Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2007, 18:00
justa
justa is offline
Weet iemand trouwens wanneer die 10% van je boodschappengeld op je rekening wordt gestort? Ik gebruik dat pasje nu al sinds oktober, maar ik heb het geld nog niet gehad. Het zou toch iedere drie maanden gestort worden? Volgens mij zou ik het dan al gehad moeten hebben.. weet iemand dit?? Alvast bedankt!
Advertentie
Oud 01-02-2007, 20:51
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Het komt ook echt om de 3 maanden. Denk dat je nog eventjes geduld moet hebben of dat je het al hebt ontvangen zonder dat je het doorhebt.
Oud 01-02-2007, 23:29
winkelwagen
winkelwagen is offline
Hey ff een vraagje aan degenen die al wat langer bij de appie werken...Ligt het nu aan mij of zijn de SM's (en ook de VM's) de laatste jaren qua houding tegenover het personeel erg veranderd (en dat bedoel ik niet positief)...Als ik zie wat er bij mij in het filiaal allemaal gebeurd...mensen die eigenlijk een OT contract hebben omdat de SM/VM vergeten is om zijn contract te beeindigen (dus stilzwijgend verlengt) wordt er gewoon uitgegooid...deze jongen komt een maand later terug...onder veel druk wordt ie weer aangenomen...en nu proberen ze em eruit te werken (hoe kinderachtig kun je zijn)...een vrouw die bij mij werkt heeft heel veel problemen thuis (probeert toch nog zoveel mogelijk te werken) en die wordt gewoon onder druk gezet om ontslag te nemen (anders gaan ze der loon inhouden, werd er ff vlak voor de kerst verteld..altijd leuk)...adviezen van de arboarts over passende arbeid worden compleet genegeerd door de SM/VM bij een ander vrouwtje....een jongen werkt al 4 weken bij ons zonder een contract...geven ze gewoon een contract mee met een datum die in het verleden ligt (antidatering) en nog een contract voor 6 maanden ook (hoort volgens mij minimaal een jaar contract te zijn)....en zo kan ik nog wel ff doorgaan...ligt dat gewoon aan de SM's/VM's die wij in het filiaal krijgen...of is dit AH-breed?? ben ik gewoon ff beniewd naar....
Oud 01-02-2007, 23:48
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
winkelwagen schreef op 02-02-2007 @ 00:29 :
Hey ff een vraagje aan degenen die al wat langer bij de appie werken...Ligt het nu aan mij of zijn de SM's (en ook de VM's) de laatste jaren qua houding tegenover het personeel erg veranderd (en dat bedoel ik niet positief)...Als ik zie wat er bij mij in het filiaal allemaal gebeurd...mensen die eigenlijk een OT contract hebben omdat de SM/VM vergeten is om zijn contract te beeindigen (dus stilzwijgend verlengt) wordt er gewoon uitgegooid...deze jongen komt een maand later terug...onder veel druk wordt ie weer aangenomen...en nu proberen ze em eruit te werken (hoe kinderachtig kun je zijn)...een vrouw die bij mij werkt heeft heel veel problemen thuis (probeert toch nog zoveel mogelijk te werken) en die wordt gewoon onder druk gezet om ontslag te nemen (anders gaan ze der loon inhouden, werd er ff vlak voor de kerst verteld..altijd leuk)...adviezen van de arboarts over passende arbeid worden compleet genegeerd door de SM/VM bij een ander vrouwtje....een jongen werkt al 4 weken bij ons zonder een contract...geven ze gewoon een contract mee met een datum die in het verleden ligt (antidatering) en nog een contract voor 6 maanden ook (hoort volgens mij minimaal een jaar contract te zijn)....en zo kan ik nog wel ff doorgaan...ligt dat gewoon aan de SM's/VM's die wij in het filiaal krijgen...of is dit AH-breed?? ben ik gewoon ff beniewd naar....
De meeste dingen zijn mij niet echt bekend.
Een contract hoeft overigens niet minimaal een jaar te zijn 6 maanden kan gewoon.

Enige wat ik herken is het inderdaad slordig om gaan met nieuwe medewerkers en het invoeren daarvan, dit kan komen omdat de VM dit zelf moet doen (en dit soms vergeet) nu terwijl vroeger de MAS dat deed, die verdwijnt langzaam uit het bedrijf.
Maar voor de rest herken ik het niet. Maar dat ligt echt ook vaak aan de SM/Vm die een filiaal heeft overigens zijn dit dingen voor de Ahold Signaal lijn volgens mij.

Groet
Ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 02-02-2007, 00:13
winkelwagen
winkelwagen is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 02-02-2007 @ 00:48 :
De meeste dingen zijn mij niet echt bekend.
Een contract hoeft overigens niet minimaal een jaar te zijn 6 maanden kan gewoon.

Enige wat ik herken is het inderdaad slordig om gaan met nieuwe medewerkers en het invoeren daarvan, dit kan komen omdat de VM dit zelf moet doen (en dit soms vergeet) nu terwijl vroeger de MAS dat deed, die verdwijnt langzaam uit het bedrijf.
Maar voor de rest herken ik het niet. Maar dat ligt echt ook vaak aan de SM/Vm die een filiaal heeft overigens zijn dit dingen voor de Ahold Signaal lijn volgens mij.

Groet
Ivo
tjah die signaal lijn....zul je wel weer je naam e.d. moeten geven..en voor je het weet heb je 3 waarschuwingen en lig je der uit...kijk ik ben een par-timer en ik hoef nog maar 2 maanden..en ik weet een aantal dingen van arbeidsrecht (ik doe rechten) dus iedereen komt met hun probleem naar mij toe...dus misschien ligt het daaraan dat ik gewoon veel hoor en als je verstand hebt van bepaalde zaken dan ga je der (onbewust)misschien op letten maar persoonlijk vind ik et een ongezonde situatie dat een SM/VM zo omgaat met het personeel....en dat er slordigheidjes zijn...oke dat kan...maar wees dan ook een man om dat toe te geven...en ga niet tegen mensen zeggen dat hun contract is afgelopen en dat het niet verlengt wordt terwijl je weet dat diegene een OT hoort te krijgen...en als die jongen daarachter komt en hij opnieuw wordt aangenomen....ga hem dan niet proberen weg te pesten (wat nu dus gebeurd)...en over dat contract voor 6 maanden...als iemand ergens werkt zonder dat er een arbeidsovereenkomst is getekend dan zegt volgens mij de wet dat er van rechtswege een contract is of voor een jaar of voor OT (weet ik nie zeker)...
Oud 02-02-2007, 09:17
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
winkelwagen schreef op 02-02-2007 @ 01:13 :
tjah die signaal lijn....zul je wel weer je naam e.d. moeten geven..en voor je het weet heb je 3 waarschuwingen en lig je der uit...kijk ik ben een par-timer en ik hoef nog maar 2 maanden..en ik weet een aantal dingen van arbeidsrecht (ik doe rechten) dus iedereen komt met hun probleem naar mij toe...dus misschien ligt het daaraan dat ik gewoon veel hoor en als je verstand hebt van bepaalde zaken dan ga je der (onbewust)misschien op letten maar persoonlijk vind ik et een ongezonde situatie dat een SM/VM zo omgaat met het personeel....en dat er slordigheidjes zijn...oke dat kan...maar wees dan ook een man om dat toe te geven...en ga niet tegen mensen zeggen dat hun contract is afgelopen en dat het niet verlengt wordt terwijl je weet dat diegene een OT hoort te krijgen...en als die jongen daarachter komt en hij opnieuw wordt aangenomen....ga hem dan niet proberen weg te pesten (wat nu dus gebeurd)...en over dat contract voor 6 maanden...als iemand ergens werkt zonder dat er een arbeidsovereenkomst is getekend dan zegt volgens mij de wet dat er van rechtswege een contract is of voor een jaar of voor OT (weet ik nie zeker)...
Met je eens, nu je het idd zegt volgens mij zou er idd zonder een contract van rechtswegen een OT ontstaan (er is wel een termijn waarin die getekend moet worden overigens hoeveel , dagen, weken etc er voor staan weet ik niet)
|Verder bij de SIgnaallijn hoef je geen naam e.d. te melden. De Ahold Signaal Lijn is anoniem.
En aangezien het hier gaat over oneerlijke/ respectloze behandeling is hij er zeker voor bedoeld en het kan dus anoniem wijs mensen er op.

groet
Ivo Jan
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 02-02-2007, 13:11
jaffajuice
jaffajuice is offline
Mensen hoe komt het dat er meer teamleiders komen dan de voormalige VS'ers? Ook wat gebeurd er met de andere helft van de VM's als de ene helft ASM wordt? Moet de rest van de VM's weg of worden ze door opgeleidt tot SM?

Laatst gewijzigd op 02-02-2007 om 13:14.
Oud 02-02-2007, 13:25
Caroline88
Caroline88 is offline
Ik werk sinds kort bij een AH XL bij het brood, het bevalt me erg goed!!
Er wordt elke 4 weken uitbetaald, niet? Wanneer is de eerste volgende keer?
Oud 02-02-2007, 14:38
joeldekoning
Avatar van joeldekoning
joeldekoning is offline
Op zaterdag loop ik winkelwagens! Ik werk van 10 tot 14 uur, en moet dus de heletijd karretjes lopen! Ik loop meestal in me eentje! af en toe komt er om 12uur of om 13uur iemand bij!

Wat vinden jullie? is het normaal om dit in je eentje te doen?

MVG Joël
Oud 02-02-2007, 17:07
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
jaffajuice schreef op 02-02-2007 @ 14:11 :
Mensen hoe komt het dat er meer teamleiders komen dan de voormalige VS'ers? Ook wat gebeurd er met de andere helft van de VM's als de ene helft ASM wordt? Moet de rest van de VM's weg of worden ze door opgeleidt tot SM?
Er word gekeken of ze geschikt zijn voor ASM zo niet worden ze teamleider, VSen die niet geschikt zijn worden Verkoper en geen teamleider.
En inderdaad komen er meer teamleiders, de top van de winkel word dunner de vloer word drukker bezet goede ontwikkeling
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 02-02-2007, 17:09
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
joeldekoning schreef op 02-02-2007 @ 15:38 :
Op zaterdag loop ik winkelwagens! Ik werk van 10 tot 14 uur, en moet dus de heletijd karretjes lopen! Ik loop meestal in me eentje! af en toe komt er om 12uur of om 13uur iemand bij!

Wat vinden jullie? is het normaal om dit in je eentje te doen?

MVG Joël
Als dat het enige is wat je de hele dag doet lijkt me dat geen probleem of doe je ook nog andere dingen?
Wij lopen altijd met ze en maar wel rijen van 25/30 wagens (of meer) dan.
Er werken bij ons geen mensen die "alleen"winkelwagens halen. Dit doen gewoon mensen van de afdelingen zelf (meestal HB of Vers ZB
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 02-02-2007, 17:27
joeldekoning
Avatar van joeldekoning
joeldekoning is offline
doordeweeks werk ik gewoon op houdbaar!

Het is een aardig groot winkel centrum bij ons, om een stuk of 10 plekken staan er karren! Ik heb zelf namelijk ook gehoort dat het niet eens in je eentje mag!
Oud 02-02-2007, 19:35
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
joeldekoning schreef op 02-02-2007 @ 18:27 :
doordeweeks werk ik gewoon op houdbaar!

Het is een aardig groot winkel centrum bij ons, om een stuk of 10 plekken staan er karren! Ik heb zelf namelijk ook gehoort dat het niet eens in je eentje mag!
Ik weet alleen de regels bij 2 mensen dat is 2 meiden/vrouwen 10 karren per keer, 2 jongens 20 karren per keer en als het gemengd is 15 karren dat zijn de officiele ARBO regels waar wij ons nooit aan houden
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 02-02-2007, 19:57
joeldekoning
Avatar van joeldekoning
joeldekoning is offline
weet je ook hoe het zit als je alleen loopt? of is dat eigenlijk ook ''verboden'' volgens de arbo-wet

nou morge mag ik weer ik kijk er nu al naar uit
Oud 03-02-2007, 11:15
JBX
JBX is offline
Hallo.

Ik werk sinds oktober 2006 als vulploegmedewerker bij een Albert Heijn. (voor 2,74 p/u)

Ik merk nu dat dit mijn schoolcijfers negatief beïnvloed, zo erg dat ik moet blijven zitten als ik niet snel hogere cijfers haal. Dit kan dus vrijwel alleen als ik wegga bij de AH.

Alleen hoe moet ik dit aanpakken? Het management bij mijn AH is niet bepaald sociaal en speelt het spelletje zeer smerig (met vrijwel onbetaald overwerken etc). Aan hun vragen hoe ik het moet aanpakken lijkt me niet slim, dan laten ze me nog een tijd werken, terwijl ik in principe per direct mijn cijfers moet verbeteren.

Bovendien: bij het sollicitatiegesprek (waarbij ik werd aangenomen dus) zei hij dat er bij AH met plichten en rechten wordt gewerkt. Een van zijn voorbeelden:
Plicht werknemer: op tijd op het werk zijn

Hij zei ook dat ik het recht heb op een schone (en veilige, maar dat doet er niet toe) werkplaats. Ik denk dat ze dit niet vervullen: tussen alle restanten zitten muizenkeutels en ik heb al meerdere levende muizen in die kratjes gevonden (je schrikt je kapot). Bovendien wordt je achter achterna gezeten door wespen.

Dit lijkt mij dat zij hun plicht niet voldoen, is dit van belang?

Ik ben 14 jaar, werk op houdbaar en werk op zaterdag van 1 tot 7 (6 uur lang); Wat meestal langer is (ik moet zeer vaak overwerken voor 1,32 p/u omdat ze een medewerkers tekort hebben, dat is dan meestal 1 tot 1,5 uur: ik heb vaker tot 9 uur gewerkt terwijl mijn familie thuis op mij wacht. En ik werk zeker NIET langzaam.)

Ik hoop dat U mij kunt vertellen hoe ik dit het slimste aanpak. Ik neem aan dat U begrijpt dat ik niet wil blijven zitten voor maar 16.** euro per week/keer/dag.



Ik hoop dat ik zo snel mogelijk antwoord krijg.

Zeer bedankt.

Groet,
JBX

Laatst gewijzigd op 03-02-2007 om 11:21.
Oud 03-02-2007, 13:02
Verwijderd
Ik zou zo ook niet weten hoe je dat moet aanpakken. Ik snap ook niet dat je voor overwerken minder betaalt krijgt. Wij werken hier gewoon met een elektronisch kloksysteem. Jullie niet? En een schone werkplaats hebben we hier ook. Maar dat kan komen omdat het een nieuwe AH is.
Oud 03-02-2007, 13:32
Grimmetje
Grimmetje is offline
Ontslag nemen wellicht?
__________________
Whatever
Oud 03-02-2007, 14:32
bam
Avatar van bam
bam is offline
Citaat:
JBX schreef op 03-02-2007 @ 12:15 :
Hallo.

Ik werk sinds oktober 2006 als vulploegmedewerker bij een Albert Heijn. (voor 2,74 p/u)

Ik merk nu dat dit mijn schoolcijfers negatief beïnvloed, zo erg dat ik moet blijven zitten als ik niet snel hogere cijfers haal. Dit kan dus vrijwel alleen als ik wegga bij de AH.

Alleen hoe moet ik dit aanpakken? Het management bij mijn AH is niet bepaald sociaal en speelt het spelletje zeer smerig (met vrijwel onbetaald overwerken etc). Aan hun vragen hoe ik het moet aanpakken lijkt me niet slim, dan laten ze me nog een tijd werken, terwijl ik in principe per direct mijn cijfers moet verbeteren.

Bovendien: bij het sollicitatiegesprek (waarbij ik werd aangenomen dus) zei hij dat er bij AH met plichten en rechten wordt gewerkt. Een van zijn voorbeelden:
Plicht werknemer: op tijd op het werk zijn

Hij zei ook dat ik het recht heb op een schone (en veilige, maar dat doet er niet toe) werkplaats. Ik denk dat ze dit niet vervullen: tussen alle restanten zitten muizenkeutels en ik heb al meerdere levende muizen in die kratjes gevonden (je schrikt je kapot). Bovendien wordt je achter achterna gezeten door wespen.

Dit lijkt mij dat zij hun plicht niet voldoen, is dit van belang?

Ik ben 14 jaar, werk op houdbaar en werk op zaterdag van 1 tot 7 (6 uur lang); Wat meestal langer is (ik moet zeer vaak overwerken voor 1,32 p/u omdat ze een medewerkers tekort hebben, dat is dan meestal 1 tot 1,5 uur: ik heb vaker tot 9 uur gewerkt terwijl mijn familie thuis op mij wacht. En ik werk zeker NIET langzaam.)

Ik hoop dat U mij kunt vertellen hoe ik dit het slimste aanpak. Ik neem aan dat U begrijpt dat ik niet wil blijven zitten voor maar 16.** euro per week/keer/dag.



Ik hoop dat ik zo snel mogelijk antwoord krijg.

Zeer bedankt.

Groet,
JBX
Je huiswerk op maandag/dinsdag/woensdag/donderdag en vrijdag maken.
en niet op een zaterdag van 1300-1900/2100

Bijles vragen.
Tenzij je het gewoon vreselijk stom werk vind bij de Albert Heijn, dan moet je gewoon ontslag nemen. ze zullen vast wel zeggen iets over een maand of 2 weken opzeg termijn, maar dat weet schipper1 wel
__________________
Ik ben nieuw
Oud 03-02-2007, 20:15
JBX
JBX is offline
Ja, ik wil er ook gewoon WEG. Maar hoe moet ik er weggaan?
Oud 03-02-2007, 22:51
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
JBX schreef op 03-02-2007 @ 21:15 :
Ja, ik wil er ook gewoon WEG. Maar hoe moet ik er weggaan?
Gewoon, ontslag nemen Zeggen da tje wilt stoppen, een ontslagdatum afspreken enzo.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 03-02-2007, 23:43
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
JBX schreef op 03-02-2007 @ 21:15 :
Ja, ik wil er ook gewoon WEG. Maar hoe moet ik er weggaan?
Ze voor minder correcte antwoorden je MSG.

Het correct antwoord zal ik hier geven.

De ontslagtermijn is ten alle tijden 4 weken. Indien, je er lang werk kan het oplopen maar dat is hier natuurlijk (nooit) het geval.

Gewoon dus ontslag nemen.

Wat betreft die muizen? Een kat helpt goed die hebben wij ook, vertel me niet hoe erg smerig het is ik heb het ook meegemaakt, maar vaak besmetten DC de winkels ook.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 04-02-2007, 00:12
JBX
JBX is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 04-02-2007 @ 00:43 :
Ze voor minder correcte antwoorden je MSG.

Het correct antwoord zal ik hier geven.

De ontslagtermijn is ten alle tijden 4 weken. Indien, je er lang werk kan het oplopen maar dat is hier natuurlijk (nooit) het geval.

Gewoon dus ontslag nemen.

Wat betreft die muizen? Een kat helpt goed die hebben wij ook, vertel me niet hoe erg smerig het is ik heb het ook meegemaakt, maar vaak besmetten DC de winkels ook.
Hmm, dan zal je ook wel weten dat je handen na het werken stinken naar 'iets plakkerigs'.

Bedankt
Oud 04-02-2007, 10:38
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
JBX schreef op 04-02-2007 @ 01:12 :
Hmm, dan zal je ook wel weten dat je handen na het werken stinken naar 'iets plakkerigs'.

Bedankt
Het is gelukkig al lang geleden
Maar het is gewoon vervelend die dieren.
Het geeft je ook nog eens extra werk.
En muizenvallen helpen in ieder geval niet
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 04-02-2007, 20:15
jaffajuice
jaffajuice is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 02-02-2007 @ 18:07 :
Er word gekeken of ze geschikt zijn voor ASM zo niet worden ze teamleider, VSen die niet geschikt zijn worden Verkoper en geen teamleider.
En inderdaad komen er meer teamleiders, de top van de winkel word dunner de vloer word drukker bezet goede ontwikkeling
Zow dus het nog steeds moeilijker om doortestromen bij AH zodadelijk moet ook nog Universiteite hebben voor SM. Trouwens Ivo hoe kom je aan al die info?
Oud 04-02-2007, 20:23
jaffajuice
jaffajuice is offline
Owjah en nu is het nog moeilijker voor Verkoper B om door tegroeien als de helft van de VM mogelijk teamleider moet ipv VM worden?
Oud 04-02-2007, 21:09
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
jaffajuice schreef op 04-02-2007 @ 21:23 :
Owjah en nu is het nog moeilijker voor Verkoper B om door tegroeien als de helft van de VM mogelijk teamleider moet ipv VM worden?
Nope er zijn namelijk veel winkels die al tijden maar 1 VM hadden die hierdoor in principe ASM word (tenzij ze dus niet geschikt zijn).
Omdat er meer teamleiders komen ons filiaal gaat waarschijnlijk zo'n 5 teamleiders verkoopklaar tellen en zo'n 5 teamleiders verkoopafhandeling. Tegen nu 1 SM, 1 VM, geen VS verkoopafhandeling, 1 VS verkoopklaar. Maar dat is onze situatie.
Al met al valt dat dus allemaal enorm mee, in ieder geval bij ons.
Hoe ik verder aan die info kom komt omdat 1 van onze VSen (toen we er nog 2 hadden) verteld heeft dat er gesprekken worden gevoerd met VS'en en VM's over hun functioneren en hoe ze wel of niet kunnen doorstromen.
In onze regio is een enorm tekort aan VM's en VS'en. Dus in dat opzicht is het bij ons geen probleem.


Groet
Ivo Jan
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 04-02-2007, 21:10
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
jaffajuice schreef op 04-02-2007 @ 21:15 :
Zow dus het nog steeds moeilijker om doortestromen bij AH zodadelijk moet ook nog Universiteite hebben voor SM. Trouwens Ivo hoe kom je aan al die info?
Een Supermarktmanager moet nu HBO werk en denk niveau hebben.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 04-02-2007, 21:51
jaffajuice
jaffajuice is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 04-02-2007 @ 22:09 :
Nope er zijn namelijk veel winkels die al tijden maar 1 VM hadden die hierdoor in principe ASM word (tenzij ze dus niet geschikt zijn).
Omdat er meer teamleiders komen ons filiaal gaat waarschijnlijk zo'n 5 teamleiders verkoopklaar tellen en zo'n 5 teamleiders verkoopafhandeling. Tegen nu 1 SM, 1 VM, geen VS verkoopafhandeling, 1 VS verkoopklaar. Maar dat is onze situatie.
Al met al valt dat dus allemaal enorm mee, in ieder geval bij ons.
Hoe ik verder aan die info kom komt omdat 1 van onze VSen (toen we er nog 2 hadden) verteld heeft dat er gesprekken worden gevoerd met VS'en en VM's over hun functioneren en hoe ze wel of niet kunnen doorstromen.
In onze regio is een enorm tekort aan VM's en VS'en. Dus in dat opzicht is het bij ons geen probleem.


Groet
Ivo Jan
Ow in pricipe krijg jouw filiaal in totaal 10 teamleiders, ipv 1 SM, 1 VM, 1 VS verkoopklaar en 1 VS Verkoopafhandeling?
Oud 04-02-2007, 23:43
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
jaffajuice schreef op 04-02-2007 @ 22:51 :
Ow in pricipe krijg jouw filiaal in totaal 10 teamleiders, ipv 1 SM, 1 VM, 1 VS verkoopklaar en 1 VS Verkoopafhandeling?
Wij zullen zo'n 8 tot 10 teamleiders krijgen tegen eigelijk 4 VS'en Maar daar hadden we er al tijden een te kort van geen VSK. en geen VS deli/brood. Inmiddels is ook 1 van de VSen op Verkoopklaar weg waar we er nu ook nog maar 1 hebben. ofwel huidige structuur
1 SM
1 VM
1 VS
wat hoorde te zijn
1 SM
1 VM
4 VS'en
Helaas heeft onze regio te kampen met een zwaar te kort aan VS'en waardoor veel VS'en naar andere filiaalen gaan om daar in iedergeval een VS te hebben rond lopen
Het zal waarschijnlijk gaan worden
1 SM
1 VM
5 teamleiders VerkoopAfhandeling
5 teamleiders VerkoopKlaar

Waarvan er wel 7 part-time werken tussen de 16 en 24 uur.

Groet,
Ivo Jan
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 05-02-2007, 00:12
jaffajuice
jaffajuice is offline
Ok bedankt


Vrekoopafhandeling=kassa toch
Oud 05-02-2007, 07:00
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
jaffajuice schreef op 05-02-2007 @ 01:12 :
Ok bedankt


Vrekoopafhandeling=kassa toch
Jeps ik gebruik de nieuwe termen binnen AH alvast omdat wij voor verkoopklaar al over zijn op de nieuwe structuur )behalve dat de functie teamleider nog niet bestaat.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 05-02-2007, 12:09
jaffajuice
jaffajuice is offline
waar zijn al die debatters van dit forum gebleven?
Oud 06-02-2007, 00:29
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Weet iemand toevallig hoe het precies zit met de regels om verkoper b te worden, en om vulploegbegeleider te worden?
Oud 06-02-2007, 01:01
jaffajuice
jaffajuice is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 06-02-2007 @ 01:29 :
Weet iemand toevallig hoe het precies zit met de regels om verkoper b te worden, en om vulploegbegeleider te worden?
Vulploegleider is toch zelfde als VS/temaleider? Wij kennen die termen niet op Zuid.
Oud 06-02-2007, 09:34
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
jaffajuice schreef op 06-02-2007 @ 02:01 :
Vulploegleider is toch zelfde als VS/temaleider? Wij kennen die termen niet op Zuid.
Nope bij ons zeker niet.
Zelf ben ik verkoper B/vulploegleider.
Om het te worden bij ons? Je best doen en laten zien dat je iets kan betekenen voor de winkel .

GRTZ
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 06-02-2007, 10:14
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ja, maar er zitten eisen aan, ik weet alleen niet welke. Voor verkoper B moet je sowieso er een jaar werken dacht ik, en kassa kunnen draaien, en verder?

En verder, thanks.
Oud 06-02-2007, 21:56
jaffajuice
jaffajuice is offline
Citaat:
bambix schreef op 03-02-2007 @ 15:32 :
Je huiswerk op maandag/dinsdag/woensdag/donderdag en vrijdag maken.
en niet op een zaterdag van 1300-1900/2100

Bijles vragen.
Tenzij je het gewoon vreselijk stom werk vind bij de Albert Heijn, dan moet je gewoon ontslag nemen. ze zullen vast wel zeggen iets over een maand of 2 weken opzeg termijn, maar dat weet schipper1 wel
Vraag hem zeker hij is zowat de expert hier
Oud 06-02-2007, 23:38
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Dark Phoenix schreef op 06-02-2007 @ 11:14 :
Ja, maar er zitten eisen aan, ik weet alleen niet welke. Voor verkoper B moet je sowieso er een jaar werken dacht ik, en kassa kunnen draaien, en verder?

En verder, thanks.
Klopt ongeveer wel ja, alleen kassa kunnen is bij alle filiaalen verschillend.
In princiepe als je asl verkoper A bent aangenomen stroom na een jaar automatisch door naar Verkoper B als je als vulploegmedewerker bent aangenomen dan moet je er om vragen en zijn ze niet verplicht om je door te laten stromen

groet
ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 08-02-2007, 18:50
jaffajuice
jaffajuice is offline
Wanneer gaat die besturingsmodel in?
Oud 09-02-2007, 19:18
jaffajuice
jaffajuice is offline
Oud 10-02-2007, 07:47
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
jaffajuice schreef op 08-02-2007 @ 19:50 :
Wanneer gaat die besturingsmodel in?
Als het allemaal goed gaat.
Word de VM vervangen door de ASM en worden de teamleiders verkoopklaar benoemd in periode 6 (medio juni)
Een periode later zal de functie teamleider verkoopafhandeling worden benoemd.
Wanneer er teamleiders verkoop komen is nog onbekend. Of ik weet het niet omdat er bij ons hiervoor nog niet echt mensen zijn gevraagt.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 10-02-2007, 13:11
jaffajuice
jaffajuice is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 10-02-2007 @ 08:47 :
Als het allemaal goed gaat.
Word de VM vervangen door de ASM en worden de teamleiders verkoopklaar benoemd in periode 6 (medio juni)
Een periode later zal de functie teamleider verkoopafhandeling worden benoemd.
Wanneer er teamleiders verkoop komen is nog onbekend. Of ik weet het niet omdat er bij ons hiervoor nog niet echt mensen zijn gevraagt.
Hoeveel verschillende afdelingen ken je en wat zijn de betekenis ervan?
Oud 10-02-2007, 22:47
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
jaffajuice schreef op 10-02-2007 @ 14:11 :
Hoeveel verschillende afdelingen ken je en wat zijn de betekenis ervan?
De nieuwe bedrijfsstructuur gaat naar de volgende benamingen

Verkoopafhandeling -- > Kassa en Counter
Verkoopklaar --> Alle afdelingen waar gevuld word meestal Vers ZB en Houdbaar
Verkoop --> Direct klanten contact, deli, kaas, brood en de proeferijen e.d. op de vloer.

Teamloos --> Kaderplanning, al het kader en subkader in de winkel. Sluitende teamleiders e.d.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 11-02-2007, 01:13
jaffajuice
jaffajuice is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 10-02-2007 @ 23:47 :
De nieuwe bedrijfsstructuur gaat naar de volgende benamingen

Verkoopafhandeling -- > Kassa en Counter
Verkoopklaar --> Alle afdelingen waar gevuld word meestal Vers ZB en Houdbaar
Verkoop --> Direct klanten contact, deli, kaas, brood en de proeferijen e.d. op de vloer.

Teamloos --> Kaderplanning, al het kader en subkader in de winkel. Sluitende teamleiders e.d.
Dus als ik het goed begrijpt, dan krijg jouw winkel 5 teamleiders voor kassa en counter, en ook 5 voor Verkoopklaar ( Vers en Houdbaar e.d.). Stel als afd. Verkoop ook 4 a 5 teamleiders krijgt , dan heb je ruim 15 teamleiders in 1 filiaal of klopt m'n sommetje niet?

Trouwens wat me wel opgevallen is verkoopmanagers hebben niks te zeggen als SM geen toestemming geeft, dus je kan eerder naar SM toe lopen als VM niks kan betekenen voor je. Want hij moet alsnog naar SM toe stappen. Wel kan hij goed woordje voor je doen. Wel laat SM meeste gevallen zien wie de grote BAAS is.
Daarom mogen het personeel SM meestal niet. Blaffende honden bijten niet!

Laatst gewijzigd op 11-02-2007 om 01:18.
Oud 11-02-2007, 14:56
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
jaffajuice schreef op 11-02-2007 @ 02:13 :
Dus als ik het goed begrijpt, dan krijg jouw winkel 5 teamleiders voor kassa en counter, en ook 5 voor Verkoopklaar ( Vers en Houdbaar e.d.). Stel als afd. Verkoop ook 4 a 5 teamleiders krijgt , dan heb je ruim 15 teamleiders in 1 filiaal of klopt m'n sommetje niet?

Trouwens wat me wel opgevallen is verkoopmanagers hebben niks te zeggen als SM geen toestemming geeft, dus je kan eerder naar SM toe lopen als VM niks kan betekenen voor je. Want hij moet alsnog naar SM toe stappen. Wel kan hij goed woordje voor je doen. Wel laat SM meeste gevallen zien wie de grote BAAS is.
Daarom mogen het personeel SM meestal niet. Blaffende honden bijten niet!
Ik weet niet in hoevere verkoop teamleiders krijgt naar mijn weten zou deze afdeling geen teamleiders krijgen omdat ze direct onder de SM en ASM zouden gaan vallen. Ik hoorde laatste echter iets anders. Alleen of dat waar is weet ik dus niet.

Momenteel heeft onze winkel 4 talenten Verkoopafhandeling en 5 talenten verkoopklaar en 1 VS. De talenten worden gezien als mogelijk teamleider.
Wat er bij osn momenteel zo uit ziet qua uren. Er moet gekeken worden om een zo groot mogelijke dekking te hebben over iedere dag van een teamleider.
Verkoopafhandeling
2x 32 uur
2x 16 uur waarvan er nu 1 tijdelijk zo'n 40 werkt.
Verkoopklaar
1x 40 uur (de huidige VS)
1x 30 uur (diegene is gestopt met studie en tijdelijk dus veel uren)
2x 24 uur (waarvan er 1 nu 12 werkt i.v.m. stage)
1x 20 uur
1x 16 uur
De structuur gaat pas per juni in, en de mogelijkheid bestaat natuurlijk dat niet iedereen benoemd word tot teamleider. Doch aangezien we gaan verbouwen en de wijk enorm groeit en dus er behoorlijk wat mensen zullen worden aangenomen is het nog wel redelijk realistisch denk ik .

De winkel is zo'n 84 uur per week open. De teamleiders verkoopklaar ( en in mindere mate verkoopafhandeling omdat die minder makkelijk bij hun afdeling weg kunnen worden gehaald)zullen ook moeten sluiten, winkelmanager moeten zijn bij afwezigheid SM en ASM etc.
Let wel ik ben van mening dat teamleiders net zo goed moeten meevullen. Met dit aantal teamleiders verliest men geen feeling met de vloer. Je moet het zo zien dat iedere avond er 3 teamleiders (1 voor vers en 1 voor houdbaar en 1 voor kassa aanwezig zijn) en inprinciepe daarnaast een winkelmanager doch die laatste word vervuld door 1 van de teamleiders. Functiegroep C waarin teamleider waarschijnlijk valt (hierover zijn tevens nog tegenstrijdige berichten of het een C of D functie word) staat dat men verantwoordelijk is voor een of enkele medewerkers, onder "enkele" valt bij mij geen 20 man waar op het piek punt onze vulploegen uit bestaan.

Maar de vragen worden erg specefiek en helaas is er mij daarvoor nog onvoldoende over bij mij bekend. Ik hoop dat ik volgende week mijn TIM als VS eindelijk krijg als laatste van de talenten. Om te zien waar ik sta met wat ik kan. En tevens wat meer informatie te krijgen.

Met vriendelijke groe t
Ivo Jan
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 11-02-2007, 21:10
jaffajuice
jaffajuice is offline
Wat is TIM trouwens? Wel goede info Ivo, wordt wel wijzer van .
Oud 12-02-2007, 19:53
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
jaffajuice schreef op 11-02-2007 @ 22:10 :
Wat is TIM trouwens? Wel goede info Ivo, wordt wel wijzer van .
Tim staat voor Taak Inzetbaarheids Matrix

Groet,
Ivo
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Oud 13-02-2007, 17:05
Weed
Weed is offline
Hoi iedereen
ik werk in fillial 1298 en ik heb problemen, ik kan niet opschieten met de mensen die er werken, ik wil me laten overplaatsen maar ik wil niet meer werken in mijn fillial ik zou eigenlijk deze vrijdag en zondag moeten werken maar ik kan gewoon niet werken met die mensen =(( Is er een mogelijkheid mij te laten overplaatsen zonder dat ik die dagen moet werken ?
Vriendelijke groeten Olivier
Oud 13-02-2007, 18:08
KleinSpookje
Avatar van KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Citaat:
JBX schreef op 03-02-2007 @ 12:15 :
Ik werk sinds oktober 2006 als vulploegmedewerker bij een Albert Heijn. (voor 2,74 p/u)

Ik ben 14 jaar, werk op houdbaar en werk op zaterdag van 1 tot 7 (6 uur lang); Wat meestal langer is (ik moet zeer vaak overwerken voor 1,32 p/u omdat ze een medewerkers tekort hebben, dat is dan meestal 1 tot 1,5 uur: ik heb vaker tot 9 uur gewerkt terwijl mijn familie thuis op mij wacht. En ik werk zeker NIET langzaam.)
Overuren zijn nooit goedkoper voor de werkgever dan normale uren. Je moet minimaal €2,74 vangen voor elk overuur. Of je recht hebt op extra uurloon bij overuren is afhankelijk van de situatie. Daarbij is overwerken iets wat jou werkgever je niet kan verplichten, ze kunnen het je vragen, maar je mag het weigeren en dat valt niet onder werkweigering.
Oud 13-02-2007, 18:21
jaffajuice
jaffajuice is offline
Citaat:
Weed schreef op 13-02-2007 @ 18:05 :
Hoi iedereen
ik werk in fillial 1298 en ik heb problemen, ik kan niet opschieten met de mensen die er werken, ik wil me laten overplaatsen maar ik wil niet meer werken in mijn fillial ik zou eigenlijk deze vrijdag en zondag moeten werken maar ik kan gewoon niet werken met die mensen =(( Is er een mogelijkheid mij te laten overplaatsen zonder dat ik die dagen moet werken ?
Vriendelijke groeten Olivier
filiaal 1298=Rotterdam?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Het grote Albert Heijn Topic (deel 4)
ikbenschipper1
501 24-10-2008 22:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52.