Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2010, 10:32
Dantesean
Avatar van Dantesean
Dantesean is offline
Hallo,
het aller liefst zou ik later op Harvard in de US gaan studeren, maar hier had ik nog wat vragen over waar ik niet PRECIES uit kwam.
Ik heb wat op het internet rond gekeken wat forums afgerateld etc. en mijn eerste vraag gaat over de prijs:
op het ene forum staat tussen de $40,000 en de $60,000, de andere weer hoger.
Ik wil gewoon College gaan doen na dat ik mijn exame heb gehaald (zit nu op 2VWO voor de 2de keer) maar is dit ook wel een goed plan?
Ook wou ik vragen hoe het nou zit met die "Financial Aid" van Harvard.

En als aller laatste vraag (), wat zouden zo ongeveer je eind examen punten moeten zijn?

Ik weet dat ik nu wel meteen een van de beste Universities van de US heb gepakt, maar dat gaat m dr mij niet om, en ik weet ook dat je goede punten moet hebben en veel geld, maar ik wil gewoon informatie.

Dante.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-12-2010, 19:07
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
ik zou het niet kunnen betalen...

Maargoed ik neem aan dat je het beste via (de website van) Harvard informatie kan inwinnen, ze hebben ongetwijfeld personeel om vragen te beantwoorden.

of het een goed plan is weet ik niet, ik heb het niet bijster op met Harvard maargoed echt erover weten doe ik ook niet, het schijnt een prima instituut te zijn.

persoonlijk zou ik liever naar Oxford of Cambridge gaan, maar ieder zijn ding.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 19-12-2010, 01:06
Dantesean
Avatar van Dantesean
Dantesean is offline
Citaat:
ik zou het niet kunnen betalen...

Maargoed ik neem aan dat je het beste via (de website van) Harvard informatie kan inwinnen, ze hebben ongetwijfeld personeel om vragen te beantwoorden.

of het een goed plan is weet ik niet, ik heb het niet bijster op met Harvard maargoed echt erover weten doe ik ook niet, het schijnt een prima instituut te zijn.

persoonlijk zou ik liever naar Oxford of Cambridge gaan, maar ieder zijn ding.
ik snap wat je bedoeld,
maar ik heb het niet zo met Cambridge en Oxford, niet door de studie, maar Engeland trekt mij niet zo aan.

Bedankt!
__________________
Bernardinus College, Heerlen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2010, 10:37
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Goede cijfers en veel geld is tegenwoordig ook niet voldoende hoor. Je moet vooral al veel ervaring hebben met andere (bestuurlijke) zaken. En dat is dan vooral om studenten te selecteren met veel ervaring en motivatie.

Ook moet je er maar vanuit gaan dat je een 8,5-9 gemiddeld moet staan op je eindexamen en geen vakken lager dan een 8.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2010, 20:25
Dantesean
Avatar van Dantesean
Dantesean is offline
even wat dingen opgezocht, en veel wat mensen zeggen klopt niet:
Here’s why 98% of high school students think about Ivy League admissions in the WRONG WAY

If I asked you today what it takes for a high school student to get into Harvard, here’s what you’d tell me:

* You need a great SAT score – preferably a 2300 or above
* You need to be president of at least 3 clubs at your school
* You need to spend at least 100 hours in local community service and volunteer work
* You need to travel to [INSERT FOREIGN COUNTRY HERE] to [choose one: BUILD HOMES/FIGHT POVERTY]
* You need to be on the [INSERT RANDOM SPORT HERE] varsity team

If you can’t identify with one of the above, please leave now. My book won’t help you as you seem to already know everything.

For everyone else, let me tell you why all of those assumptions are wrong. Flat out wrong.
Here’s how you can immediately become that elite 2%

* Harvard’s admit class has an average SAT score of 2180 (source: US News). For every admitted student with a perfect 2400, there was someone who got into Harvard with a 1960 SAT! Think about that one
* A student who is president of the Chess/Choir/Green Energy/Esperanto clubs has no passion – they simply do a little of everything. Without passion, you won’t get into Princeton. For every 4-club president that we accept, we turn down two 5-club presidents
* Hospital volunteer = pushing patients in wheelchairs. Soup kitchen volunteer = unpacking food and ladling soup into bowls. It doesn’t make you MIT material. For every 100 hours you spend, there are 5 students who spent 200 hours. You’re always going to lose
* Going to Sri Lanka to build homes is popular these days. But my guess is that in 17 years that you’ve been alive, you’ve never shown any interest in Sri Lankan poverty. Why would adcoms think you really care? To be frank, it’s pretty suspicious…
* 4-year letterman in tennis? Great! Stanford here we come. Only it won’t work. While being well-rounded is good for your health, Ivy League schools don’t need you to be a renaissance woman. They want well-rounded student bodies…not individual students. Those 15 hours you’re spending every week in practice can be better used elsewhere

I hope by now, you’re starting to realize that by focusing on the same things as every other student – you’re securing your own failure.
__________________
Bernardinus College, Heerlen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2010, 21:07
Dantesean
Avatar van Dantesean
Dantesean is offline
Trouwens nog iets, ik heb vandaag heel wat op gezocht en gezien dat het GPA wel belangrijk is, maar zou ik gewoon contact op kunnen zoeken met Harvard (dan het Harvard International Office) om vragen te stellen over wat je in nederland voor n punten moet hebben voor een goed GPA, of hebben jullie hier nog sites voor?
__________________
Bernardinus College, Heerlen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2010, 21:49
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Mag ik vragen waarom je bent blijven zitten in de 2e?
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2010, 08:53
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
Citaat:
Mag ik vragen waarom je bent blijven zitten in de 2e?
daar zat ik ook mee, als dit niet vanwege ziekte, familie omstandigheden of iets dergelijks is, dan maak je weinig kans
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Met citaat reageren
Oud 20-12-2010, 09:14
Verwijderd
Als je graag in de VS wil studeren zit er natuurlijk heel veel tussen Ivy League en Community College in, he er zijn genoeg gerespecteerde colleges die opleidingen op universitair niveau aanbieden en waar je met een Nederlands VWO-diploma een stuk makkelijker tussenkomt, en dan heb je toch een gerespecteerde opleiding en de ervaring van studeren in de VS. Dus staar je niet blind op Harvard
Met citaat reageren
Oud 20-12-2010, 11:38
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik wilde eigenlijk zeggen: als je bent blijven zitten en zo spelt dan geef ik je geen kans dat je erop komt. Je moet echt duisentveel goed zijn, en dan nog allemaal extra dingen en weet ik veel wat. Dat doe je niet 'zomaar'. En jij klinkt een beetje als 'hé, Harvard, leuk, doet me aan die films denken, daar wil ik ook wel heen, lachen joh'. En dat eh, nee, geef ik niet veel kans.

Maar er zijn natuurlijk nog genoeg andere universiteiten daar, die niet zo ontzettend hoog en duur zijn, waar je wél kans maakt. En anders kun je altijd nog in Nederland studeren en daarna naar de VS gaan, als je dat zo graag wilt!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2010, 12:45
Dantesean
Avatar van Dantesean
Dantesean is offline
Citaat:
Ik wilde eigenlijk zeggen: als je bent blijven zitten en zo spelt dan geef ik je geen kans dat je erop komt. Je moet echt duisentveel goed zijn, en dan nog allemaal extra dingen en weet ik veel wat. Dat doe je niet 'zomaar'. En jij klinkt een beetje als 'hé, Harvard, leuk, doet me aan die films denken, daar wil ik ook wel heen, lachen joh'. En dat eh, nee, geef ik niet veel kans.

Maar er zijn natuurlijk nog genoeg andere universiteiten daar, die niet zo ontzettend hoog en duur zijn, waar je wél kans maakt. En anders kun je altijd nog in Nederland studeren en daarna naar de VS gaan, als je dat zo graag wilt!
Over dat spellen, het is een forum, geen nederlands dictee right?
Blijven zitten komt puur door de laatste Proefwerk Week die ik heb verknalt door prive redenen.

En ik denk niet van oh doe mij maar Harvard, ik heb gisteren van 12 tot half 3 puur dingen zitten zoeken over Harvard.
Ok nu klink ik een beetje van ah wat ben je n eikel maar zo bedoel ik het helemaal niet he!

Bedankt voor jullie hulp!
__________________
Bernardinus College, Heerlen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2010, 12:46
Dantesean
Avatar van Dantesean
Dantesean is offline
Citaat:
Stff schreef:
daar zat ik ook mee, als dit niet vanwege ziekte, familie omstandigheden of iets dergelijks is, dan maak je weinig kans
Citaat:
Mr.Mark schreef:
Mag ik vragen waarom je bent blijven zitten in de 2e?
Lees mijn laatste reply
__________________
Bernardinus College, Heerlen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2010, 13:00
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Over dat spellen, het is een forum, geen nederlands dictee right?
Blijven zitten komt puur door de laatste Proefwerk Week die ik heb verknalt door prive redenen.

En ik denk niet van oh doe mij maar Harvard, ik heb gisteren van 12 tot half 3 puur dingen zitten zoeken over Harvard.
Ok nu klink ik een beetje van ah wat ben je n eikel maar zo bedoel ik het helemaal niet he!

Bedankt voor jullie hulp!
Qua spellen, ik bedoelde het niet als aanval, alleen kom je er niet met de houding 'het is geen dictee, dus ik denk niet meer na over mijn t's' - dat bedoelde ik.

En als je blijft zitten doordat je de laatste proefwerkweek verknalt, dan stond je waarschijnlijk geen negen gemiddeld (laat staan dat 'zulke mensen' snel een onvoldoende halen, tenzij hun privéredenen waren dat ze zich lam hadden gezopen en dronken een proefwerk maakten, dan misschien).

En alleen maar een paar uur dingen opzoeken, is héél iets anders dan al jaren zeker willen dat je dát wil en niets anders. Je moet héél gemotiveerd zijn en héél slim, anders was het geen Harvard geweest.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2010, 13:58
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Weet je zeker dat je ouders het willen en kunnen betalen?
Anders hoef je denk ik over de rest ook niet meer na te denken.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2010, 15:49
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
En als je blijft zitten doordat je de laatste proefwerkweek verknalt, dan stond je waarschijnlijk geen negen gemiddeld (laat staan dat 'zulke mensen' snel een onvoldoende halen, tenzij hun privéredenen waren dat ze zich lam hadden gezopen en dronken een proefwerk maakten, dan misschien).
Dit dus.


Stel je krijgt 5 toetsen in een jaar voor een vak en op die laatste haal je een 1. Als je gemiddeld een 7 stond voor die andere 4 toetsen zou je daarna gemiddeld een 5.8 staan. Een 5.8 is afgerond een 6 en daarmee zou je dus echt wel over gegaan zijn. Dat betekent dus dat je daarvoor al lager dan een 7 gemiddeld stond en daarmee geef ik je echt geen kans.

Sowieso haal je niet op al je toetsen een 1 dus dat ligt vast ook wel hoger, een 2 of een 3 ofzo. Met zulke cijfers zou je nog overgaan als je gemiddeld een 6.7 stond. Dat je bent blijven zitten betekent dus dat je lager dan dat stond.

Niet om je af te kraken hoor maar zoals Em. al zegt, je ziet het volgens mij een beetje te makkelijk.


Om nog even terug te komen op je Engelse citaat:

Denk je nu dat het echt zo makkelijk is om daar bij Harvard binnen te komen? Er zitten echt niet meer dan 30.000 studenten waarvan het zo'n 6000 eerstejaars zullen zijn (gokje). Er zijn echt wel meer mensen die zich ervoor aanmelden en inschrijven. Ik gok dat er alleen al zo'n 70.000 amerikaanse aanmeldingen zijn elk jaar (misschien nog wel meer) en als je gewoon een 'normale' scholier moet zijn zoals jij zegt is het dus een enorm kansspelletje met enorm slechte kansen.

Ze moeten echt wel selecteren en dat doen ze op die punten die ik al aangaf waarbij je cijfers het meest belangrijk zijn.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2010, 16:14
Dantesean
Avatar van Dantesean
Dantesean is offline
Citaat:
Dit dus.


Stel je krijgt 5 toetsen in een jaar voor een vak en op die laatste haal je een 1. Als je gemiddeld een 7 stond voor die andere 4 toetsen zou je daarna gemiddeld een 5.8 staan. Een 5.8 is afgerond een 6 en daarmee zou je dus echt wel over gegaan zijn. Dat betekent dus dat je daarvoor al lager dan een 7 gemiddeld stond en daarmee geef ik je echt geen kans.

Sowieso haal je niet op al je toetsen een 1 dus dat ligt vast ook wel hoger, een 2 of een 3 ofzo. Met zulke cijfers zou je nog overgaan als je gemiddeld een 6.7 stond. Dat je bent blijven zitten betekent dus dat je lager dan dat stond.

Niet om je af te kraken hoor maar zoals Em. al zegt, je ziet het volgens mij een beetje te makkelijk.


Om nog even terug te komen op je Engelse citaat:

Denk je nu dat het echt zo makkelijk is om daar bij Harvard binnen te komen? Er zitten echt niet meer dan 30.000 studenten waarvan het zo'n 6000 eerstejaars zullen zijn (gokje). Er zijn echt wel meer mensen die zich ervoor aanmelden en inschrijven. Ik gok dat er alleen al zo'n 70.000 amerikaanse aanmeldingen zijn elk jaar (misschien nog wel meer) en als je gewoon een 'normale' scholier moet zijn zoals jij zegt is het dus een enorm kansspelletje met enorm slechte kansen.

Ze moeten echt wel selecteren en dat doen ze op die punten die ik al aangaf waarbij je cijfers het meest belangrijk zijn.
Nee ok ik snap het,

over dat citaat: Ik las dit allemaal in een ander Topic hier op het forum (geloof wel al van een langere tijd terug) op de site: http://www.hopelesstoharvard.com/ (Hopeless to Harvard) haha en nee de titel klopt niet bij mij.
Het is geowon dat ik sinds kort serieus ben na gaan denken over mijn studie.
Het kan ook aan mijn school liggen (Bernardinus College te Heerlen Zuid - Limburg), waarover het bestuur altijd zo mooi zegt dat ze hoog aangeschreven zijn, maar veel mensen in de 1ste en 2de gooien er nog een beetje met de pet na, wat ik vorig jaar dus ook deels heb gedaan wat ik ook toegeef, maar als ik vanaf nu mijn best ga doen, en me dus voledig inzet wat ook zeker moet lukken, en dit jaar met een 8 afsluit gemiddeld, maak je toch wel meer kans, of zie ik dit verkeerd?
Want kijken ze serieus terug naar al je voorgaande jaren, of kijken ze vooral naar je GPA, SAT testen, TOEFL testen en je gemiddelde exame cijfers?

Ik ben gewoon geintereseerd in studeren in de US, en ja het eerste wat je dan hoort is NATUURLIJK over de Ivy League scholen.

Trouwens nog een vraag misschien dat iemand daar een antwoord op heeft,
bij mijn hier in het zuiden was het zo met de middelbare school dan in ieder geval, dat er 3 scholen zijn die het hoogste onderwijs niveau geven uit de buurt, die ook verbonden zijn met elkaar. Als je hier bij de ene school niet werd aangenomen, werd je bij de andere 2 ook niet aangenomen.
Geld dit ook zo bij de Ivy League scholen?

Dante.
__________________
Bernardinus College, Heerlen.

Laatst gewijzigd op 20-12-2010 om 16:26. Reden: Klopte niet helemaal
Met citaat reageren
Oud 21-12-2010, 12:31
Dantesean
Avatar van Dantesean
Dantesean is offline
Ik heb gisteren weer wat dingen opgezocht, en ik las op een nederlands forum dat iemand een brief had gekregen van Harvard, met een GPA van 3,6.
Ik ben daarna naar de site van het Fullbright Center gegaan, om meer informatie te vinden over het omrekenen van GPA's.

Er staat daar:

Nederlandse cijfers ----- Amerikaanse cijfers

8 -----A (4.0)
7 -----B (3.0)
6 -----C (2.0)
wat dus betekent dat die gene met een GPA van 3.6 gemiddeld (op zijn Nederlandse Examens) een 7,6 stond.
Even dat jullie het weten dat je dus ook toegelaten kan worden met een 7,6
__________________
Bernardinus College, Heerlen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2010, 12:32
Dantesean
Avatar van Dantesean
Dantesean is offline
Citaat:
Weet je zeker dat je ouders het willen en kunnen betalen?
Anders hoef je denk ik over de rest ook niet meer na te denken.
ik heb het met ze er over gehad, en ze zeiden dat als ik het haal, dat ze wel een manier zouden vinden om het te betalen.
__________________
Bernardinus College, Heerlen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-12-2010, 12:43
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ik zou eerst maar eens de tweede fase overleven, als je al moeite hebt met vwo2. Succes en ik hoop echt voor je dat je het haalt!

Welke studie wil je eigenlijk doen? Of gaat het echt alleen om Harvard? Ben je trouwens wel eens in de VS geweest, in Boston?
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2010, 15:02
Dantesean
Avatar van Dantesean
Dantesean is offline
Citaat:
Ik zou eerst maar eens de tweede fase overleven, als je al moeite hebt met vwo2. Succes en ik hoop echt voor je dat je het haalt!

Welke studie wil je eigenlijk doen? Of gaat het echt alleen om Harvard? Ben je trouwens wel eens in de VS geweest, in Boston?
Thanks man!
Ik ga gewoon vanaf nu echt wat doen!
Want van te voren heb ik niet echt veel gedaan, en ik hoop echt dat ik het haal.
Sowieso ga ik me niet alleen voor Harvard aan melden maar wel voor een paar andere scholen.

Nog niet, maar ik denk wel binnen kort want dat is wel goed om er eerst eens te zijn geweest.

Ik wil wat met Natuurkunde gaan doen, ikw eet nog niet precies wat, wel dat ik N&T wil gaan doen
__________________
Bernardinus College, Heerlen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2010, 15:03
Dantesean
Avatar van Dantesean
Dantesean is offline
En met halen bedoel ik niet VWO maar een Ivy League/College in Amerika
__________________
Bernardinus College, Heerlen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2010, 19:26
Verwijderd
Het is echt ontzettend verspilling van je geld om voor je bachelor naar Harvard te gaan. Als het je om de ervaring gaat, kies dan een goedkopere universiteit; als het je om het onderwijs gaat, kies dan gewoon een Nederlandse universiteit. Maar goed, als jij dat wil. Een belangrijke factor waar universiteiten voor je undergrad trouwens op letten, zijn je buitenschoolse activiteiten. En dan bedoel ik niet dat je op voetbal zit en op zaterdags in de regio wel eens een wedstrijdje speelt, maar echt wel iets beters dan dat. Ook je aanbevelingsbrieven zijn van groot belang. Ze willen ook vaak de cijfers van een heleboel jaren school hebben, maar je hebt misschien geluk, want wie weet hoef je alleen je 2de fase cijfers op te sturen.

Ik ben trouwens ooit eens begonnen aan graduate school aan een top-5 school in mijn veld. Het werkt iets anders voor graduate school (master/PhD) dan voor je bachelor, maar ik ben alsnog door een aantal van de scholen waar ik me voor aangemeld had afgewezen, en ik had aardig wat betere cijfers/scores dan jij hier noemt, dus ik zou het zeker niet onderschatten alleen omdat iemand ooit eens is aangenomen met een SAT van 1960.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2010, 23:50
Dantesean
Avatar van Dantesean
Dantesean is offline
Citaat:
Het is echt ontzettend verspilling van je geld om voor je bachelor naar Harvard te gaan. Als het je om de ervaring gaat, kies dan een goedkopere universiteit; als het je om het onderwijs gaat, kies dan gewoon een Nederlandse universiteit. Maar goed, als jij dat wil. Een belangrijke factor waar universiteiten voor je undergrad trouwens op letten, zijn je buitenschoolse activiteiten. En dan bedoel ik niet dat je op voetbal zit en op zaterdags in de regio wel eens een wedstrijdje speelt, maar echt wel iets beters dan dat. Ook je aanbevelingsbrieven zijn van groot belang. Ze willen ook vaak de cijfers van een heleboel jaren school hebben, maar je hebt misschien geluk, want wie weet hoef je alleen je 2de fase cijfers op te sturen.

Ik ben trouwens ooit eens begonnen aan graduate school aan een top-5 school in mijn veld. Het werkt iets anders voor graduate school (master/PhD) dan voor je bachelor, maar ik ben alsnog door een aantal van de scholen waar ik me voor aangemeld had afgewezen, en ik had aardig wat betere cijfers/scores dan jij hier noemt, dus ik zou het zeker niet onderschatten alleen omdat iemand ooit eens is aangenomen met een SAT van 1960.
ik onderschat het ook zeker niet, op welke school had je dan gezeten?
Over die buitenschoolse activiteiten heb ik op een Amerikaans Forum vragen gesteld (College Confidental), en hun zeiden dat het voor het buitenland niet gelde, maar goed.

Dante.
__________________
Bernardinus College, Heerlen.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2010, 11:44
McGuitar
McGuitar is offline
Hee,

wat goed dat je zo vroeg al nadenkt over wat je na de middelbare school wilt gaan doen! Ikzelf zit in 5 VWO en ik wil graag naar Cambridge (en ben daar ook druk mee bezig). Je mag er trots op zijn dat jij, in tegenstelling tot veel anderen in Nederland, wel ambitieus bent aangelegd. Ik zou het dan ook zeker proberen! Probeer eens http://www.newstudent.nl, dat is een website van een vereniging voor Nederlandse studenten in het buitenland. Misschien vind je er wel iemand die je vragen over Harvard kan beantwoorden.

Heel veel succes!
Met citaat reageren
Oud 24-12-2010, 13:42
Dantesean
Avatar van Dantesean
Dantesean is offline
Citaat:
Hee,

wat goed dat je zo vroeg al nadenkt over wat je na de middelbare school wilt gaan doen! Ikzelf zit in 5 VWO en ik wil graag naar Cambridge (en ben daar ook druk mee bezig). Je mag er trots op zijn dat jij, in tegenstelling tot veel anderen in Nederland, wel ambitieus bent aangelegd. Ik zou het dan ook zeker proberen! Probeer eens http://www.newstudent.nl, dat is een website van een vereniging voor Nederlandse studenten in het buitenland. Misschien vind je er wel iemand die je vragen over Harvard kan beantwoorden.

Heel veel succes!
Eindelijk iemand (behalve Mr. Mark dan), die positief is!
Heel erg bedankt, en ik ga hier ook kei hard aan werken.
Ik wens jou ook heel erg veel succes, en bedankt voor de link!
Maar wat zijn jou gemiddeldes etc?

Dante.
__________________
Bernardinus College, Heerlen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-12-2010, 13:47
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Eindelijk iemand (behalve Mr. Mark dan), die positief is!
Heel erg bedankt, en ik ga hier ook kei hard aan werken.
Ik wens jou ook heel erg veel succes, en bedankt voor de link!
Maar wat zijn jou gemiddeldes etc?

Dante.
Het is natuurlijk ook niet zomaar iets...
Met citaat reageren
Oud 24-12-2010, 14:00
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Inderdaad. Niet dat ik niet positief wil zijn, maar ik wil je de teleurstelling besparen.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2010, 14:59
Dantesean
Avatar van Dantesean
Dantesean is offline
dat snap ik ook haha
__________________
Bernardinus College, Heerlen.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2010, 18:02
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
dat snap ik ook haha
Fijn.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2010, 21:36
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Gezien je klaarblijkelijk niet op een tweetalige school zit mag je al wel eens wat van je zomers gaan opofferen om goed Engels te leren. Dat kan al de nodige struikelblokken voor je inschrijving uit de weg helpen, anders mag je naast toelatingsexamens ook nog eens een toetsing voor je taalniveau Engels doen.
http://www.ibo.org/diploma/recognition/
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 25-12-2010, 08:16
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Gezien je klaarblijkelijk niet op een tweetalige school zit mag je al wel eens wat van je zomers gaan opofferen om goed Engels te leren. Dat kan al de nodige struikelblokken voor je inschrijving uit de weg helpen, anders mag je naast toelatingsexamens ook nog eens een toetsing voor je taalniveau Engels doen.
http://www.ibo.org/diploma/recognition/
Dat lijkt mij inderdaad belangrijk!
Met citaat reageren
Oud 25-12-2010, 15:20
Dantesean
Avatar van Dantesean
Dantesean is offline
Ja dat is het ook zeker!
Maar wat als ik in de 6de Cambridge Engels erbij pak en daar het exame voor haal?
__________________
Bernardinus College, Heerlen.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2010, 16:15
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Ja dat is het ook zeker!
Maar wat als ik in de 6de Cambridge Engels erbij pak en daar het exame voor haal?
Het is examen!
Ik denk dat ze je dan misschien om je Engels wel toelaten.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2010, 18:55
Dantesean
Avatar van Dantesean
Dantesean is offline
Citaat:
Het is examen!
Ik denk dat ze je dan misschien om je Engels wel toelaten.
Het is ook een Forum, geen Nationaal Dictee....
__________________
Bernardinus College, Heerlen.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2010, 18:56
Dantesean
Avatar van Dantesean
Dantesean is offline
@Topnieuws,
en wat bedoelde je precies met dat laatste?
Mijn reactie was trouwens niet offensief bedoeld he!
__________________
Bernardinus College, Heerlen.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2010, 19:19
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Het is ook een Forum, geen Nationaal Dictee....
Toch zijn spellingsfouten storend.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-12-2010, 19:20
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
@Topnieuws,
en wat bedoelde je precies met dat laatste?
Mijn reactie was trouwens niet offensief bedoeld he!
Dat ze je dan om het Engels wel toelaten, maar ik weet niet of ze je toelaten betreft ervaring, studie, vakken, cijfers, enz.!
Met citaat reageren
Oud 25-12-2010, 22:03
Dantesean
Avatar van Dantesean
Dantesean is offline
Citaat:
Dat ze je dan om het Engels wel toelaten, maar ik weet niet of ze je toelaten betreft ervaring, studie, vakken, cijfers, enz.!
Ah like that, ja nee dat snap ik. Ik heb heel wat research gedaan en ik heb gevonden want ik wou vinden, niet alleen hier maar vooral op andere sites.
Toch allemaal heel erg bedankt voor de hulp!
__________________
Bernardinus College, Heerlen.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2010, 07:46
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Ah like that, ja nee dat snap ik. Ik heb heel wat research gedaan en ik heb gevonden want ik wou vinden, niet alleen hier maar vooral op andere sites.
Toch allemaal heel erg bedankt voor de hulp!
Fijn dat je het snapt.
Graag gedaan.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2010, 11:32
Verwijderd
Alsof Harvard, oxford of wat dan ook nou echt alles is.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2010, 15:42
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ja dat is het ook zeker!
Maar wat als ik in de 6de Cambridge Engels erbij pak en daar het exame voor haal?
Och ik ben zeker wel positief

Cambridge examens zijn er in verschillende niveau's, ikzelf ben ooit op de middelbare op het tweetalig onderwijs begonnen en heb na 2 jaar het laagste niveau van de Oxford exames gehaald (niveau D).

dus dat is wel iets waar je actief mee aan de slag moet, het voordeel is dat engels niet zo heel moeilijk te leren is, echter zul je niet alleen op de theorie moeten concentreren, als je namelijk door zo'n 1e fase in de aanmeldingen komt zul je hoogstwaarschijnlijk ook op gesprek moeten komen, het lijkt me dat je als buitenlandse student dan een streepje voor het als je mondeling engels erg goed is.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 13:43
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Ja dat is het ook zeker!
Maar wat als ik in de 6de Cambridge Engels erbij pak en daar het exame voor haal?
Zo lang je dan maar English A2 niveau haalt.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 27-12-2010, 21:49
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
Citaat:
Alsof Harvard, oxford of wat dan ook nou echt alles is.
niet echt,op bachelor niveau doet een nederlandse uni er niet voor onder.. op master niveau is het wel veel beter / hoger, de RSM niet meegenomen
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 09:49
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Ah like that, ja nee dat snap ik. Ik heb heel wat research gedaan en ik heb gevonden want ik wou vinden, niet alleen hier maar vooral op andere sites.
Toch allemaal heel erg bedankt voor de hulp!
Jullie reacties zijn allemaal niet meer nodig. Zie het citaat van Dantesean.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2010, 09:51
Scholier
Avatar van Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Jullie reacties zijn allemaal niet meer nodig. Zie het citaat van Dantesean.
Overigens heeft hij alleen in dit Topic gereageerd.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 13:54
loveforfashion
loveforfashion is offline
Hey dante,
best grappig dat jij ook naar harvard wilt. Ik zocht zelf wat info en keek naar wat forums en kwam jou tegen

Ik ben er zelf nog niet uit of ik echt naar harvard wil, maar de meeste familieleden van mij wonen in de US en mijn ouders willen daar ook naartoe. Oxford lijkt mij zelf ook best leuk en ik wil er ook graag een keertje naartoe. Ik zit ook in de 2e maar dan van havo/vwo. Vorig jaar was ik bijna opgestroomd maar eerlijk gezegd werd het een beetje saai en deed ik er niet meer echt iets voor. Met mijn cito had ik 540 gehaald maar mijn docent vond dat ik wel makkelijk vwo aan kan ( sorry als het een beetje opschepperig klinkt )

Maargoed bij Ivy League scholen laten ze niet iedereen zo snel toe en daarbij is het ook zo dat je max. 60 duizend dollar per jaar betaald voor harvard dus het lijkt echt onmogelijk, nouja tenzij jij tot je 6e jaar gaat knallen en je ouders rijk zijn. Maar weetje over het geld, er zijn ook scholarships en misschien maken we daar een kans, maar als jou ouders een manier proberen te vinden om het te betalen kan dat ook, want ik heb gegoogled naar de kosten en las op de harvard site dat zo'n 70% van de studenten een finanical aid hebben, dat is een financiele steun en dan word je uitgenodigd voor een interview. Maar ik stuur je wel de link.

Ik hoop dat ik wel een beetje contact met je houd want het is best leuk dat jij daar ook naartoe wilt en zo kunnen we elkaar ook een beetje van dingen op de hoogte brengen.

xx
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 14:01
loveforfashion
loveforfashion is offline
Ps ik heb een paar goede sites gevonden waar ze duidelijk zijn en ik heb ook een site gevonden waar je boeken kan bestellen enz. maar ook kan oefenen voor SAT en TOEFL, maar als je al genoeg info hebt laat het dan ff weten..
Met citaat reageren
Oud 30-12-2010, 16:35
loveforfashion
loveforfashion is offline
pps bedoelde niet echt we maar ik ga zoiezo kijken of ik zo'n scholarship kan scoren, wat betreft jij idk..
Met citaat reageren
Oud 01-01-2011, 14:26
Dantesean
Avatar van Dantesean
Dantesean is offline
Citaat:
Overigens heeft hij alleen in dit Topic gereageerd.
http://www.collegeconfidential.com/
__________________
Bernardinus College, Heerlen.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2011, 14:27
Dantesean
Avatar van Dantesean
Dantesean is offline
Citaat:
Hey dante,
best grappig dat jij ook naar harvard wilt. Ik zocht zelf wat info en keek naar wat forums en kwam jou tegen

Ik ben er zelf nog niet uit of ik echt naar harvard wil, maar de meeste familieleden van mij wonen in de US en mijn ouders willen daar ook naartoe. Oxford lijkt mij zelf ook best leuk en ik wil er ook graag een keertje naartoe. Ik zit ook in de 2e maar dan van havo/vwo. Vorig jaar was ik bijna opgestroomd maar eerlijk gezegd werd het een beetje saai en deed ik er niet meer echt iets voor. Met mijn cito had ik 540 gehaald maar mijn docent vond dat ik wel makkelijk vwo aan kan ( sorry als het een beetje opschepperig klinkt )

Maargoed bij Ivy League scholen laten ze niet iedereen zo snel toe en daarbij is het ook zo dat je max. 60 duizend dollar per jaar betaald voor harvard dus het lijkt echt onmogelijk, nouja tenzij jij tot je 6e jaar gaat knallen en je ouders rijk zijn. Maar weetje over het geld, er zijn ook scholarships en misschien maken we daar een kans, maar als jou ouders een manier proberen te vinden om het te betalen kan dat ook, want ik heb gegoogled naar de kosten en las op de harvard site dat zo'n 70% van de studenten een finanical aid hebben, dat is een financiele steun en dan word je uitgenodigd voor een interview. Maar ik stuur je wel de link.

Ik hoop dat ik wel een beetje contact met je houd want het is best leuk dat jij daar ook naartoe wilt en zo kunnen we elkaar ook een beetje van dingen op de hoogte brengen.

xx
Ah ja handig, ja ik had dat ook op die site gezien van Harvard maar het is sowieso, als je ouders minder dan $60,000 per jaar verdienden, is het geheel gratis.
Ik heb veel dingen opgezocht en ik weet ondertussen wat ik wil weten,
maar als je nog een opmerking hebt maak m dan maar.
__________________
Bernardinus College, Heerlen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Essay voor Harvard
Eline_yodo
23 29-07-2013 15:30
Studeren Harvard
KiaraCollins
16 06-01-2013 09:43
Studeren harvard toelatingseisen
supersteven1
10 04-10-2012 19:02
Levensbeschouwing & Filosofie Stelling: Fossielen ondersteunen evolutie niet
Eliyahu
58 20-09-2010 18:43
Eindexamens 2006 Het GROTE LAAT JE HOREN ALS JE KLAAR BENT MET EXAMENS EN BENT GESLAAGD! *
Nick-Name
118 06-07-2006 15:19
Vrije tijd Opmerkelijke sportberichten
USPalermo
500 01-01-2005 23:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.