Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-11-2007, 20:23
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Ik zoek een goed kookboek voor mijn vriendje. Hij moet wel aan een paar eisen voldoen:
-niet teveel grote kleurenfoto's, dat is eng
-liever geen namen als: het Margriet kookboek etc want ik denk dat ie hem dan nooit open doet
-de gewone basisdingen moeten erin staan. Geen enge dingen of dingen die je bijna nooit eet, maar gewoon dagelijks normaal eten.
-hij is een beginner, dus niet te ingewikkeld.

Welk kookboek hebben jullie en is die aan te raden?
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-11-2007, 22:47
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Studentenkookboek?
__________________
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 22:51
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Aan tafel met Roald Dahl is het enige kookboek dat ik goed ken en ik vind het fantastisch. Je krijgt er erg veel trek van en de gerechten zijn eenvoudig (want Dahl is natuurlijk geen professionele kok), maar ook vaak origineel en lekker. En er staan gewoon leuke stukken tekst in. Ik lees elk jaar zijn tirade tegen kerstmis.

Maar dan moet je vriendje natuurlijk wel een fan van Dahl zijn.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 08:46
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
Studentenkookboek?
Van Fokke en Sukke bijvoorbeeld.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 10:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb zo'n Bluebandkookboek en daar staan echt handige dingen in, ook maten en echte basisdingen enzo. Ik vind hem wel fijn maar ik weet niet of die naam ook al afschrikt en of je die los kan kopen (ik heb hem van mijn moeder gekregen toen ze drie pakjes Blueband kocht).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 11:26
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Er is een kookboek dat volgens mij 'het basis kookboek' heet of iets met 'basics'. Het heeft een gekleurde omslag en nou ja, het is wel een aardig boekje.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 11:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Het AH Basiskookboek.
Heeft alleen wel veel gekleurde foto's, maar verder voldoet het wel aan je eisen.
Ik vind het ideaal.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Ik heb zo'n Bluebandkookboek en daar staan echt handige dingen in, ook maten en echte basisdingen enzo. Ik vind hem wel fijn maar ik weet niet of die naam ook al afschrikt en of je die los kan kopen (ik heb hem van mijn moeder gekregen toen ze drie pakjes Blueband kocht).
Die is inderdaad erg goed
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 12:50
Verwijderd
Studentenkookboek of een basiskookboek idd?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 17:27
Big Boi
Avatar van Big Boi
Big Boi is offline
Citaat:
Ik heb zo'n Bluebandkookboek en daar staan echt handige dingen in, ook maten en echte basisdingen enzo. Ik vind hem wel fijn maar ik weet niet of die naam ook al afschrikt en of je die los kan kopen (ik heb hem van mijn moeder gekregen toen ze drie pakjes Blueband kocht).
Gebruik ik ook.. kijk er regelmatig in om te zien hoe ik die echte basis dingen moet doen. Enige nadeel is het overmatig aansporen van de schrijver om overal Blueband producten in te gooien, maargoed daar kan je wel overheen lezen.
__________________
Oh my god, man you love snakes. - Yeah, no shit. That's why I'm getting tats of cobra's on both my pythons.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 18:12
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Er is een kookboek dat volgens mij 'het basis kookboek' heet of iets met 'basics'. Het heeft een gekleurde omslag en nou ja, het is wel een aardig boekje.
Ja, zoiets, "Basis kookboek". Het heeft een oranje harde kaft.
Deze heb ik 2 jaar geleden ook voor m'n vriend gekocht, omdat het recht toe, recht aan is. Er staan helemaal geen plaatjes in en er staan nuttige tips in, bijvoorbeeld hoe je groentes moet koken en simpele sausjes enzo. Het gaat meer over de normale maaltijden, geen hele moeilijke recepten.

Ik heb het volgens mij destijds bij de Slegte gekocht.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 10:24
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Als je een basiskookboek zoekt, moet je Wannee kopen. Dat staat in Nederland bekend als hét basiskookboek. Alles staat erin. Geen huis kan zonder.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 18:06
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Als je een basiskookboek zoekt, moet je Wannee kopen. Dat staat in Nederland bekend als hét basiskookboek. Alles staat erin. Geen huis kan zonder.
Mee eens, maar het is wel vrij dik, dus misschien schrikt dat af. Maar op zich is het echt een geweldig nuttig kookboek.
Verder hebben wij ook "Kook! op eigen benen, met Fokke en Sukke". Die gebruik ik vooral omdat voorin een overzichtje staat van de kook-/roerbak-/magnetron-tijden voor diverse groenten. Een aantal recepten erin zijn wel aardig, maar de meeste zijn toch (naar mijn idee) niet helemaal standaard.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2007, 20:45
palindrome
Avatar van palindrome
palindrome is offline
Bij de Slegte heb je een hoop goede basiskookboeken.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Het AH Basiskookboek.
Heeft alleen wel veel gekleurde foto's, maar verder voldoet het wel aan je eisen.
Ik vind het ideaal.
Die is inderdaad heel erg fijn!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 12:01
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ik heb 'kook ok' oid. Erg prettig!
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 12:41
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Oké, bedankt iedereen! Hier kan ik zeker wat mee.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 17:15
paco de taco
Avatar van paco de taco
paco de taco is offline
De basis (van Filip Verheyden)

Is ook als serie van 3 te koop met het product en het gerecht.
__________________
no fun
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-12-2007, 03:39
Verwijderd
Dit is echt een geniaal boek:

http://www.dezilverenlepel.nl/
Met citaat reageren
Oud 04-12-2007, 19:53
Larry Flint
Larry Flint is offline
maar das alleen italiaans.

prachtig boek, dat zeker, maar geen algemeen basiskookboek.

plus het is denk ik te dik en te onoverzichtelijk voor een beginner daardoor misschien.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 01:17
Verwijderd
Citaat:
Ja, zoiets, "Basis kookboek". Het heeft een oranje harde kaft.
Deze heb ik 2 jaar geleden ook voor m'n vriend gekocht, omdat het recht toe, recht aan is. Er staan helemaal geen plaatjes in en er staan nuttige tips in, bijvoorbeeld hoe je groentes moet koken en simpele sausjes enzo. Het gaat meer over de normale maaltijden, geen hele moeilijke recepten.

Ik heb het volgens mij destijds bij de Slegte gekocht.
Nog steeds te koop daar
Met citaat reageren
Oud 06-12-2007, 18:18
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Het AH Basiskookboek.
Heeft alleen wel veel gekleurde foto's, maar verder voldoet het wel aan je eisen.
Ik vind het ideaal.
Die heb ik ook en vind ik ook fijn.
Maar je moet wel nog steeds bij eklaar zoeken wat je wil eten, want er staan geen recepten voor complete gerechten in.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 09-12-2007, 15:05
wup
wup is offline
Mijn broer kreeg op sinterklaar het kookboek voor mannen. Met veel basisdingen, geen foto's en veel mannengerechten: veel en grote stukken vlees enzo.
Erg leuk
Met citaat reageren
Oud 13-12-2007, 17:19
Anuz
Anuz is offline
Jamie Oliver? Ik ben er tevreden mee... moet je ff kijken welke van z'n boeken je meer ligt.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2007, 14:12
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
bedankt allemaal, het kookboek is gekocht.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2007, 14:30
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
bedankt allemaal, het kookboek is gekocht.
En welke is het nou geworden?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2007, 15:01
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Dat basiskookboek met de harde oranje kaft. Kleur past ook goed bij het huis! Haha.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine SAAI leefde, SAAI leeft, SAAI zal leven! #1790
Verwijderd
500 03-03-2013 19:21
Eten & Drinken Groente/fruit vervangers.
Missy
16 02-03-2008 14:41
Eten & Drinken Crème Brulee
Balance
15 28-12-2006 00:43
Eten & Drinken allergisch
luckylenie
21 17-02-2005 18:26
Eten & Drinken kookboeken
superpoepdoosje
12 10-11-2004 20:40
Eten & Drinken geen suiker
miss milano
29 09-06-2003 18:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.