20:21
Mennuz
Avatar van Mennuz
Mennuz is offline
Na de dood is er wel iets.
Misschien wel Valhalla
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 20:31
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Ik ga samen met Abby en Julia en C. naar Melknoorweg. Het liefst nog voordat ik dood ben.
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 20:35
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Naar de oven.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 20:42
Verwijderd
Ik denk dat er wel wat is na de dood. Jijzelf bestaat volgens mij uit drie delen: een materieel deel dat na de dood weer terugkeert in de natuurlijke kringlopen. Daarnaast heb je de ziel, die altijd in een andere wereld is (een soort van vierde dimensie), en als laatste heb je de geest. De geest zit in je lichaam tijdens je leven en tijdens je doodgaan gaat de geest weer terug naar de ziel. Zo is de dood van het lichaam dus weer een geboorte van de ziel. De ziel is in deze optiek een soort boek, waarin al je levens getekend staan, en de geest is een hoofdstuk. Als de geest weer terug is in de ziel, dan kijk je terug op leven. Wat is er goed gegaan en wat niet. In deze andere wereld kom je de ziel met de geest van de mensen rondom je weer tegen. Ik denk ook dat de zielen met geesten in de andere wereld gerangschikt zijn naar hun energie. Heeft iemand veel goeds gedaan in zijn leven, dan heeft hij veel goede energie, en komt hij bij dezelfde soort mensen weer tegen. Dus je leven bepaalt hoe je in de andere wereld zult "leven" en hoe de reincarnatie weer is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2005, 21:03
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
ik geloof er niet in dat ik na de dood ergens heen ga, ik ben gewoon dood, ga de grond in en klaar.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 22:23
Lagidse
Avatar van Lagidse
Lagidse is offline
Ik denk, dat als je dood gaat, helemaal nergens naartoe gaat.
volgens mij zal doodgaan hetzelfde zijn als voordat je bestond. We zijn opgebouwd uit moleculen. Leven we dan eigenlijk wel eens? Over deze onderwerp heb ik met mijn vrienden uren over gehad... ieder had op het laatst zijn eigen idee wat er na de dood zou komen.

maar ik heb geen angst voor de dood, sinds ik 3 bijna-dood-ervaringen heb gehad in mijn leven. Als ik geen angst heb voor de dood betekent niet dat ik roekeloze dingen zal doen.
__________________
It's not the size of the hammer that matters, its how you wield it!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 23:06
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
mawe schreef op 17-03-2005 @ 21:42 :
Ik denk dat er wel wat is na de dood. Jijzelf bestaat volgens mij uit drie delen: een materieel deel dat na de dood weer terugkeert in de natuurlijke kringlopen. Daarnaast heb je de ziel, die altijd in een andere wereld is (een soort van vierde dimensie), en als laatste heb je de geest. De geest zit in je lichaam tijdens je leven en tijdens je doodgaan gaat de geest weer terug naar de ziel. Zo is de dood van het lichaam dus weer een geboorte van de ziel. De ziel is in deze optiek een soort boek, waarin al je levens getekend staan, en de geest is een hoofdstuk. Als de geest weer terug is in de ziel, dan kijk je terug op leven. Wat is er goed gegaan en wat niet. In deze andere wereld kom je de ziel met de geest van de mensen rondom je weer tegen. Ik denk ook dat de zielen met geesten in de andere wereld gerangschikt zijn naar hun energie. Heeft iemand veel goeds gedaan in zijn leven, dan heeft hij veel goede energie, en komt hij bij dezelfde soort mensen weer tegen. Dus je leven bepaalt hoe je in de andere wereld zult "leven" en hoe de reincarnatie weer is.
Als de ziel eeuwig is hoe kunnen goed en kwaad dan bestaan? Bijvoorbeeld moord, dat wordt door de meeste mensen als iets slechts gezien, maar als de geest van de vermoorde persoon teruggaat naar de ziel en toch meteen weer reincarneert is het helemaal geen punt dat ie vermoord is.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 13:34
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Lagidse schreef op 17-03-2005 @ 23:23 :
Ik denk, dat als je dood gaat, helemaal nergens naartoe gaat.
volgens mij zal doodgaan hetzelfde zijn als voordat je bestond. We zijn opgebouwd uit moleculen. Leven we dan eigenlijk wel eens? Over deze onderwerp heb ik met mijn vrienden uren over gehad... ieder had op het laatst zijn eigen idee wat er na de dood zou komen.

maar ik heb geen angst voor de dood, sinds ik 3 bijna-dood-ervaringen heb gehad in mijn leven. Als ik geen angst heb voor de dood betekent niet dat ik roekeloze dingen zal doen.
waarom ben je er niet bang voor dan....
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 15:55
Chronocide
Chronocide is offline
Ik denk dat je dan opnieuw geboren word, voor een nieuw leven.
Je lichaam is dan anders, maar je geest blijft vrijwel hetzelfde.
__________________
(onderschrift)
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 16:40
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Ik ga onder de grond denk ik.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 18:27
Verwijderd
Citaat:
deringmeester schreef op 17-03-2005 @ 14:32 :
ik ga nergens heen.
mijn lampje gaat uit en dan is het klaar.
nog eventjes de grote oven in en dan lekker met de wind mee.
Juist!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 07:07
Lessien
Avatar van Lessien
Lessien is offline
Ik weet het niet en ik dacht ook dat het mij allemaal niets kon schelen. Nu weet ik beter, ik ben bang voor de dood. Niemand kan zeggen wat er gebeurd. Ik ben gelovig, maar ook weer niet zó gelovig, dat ik er van overtuigd bent dat ik in de hemel beland. En wanneer de hemel bestaat, bestaat er ook het tegenovergestelde en zo'n goed, eerlijk mens vind ik mijzelf niet. Als jullie snappen wat ik bedoel.
Ik denk dat het maar goed is, dat wij niet weten wat er komt na de dood. Anders zouden er nog vreemde dingen gaan gebeuren.
__________________
Sommige 'vrienden' zijn als de schaduw; je ziet ze alleen als de zon schijnt, anderen zijn als de zon zelf: ze komen op als het donker is.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 07:15
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 16-03-2005 @ 22:06 :
Waar denken jullie dat je heen gaat als je dood bent...of er een hiernamaals is...
Ik geloof in reïncarnatie. Je overlijd, vervolgens ga je naar hogere sferen en zodra je tijd er is incarneer je (altijd als mens). Het leven op aarde is een leerschool, zodra je voldoende hebt geleerd op aarde, wordt je een gids. Dit is beknopt mijn visie.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 07:43
AXE
AXE is offline
Wanneer je dood bent zal je geest/bewustzijn niet meer bestaan.

Omdat je bewustzijn (de ervaring/observatie/verwerking van de realiteit) in je hersens ontstaat, zul je je bewustzijn verliezen wanneer je hersens niet meer werken.
Voordat je geboren had je ook geen bewustzijn omdat je hersens nog niet bestonden of niet ver genoeg ontwikkeld waren. Zo zal het ook zijn nadat je dood gaat, je ervaart dan hetzelfde als voordat je geboren was. Niets dus.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 07:45
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
AXE schreef op 20-03-2005 @ 08:43 :
Wanneer je dood bent zal je geest/bewustzijn niet meer bestaan.

Omdat je bewustzijn (de ervaring/observatie/verwerking van de realiteit) in je hersens ontstaat, zul je je bewustzijn verliezen wanneer je hersens niet meer werken.
Voordat je geboren had je ook geen bewustzijn omdat je hersens nog niet bestonden of ver genoeg ontwikkeld waren. Zo zal het ook zijn nadat je dood gaat, je ervaart dan hetzelfde als voordat je geboren was. Niets dus.
Voor mij staan hersens en ziel als het ware los van elkaar. Jij bekijkt alles heel cerebraal in mijn optiek. Tevens verkondig je het alsof het dé waarheid is.

__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-03-2005, 14:33
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
ik ga branden in de hel ketter
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 17:34
Lelle_*
Avatar van Lelle_*
Lelle_* is offline
Ik denk dat je na je dood naar een mooie plaats gaat, waar je gelukkig kan zijn enzo.. Misschien is het wel de hemel..
__________________
Van sommige mensen kun je niet begrijpen dat ze van miljoenen zaadjes de snelste zijn geweest.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 21:17
Arcades
Avatar van Arcades
Arcades is offline
Citaat:
AXE schreef op 20-03-2005 @ 08:43 :
Wanneer je dood bent zal je geest/bewustzijn niet meer bestaan.

Omdat je bewustzijn (de ervaring/observatie/verwerking van de realiteit) in je hersens ontstaat, zul je je bewustzijn verliezen wanneer je hersens niet meer werken.
Voordat je geboren had je ook geen bewustzijn omdat je hersens nog niet bestonden of niet ver genoeg ontwikkeld waren. Zo zal het ook zijn nadat je dood gaat, je ervaart dan hetzelfde als voordat je geboren was. Niets dus.
Inderdaad, lichaam en geest zijn gewoon een naar mijn mening. Wat ik min of meer als 'bewijs' zie is dat ziekte (of schade) je persoonlijkheid kan aantasten. Als er zoiets als een 'ziel' of 'onafhankelijke geest' zou bestaan zou de persoonlijkheid toch onaantastbaar moeten zijn?
__________________
Tonight I might meet my next ex-wife
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 06:14
AXE
AXE is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 20-03-2005 @ 08:45 :
Voor mij staan hersens en ziel als het ware los van elkaar. Jij bekijkt alles heel cerebraal in mijn optiek. Tevens verkondig je het alsof het dé waarheid is.
Naar mijn weten is het ook dé waarheid. Het is bewezen dat je bewustzijn in je hersens ontstaat.

Om maar enkele voorbeeldjes te noemen van wat we weten: De werking van drugs in de hersens en de gevolgen ervan die je ervaart, hersenbeschadiging dat zal leiden tot persoonlijkheidsveranderingen, de functies van de verschillende gedeeltes van onze hersens, etc. Men kan tegenwoordig zelfs het verschil zien in je hersenactiviteit tussen wanneer je aan een plaats of aan een persoon denkt.

Volgens sommige religies hebben mensen zielen. Maar nog nooit heeft iemand een ziel kunnen waarnemen, of zelfs maar een aanwijzing gevonden voor het bestaan van de ziel.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 14:02
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Mushu schreef op 16-03-2005 @ 22:10 :
Dood is dood. Je gaat dus nergens heen en ligt alleen maar weg te rotten onder de grond. Je bent nergens meer. Dat is mijn realistische kant.
Wat ik stiekem toch hoop dat er is? Iets waar ik al mijn dierbaren weer zie, waar iedereen gelukkig is, geen pijn is en alles goed is.
Waar ik eeuwig gelukkig kan zijn.
Als je slaapt en je droomt niet, dan denk je dus aan niets. Als je dood bent, dan ben je dood, het leven om je heen gaat door, maar jij zal nooit meer opstaan en mee kunnen doen in deze wereld, want: je bent nou eenmaal dood.

Hemel of hell zijn bedenksels voor mensen die bang zijn voor de dood. Dood is dood, klaar.

Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 14:08
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
of in de grond
of je wordt verbrandt

e.d.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 14:50
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Je lichaam vergaat (jeej) en je geest en ziel zullen als energie nog wel even wat doordartelen, misschien zelfs naar een soort van hemel gaan. Maar alles is energie, dus het zal zich op de een of andere manier wel weer verspreiden
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 15:33
Cosa_nostra
Avatar van Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
ga op in as.
__________________
Consider me fuckin' Willy fuckin' Wonka! This is my fucking chocolate factory! You got it? My factory!... the devil rejects
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 16:23
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 21-03-2005 @ 15:50 :
Je lichaam vergaat (jeej) en je geest en ziel zullen als energie nog wel even wat doordartelen, misschien zelfs naar een soort van hemel gaan. Maar alles is energie, dus het zal zich op de een of andere manier wel weer verspreiden
Dat mensen nog in dergelijke sprookjes geloven...

Ik zou dus in principe ook tegen een lijk kunnen zeggen: sta op en loop.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 16:30
meisje00
meisje00 is offline
als je sterft vergaat je lichaam, maar je ziel gaat naar de hemel of naar de hel...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 17:01
Chronocide
Chronocide is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 21-03-2005 @ 17:23 :
Dat mensen nog in dergelijke sprookjes geloven...

Ik zou dus in principe ook tegen een lijk kunnen zeggen: sta op en loop.


TUULUK NIE!!! Lichaam en geest stan LOS van elkaar, een dood lijk is slechts een verzameling moleculen, die uiteindelijk wegrotten. Maar je ziel blijft bestaan LOS van je lichaam!
__________________
(onderschrift)
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 17:11
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 21-03-2005 @ 15:02 :
Hemel of hell zijn bedenksels voor mensen die bang zijn voor de dood. Dood is dood, klaar.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 17:21
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Chrome schreef op 21-03-2005 @ 18:01 :


TUULUK NIE!!! Lichaam en geest stan LOS van elkaar, een dood lijk is slechts een verzameling moleculen, die uiteindelijk wegrotten. Maar je ziel blijft bestaan LOS van je lichaam!
Er bestaat niet zoiets als een ziel. Het menselijk bewustzijn is onderdeel van het lichaam, en sterft net zo hard mee.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 20:34
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 21-03-2005 @ 15:02 :
Als je slaapt en je droomt niet, dan denk je dus aan niets. Als je dood bent, dan ben je dood, het leven om je heen gaat door, maar jij zal nooit meer opstaan en mee kunnen doen in deze wereld, want: je bent nou eenmaal dood.

Hemel of hell zijn bedenksels voor mensen die bang zijn voor de dood. Dood is dood, klaar.

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten "Rupert, amongst others." - Kritiek gewild!
Bacterial-Ash
9 01-11-2012 08:35
Verhalen & Gedichten Mijn verhaal, Vriendschap tot de dood
xLittlemissamx
9 18-10-2012 15:55
Levensbeschouwing & Filosofie mensen..Ongelovigen
Tintia*
22 07-09-2005 21:46
Levensbeschouwing & Filosofie 'onbeantwoordbare' vragen beantwoord?
Thinker
13 08-08-2004 12:43
Levensbeschouwing & Filosofie Stelling: Dit is de hel
Dark Psycho
33 28-02-2003 22:22
Verhalen & Gedichten Hoofdstuk 1 van een boek waarmee ik ben begonnen...
Bikinie-meisje
10 26-06-2002 09:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:24.