Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2011, 16:05
stefano12
stefano12 is offline
Hey allemaal,

Ik doe VWO en zou wat met het onderwijs o.i.d. willen doen later. Waarom zou de Academische Pabo moeten kiezen ipv Pabo.
Heeft iemand verstand wat het verschil is:
*in lesstof
*wat je toekomstige salaris kan worden
*moeilijkheidsgraad

Dankjewel!

Stefano

Laatst gewijzigd op 28-06-2011 om 17:31. Reden: duidelijker
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2011, 19:22
312
Avatar van 312
312 is offline
Je krijgt meer theoretisch onderwijs. Ook ontvang je twee diploma's. Voor verdere informatie: http://www.uu.nl/university/bachelor...s/default.aspx of http://www.studereninleiden.nl/studi...demische-pabo/
__________________
"Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist." (Epicurus)

Laatst gewijzigd op 28-06-2011 om 19:38.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 20:36
stefano12
stefano12 is offline
Oke, maar wat kan ik er meer mee bereiken ten opzichte van de normale Pabo, behalve meer kennis?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 23:08
312
Avatar van 312
312 is offline
Citaat:
Oke, maar wat kan ik er meer mee bereiken ten opzichte van de normale Pabo, behalve meer kennis?
Ik ben alles behalve een expert, maar je krijgt bij de bachelor-opleiding Pedagogische Wetenschappen. Dus ben je meer gericht op de pedagogische kant. Daarnaast kan je na de bachelor nog een master volgen, waarmee je een andere kant op kunt, namelijk de kant van de pedagoog. Dit is alles wat ik weet. Sorry.
__________________
"Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist." (Epicurus)
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 10:35
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
De academische pabo is waarschijnlijk ook meer uitdagender als je van het vwo komt. Ik kan me zo voorstellen dat je anders wel een beetje moet huilen van het niveau. Dat wordt dan weer opgekrikt door WO pedagogiek. Ik weet niet of je er nou uiteindelijk meer mee gaat kunnen qua baankansen, maar ik zou ook aan je eigen ontwikkelproces denken.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 11:47
stefano12
stefano12 is offline
Ja inderdaad Tink*. Maar het lijkt me wel zwaar zeg, twee opleidingen in één!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 14:39
312
Avatar van 312
312 is offline
Citaat:
De academische pabo is waarschijnlijk ook meer uitdagender als je van het vwo komt. Ik kan me zo voorstellen dat je anders wel een beetje moet huilen van het niveau. Dat wordt dan weer opgekrikt door WO pedagogiek. Ik weet niet of je er nou uiteindelijk meer mee gaat kunnen qua baankansen, maar ik zou ook aan je eigen ontwikkelproces denken.
Mijn zus heeft vwo gedaan en die verveelt zich erg vaak op de pabo, dus misschien is de academische pabo beter voor je.
__________________
"Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist." (Epicurus)
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 18:14
stefano12
stefano12 is offline
@312
Wil jouw zus ook naar academische pabo?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 18:34
312
Avatar van 312
312 is offline
Citaat:
@312
Wil jouw zus ook naar academische pabo?
Daar heeft ze destijds wel aan gedacht, maar ze besloot uiteindelijk om het niet te doen (o.a. vanwege de reistijden). Ook vond ze de kans dat ze toegelaten zou worden erg klein (er waren immers veel meer aanmeldingen dan plaatsen). Achteraf heeft ze erg veel spijt van haar beslissing, want ze vindt dat ze niet genoeg leert op de pabo.
__________________
"Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist." (Epicurus)
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 09:59
stefano12
stefano12 is offline
Oke, het lijkt me trouwens sterk dat je niet genoeg leert op de pabo. Anders had je dat toch al lang gehoord op het nieuws oid, dat de kwaliteit van de studie te laag is. Lijkt mij dan. Ik zit er een beetje mee dat ik straks veel meer doe dan nodig...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 14:19
312
Avatar van 312
312 is offline
Citaat:
Oke, het lijkt me trouwens sterk dat je niet genoeg leert op de pabo. Anders had je dat toch al lang gehoord op het nieuws oid, dat de kwaliteit van de studie te laag is. Lijkt mij dan. Ik zit er een beetje mee dat ik straks veel meer doe dan nodig...
Waar ben jij de afgelopen jaren geweest? Er staan al jaren kritische noten over in de krant. Daar heb je zeker toch wel iets over gehoord? De kritiek richt zich voornamelijk op het gebrek aan theorielessen en de problemen die studenten ondervinden bij de twee belangrijkste onderdelen: Nederlands en rekenen.
__________________
"Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist." (Epicurus)
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 10:38
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Punt is dat de stof gewoon niet moeilijk is. Ik doe de tweejarige pabo en dat zijn dus telkens 2 jaar in één. Het is allemaal niet moeilijk, maar gewoon veel. Dus ik denk dat hij niet bedoelt dat er niet genoeg wordt geleerd, maar gewoon dat de moeilijkheidsgraad van de opleiding heel erg laag ligt.

Je moet je wel bedenken dat je dus wel twee diploma's in vier jaar gaat halen met de academische pabo, dus dat je waarschijnlijk niet alles van de pabo en alles van pedagogiek hoeft te doorlopen, maar dat ze ook een mooie stoomcursus hebben opgezet.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 13:50
312
Avatar van 312
312 is offline
Citaat:
Punt is dat de stof gewoon niet moeilijk is. Ik doe de tweejarige pabo en dat zijn dus telkens 2 jaar in één. Het is allemaal niet moeilijk, maar gewoon veel. Dus ik denk dat hij niet bedoelt dat er niet genoeg wordt geleerd, maar gewoon dat de moeilijkheidsgraad van de opleiding heel erg laag ligt.

Je moet je wel bedenken dat je dus wel twee diploma's in vier jaar gaat halen met de academische pabo, dus dat je waarschijnlijk niet alles van de pabo en alles van pedagogiek hoeft te doorlopen, maar dat ze ook een mooie stoomcursus hebben opgezet.
Ja, dat bedoelde ik inderdaad.
__________________
"Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist." (Epicurus)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44.