Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2006, 12:24
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Ik kom hier nooit, dus als het verkeerd staat, verplaats het ...


Ik heb een XML bestand gekregen van een msn gesprek, maar ik kan het niet openen met explorer, dan krijg ik de volgende foutmelding:

De XML-pagina kan niet worden weergegeven
Kan XML-invoer niet lezen met opmaakmodel XSL. Herstel de fout en klik vervolgens op de knop Vernieuwen of probeer het later opnieuw.
--------------------------------------------------------------------------------
Toegang geweigerd. Fout bij het verwerken van bron file:///C:/Documents and Settings/Karen/Mijn documenten/Mijn ontvangen b...

Met kladblok kan ik het wel openen, maar dan is het echt onleesbaar:

<?xml version="1.0"?>
<?xml-stylesheet type='text/xsl' href='MessageLog.xsl'?>
<Log FirstSessionID="28" LastSessionID="30"><Message Date="11-1-2006" Time="23:25:55" DateTime="2006-01-11T22:25:55.546Z" SessionID="28"><From><User FriendlyName="Karen"/></From><To><User

Kan iemand me helpen? Ik wil het gewoon normaal kunnen lezen ...


[edit] ik zie net dat er een centraal msn topic is
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~

Laatst gewijzigd op 14-01-2006 om 12:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2006, 12:26
Verwijderd
Ik geloof dat die nieuwe MSN logs een wachtwoord hebben, maar of het er iets mee te maken heeft weet ik niet.
Werkt het misschien in een andere browser?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 12:28
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
********** schreef op 14-01-2006 @ 13:26 :
Ik geloof dat die nieuwe MSN logs een wachtwoord hebben, maar of het er iets mee te maken heeft weet ik niet.
Werkt het misschien in een andere browser?
een andere browser? Volgens mij heb ik alleen deze ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 12:57
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Ff voor de duidelijkheid:
Kan je het bestandje wel openen met notepad, maar je begrijpt niet wat er staat?

Misschien helpt het als je gaat werken met een programma dat coloursyntax gebruikt ( -> geeft bepaalde kleuren aan codes), zodat je zo je gesprek eruit kan lezen/bewerken/enz.
Je kan bijvoorbeeld Notepad++ gaan gebruiken:
  1. Klik hier en wacht een paar seconden voor je downloadschermpje, zodat je het kan downloaden.
  2. Pak het bestandje ergens uit.
  3. Start Notepad++
  4. Open je xml bestandje
  5. Klik dan op Language -> xml om de juiste coloursyntax te activeren

Als je een beetje goed kijkt kan je veel dingen eruit lezen:
Citaat:
Gothic schreef op 14-01-2006 @ 13:24 :
<?xml version="1.0"?>
<?xml-stylesheet type='text/xsl' href='MessageLog.xsl'?>
<Log FirstSessionID="28" LastSessionID="30"><Message Date="11-1-2006" Time="23:25:55" DateTime="2006-01-11T22:25:55.546Z" SessionID="28"><From><User FriendlyName="Karen"/></From><To><User
Dit een gesprek dat gehouden is op 11-1-2006 rond 23:25.
En je naam is karen.

Een xml bestand is makkelijk te lezen:
Een xml onderdeel begint met <onderdeel> en eindigt met </onderdeel> en kan verschillende objecten met waardes bevatten
<object = "waarde" />, enz.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 14-01-2006 om 14:22.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 16:00
Manuzhai
Avatar van Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik denk dat dit wel helpt: je moet een MessageLog.xsl in dezelfde directory pleuren. Ik heb er even eentje voor je online gezet.

Maar het zou ook dat kunnen zijn wat ********** zegt...
__________________
Slechts beschikbaar via naamzoek/privebericht.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 18:18
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 14-01-2006 @ 17:00 :
Ik denk dat dit wel helpt: je moet een MessageLog.xsl in dezelfde directory pleuren. Ik heb er even eentje voor je online gezet.

Maar het zou ook dat kunnen zijn wat ********** zegt...
Ik kan die link van je openen? wat moet ik daarna verder doen?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 18:19
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
freyk schreef op 14-01-2006 @ 13:57 :
Ff voor de duidelijkheid:
Kan je het bestandje wel openen met notepad, maar je begrijpt niet wat er staat?

Misschien helpt het als je gaat werken met een programma dat coloursyntax gebruikt ( -> geeft bepaalde kleuren aan codes), zodat je zo je gesprek eruit kan lezen/bewerken/enz.
Je kan bijvoorbeeld Notepad++ gaan gebruiken:
  1. Klik hier en wacht een paar seconden voor je downloadschermpje, zodat je het kan downloaden.
  2. Pak het bestandje ergens uit.
  3. Start Notepad++
  4. Open je xml bestandje
  5. Klik dan op Language -> xml om de juiste coloursyntax te activeren

Als je een beetje goed kijkt kan je veel dingen eruit lezen:

Dit een gesprek dat gehouden is op 11-1-2006 rond 23:25.
En je naam is karen.

Een xml bestand is makkelijk te lezen:
Een xml onderdeel begint met <onderdeel> en eindigt met </onderdeel> en kan verschillende objecten met waardes bevatten
<object = "waarde" />, enz.
Met dat programmaatje van je kan ik het idd beter lezen met kleuren, maar is het mogelijk dat al die 'onzin' eruit gehaald wordt of moet ik alles met de hand bewerken?

Ik hoopte dat ik het bestand gewoon als een chatgesprek kon lezen, net zoals 'vroeger' als je bij msn een gesprek opsloeg...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 18:24
Verwijderd
Dat kan dus als je dat bestand van Manuz in de zelfde map zet. Dat bestand bevat volgens windows de opmaak-instellingen voor het xml bestand.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 18:49
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
superduck schreef op 14-01-2006 @ 19:24 :
Dat kan dus als je dat bestand van Manuz in de zelfde map zet. Dat bestand bevat volgens windows de opmaak-instellingen voor het xml bestand.
Dat bestandje van manuz kan ik idd goed openen in notepad... maar hoe krijg ik nu die andere in dezelfde opmaak?

ik heb dat bestandje van manuz en mn msn bestand in dezelfde map, maar dat hielp niet...

sorry als ik hele domme vragen stel
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 18:53
Verwijderd
probeer je nu het .xml bestand nog steeds in notepad te openen? Hij zou het nu in Firefox/INternet Explorer moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 18:56
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
superduck schreef op 14-01-2006 @ 19:53 :
probeer je nu het .xml bestand nog steeds in notepad te openen? Hij zou het nu in Firefox/INternet Explorer moeten doen.
?Ik heb 1 map met beide bestanden. Die van manuz doet het wel in explorer openen, maar mn msngesprek opent nog steeds niet in explorer...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 19:25
Verwijderd
Heb het hier even geprobeerd. Windows ziet het .xsl bestand van Manuz als een xml bestand. Je moet het volgende doen:

OPen MessageLog.xsl in kladblok.
Kopieer de inhoud.
OPen een nieuw kladblok venster
plak de inhoud hierin
Gooi het oude MessageLog.xsl weg
sla je nieuw aangemaakte bestand op als MessageLog.xsl (in het opslaan als... venster bestandstype veranderen naar "Alle Bestanden", staat standaard op tekstbestand)
Nu zou het moeten werken. Hoop dat het duidelijk genoeg is.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 20:31
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
superduck schreef op 14-01-2006 @ 20:25 :
Heb het hier even geprobeerd. Windows ziet het .xsl bestand van Manuz als een xml bestand. Je moet het volgende doen:

OPen MessageLog.xsl in kladblok.
Kopieer de inhoud.
OPen een nieuw kladblok venster
plak de inhoud hierin
Gooi het oude MessageLog.xsl weg
sla je nieuw aangemaakte bestand op als MessageLog.xsl (in het opslaan als... venster bestandstype veranderen naar "Alle Bestanden", staat standaard op tekstbestand)
Nu zou het moeten werken. Hoop dat het duidelijk genoeg is.
Ik heb exact gedaan wat je hier getypt hebt, maar het lukt nog steeds niet ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 00:26
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ik heb een goed idee (geïnspireerd doordat iemand anders ook dit probleem had)

Plaats het XML bestand in de map waar MSN alle gespreksgeschiedenissen opslaat. Dan kun je het openen.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware EULA Microsoft
balkey
52 20-09-2007 20:57
Software & Hardware [Director] XML parsen via Lingo/JavaScript
NoSfErAtU
4 12-08-2004 17:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45.