Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2011, 14:52
napoleonzuurtje
Avatar van napoleonzuurtje
napoleonzuurtje is offline
Hallo, ik weet nog niet echt wat ik worden wil, pyrotechnicus voor concerten e.d., of misschien wil ik het onderwijs in.
De opleiding pyrotechnicus is in duitsland, en ik weet niet of deze in het duits word gegeven.
Kan iemand schatten hoeveel je verdient met beide beroepen, en andere belangrijke kanttekeningen?
__________________
Seid bereit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2011, 08:03
Verwijderd
Het lijkt me handig als je dan wel vertelt wat voor onderwijs, basisschool/middelbaar etc.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 08:35
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Over pyrotechniek.

Naar wat ik heb gevonden is de opleiding in het Duits en de kans dat je genoeg verdient om er van te leven is heel klein.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 11:42
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik zou een iets bredere opleiding zoeken als pyrotechniek, voornamelijk ook omdat het een heel specifieke beroepsgroep is en je dus ook maar een kleine kans hebt op werk.

De meeste kans om in zo'n beroep terecht te komen is denk ik om in de entertainmentindustrie te gaan werken, een netwerk op te bouwen en zo in je vakgebied terecht te komen. Denk aan bijvoorbeeld aan de technisch ondersteunende beroepen, lichttechnicus, geluidtechnicus, etc. etc. Er zijn meerdere opleidingen op het HBO en MBO die deze richting uit gaan.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 25-04-2011, 14:29
Verwijderd
Wat het inkomen van een leraar is, is snel opgezocht.
Een leraar op de gewone basisschool verdient tussen de 2270 en 3274 bruto per maand, afhankelijk van ervaring; een leraar op het speciaal basisonderwijs tussen de 2354 en 3597 bruto per maand, afhankelijk van ervaring.(bron)
Een leraar op het voortgezet onderwijs verdient tussen de 2445 en 5381 euro bruto per maand, afhankelijk van opleiding (hbo of universitair), ervaring en extra activiteiten zoals mentorschap en directies.(bron)
Ter vergelijking: het modale inkomen in 2011 is in Nederland 2750 euro bruto per maand (bron)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Kom bij het verzet!
napoleonzuurtje
50 09-04-2011 02:13
Vrije tijd Terugblik op de OS 2006!
Lynn
51 15-03-2006 21:18
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wat zit er in een vuurwerk???
TaRkAn_lOvEr
6 11-06-2004 16:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.