Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2010, 21:37
cbizzle
Avatar van cbizzle
cbizzle is offline
Hallo beste mensen!

Ik ben Cindy (19) en ik ga binnen enige tijd waarschijnlijk emigreren! Ik ga een studie beginnen in Engeland hoogstwaarschijnlijki, binnen twee jaar. Ik heb altijd al naar het buitenland gewild.

Alleen weet ik nog niet hoe ik precies moet beginnen!

In nederland kun je banketbakke en patissier worden bij verschillende instanties, alleen wil ik graag iets zoals dit in engeland of schotland leren. Ik ben dol op taarten en andere lekkernijen te maken, en vind het heerlijk als andere mensen ervan genieten.

Kun je me misschien helpen met het vinden van bakkerij scholen in the United Kingdom?
Ik wil heel graag de kant op van het bakken van taarten, patisserie en dergelijk, niet zozeer die van brood productie maar ik weet niet zoveel te vinden!

Thaanks!

xoxo Cindy

Heel erg bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2010, 08:43
Verwijderd
Had je deze website al gevonden?
http://www.masterbakers.co.uk/doku.p...eers_in_baking

Die website legt uit dat je meestal gewoon in de leer gaat bij een bakkerij (en dan op de middelbare school al vakken hebt gekozen in de richting van voedsel, hygiëne, etc), maar geeft ook een lijst van colleges die cursussen aanbieden:
http://www.masterbakers.co.uk/doku.p...aining_courses
En er staat ook ergens "If you want to be a supervisor or manager the BTEC National Diploma in Science (Baking Technology) is a two year full-time course that can be taken before entering the Career Progression".
Misschien kun je het best één van de colleges op die lijst opbellen om te vragen hoe het precies zit met toelatingseisen etc ik zie dat je havo hebt gedaan, dus het niveau zal wel goed zitten, maar misschien moet je van te voren nog bepaalde vakken inhalen,

En ik denk wel dat je, net zoals in Nederland, zowel brood als banket zult moeten leren bereiden. Dan kun je later als je een eigen bakkerij hebt natuurlijk altijd nog besluiten om je op banket toe te leggen
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 18:20
Mediocrity
Mediocrity is offline
In Engeland kan je naar college gaan. Dit valt te vergelijken met onze mbo/hbo opleidingen.

Eigenlijk zou je gewoon naar steden moeten zoeken op internet en dan hun 'college' opzoeken. Bijv. Bristol, Guildford, Birmingham etc. Daar wordt je denk ik wijzer van. Daar staan vaak alle courses op die ze aanbieden en dan kan je ook contact opnemen over je situatie en misschien huisvesting regelen als dat nodig is. Vaak kan je dat in overleg met scholen doen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2011, 08:56
englandbakery
englandbakery is offline
Hallo allen,

lees in dit forum dat Cindy naar Engeland zou willen emigreren, ben je intussen zover Cindy

ik zou ook graag naar Engeland willen verhuizen ook voor de bakkerswereld en heb nog wat
info nodig zoals:

-wat zijn de verschillen tov de nederlandse bakkerijmarkt
-wat voor prijzen vragen ze voor brood en stukswerk in de bakkerswinkel
-werken ze daar ook met bakkerijgrossiers
-hoeveel bakkers zijn er
-maken ze alles zelf of kopen ze ook wel eens wat in
-kunnen ze nog makkelijk aan aan personeel komen
-zijn het nog vaak familiebedrijven of hebben ze al veel filialen
-of is de supermarkt er intussen al de baas; hoop van niet

groetjes
martin
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.