Oud 08-04-2011, 03:44
aimeeeee
aimeeeee is offline
Hallo Allemaal!
Ik wil graag studeren in het buitenland, maar ik heb een HAVO diploma.
Dus ik weet niet of ik daarmee een universiteit binnen kan komen.
Ik heb gehoord dat ik in Nederland eerst meer dan 30 studiepunten moet gaan halen, toen hoorde is dat ik op een engelse universiteit eerst A-levels moet gaan halen...
Kan iemand mij advies geven, of een site waar het duidelijk is, ik blijf een beetje rond dwarrelen van het ene naar het andere.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2011, 23:16
Koen_27
Koen_27 is offline
http://www.nuffic.nl/nederlandse-studenten
Met citaat reageren
Oud 09-04-2011, 11:14
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
hmm.. misschien kun je beter iets specifieker uitleggen wat je wilt. Wil je een hele opleiding volgen in het buitenland (dit kan heel duur zijn, omdat collegegeld in sommige landen veel hoger is) of wil je tijdens je studie een half jaar/jaar naar het buitenland. Welke studie wil je gaan doen?

Voor zover ik weet ik het bij veel HBO opleidingen mogelijk om een tijdje naar het buitenland te gaan, dus hoef je je met een havo-diploma geen zorgen te maken. Ook zullen er wel genoeg HBO-opleidingen zijn die je in het buitenland kunt doen (zoek naar university of applied science). Het is een beetje afhankelijk van de instelling en opleiding wat voor toegangseisen er zijn, dus je zult denk ik toch eerst wat specifieker moeten gaan zoeken om te kijken of je kunt worden toegelaten.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 11-04-2011, 09:50
turfboer
Avatar van turfboer
turfboer is offline
het is inderdaad moeilijk om in het algemeen iets te zeggen over toelating tot een buitenlandse universiteit met een havo diploma. je zou eerst wat specifieker moeten weten wat je zou willen doen en vervolgens direct contact moeten opnemen met de universiteit/hogeschool van je keuze. Op de website www.wilweg.nl vind je wel heel veel algemene informatie over studeren in het buitenland.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2011, 15:11
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Misschien moet je eerst eens zeggen naar welk land je wilt gaan
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 10:32
Chrissie91
Chrissie91 is offline
Ik wil ook heel graag studeren in het buitenland. Het liefst in Engeland. Volgens mij zijn de toelatingseisen per opleiding en land verschillend. Ik ben vorig jaar met EF naar het buitenland geweest voor taalprogramma, maar ze bieden ook een universitaire voorbereidingsprogramma aan. (http://www.ef.nl/upa/) Er staat zelfs dat ze een plaatsing op een uni garanderen! Heeft iemand hier ervaringen mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten verbeterde versie van het column : studeren in het buitenland
W.A.L.L.I.E
0 04-11-2012 13:32
Studeren Hulp met Studeren in het buitenland
xmly__
2 15-05-2012 10:30
Studeren Studeren in het buitenland
Schipper
1 07-12-2011 04:06
Studeren studeren in het buitenland (Hongarije)
Robin_B
5 31-07-2009 15:36
Studeren Studeren in het buitenland
Henkidu
45 06-11-2004 13:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01.