Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2003, 21:05
neotrinity
Avatar van neotrinity
neotrinity is offline
Hoi. Ik heb een vraagje (eigenlijk is het voor m'n pa maar ja hehe). Het zit namelijk zo:

M'n vader die heeft een CD opgenomen met het programma NEOBURN in Windows XP. Op de computer speelde hij wel gewoon af, maar zodra hij hem in de CD Speler of Discman stopte speelde de CD niks af. Het ligt niet aan de discman of CD speler want hij leent wel eens CD's van het werk die ook met NEOBURN worden gebrand?

Kan iemand mij vertellen wat het probleem kan zijn? Ik wil het persoonlijk ook graag weten aangezien ik hier binnenkort ook me te maken ga krijgen (windows xp & neoburn).

Hopelijk krijg ik snel een antwoord. Dank je!
__________________
There really isn't any need for bloodshed, you just do it with a little more finesse
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2003, 21:13
Verwijderd
Niet alle cd-spelers kunnen gebrande cd's afspelen
En bijna geen-een kan een cd-rw afspelen..
COntroleer dat eens
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 21:16
TIGEK
TIGEK is offline
En is de CD wel gesloten? Soms doen ze daar ook nog lastig over
__________________
Laptops zijn net vrouwen. Je moet er voor zichtig mee omgaan als je iets fout doet is het heel gevaarlijk.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 21:18
neotrinity
Avatar van neotrinity
neotrinity is offline
Citaat:
McLaren schreef op 22-05-2003 @ 22:13:
Niet alle cd-spelers kunnen gebrande cd's afspelen
En bijna geen-een kan een cd-rw afspelen..
COntroleer dat eens
Zoals ik al zei in de post...mijn vader speelt ook andere cd's die gebrand zijn af op zijn CD speler. Dus ik wil weten of er misschien iets fout kan gegaan zijn met het branden aangezien het op de computer wel gewoon afspeelt.

En het is een CD-Recordable.
__________________
There really isn't any need for bloodshed, you just do it with a little more finesse
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 21:19
neotrinity
Avatar van neotrinity
neotrinity is offline
Citaat:
TIGEK schreef op 22-05-2003 @ 22:16:
En is de CD wel gesloten? Soms doen ze daar ook nog lastig over
hoe bedoel je?
__________________
There really isn't any need for bloodshed, you just do it with a little more finesse
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 21:29
Black Rainbow
Avatar van Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
neotrinity schreef op 22-05-2003 @ 22:19:
hoe bedoel je?
cd's kan je sluiten zodat je er niks meer bij kan branden, normale cd's worden altijd gesloten. Kijk bij het branden is of er een optie voor is, en schakel die dan aan. (ik ken neoburn niet)

En ook zeker weten dat je hem als audio cd gebrand hebt, en niet als data?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Black Rainbow schreef op 22-05-2003 @ 22:29:
En ook zeker weten dat je hem als audio cd gebrand hebt, en niet als data?
Anders gezegt, het moeten tracks zijn en geen mp3s
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 22:29
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Je moet een CD-DA Audio CD branden, en geen data CD met MP3tjes erop ofzo, dat gaat niet werken, niet op een normale discman / CD-speler iig.

Verder raad ik je ook Nero Express aan, gaat heel makkelijk om CDtjes mee te branden.

Download:
ftp://ftp.nero.com/nero551028.exe
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 23:44
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef op 22-05-2003 @ 22:13:
Niet alle cd-spelers kunnen gebrande cd's afspelen
En bijna geen-een kan een cd-rw afspelen..
COntroleer dat eens
Alles bij mij in huis slikt CDRW's, hoor. Behalve mijn Sony discman :/

Anyway, het enige wat de topicstarter kan doen is andere CD-R's proberen.

Of je een audio-CD finished/sluit heeft namelijk geen invloed. Probeer zelf maar eens een audio-CD te branden zonder 'm te sluiten; hij speelt gewoon af. Ik vermoed dat dit komt doordat de CD-speler alleen de lead-in leest, en de lead-in heeft een eigen stukje op CD-R waar ook later data nog aan toegevoegd kan worden.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 10:38
very drunk driver
Avatar van very drunk driver
very drunk driver is offline
-zet de optie lead-in en lead-out aan (dat sluit de cd af)
-maak van de mp3'tjes .wav er zijn daar veel programma's op te vinden downloads.com die daar voor zorgen
-brand de cd wat langzamer. dan wordt de kwaliteit wat beter
-brand op een echte cd kan ook wel eens helpen.
-sommige hele oude cd spelers kunnen geen gebrande cd afspellen (maar dat is bij jouw niet het probleem)
__________________
haast je niet, we komen toch allemaal tegelijk aan bij nieuwjaar
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 11:25
Verwijderd
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 24-05-2003 @ 11:38:
-zet de optie lead-in en lead-out aan (dat sluit de cd af)
-maak van de mp3'tjes .wav er zijn daar veel programma's op te vinden downloads.com die daar voor zorgen
-brand de cd wat langzamer. dan wordt de kwaliteit wat beter
-brand op een echte cd kan ook wel eens helpen.
-sommige hele oude cd spelers kunnen geen gebrande cd afspellen (maar dat is bij jouw niet het probleem)
- Nonsense.
- Nonsense.
- Nonsense!
- Wat bedoel je met "echte CD"?
- Als 't niet 't probleem is, laat 't dan achterwege.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 11:39
Studentje
Studentje is offline
Ik krijg het idee dat, zoals gezegd is, er data ipv audio gebrand wordt. Gebruik dan gewoon Nero, supersimpel en duidelijk.

Maar dat is Neoburn misschien ook wel, dat ken ik eigenlijk niet.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 23:28
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Van de MP3s eerst WAVjes maken is omslachtig. Decoden van MP3 kan Nero prima, maakt niet uit of je dit met een andere utility doet.

Verder moet je helemaal niet langzamer branden. CD-Rs met het High Speed logo mág je helemaal niet langzamer dan 16/24-speed branden (CLV/CAV).
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 02:38
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 25-05-2003 @ 00:28:
Van de MP3s eerst WAVjes maken is omslachtig. Decoden van MP3 kan Nero prima, maakt niet uit of je dit met een andere utility doet.
Dat is ook niet helemaal waar; heb 't wel eens gehad dat de decoder van Nero zich verslikte in een MP3'tje die van Kazaa af kwam. Toen had ik nog een Plextor 8x4x32x die gèèn burnproof aan boord heeft; ergo; finito CD'tje.

Afspelen in Winamp is geen kriteria, daar de Winamp-decoder veel soepeler is qua MP3-codecs. Eerst decoderen met Winamp is het dus wèl op 100% safe spelen
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 05:02
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Bij mij decodeert Nero de MP3 in uncompressed audio als ik ze ernaartoe sleept, niet realtime. Realtime kan verkeerd gaan idd, maarja als je 8 speed writer had zal je ook wel niet zo'n stevige machine hebben gehad. En zeker als je HDD gaat swappen is het dan snel over met de fun.

Buffer Underrun Error.

Here is your new frisbee. Have fun!
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 25-05-2003 @ 06:02:
Bij mij decodeert Nero de MP3 in uncompressed audio als ik ze ernaartoe sleept, niet realtime. Realtime kan verkeerd gaan idd, maarja als je 8 speed writer had zal je ook wel niet zo'n stevige machine hebben gehad. En zeker als je HDD gaat swappen is het dan snel over met de fun.

Buffer Underrun Error.

Here is your new frisbee. Have fun!
De interne decoder van Nero gaf d'r de geest aan, omdat-ie zich geen raad wist met een MP3 tijdens OTF-werk. Dus doordat de buffer van de brander leegliep, door Nero's fuckup, werd 't een coaster.

Die machine bestond uit een Thunderbird 1200 met 512MB RAM! Wat maak jij me nou dan?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 03:07
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 25-05-2003 @ 12:52:
De interne decoder van Nero gaf d'r de geest aan, omdat-ie zich geen raad wist met een MP3 tijdens OTF-werk. Dus doordat de buffer van de brander leegliep, door Nero's fuckup, werd 't een coaster.

Die machine bestond uit een Thunderbird 1200 met 512MB RAM! Wat maak jij me nou dan?
Hm genoeg geheugen, geen swappen dus. Maar misschien bugje van vroegere versie van nero dan? OTF, ehr.. Tja ik gebruik sowieso Nero Express. MP3tjes spelen duurt voor een hele CD misschien 12 seconden ofzo. Dus dat valt wel mee, echt OTF hoeft dus niet.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 26-05-2003 @ 04:07:
Hm genoeg geheugen, geen swappen dus. Maar misschien bugje van vroegere versie van nero dan? OTF, ehr.. Tja ik gebruik sowieso Nero Express. MP3tjes spelen duurt voor een hele CD misschien 12 seconden ofzo. Dus dat valt wel mee, echt OTF hoeft dus niet.
Wat blijf je nou over geheugen en swappen bazelen? Ik zeg toch al een keer of 4 dat 't met de interne decoder van Nero te maken had?! Like.. Ik sta hier niet als een n00b uit mijn nek te lullen hoor!

Of het een bug is of niet zal me worst wezen; feit is dat OTF decoderen niet veilig is, mede door de wildgroei aan slechte, inferieure MP3-codecs die zich niet aan bepaalde standaarden houden. Overigens heb ik nooit het voordeel gezien van Nero Express.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-05-2003, 17:14
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Wist niet dat je boos werd hoor..

Ik zeg al niks meer.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [DVD's] MPG op DVD branden
boehoe
6 01-09-2004 13:47
Software & Hardware [DVD] MPG-formaat lezen?
nienie
3 31-05-2004 19:21
Algemene schoolzaken Product op de markt brengen
x_Pearl_x
9 04-11-2003 07:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:30.