Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2004, 20:46
Verwijderd
Ik wil al heel erg lang een hond maar ik mag het niet...

Zijn er honden die best lang alleen kunnen zijn?
Dan bedoel ik de tijd dat ik op school zit.. dat is ongeveer 7 uur...

Wat doe je met je hond als je op vakantie gaat? Kan hij mee in de auto? En als dat niet past.. waar kunnen we hem dan laten zonder dat we veel geld kwijt zijn..?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2004, 21:43
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Mijn honden kunnen als het nodig is zo'n 10 uur alleen blijven, maar dat hoeven ze gelukkig nooit. Je moet het ze wel aanleren, het gaat niet vanzelf.

Tijdens de vakanties komen er mensen in ons huis wonen om voor alle dieren te zorgen, kost ons niets en die mensen hebben een werkvakantie
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Belle schreef op 30-06-2004 @ 22:43 :
Mijn honden kunnen als het nodig is zo'n 10 uur alleen blijven, maar dat hoeven ze gelukkig nooit. Je moet het ze wel aanleren, het gaat niet vanzelf.

Tijdens de vakanties komen er mensen in ons huis wonen om voor alle dieren te zorgen, kost ons niets en die mensen hebben een werkvakantie
wat voor honden zijn dat dan?
Ik wil het liefst kleine/middelgrote, kortharige honden...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 21:55
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
girlytina4life schreef op 30-06-2004 @ 22:46 :
wat voor honden zijn dat dan?
Ik wil het liefst kleine/middelgrote, kortharige honden...
Ik heb een golden retriever, een shitzu en een maltezer. Maar zoals ik al zei, het ligt echt aan de opvoeding die je een hond geeft. Bovendien, ik vind het echt niet ideaal als een hond 7 uur per dag alleen moet zijn hoor dat is voor geen enkele hond goed
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 21:58
Verwijderd
Was hier een hele tijd geleden ook niet een keer een topic over?

Ik vind 7 uur (veel) te lang om een hond alleen te laten...
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 22:01
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
7 uur is veel te lang.
Stel dat er binnen het eerste uur wat gebeurd met de hond en dan?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 22:22
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
ik wil ook graag een hond, alleen zijn mn broer en zus allergisch nou heb ik welles gehoord van een hond die niet verhaart enzo maar ik weet niet of dat echt zo is?
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 22:39
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-06-2004 @ 22:58 :
Was hier een hele tijd geleden ook niet een keer een topic over?

Ik vind 7 uur (veel) te lang om een hond alleen te laten...
inderdaad, mijn honden zijn nooit meer als 4 uur alleen, en straks alleen nog als ik boodschappen moet doen ofzo.
Mochten we langer wegzijn hebben we een oppas, die haalt ze 's ochtends en brengt ze 's avonds weer terug. Gelukkig is dit maar heeeeel af en toe, vind het veel te fijn om bij ze te zijn
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 22:39
Belle
Avatar van Belle
Belle is offline
Citaat:
aapje schreef op 30-06-2004 @ 23:22 :
ik wil ook graag een hond, alleen zijn mn broer en zus allergisch nou heb ik welles gehoord van een hond die niet verhaart enzo maar ik weet niet of dat echt zo is?
Die zijn er wel, maar vaak zijn mensen allergisch voor de huidschilfers ipv de haren
__________________
*geen sig*
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 23:30
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Onze honden zijn zelden zo lang alleen.. buiten als we eens wegmoeten ofzo, voor een hele dag,
ik denk dus ook niet dat het gezond is voor een hond om de hele dag alleen te zitten, maar als het eens een uitzondering is zal het niet zo'n kwaad kunnen. (vooral niet als hij buiten kan enzo).. maar dat moet je zelf ook een beetje bepalen. (elke dag, 7u helemaal alleen thuis vind ik wel een beetje zielig, maar zo zijn er genoeg gezinnen met honden hoor)
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 09:52
Verwijderd
7 uur is idd heel lang
Maar overdag is er niemand thuis... dus jaah... dat is wel heel zielig voor die hond dan... maar zelfs als er zon hond was... dan denk ik nog niet dat ik er een krijg hoegraag en hoelang ik dat dan ook al wil...

Ik zat ook aan een kat te denken.. want katten die kunnen gewoon naar buiten... Maja over katten weet ik al helemaal niet veel... Maar ik vind het wel lieve beesjes..
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 11:31
Dzjes
Avatar van Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:
girlytina4life schreef op 01-07-2004 @ 10:52 :
7 uur is idd heel lang
Maar overdag is er niemand thuis... dus jaah... dat is wel heel zielig voor die hond dan... maar zelfs als er zon hond was... dan denk ik nog niet dat ik er een krijg hoegraag en hoelang ik dat dan ook al wil...

Ik zat ook aan een kat te denken.. want katten die kunnen gewoon naar buiten... Maja over katten weet ik al helemaal niet veel... Maar ik vind het wel lieve beesjes..
Ik denk niet dat je echt veel kennis moet hebben over een kat om er eentje te houden Een kat kan je overdag idd gewoon buiten zetten, en savonds terug binnen laten komen. Sommige mensen zijn hier tegen, anderen hebben er dan ook geen problemen mee. Een kat moet veel beweging hebben, dus die zal sowieso veel buiten gaan. Een kat is idd mss wel een goede oplossing Het zijn erg aardige beestjes (wij hebben er 5). Je kunt eventueel ook een speciaal kattenluikje installeren ofzo zodat je kat altijd binnen en buiten kan zonder dat je thuis hoeft te zijn?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 11:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hier was idd een poos terug ook al een topic over. Ik heb toen geschreven dat het bij sommige honden kan maar lang niet bij alle honden en je weet eigenlijk nooit van te voren of het gaat lukken. Onze hond kon bijvoorbeeld niet langer dan 4 a 5 uur alleen blijven maar die van een vriendin van ons wel een uur of 8. Ik vind zeven uur alleen zitten ook wel erg lang voor een hond. Ik denk niet dat je een hond moet willen hebben als je hem zolang alleen wilt laten zitten. Dat vind ik eerlijk gezegd zielig voor het beest.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Dzjes schreef op 01-07-2004 @ 12:31 :
Ik denk niet dat je echt veel kennis moet hebben over een kat om er eentje te houden Een kat kan je overdag idd gewoon buiten zetten, en savonds terug binnen laten komen. Sommige mensen zijn hier tegen, anderen hebben er dan ook geen problemen mee. Een kat moet veel beweging hebben, dus die zal sowieso veel buiten gaan. Een kat is idd mss wel een goede oplossing Het zijn erg aardige beestjes (wij hebben er 5). Je kunt eventueel ook een speciaal kattenluikje installeren ofzo zodat je kat altijd binnen en buiten kan zonder dat je thuis hoeft te zijn?
ik zat ook al aan zon luikje te denken.. maar dat kan bij ons niet... want onze achterkant van het huis heeft galzen schuifdeuren en daaromheen is het ook van glas dus dat gaat moeilijk.. en aan de voorkant is niet echt een optie..
5 katten leuk dierentuintje dan
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 14:24
Verwijderd
Waarom is de voorkant niet echt een optie? Of is dat een stomme vraag...? Ik ken zat mensen die het aan de voorkant hebben.

Katten zijn , maar begin er niet zomaar aan. Ga eerst nadenken of je het echt wel leuk vind (en niet voor twee weken, maar voor een flink aantal jaar), laat je goed informeren, lees er dingen over, enz.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 14:39
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Als je er geen tijd voor hebt, moet je gewoon geen hond nemen. Honden zijn gezelschapsdieren, die moet je niet 7 uur alleen ergens in een huis laten zitten. Zo'n beest moet ook elke 4 á 5 uur naar buiten, hij kan immers niet naar de WC.

Een hond is leuk, maar je moet er nou eenmaal tijd en aandacht aan besteden en als je dat niet kan... je moest eens weten hoeveel honden er ieder jaar ergens in een bos aan een boom eindigen, want ja, zo'n pupje is hartstikke lief, maar dan wordt ie groot en hebben mensen er geen zin meer in, want ze moeten hem kammen, eten geven, vier keer per dag uitlaten, de hond is vals geworden omdat de kinderen 24 uur per dag aan zijn oren trekken en ja, hij kost ook nog eens een hoop geld!

Een kat is inderdaad misschien een betere optie. Je mikt er af en toe wat blikvoer in, zet een bak met harde brokjes neer en de kat is tevreden.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 14:43
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 01-07-2004 @ 15:39 :
Een kat is inderdaad misschien een betere optie. Je mikt er af en toe wat blikvoer in, zet een bak met harde brokjes neer en de kat is tevreden.
Een kat kost ook geld. En een kat wil behalve voer en drinken ook echt wel eens aandacht. Gelukkig wel, want dat maakt het nou net zo leuk.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 14:51
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ja, oke, maar een hond vraagt gewoon veel meer aandacht dan een kat. Onze katten (wij hebben er drie) lopen voornamelijk buiten en af en toe komen ze binnen voor een lading brokjes of blikvoer.

Alleen 's avonds zijn ze meestal binnen (en in de winter, als ze het te koud vinden) maar dan heb je ook niet echt veel werk aan ze. Katten doen gewoon lekker wat ze zelf willen
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-07-2004, 15:10
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 01-07-2004 @ 15:51 :
Ja, oke, maar een hond vraagt gewoon veel meer aandacht dan een kat. Onze katten (wij hebben er drie) lopen voornamelijk buiten en af en toe komen ze binnen voor een lading brokjes of blikvoer.

Alleen 's avonds zijn ze meestal binnen (en in de winter, als ze het te koud vinden) maar dan heb je ook niet echt veel werk aan ze. Katten doen gewoon lekker wat ze zelf willen
katten zijn juist zo leuk omdat ze me wel makkelijk lijken..
ze kunnen heel de dag weg zijn en hun eigen ding doen.. maar als ze thuis zijn dan heb je hele leuke gezeldschap! Daarom zijn het ook zulke leuke beesjes..
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 15:13
Verwijderd
Als je een lieve, gezellige kat hebt, zeker.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 01-07-2004 @ 16:13 :
Als je een lieve, gezellige kat hebt, zeker.
ja
een hond zal ik waarscheinlijk nooit krijgen
dat wil ik al echt heel mijn leven..
maar ik weet wel dat he gewoon niet kan zo...
daan maar misschien een kat ofzo.. want van die stomme beesten in een kooitje of vissen vind ik maar nix..
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 15:25
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
M@rco schreef op 01-07-2004 @ 15:39 :

Een hond is leuk, maar je moet er nou eenmaal tijd en aandacht aan besteden en als je dat niet kan... je moest eens weten hoeveel honden er ieder jaar ergens in een bos aan een boom eindigen, want ja, zo'n pupje is hartstikke lief, maar dan wordt ie groot en hebben mensen er geen zin meer in.
Inderdaad en dan moet de dierenambulance weer komen en moeten ze de politie en zo weer inschakelen.
Daarna komt het dier weer in het asiel terecht wat zijn opvoeding ook niet echt bevordert en krijgt het dier het naamplaatje; asieldier en wordt het dier gezien als een valse hond.

Het is wel eens gebeurd, dat iemand z'n hond gedumpt had, maar vergeten was, dat hij was gechipt. Dan ben je echt dom.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 16:16
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Deze vraag had iemand toch al eerder gesteld? (of ben ik nou gek....?).
Maargoed, 7 uur is erg lang jah. Dan zou ik als ik jou was iig twee honden nemen. En als dat niet mag, tsjah, dan moet je er misschien maar aan wennen dat een hond een beetje onmogelijk is. Over een paar jaar kun je zoiets misschien wel helemaal zelf beslissen dus als ik jou was zou ik er niet aan beginnen.
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 16:39
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
7 uur is erg lang idd,

op vakantie moet je de hond als het eeen grote is wel in de achterbak doen (kan alleen met station of SUV oid) en wel een raampje open doen we meestal

hond kan ook op of voor de bijrijders stoel en ook op de achterbank. met een raampje open
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 16:42
Verwijderd
Citaat:
sexylexy schreef op 01-07-2004 @ 17:39 :
hond kan ook op of voor de bijrijders stoel en ook op de achterbank. met een raampje open
En dan moet je een noodstop maken en vliegt de hond door de voorruit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2004, 17:21
Guissie
Avatar van Guissie
Guissie is offline
Als een hond niet kan---> neem een kat.
__________________
Volg de evenaar.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 19:00
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-07-2004 @ 17:42 :
En dan moet je een noodstop maken en vliegt de hond door de voorruit.
Je hebt speciale riemen waar je de hond mee kan vastzetten.

De meeste honden kunnen wel 7 uur alleen zijn maar goed is het nooit.
Een hond moet behalve zijn behoefte kunnen doen ook aandacht hebben.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 21:14
Djessieka
Djessieka is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 01-07-2004 @ 20:00 :
Je hebt speciale riemen waar je de hond mee kan vastzetten.

De meeste honden kunnen wel 7 uur alleen zijn maar goed is het nooit.
Een hond moet behalve zijn behoefte kunnen doen ook aandacht hebben.

ben ik het helemaal mee eens koop anders een kat
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 07:25
Verwijderd
Citaat:
Somebody Special schreef op 01-07-2004 @ 20:00 :
Je hebt speciale riemen waar je de hond mee kan vastzetten.
Maar heeft degene op wie ik reageerde die ook?

Ik zie zo vaak honden los in de auto...
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 07:28
Djessieka
Djessieka is offline
weet ik niet je hebt ze wel bij de dierenwinkel
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 08:32
Marit
Avatar van Marit
Marit is offline
Ik heb een klein maltezer-leeuwtje. Deze is heel afhankelijk en kan slechts 2 tot 3 uur alleen blijven. Ze hebben ook een hekel aan autorijden.
Als we met de auto op vakantie gaan zetten we de hond niet achter in de achterbak ofzo maar voorin bij iemand bijvoorbeeld op schoot. anders wordt die helemaal gek
__________________
hups!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 10:16
Romie
Romie is offline
Ik vind ook eigenlijk als je van te voren weet dat een hond 7uur per dag alleen moet zitten dat je gewoon geen hond moet nemen.

s`ochtends heb je dan ff tijd voor je hond
zit ie 7 uur alleen
kom je moe uit school heb je weer ff tijd voor m
en dan moet ie alweer "ergens heen" omdat je op bed gaat.

lijkt me...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 16:32
Alistar
Avatar van Alistar
Alistar is offline
7 uur is te lang. Onze hond moest ook wel in de bench als wij naar school waren en mn moeder en vader werkten, maar toen werkte mn moeder nog bij mn vader, en hij heeft praktijk aan huis. dus ze kon dr tussendoor uitlaten. Maar nu werkt mn moeder niet meer bij mn vader en onze hond is weg, omdat t echt te zielig is om dr zo lang alleen te laten. t was ook niet een hond die lang alleen kon zijn (beagle)
__________________
'Nee' heb je, 'ja' krijg je niet || Just smile and wave
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 10:24
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
Skittles schreef op 07-07-2004 @ 17:32 :
7 uur is te lang. Onze hond moest ook wel in de bench als wij naar school waren en mn moeder en vader werkten, maar toen werkte mn moeder nog bij mn vader, en hij heeft praktijk aan huis. dus ze kon dr tussendoor uitlaten. Maar nu werkt mn moeder niet meer bij mn vader en onze hond is weg, omdat t echt te zielig is om dr zo lang alleen te laten. t was ook niet een hond die lang alleen kon zijn (beagle)
onze beagle was graag alleen toen ze wat ouder werd. Maar echt vaak was ze niet alleen, heel af en toe maar 7 uur of misschien 8 uur, maar dan ging de keukendeur open zodat ze ook in de tuin kon rondlopen e.d.

onze buren hebben een hond die helemaal niet alleen kan blijven en die mensen zijn dus ALTIJD weg, dat vind ik dan zielig. het ligt ook aan de hond, als ons hondje een uurtje alleen moest blijven was ze niet zielig maar sliep ze gewoon (lang leve cameras ) maar die hond van onze buren begint al te janken als ie een kwartier (!!!!) alleen is
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 11:48
korfballer
korfballer is offline
wij hebben een foxterrier. Die is elke dag een aantal uur alleen, meestal alleen de ochtenden. Daarna komen er steeds wel weer mensen thuis. Als hij alleen thuis is gaat hij lekker op de bank liggen of gewoon in z'n mand en niemand heeft last van em.

Als wij op vakantie gaan, gaat hij naar de fokker waar hij is geboren. Dat is dan wel een eindje rijden (Gilze-Rijen), maar we weten dat hij er heel goed zit en dat is zeker ook belangrijk!
__________________
Life isn't easy and it never will be...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 09:54
elledc
elledc is offline
Geloof me, voor geen enkele hond is het plezierig om 7 à 8 uur per dag alleen te zijn hoor.
De ene toont zijn verveling door te blaffen of de deur kapot te krabben, de andere blijft triest in zijn mand afwachten. Geen enkele hond vind dit leuk.
Mijn hond (kruising met labrador) heeft een tuin(tje) maar ik zou eens moeten proberen hem 4 à 5 uur binnen alleen te laten, hij zal niet blaffen maar uit verveling zijn mand kapot bijten of zijn deken in duizenden stukjes kapot bijten. Als ik dan thuiskom is dat beestje dolgelukkig. Mijn moeder is wel altijd thuis dus de hond is nooit alleen. Wat ik bijzonder triest vind daarentegen dat is dat zovele mensen hun hond ganse dagen alleen laten, bijvoorbeeld van 's morgens 8 uur tot 's avonds 5 uur. Als je zoiets doet, waarom heb je dan een hond?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-07-2004, 13:10
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
girlytina4life schreef op 30-06-2004 @ 21:46 :
Ik wil al heel erg lang een hond maar ik mag het niet...

Zijn er honden die best lang alleen kunnen zijn?
Dan bedoel ik de tijd dat ik op school zit.. dat is ongeveer 7 uur...

Wat doe je met je hond als je op vakantie gaat? Kan hij mee in de auto? En als dat niet past.. waar kunnen we hem dan laten zonder dat we veel geld kwijt zijn..?
ik vind eigenlijk 7 uur niet zo lang. maar ja. onze hond is nooit zo lang alleen en zoals al boven gezegd ligt dat toch wel aan de hond.
wij nemen de hond mee op vakantie . gewoon naar een camping gaan waar ze mogen. vraag anders of een goede bekende/familielid er voor wil zorgen, maar das ook weer lastig. dan kom je toch uit op een asiel, niet leuk! en duur ook!

maar is die hond dan alleen van jou? wat vinden de huisgenoten ervan?
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 17:27
Verwijderd
Ik en m'n vriend willen ook graag een hond (onze mening verschilt alleen over wat voor 1 ) We wonen niet samen, ik woon thuis hij woont op zichzelf met z'n broer in een huisdirevrij appartement. Wel jammer dus, ik heb zelf een hamster aangeschaft.. wij hebben thuis altijd huisdieren gehad, 3 honden in totaal, 7 katten, konijnen, hamsters, ratten... nu dus niet omdat we geen garage hebben die aan het huis vast zit (moeder is alergisch dus de beestjes sliepen altijd in de bijkeuken of in de garage) dus.. zodra ik uit huis ga ga ik een plekje zoeken waar ik een hon dof een kat zou kunnen hebben alleen dan zit ik dus ws ook met dat probleem.. als ik werken moet wat moet ik dan met het dier zijn er bepaalden soorten honden die beter een tijdje alleen kunnen zijn? (ca. 6 uur)
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 12:40
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 20-07-2004 @ 18:27 :
Ik en m'n vriend willen ook graag een hond (onze mening verschilt alleen over wat voor 1 ) We wonen niet samen, ik woon thuis hij woont op zichzelf met z'n broer in een huisdirevrij appartement. Wel jammer dus, ik heb zelf een hamster aangeschaft.. wij hebben thuis altijd huisdieren gehad, 3 honden in totaal, 7 katten, konijnen, hamsters, ratten... nu dus niet omdat we geen garage hebben die aan het huis vast zit (moeder is alergisch dus de beestjes sliepen altijd in de bijkeuken of in de garage) dus.. zodra ik uit huis ga ga ik een plekje zoeken waar ik een hon dof een kat zou kunnen hebben alleen dan zit ik dus ws ook met dat probleem.. als ik werken moet wat moet ik dan met het dier zijn er bepaalden soorten honden die beter een tijdje alleen kunnen zijn? (ca. 6 uur)
Hondenuitlaatservice , zijn ze 1 tot 2 uur weg (andere honden ophalen, lekker rennen op een veld, honden weer terug brengen) en dan is een tijd van 6 uur wel te overzien.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 13:05
elledc
elledc is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 20-07-2004 @ 18:27 :
zijn er bepaalden soorten honden die beter een tijdje alleen kunnen zijn? (ca. 6 uur)
Ik denk het niet hoor, tenzij ie een oude zak is en niets anders doet dan slapen.
Maar er is dan toch iemand die voor hem wil zorgen? Misschien je vriend of je ma?
Ofwel moet je twee honden hebben en een tuin, dan vervelen ze zich minder snel.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 10:08
Zonsopgang
Avatar van Zonsopgang
Zonsopgang is offline
Het ligt aan de hond zijn karakter of hij elke dag zo lang alleen thuis kan zijn. Maar een hond is een gezelschaps dier en er komt veel meer bij kijken dan soms even wandelen. Een hond gaat langer mee dan jij op school zit en als je dan het huis uitgaat blijft je hond achter. Een hond moet minstens drie keer per dag worden uitgelaten, en jij hebt ook nog huiswerk te doen. Als je hond ziek is, moet jij de kots opruimen en de diaree.
Ik zou het zeker niet doen vooral in het begin heeft een hond veel meer aandacht nodig dan jij hem kan geven. Het is beter eerlijker voor de hond om het niet te doen.
__________________
Hard to see whit so many around, you know I don't like to be stuck in the crowd -G'nR-
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 10:24
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
aapje schreef op 30-06-2004 @ 23:22 :
ik wil ook graag een hond, alleen zijn mn broer en zus allergisch nou heb ik welles gehoord van een hond die niet verhaart enzo maar ik weet niet of dat echt zo is?
ik ben allergisch voor de haren. maar wij hebben een ruwharige teckel en dat gaat prima. je moet zoeken naar honodsoorten die geplukt moeten worden
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 15:15
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 21-07-2004 @ 14:05 :
Ofwel moet je twee honden hebben en een tuin, dan vervelen ze zich minder snel.
Zoals het er nu uitziet worden het dan waarschijnlijk ook twee honden, om ze overdag nou weg te brengen is onbetaalbaar (en honden kosten zowiezo best veel aan voer e.d.) en het is echt onvoorkoombaar dat die honden dan een paar uurtjes alleen zouden moeten zijn op den duur. (We moeten allebij werken) Maar goed we moeten nog zien hoe het gaat enzo... het is nog lang niet zover, we hebben al wel bij het assiel gekeken, daar zijn echt zoveel honden di edaar zomaar gedumpt worden echt niet normaal maar als we dus honden gaan halen nemen we allebij om de beurt tijd vrij af... maarja het is dus nog lang niet zover dus we zien wel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Pleziersaaigedis #1868
Verwijderd
500 08-10-2013 17:16
Flora & Fauna Dieren meenemen
Verwijderd
20 05-01-2013 13:39
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart-Topic, #164
Roosje
483 20-07-2011 15:41
Flora & Fauna Hond
weps
1 26-05-2004 21:18
Flora & Fauna (klein) Dier voor in je kamer
Mashedpotato
51 17-09-2003 20:54
Flora & Fauna Voor het eerst een hond kopen.......advies ?!?!?
G.T.C.
29 11-03-2003 18:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.